Nokia Lumia 1020 32 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 107 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia Lumia 1020 32 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Were 22-07-2015

Ben nu echt tevreden over dit toestel. Nu het probleem met vastlopen is opgelost sinds een upgrade, wzerkt hij perfect. De foto kwaliteit is super, alsook het filmen. Een beetje normaal dat dit batterijen vreet als je veel foto's maakt. Maar als je 's nachts oplaad heb je nooit problemen.

Henk Appelman 21-07-2015
Geschreven voor: Nokia Lumia 1020 32 GB / wit

Heb ruim anderhalf jaar een witte nokia 1020 het gebruiksgemak is even wennen maar na een paar dagen snap je hem wel.
Toestel maakt onwijs mooie foto's en filmpjes maar neem hem niet meer mee zonder een oplader. Waarom? De batterij is razendsnel leeg.(5-7 uur).
Gebruik hem alleen om te fotograferen voor het bellen heb ik mijn apple weer in gebruik.
Heb het helemaal gehad met hem. Heb geprobeerd bij de importeur een nieuwe batterij erin te laten zetten met de hoop dat dit probleem word opgelost maar die kosten waren ruim 160 euro en dan weten zij nog niet of dat helpt. Bij de plaatselijke telefoon reparateur een originele batterij erin laten zetten. Dat heeft mij 24 euro gekost dat was ook een originele batterij van Nokia en de oude kreeg ik mee. Kortom ik ben helemaal niet blij meer met hem gebruik hem niet om te bellen omdat hij razendsnel leeg is het is een stevige geprijsde camera die om de batterij te sparen na het fotograferen meteen uitgeschakeld moet worden. Voor iedereen die overweegt dit toestel te kopen denk goed na wat je doet voor hetzelfde geld koop je ook een telefoon die veel langer meegaat. En voor diegene die twijfelen die mogen mijn toestel gewoon uit proberen zodat je geen kat in de zak gaat kopen. Dit product is een geweldige misstap geweest van dit mooie merk wat al jaren hele degelijke en kwalitatief geweldige toestellen heet gemaakt
informatie reageer op dit bericht en je krijgt antwoord.

Lindaa79 29-03-2015
Geschreven voor: Nokia Lumia 1020 32 GB / wit

Ik heb de witte Nokia Lumia 1020 met een gele Speck Products Candy Shell Grip Case.
Je maakt er hele mooie filmpjes en fotos mee, en ik heb een spiegelrefle camera, maar ik vind het makkelijker om deze telefoon die veel minder zwaar en groot is mee te nemen. Moet me zelf er gewoon toe gaan zetten om fotos te gaan maken met de grotere spiegelreflex ;)
Maak mooie selfies, fotos en filmpjes. Naar diergaarde Blijdorp geweest en mooie filmpjes er mee gemaakt van de dieren.
Ik heb deze cameraphone voornamelijk voor de 41 mp camera gekocht. Bellen is een leuke extra functie :P

khvdv 04-09-2014

sinds een half jaar in het bezit van de nokia lumia 1020
het was de eerste dagen best wennen van android naar Windows 8.1
en ben positief verast
ook zijn er meer dan zat apps type virusscan dan krijg je er 20 in plaats van 50+
de accu gaat ongeveer 2 dagen mee bij normaal gebruik

Were 24-08-2014

Sinds enkele dagen loopt mijn Nokia 1020 regelmatig vast. Dan doe ik een soft reset, maar moet ook telkens datum en uur opnieuw instellen. Het probleem lijkt te zijn begonnen toen ik de upgrade heb gedaan in Windows 8.1. Iemand ervaring mee?

jentsehoekstra 15-09-2014

Ik heb geen ervaring met wat je beschrijft. Wat je zou kunnen doen is een backup maken van je apps en instellingen (via je instellingen-menu), en daarna een hard reset doen. Aan de upgrade naar 8.1 zelf zal het niet liggen, maar er kan een foutje ingeslopen zijn misschien..?

heidie 08-10-2014

ik heb precies hetzelfde, elke paar dagen loopt ie vast. eigenlijk al vanaf de 3de week dat ik m had. (toen incidenteel) het is dat ik m te lang kwijt ben ter reparatie/nakijken, anders zou ik graag van het probleem af zijn!!

hansmeul 12-10-2014

Ik ben in bezit van Lumia 720 en heb zelfde problemen, het leuke is ook mijn computer is na update 8.1 van slag, keer weggeweest hele maal schoongemaakt maar na paar dagen weer zelfde probleem

Marco2525 14-12-2013

Extreem goede camera voor foto's en video's. Smartphone is dankzij WP8 zeer snel en alles loopt heel erg soepel. Wat een verschil met Android!

Luux 04-12-2013

Zeer goede camera die blijft verbazen, overzichtelijk besturingssysteem waarbij de diepe integratie met Facebook, Twitter enorm handig is om de wereld om je heen te volgen. Het scherm is na 2 maanden intensief gebruik nog even krasloos als het moment dat de telefoon in gebruik werd genomen. De bult achterop de telefoon lijkt initieel onhandig, maar in het gebruik merk je daar niets van. Is ook zeker een element waar mensen om je heen in geïnteresseerd zijn. Standaard apps zijn prima in orde, navigatie is perfect met offline mogelijkheden en verkeersinformatie waardoor er eigenlijk geen noodzaak meer is voor een in-Car navigatie systeem of TomTom. App store is voldoende gevuld met de apps die voor mij relevant zijn, nieuwe apps verschijnen wel later dan op android en iOS.

leonard206 02-12-2013

Goede smartphone. Foto's zijn super, gebruiksgemak is ook erg handig, misschien ook omdat ik de vorige Lumia gebruikt heb. Bij deze lumia heb ik enkel 1 probleem, de batterij is binnen 5 uur leeg. Zelfs als ik de telefoon niet gebruik gaat de batterij super snel leeg. Alle apps, wifi, bluetooth etc heb ik uitgeschakeld maar het probleem blijft bestaan... helaas. Dit zorgt voor erg veel ongemak. Zeker voor zakelijk gebruik... Wellicht een optie om mijn oude nokia 3310 dan maar weer in te schakelen en deze in de kast te laten liggen...

Marco2525 14-12-2013

Dan is er echt iets met jouw telefoon aan de hand want die van mij gaat gerust twee dagen mee op één acculading.

marcomar 02-12-2013

Als hardcore BB gebruiker was het natuurlijk wel even wennen aan een Windows phone. Echter, na een week had ik de smaak helemaal te pakken en werkte ik met de Lumia 1020 alsof ik altijd met een Windowsphone had gebeld. Vooral het grotere scherm (en heel handige startscherm), het praktische menu en natuurlijk de geweldige camera maken dat ik helemaal om ben. De batterij levensduur is ook prima. beer dan ik had verwacht. Zijn er geen nadelen dan? Ja zeker. Ik vind de 1020 eigenlijk net iets te breed om met een hand te bedienen. Vooral als je snel iets wilt doen op je mobiel. De behuizing aan de achterkant zou (voor mij dan) iets stroever mogen zijn. En het upload programma naar mijn Mac werkt niet helemaal vlekkeloos. Maar ben aan het uitvinden waar dat aan ligt.

nve-01 30-11-2013

Erg lang ben ik nog niet in het bezit van de Lumia 1020, maar des al niet te min kan ik nu al zeggen dat ik het weer een prettig en gebruiksvriendelijk toestel vind. Hiervoor heb ik 2jaar lang de Lumia 800 gehad, daarvoor verschillende N series. De 1020 is in deze rij weer een stap vooruit. De camera en de daarbij geleverde software zijn echt een must voor iedereen die graag leuke momenten in beeld en geluid wilt bewaren. Daarbij genomen dat de telefoon draait op winsdows, wat erg overzichtelijk en gebruiksvriendelijk is maakt het in totaal een makkelijke keus, mijn volgende toestel wordt zeker ook weer Nokia. Kortom een aanrader voor iedereen.

Eegol 30-11-2013

Review Nokia Lumia 1020.

Ik zal in deze review ingaan op de redenen die mij hebben overgehaald om tot aankoop van de Lumia 1020 over te gaan. Ter referentie: mijn vorige toestel was de Nokia N8.

De eerste reden was natuurlijk de camera.
Men kan er lang (over alle technologische kennis en ervaring, die samen komen in deze camera) of kort over praten, zoals in deze review. Feit is dat deze 41 megapixel 'Pureview' camera met optische beeldstabilisatie, de beste telefooncamera is die tot op heden geproduceerd is. Maar misschien belangrijker nog is dat de gehele camera-ervaring, van het moment dat je je telefoon grijpt tot het tonen van het (gewenste) resultaat, voor een beetje fotografieliefhebber ongeëvenaard is. Hiermee doel ik vooral op de Nokia Camera applicatie, die uit de doos wordt meegeleverd en de karige standaard camera in Windows Phone vervangt. Voor het geval het nog niet duidelijk was, wie in de markt is voor de beste camera, hoeft niet verder te zoeken.
Hiermee wil ik niet direct zeggen dat dit de perfecte camera voor iedereen is, als je namelijk het volledig potentieel uit deze Lumia wilt halen is een verdieping in de verschillende camera parameters (ISO waarde, exposure etc.) noodzakelijk. Gelukkig is dit niet ingewikkeld omdat er in de Nokia Camera applicatie een zelfstudie gedeelte is verwerkt met voorbeeldfoto's waarin je het effect van de verschillende parameteraanpassingen duidelijk kan zien. Daarbij zijn de parameters makkelijk in te stellen door het gebruikte boogvormige ontwerp. Van de helderheidsinstelling zie je zelfs het actuele resultaat op je scherm. Als alles naar wens is ingesteld is de blijdschap na het drukken op de groot. Na een paar mooie plaatjes te hebben geschoten is mijn enige conclusie dat 'gewone' camera's tot duizend euro het waarschijnlijk niet (veel) beter zouden kunnen doen.
Hoe makkelijk en bevredigend het spelen met deze parameters ook moge wezen, ik kan begrijpen dat veel mensen het liefst alleen in automatische modus plaatjes schieten. Voor hen is Lumia 920/925 of topmodellen van andere fabrikanten meer dan voldoende, de Lumia 1020 maakt wel betere foto's met meer detail maar het verschil is misschien niet dermate groot dat het die extra investering volledig waard is.
Voor telefoonfabrikanten is uiteindelijk dus een kwestie van de juiste balans tussen functionaliteit en gemak zien te vinden. En naar mijn mening zet Nokia met de Nokia Camera zeer grote stap in de juiste richting. Als je daarbij de beste camera hardware op de markt optelt en als je net dat extra beetje moeite wilt nemen voor die ene mooie foto dan is dit, naar mijn mening, het ultieme toestel.
Tip: als je na het lezen van dit stuk tot aankoop overgaat en echt alles uit je Lumia wilt halen is er de camera grip accessoire. Als je deze op de Lumia 1020 klikt zorgt dat ervoor dat je hem aan een statief kan vastmaken. Daarbij zit er een extra accu en een handvat aan zoals bij een gewone camera waardoor het een echt fototoestelletje wordt en het toestel nog beter als camera te gebruiken is. Het enige nadeel is de prijs.

De tweede reden was het ontwerp.
Laat ik beginnen met te zeggen dat ontwerp puur subjectief is en ik ga dan ook niet verder in op wat ik specifiek mooi vind aan het ontwerp. Wat ik nog wel wil melden is dat ik een gele heb genomen en dat ik er geen seconde spijt van heb, integendeel, ik kijk er elke dag nog met veel plezier naar als ie op tafel ligt (van alle kanten). De afwerking is naadloos en het geel en zwart kleurt mooi bij elkaar. Ik merk wel dat de kleur in combinatie met het zwarte ronde cameragedeelte meer opvalt en ik wordt zelfs aangesproken over wat ik in mijn hand heb. Dat heb ik niet eerder meegemaakt en ik vind het wel leuk. Als je dat niet wilt is er natuurlijk ook zwart of wit als optie.

De derde reden was het modernere besturingssysteem Windows Phone.
Eerst het slechte nieuws: het app aanbod is niet zo groot als android en iOS. Daarbij schijnt de functionaliteit van Windows Phone achter te lopen. Van beide veelgehoorde klachten heb ik geen problemen ondervonden. Alles wat ik van een telefoon verwacht dat mogelijk is, kan gedaan worden op Windows Phone en vaak ook op een gebruiksvriendelijke wijze. Daarnaast mis ik geen apps. Dit wordt waarschijnlijk verklaard door het feit dat ik nooit een ander 'modern' besturingssysteem heb gebruikt waar voor alles een app schijnt te zijn. Maar wees er dus op voorbereid dat dit niet het geval is op Windows Phone. Wel is volgens Microsoft 85% van de meest gebruikte applicaties te vinden in de Store. Het is inderdaad waar dat de laatste tijd de grote namen zoals Instagram en Vine een app hebben uitgebracht en het ziet er dan ook naar uit dat Windows Phone eindelijk serieus wordt genomen door appontwikkelaars. De vloeiendheid waarmee alle handelingen lijken te verlopen vind ik een van de grootste pluspunten, iets waar ik me bij de N8 aan begon te storen. Daarnaast spreekt het live-tile systeem me erg aan en de uitstekende offline functionaliteit, iets wat me pas bij het gebruiken positief verrast heeft.

Een laatste reden was de aanwezigheid van Here offline kaarten.
De offline kaarten van Nokia/Here hebben mij op de N8 zo vaak de weg gewezen in Nederland en in het buitenland dat ik tot de conclusie kwam dat ik niet/moeilijk meer zonder zou kunnen. De meeste mensen zweren bij Google maps, maar met de kaarten van Here is in principe niets mis. Naast kaarten krijg je ook degelijke navigatie voor de auto (Drive+) en het openbaar vervoer (Transit) en een soort Layar ofwel augmented reality kaart (City Lens).

Bij wijze van deze review hoop ik dat ik andere potentiële kopers beter heb kunnen informeren over wat voor mij de beweegredenen waren om voor de Lumia 1020 kiezen en misschien zelfs heb kunnen overtuigen. Het lijkt me duidelijk dat ik deze review op het voor mij perfecte toestel heb geschreven.

CB76 29-11-2013

Bijzonder tevreden met mijn nieuwe lumia 1020. Ik heb de telefoon gekocht als vervanging van mijn oude lumia 800. De kwaliteit van de camera van mijn oude telefoon was op zich voldoende, maar na de geboorte van ons eerste kindje vond ik het prettig om toch ook kwalitatief goede foto's te kunnen maken met mijn telefoon. De lumia 1020 is hierin subliem! Hij maakt geweldige foto's. Ook heeft o.a. Nokia de nodige apps hiervoor becshikbaar.

Het windows-phone systeem werkt m.i. bijzonder gebruikersvriendelijk. Koppelen met verschillende email accounts en/of social media werkt zeer vanzelfsprekend. Ook de app-store van windows-phone wordt steeds beter gevuld met goed bruikbare apps.

Daarnaast ook zeer tevreden over de service van Nokia en Coolblue bij de aanschaf van de telefoon. De batterij van mijn eerste lumia 1020 was binnen 8 uur leeg. Maar na melding van het probleem is de telefoon direct vervangen door een nieuw exemplaar

jentsehoekstra 29-11-2013

De geluidskwaliteit van de Lumia 1020 is, zoals bij gelukkig steeds meer smartphones, erg goed te noemen. Het vervormt niet (althans niet op de volumes die niet TE hard zijn), is gebalanceerd, en met de audio-instellingen nog naar je smaak aan te passen.

De mogelijkheden van het toestel zijn enorm, dankzij het slimme Windows Phone OS enerzijds en de fantastische camera anderzijds. Om met het laatste te beginnen: de kwaliteit van de foto's is echt super. Onder moeilijke omstandigheden maakt de telefoon nog goede foto's, en bij daglicht is de scherpte (en het zoombereik) onovertroffen voor een cameraphone. De verschillende apps van Nokia en andere partijen die gebruik maken van deze camera, zorgen dat je ongekend veel mogelijkheden hebt in creatief fotograferen, bewerken, delen etc.
Windows Phone is daarnaast een OS dat al geruime tijd verlost is van zijn imago 'te beperkt' te zijn; dat is inmiddels echt niet meer het geval. Vrijwel alle populaire en mainstream apps zijn inmiddels te gebruiken en in veel gevallen beter dan hun iOS/Android tegenhangers. De slimme, geïntegreerde opzet van Windows Phone zorgt dat je niet alleen vlot schakelt tussen apps, maar ook dat hun functies verregaand in elkaar over kunnen lopen. Je contactenlijst is zo opeens veel meer dan een lijst met telefoonnummers; het toont je ook updates op sociale media, adresgegevens met routebeschrijving, etc. Dit is slechts een voorbeeld.

Het gebruiksgemak van WP8 is daaruitvolgend ook erg hoog; de integratie van gegevens en de consistente layout maken het gebruik van de 1020 tot één ervaring, in plaats van een serie losse apps. Dat scheelt een hoop in het gebruiksgemak. De bediening van het toestel is verder eenvoudig zoals je mag verwachten, en de drie touchknoppen bieden meerdere functies.

Qua vormgeving ben ik al lange tijd fan van de Nokia Lumia's: ze zien er strak uit dankzij het grote, vloeiende glasoppervlak in de unibody van harde, kleurige polycarbonaat. Door het 'less is more' ontwerp oogt de telefoon niet extreem groot, en is veel sierlijker en meer 'premium' om te zien dan bijv. de doorsnee Samsung Galaxy.

Wat betreft degelijkheid heeft Nokia natuurlijk een goed imago, en ik ben blij om te zien dat dat ook in de Lumia 1020 terugkomt. De body is van oersterk kunststof, het scherm en zelfs de buitenste cameralens zijn van sterk Gorilla glass 3 gemaakt. De camerabehuizing en de knoppen op de zijkant zijn van zwart aluminium; geen slappe, bekraste plastic buitenkant dus maar een robuuste verpakking!

Teunis57 29-11-2013

Een mooi slank model echter het toestel rammelt bij het camera gedeelte en klinkt daardoor goedkoop. Toestel met een prachtige camera en mogelijkheden (nog niet alles uitgezocht) maar met een zeer beperkte korte levensduur van de batterij/accu. Hij gaat nog geen dag mee en moet eigenlijk altijd aan de oplader liggen. Als ik dit geweten had, had ik hem niet aangeschaft want de (technische) specificaties geven anders weer dan de werkelijkheid is.

jentsehoekstra 29-11-2013

Hoi Teunis, ik herken de rammel in de camera waar je op doelt.
Maar ik weet dat dat geen ondeugdelijke bouw of schade is; het is de camera zélf die je hoort bewegen. Als de camera niet gebruikt wordt, kan die ietsje vrij bewegen in zijn behuizing. Zodra je de camera aanzet, zal je de rammel niet meer horen omdat dan de camera wordt 'vastgehouden' door de optische stabilisatie. Dit is dus bewust zo gemaakt om je onbewogen foto's te kunnen geven. Volgens mij staat er op Youtube een mooi animatiefilmpje waarin de werking v/d camera wordt uitgelegd.

groet!

elisa64 29-11-2013

ik heb de Nokia Lumia 1020 nog maar pas. Ik had hem voordat ik kocht al uitvoerig op internet bekeken en heb hem met opzet gekozen om het aantal pixels. Het gebruik van de telefoon is ook prima, even wennen, maar niet te moeilijk. Maar ik wilde hem vooral hebben om foto's te kunnen maken. De foto's zijn uitermate scherp, echt net zo goed als met een gewone kleine camera. Ik kan ook makkelijk de verschillende foto apps vinden en gebruiken. Het overschakelen is helemaal niet moelijk. En ik ben al notabene 64. Voor senioren die dus een mobiel willen hebben en ook nog prachtige foto's willen kunnen maken, moeten beslist voor de NOKIA LUMIA 1020 kiezen, dan hoeven ze die losse camera's niet meer mee te nemen. Doen dus.

reijnerse 28-11-2013

erg groot toestel en het gebruiksgemak is soms wat lastig, verder foto's uitstekende kwaliteit, batterij is erg goed zeker met de extra power van de camera hoes

jdroogh 28-11-2013

Het is een hele mooie en super degelijke telefoon.
Dat ik geen camera meer met me mee hoef te nemen is sowieso al een hele grote plus, want de kwaliteit van foto's is fenomenaal.
De rest van de telefoon is natuurlijk zoals ik gewend ben van Nokia, heel erg goed. De telefoon voelt stevig aan en is zeer mooi vormgegeven. Het is knap hoe lekker hij in de hand ligt ondanks de bobbel aan de achterkant.
Ook de belkwaliteit is het noemen waard, alles is namelijk heel erg helder en klinkt goed.
Ik gebruik deze telefoon nu ook als navigatiesysteem, de gratis map updates maken hem een stuk beter dan de ingebouwde navi in mijn auto, die is namelijk nogal gedateerd...
Al om al heb ik nog nooit zo'n goede telefoon gehad. Niets dan lof over de Nokia Lumia 1020

realbart 28-11-2013

(irritant dat ik geen opmaak kwijt kan bij deze beoordeling. Zo gaat geen mens hem lezen)

Geluidskwaliteit

Hoewel ik problemen had met het geluid van zowel mijn Lumia 800 als mijn Lumia 900, lijkt het geluid van deze telefoon prima. Fijn ook dat je ook weer radio kunt beluisteren, iets wat eerst niet kon. Door de gratis Nokia MixRadio fungeert mijn telefoon vaak als muziekbron op mijn werk. Hiervoor sluiten we hem wel op een versterker aan, want hoewel de speakers van de telefoon best redelijk zijn, zijn deze niet geschikt om lekker muziek mee te beluistern.

Mogelijkheden

Hoewel een Windows Phone de naam heeft weinig te kunnen, ben ik nog niks tegengekomen wat ik dolgraag zou willen kunnen. Er is bijvoorbeeld geen TomTom, maar de gratis Here+-navigatie volstaat ruimschoots. Ik ben een PC-gebruiker en ik vind het superhandig dat zowel mijn agenda als ook mijn notities (OneNote) en zelfs al mijn documenten automatisch via skydrive gesynchronseerd worden tussen al mijn devices.

Tot zover het reclamepraatje. Natuurlijk zijn er ook nadelen. Sommige populaire hypes komen later of niet op deze telefoon. Wordfeud was later. Snapchat is er helemaal niet (al zijn er nu wel alternatieven voor.) Je merkt dat apparaat niet de focus heeft van derden. De ABN-AMRO-applicatie bevat bijvoorbeeld bugs, die nog aldoor niet snel gefixt worden. "Download de gratis app" levert vaak nog slechts apps voor iPhone en Android. Meer erger ik mij eraan dat je inmiddels een breed spectrum aan apparaten hebt die geschikt zijn voor Apples iPhone. Houders, mediaspelers, wekkers. Dat soort dingen. Sinds de meeste andere telefoons een micro-usb-aansluiting middenonder hebben kan ik er niet bij dat Philips geen WakeUp-light voor mijn telefoon uitbrengt. En hoewel mijn Toyota Auris mijn telefoon wel correct herkent, is de integratie buggy en laat hij bijvoorbeeld niet van elk nummer de titel zien. Soms loopt de verbinding helemaal vast en bevriest mijn boordcomputer. Toyota claimt dat hij niet stuk is.

Maar. Hij maakt prachtige foto's. Jammer dat ik geen bijlagen bij deze beoordeling kan stoppen; ik heb supermooie plaatjes gemaakt...

Gebruiksgemak

Ik heb twee maanden met een iPhone rondgelopen en wat een ramp is dat. Ja dat zeg ik. Van het "pareltje in gebruiksgemak". Sommige gebruiksconcepten zijn gewoon onlogisch. Als je naar rechts swipet, en iets anders ziet verwacht je terug te kunnen gaan door naar links te swipen. Dat is bij een iPhone nergens. In plaats daarvan moet je op een knop "terug" tappen. Daar wen ik niet aan.

Ik ben overigens wel een veeleisend gebruiker. Mijn eerste smartphone was een Windows Phone. Van 99 van de 100 dingen waarbij ik aan mijn collega vroeg of dat ook met een iPhone kan, zeiden ze dat het niet kon. Omdat ik mij dat niet kon voorstellen ben ik blijven zoeken en heb ik het internet geraadpleegd. Uiteindelijk bleek het dan vaak wel te kunnen.

Kennelijk leent Windows Phone zich meer voor exploratief leren.

Vormgeving

Over smaak valt niet te twisten. Ik vind mijn witte Lumia 1020 mooi. Jammer dat er geen rode is. Maar ik heb er een bruin lederen hoesje om gekocht en die staat m mooi.

Degelijkheid

Hij heeft al twee keer stuiteren overleefd. De 800 die ik had liet ik heel vaak ter demonstratie vallen. Die was onverwoestbaar. Ik verwacht dat de mechanische sluiter de 1020 iets kwetsbaarder maken, maar voorlopig heb ik hem nog niet stuk gekregen.

zeus01 27-11-2013

allereerst wil ik zeggen dat ik hiervoor een nokia 808 had met zelfde camera van 41mp
deze nokia 1020 is vergelijking veel dunner en lichter.
Nokia 1020 kan ik minder instellen dat vindt ik heel erg jammer!

deze telefoon heb ik vanaf oktober 2013 toen was hij nog 650 euro in de winkel
nu is hij voor ongeveer rondt de 600 euro

in de pakket zit;
telefoon, oordopjes, lader met usb kabel en wat informatie papier.

uiterlijk&kwaliteit;
jammer dat hij een bobbel heeft! als hij de bobbel niet had was hij mooier geweest en ik denk dat dan heel veel mensen hem zouden gaan kopen! verder ligt hij goed in de hand je hebt ook niet last van de bobbel. Nokia kwaliteit is altijd super goed, ook al laat je hem vallen hij gaat niet zo snel kapot als andere mobiel merk.

besturingssysteem;
der draait windows 8 op en het is vrij simpel, alleen vindt ik jammer dat er heel weinig in te stellen is naar je eigen wens, meeste dingen kan je niet veranderen of alleen maar aan of uit zetten.

Camera;
camera is echt de beste op dit moment te krijgen, je zelfs achteraf inzoomen en heeft beeldstabilisatie
hij heeft ook dubbel flitser op led en xenon
de kleuren van een foto ziet echt super goed en mooi uit, zonder verkleuring
zelfs in het donker maakt hij hele scherpe foto

Geluid;
video geluid klinkt ook mooier als je iets opgenomen hebt, bij andere merken telefoon geluid klink zo hol

Accuduur;
als je alle apps uit heb staan kan je telefoon 7 dagen mee op 1 accu lading,
maar als je wat apps op de achtergrond hebt draaien dan gaat hij ongeveer 2/3/4 dagen mee zelfde als alle andere smart telefoon.

Nadeel;
1ste keer als je telefoon aan doet dan vraagt hij dingentjes wat je moet invullen doe je dat niet dan gaat hij niet aan, en ms wilt ook nog gebruikers informatie hebben dat wordt allemaal bij gehouden en doorgestuurd naar hun.! maar dat is ook bij google en apple
persoonlijk wil ik dat niet dus heb ik gelijk uitgezet
en hij sigroniseerd ook met mijn email en Hotmail met mijn contacten lijst dat wil ik helemaal niet!
ik hoop dat ze dit ook lezen en dat ze volgende keer gaat veranderen laat de consument het bepalen en niet ms. want nu wordt het automatisch gedaan, laat iedereen zelf bepalen!

geheugen;
32gb is heel snel vol, jammer dat geen micro/sd kaartje in kunnen
want in duitsland hebben ze 64gb versie en in nl niet!

laden;
hij ondersteunt ook draadloos laden maar dan moet je wel apart draadloze cover bij halen

GPS;
de gps van de navigatie is echt heel snel binnen en buiten heeft hij je zo gevonden.
de navigatie is gratis en hij werkt super makkelijk en simpel en goed

apps;
de apps van microsoft vindt ik wel maggertjes en als er leuke zijn dan moet je hellaas voor betalen!
maar misschien in de toekomst gaat het nog veranderen wie weet tijd zal het zeggen.

telefoon in je broekzak;
je onder vindt geen last van de bobbel of de grote en de gewicht
hij zit super goed in je broekzak omdat hij lekker dun is en licht
want ik ben een man! ik heb hem altijd in mijn broekzak

conclusie;
ik heb hem gekocht en ben zeer tevreden met het toestel
allen jammer van microsoft van de instelling,
zal zeker aan andere aanraden om deze telefoon te kopen
want telefoon technische is hij super goed telefoon

MikeyV 27-11-2013

Nokia's Lumia 1020 Unibody ligt perfect in de handen, en voelt zeer degelijk aan. Niet te groot en zeer zeker niet te klein.
Ook de grotere camera op achterzijde is zelfs handig bij het vasthouden met een hand (functioneert zo als minidrempel, zodat deze niet uit hand kan glijden).

Wat betreft het gebruiksgemak kan heb ik geen nadelige opmerkingen aangezien alles zeer eenvoudig te bedienen is: ingebruikname en installatie van apps gaan zo goed als vanzelf.

Momenteel zijn er een beduidend minder aantal apps te verkrijgen in de store, echter een goed vooruitzicht is dat het aantal verkrijgbare apps met de dag groeit. De meest belangerijke zaken gewoon verkrijgbaar!

Ook goed om te weten ik ben overgestapt van Apple naar micorsoft dit bevalt zeer goed, de hoofdreden is de uitermate goede camera!!!

groentjuh 27-11-2013

Vind het een goede telefoon. Heb hiervoor de lumia 800 gehad en vind deze beter. Maakt ook geweldige foto's en uiteraard de 4g internet die er op zit. Helemaal geweldig. Heb alleen een klein nadeeltje en dat is dat deze gevoeliger is dan de lumia 800. Bijvoorbeeld als die in me broekzak zit wil die wel eens iemand bellen. Voor de rest ben ik erg tevreden over deze telefoon

Ronaldbv 27-11-2013

De Nokia 1020 is een toptelefoon. Hij is snel, gebruiksvriendelijk en heeft een fantastische camera! Wellicht zijn er niet zoveel Apps beschikbaar als bij Apple, maar ik ben aangenaam verrast door het aanbod van Apps voor de Nokia 1020. Kortom echt een aanrader.

vera van buitenen 26-11-2013

het is een handige telefoon je hebt 3apperaten in 1 dat wil zeggen telefoon fototoestel filmcamera het is gewoon een kleine computer het is duidelijk en je krijg duidelijke uitleg als je de telefoon gebruikt

Gerardus52 26-11-2013

Hierbij een iets uitgebreide review van mijn Nokia Lumia 1020, mijn vorige telefoon was een Nokia N8 de eerste goed cameratelefoon.
Het is even wennen als je symbian gewend bent maar naar een paar dagen voelt Windows Phone vertrouwt en snel aan.
Samen met de camera-grip is het ideaal om er foto's mee te maken en de ingebouwde accu van de camera-grip helpt om de accu-duur te verlengen.

Vergeleken met mijn oude N8 gaat de baterij wel wat minder lang mee maar onder normaal gebruikt gaat de 1020 bijna 2 dagen mee.
Als je er op uit gaat en regelmatig foto's maakt dan is de extra accu in de camera-grip geen overbodige luxe.

Qua apps vind ik dat er genoeg, vooral de Nokia-apps zijn een goede toevoeging.
De navigatie-app is echt goed vooral dat de maps gewoon offline beschikbaar zijn.

Al met al een goede vervanger voor mijn N8.

dvroegop 26-11-2013

Een betere timing was niet mogelijk: mijn Lumia 920 viel op de grond en overleed vlak voor de introductie van de Lumia 1020. De keuze tussen een poging doen de 920 weer tot leven te brengen of een nieuwe 1020 te kopen was niet zo moeilijk: de specs van de 1020 deden me al watertanden.
En inderdaad: na een maand kan ik niet anders zeggen dan dat het een geweldig apparaat is. Ik ben voor mijn werk naar de Verenigde Staten geweest en ik had geen andere camera bij me dan de Lumia 1020. Mijn foto's waren beter dan die van mijn collega's die met veel duurdere (en zwaardere) camera's rondliepen. Ik heb er wel de extra cameragrip bij, wat een onmisbare accessoire is als je de Lumia 1020 als camera wilt gebruiken: niet alleen houdt het dan veel beter vast (namelijk als een echte camera) maar je kunt hem ook op een statief plaatsen. Daarnaast zorgt de extra batterij er voor dat hij nog langer te gebruiken is.
Naast het feit dat het een fantastische camera is, is de Lumia lijn van Nokia een erg goede implementatie van Windows Phone. Goed, als je van een Android of iPhone komt is het even wennen maar het werkt allemaal prima. Het argument van mensen dat er niet genoeg apps zijn is ondertussen behoorlijk achterhaald: ook Instagram is inmiddels beschikbaar op Windows Phone.
Het enige wat wel ontbreekt is de verscheidenheid aan (gratis) spelletjes maar daar koop ik geen smartphone voor. Voor mij is dat dus geen enkele belemmering.
Het toestel zelf voelt solide aan, werkt snel en trefzeker.
Het enige nadeel is dat er geen mogelijkheid is tot het uitbreiden van het geheugen door middel van een (micro) sd kaart. Ook de batterij is niet te vervangen. Nu het toestel nog redelijk nieuw is is dat geen probleem maar ik weet dat batterijen op den duur minder worden; dan zou ik graag zelf de vervanging willen doen. Nu ben ik overgeleverd aan (dure) vervangingsservice.

Samengevat: het is een geweldig toestel draaiend op een geweldig platform. Een aanrader!