Huawei Ascend Y300 zwart - reviews

6.8

6,4
  • Degelijkheid 7
Product een paar dagen in bezit
Nu zowat 1 jaar in bezit en ik kan alleen maar beamen dat het ding alsmaar trager wordt.

Whatsapp staat er nog wel op maar de rest eraf gehaald om nog enigzins vooruit te branden het ding.

Ze hebben geen zin daar bij Huawei om android 4.4 erop te laten zetten want dan zou juist voor deze telefoon veel beter moeten werken. Andere fabrikanten doen tenminste nog moeite om hun modellen te upgraden maar deze jongens willen alleen maar ping ping. Voor mij de 1e en de laatste Huawei die ik ooit zal aanschaffen.
3,4
  • Mogelijkheden 1
Product een jaar of meer in bezit
Wat een vreselijke telefoon dit. Echt geen aanrader. Je krijgt er spijt van als je 'm koopt. In dit geval is goedkoop duurkoop.

Vanaf het begin was ie al traag, maar dat wordt alleen maar erger en erger. Na een half jaar begon het toetsenbord af en toe te verdwijnen en moet je ongeveer een minuut wachten tot ie terug komt. De ruimte wordt steeds minder. Ik heb 'm nog maar een jaar, en ik kan nu Whatsapp, Instagram en Dropbox hebben, en dat is het. Er is geen ruimte voor meer.

Maar het ergste is gewoon de traagheid. Ik heb veel geduld, maar dit is echt het toppunt. Nadat je het scherm hebt geopend moet je vaak 30 seconden of langer wachten voor je dingen kunt doen. Het openen van apps duurt vaak ook 30 seconden, of werkt helemaal niet.

Koop deze telefoon niet!!!
  • Gebruiksgemak 8
  • Degelijkheid
Product een jaar of meer in bezit
Ik heb deze mobiel nou al 2 jaar. Na ander half jaar begon mijn facebook app vast te lopen en als ik een melding kreeg van whatsapp trilde hij wel maar zo wat 30 sec later kwam pas het geluid dit geld ook voor andere meldingen. Aanrader voor mensen die alleen bellen en sms.
4,6
Product een jaar of meer in bezit
Mijn kinderen hebben dit toestel nu allebei iets korter dan een jaar. Leek een goed toestel in het begin. Werden echter al snel traag, lopen voortdurend vast, laadt bij de een helemaal niet meer op en bij de ander de ene keer wel en de andere keer niet. Ik heb er ontzettend veel spijt van dat ik deze telefoons gekocht heb. Voor ons geen Huawei meer.
6,8
  • Vormgeving 7
  • Degelijkheid 7
Product een jaar of meer in bezit
Ik heb deze telefoon nu ruim een jaar in gebruik in het begin beviel hij me goed, nu na een jaar valt ook mij op dat de telefoon steeds trager wordt, voorbeeld ik krijg een sein dat er een whatsapp bericht is dan duurt het vaak enkele minuten voor je het bericht geladen heb om te lezen.

dit geldt ook voor de mails, ook is het geheugen snel vol en kun je maar zeer weinig apps naar de sd-card verplaatsen.

Ik denk dat het grootste euvel is dat het werkgeheugen te weinig is (512mb) en ook de dualcore processor te licht is.
Product een half jaar in bezit
Heb nu deze toestel 9 maanden vond het eerst een geweldig toestel makkelijk bedienbaar mooi scherm.

Alleen het geluid kwaliteit vond ik erg tegen vallen.

Nu is er een probleem sinds een week dat het geluid het niet meer doet dus als ik gebeld of geappt wordt is het alleen maar trillen zo nu en dan komt het geluid weer terug.

En het toestel is erg traag.

Voor mij geen Huawei meer.
  • Gebruiksgemak 3
  • Degelijkheid 9
Product een half jaar in bezit
Ik heb deze mobiel nu 8 maanden. En hij valt me toch aardig tegen. De degelijkheid vind ik wel goed want als je hem hard laat vallen ligt niet meteen het scherm aan diggelen. Het geheugen is snel vol, ook met een 16 gb sd kaart erin. Verder is hij heel traag, een keer weigerde hij zelfs te swipen om op te nemen toen ik werd gebeld! Ik heb er maar 6 apps op: whatsapp, soundcloud, shazam, online radio, equalizer en fb messenger. De equalizer valt vaak zomaar uit, bij elke die ik heb uitgeprobeert, ligt dus aan de y300. Maar als je naar de prijs kijkt kun je wellicht ook niet teveel verwachten.
4,2
  • Degelijkheid 3
Product een jaar of meer in bezit
Het valt mij tegen. Nu een jaar in bezit. De batterij houdt het geen dag vol. Ik ben niet van de spelletjes oid, dus daar ligt het niet aan. Af en toe is het apparaat verschrikkelijk traag. Dan moet je echt een poosje wachten tot er weer iets gebeurd. Geheugen zit inderdaad erg snel vol. Ik heb al een extra sd kaartje geplaatst, maar er staan een hoop zaken op de telefoon die je niet kan verplaatsen naar je sd kaartje. Prijs is inderdaad laag, maar ik vind het het niet waard. Ik ga binnekort kijken voor wat anders, dan maar wat meer kwijt!
6,4
  • Mogelijkheden 7
  • Gebruiksgemak 7
Product een half jaar in bezit
We hebben deze telefoon gekocht via BOL.COM incl. een cashback actie van HUAWEI. Nu 15 weken later en na drie herinneringen gestuurd te hebben geen cashback ontvangen. Erg teleurstellend van zo'n groot bedrijf om de afspraken niet na te komen.

Verder de verhouding prijs/kwaliteit van dit toestel goed en kan ik het toestel wel aanbevelen.
3,4
  • Geluidskwaliteit 1
  • Gebruiksgemak 4
Product een half jaar in bezit
In februari 2014 een Huawei Y300 gekocht. Na een maand kwam er geen enkel geluid uit dit toestel. Huawei gemaild, maar geen enkele reactie van deze firma. Ineens na twee weken deed het toestel het weer. Tot juli 2014 toen het geluid weer uitviel, eerst de muziekspeler en de ringtones, daarna ook het geluid als je gebeld werd. Degene die mij belde kon mij wel horen, maar andersom was er geen signaal. Tot nu toe (eind augustus) doet de Huawei het nog steeds niet. De enige reactie op mijn e-mail was: Uw probleem word doorgestuurd, daarna niets meer. Voor de rest vind ik de Huawei Y300 een prima toestel, als je tenminste bereid bent om voortdurend meteen koptelefoon op wilt lopen (dan doet het geluid het prima).
5,6
  • Mogelijkheden 4
  • Gebruiksgemak 7
  • Degelijkheid 3
Product een jaar of meer in bezit
Ik heb ongeveer tegelijkertijd met mijn vriend en een vriendin deze telefoon gekocht. We hebben hem elk ± een jaar in bezit. In het begin waren we alledrie erg tevreden, maar nu begint hij toch kuren te krijgen. Bij aankoop van een telefoontje verwacht ik dat het zo'n 2 jaar mee gaat, ook als het een budgettelefoon is, maar deze is nu al erg langzaam. Sommige apps haperen of sluiten uit zichzelf af. Het geluid was in het begin uitmuntend, nu is het krakerig als ik de speaker voor muziek gebruik. Beetje jammer, zonder deze gebreken zou ik 'm wel aanraden, omdat het toestel verder prettig werkt.
2,8
  • Geluidskwaliteit 4
  • Mogelijkheden 3
  • Gebruiksgemak 2
  • Vormgeving 4
Product een half jaar in bezit
Na eerst 3 maanden goed gewerkt te hebben, valt nu steeds de netwerkverbinding weg.

Nadat ik hem naar de Kijkshop had gestuurd om te repareren kreeg ik hem pas na 4 weken terug met een software update en natuurlijk hetzelfde probleem. Andere SIM kaarten leveren wisselend resultaat soms herkent hij ze maar komt er geen verbinding, soms doet hij helemaal niets.

Geen duur toestel maar spaar jezelf de ergernis die je ermee heb.
2,4
  • Mogelijkheden 3
  • Vormgeving 2
Product een jaar of meer in bezit
In het begin was ik zeer tevreden van dit toestel. Maar al snel werd duidelijk dat dit toestel zijn eigen leven leidt.

De ontgrendeltoets heeft soms behoorlijk veel tijd nodige. Ook wordt de batterij soms gloeiend heet, waarbij ik toch mijn vragen stel omtrent de veiligheid van dit toestel.

Daarnaast springt mijn toetsenbord ook heel vaak weg, waardoor ik telkens de batterij uit het toestel moet halen. Ik vind dit echt niet kunnen. Ik betaalde er €129 voor. Ik vraag mij af of deze problemen ook gelden voor de garantie.

Ik koop in ieder geval nooit meer een Huawei.
  • Mogelijkheden 7
Product een kwartaal in bezit
De prijs voor de Huawei is zeer redelijk voor de kwaliteit, vooral als je rekening houdt met een cashback van 20 euro. Helaas de 20 euro is een worst die je bij de koop van het toestel wordt voorgehouden. Ik heb bij de importeur Huawei geklaagd dat ik mijn 20 euro (cashback bij de aankoop van toestel Y300) na 10 weken niet heb ontvangen. Huawei antwoordt dat al mijn gegevens korrekt in het systeem staan en dat het geld zal worden betaald. Helaas na 10 weken nog geen geld gekregen. Niet meer meedoen met een cashback aktie van Huawei is mijn advies. De firma is waarschijnlijk niet betrouwbaar en op grond van dit feit denk ik dat de technische service ook te wensen overlaat.
  • Geluidskwaliteit 1
  • Mogelijkheden 2
  • Gebruiksgemak 2
  • Degelijkheid 5
Product een maand in bezit
deze telefoon werkt niet in samenhang met tele 2 abonnement bereik valt weg dan moet je de provider opnieuw zoeken komt omdat je bij tele 2 de roaming aan moet laten staan

heb hiervoor een samsung en een htc gehad nooit geen last van gehad

heb deze telefoon met cascback gekocht

je krijgt alleen een mail terug dat je gegevens succesvol verzonden zijn

de bevestigingsmail krijg je gewoon niet die je op moet sturen met de kassabon

kortom huawei is een een en al ergenis

heb nu mjjn htc weer in gebruik

heb een mail naar huawei gestuurd hierover maar word niet beantwoord
5,6
  • Geluidskwaliteit 4
  • Vormgeving 7
Product een half jaar in bezit
Ik ben er achter gekomen dat de accu behoorlijk heet word en dat het knopje aan de bovenkant soms erg lang moet in houden mijn toestel begint een eigen leven te leiden het is gewoon niet normaal meer en de bluetooth werkt waneer het het toestel het beste uit komt en ook nog steeds niks van me cash back terug gehoord fijne jongens van huawei :(
  • Geluidskwaliteit 7
  • Mogelijkheden 8
  • Gebruiksgemak 9
  • Degelijkheid 8
Product een paar dagen in bezit
Alles goed na half jaar gebruik alleen geluid wat te zacht vooral bij you tube en internet bellen wil niet bvb. Met mobile voip voor de rest zeer goede mobiel
4,6
  • Degelijkheid 4
Product een kwartaal in bezit
Heb de Huawei Y300 nu een paar maanden in gebruik en ben lang niet meer zo tevreden als in het begin. Een opsomming van mijn ergernissen:

- Geluid is niet al te best en mijn speaker stopt er soms gewoon mee. Wanneer ik dan een aantal tikken er op geef doet hij het weer

- Mijn interne geheugen (van slechts 1 GB) zit om de haverklap vol. En sinds een tijdje kan deze ook niet meer als externe schijf zien (via snoertje in pc). Ik zie enkel nog maar mijn sd kaart.

- Ik kan geen afbeeldingen, video's of andere bestanden meer versturen en ontvangen via Whatsapp, soms in eens weer wel. Krijg dan een foutmelding "Kan bestand niet downloaden, probeer later nogmaals" Tja daar kan ik weinig mee natuurlijk. Slecht!

- Telefoon is verder erg traag, met als toppunt surfen op internet en google zoekbalk functie. Voordat alles geladen is ben ik alweer vergeten wat ik wilde zoeken.

- Het laden van de afbeeldingen en videos op mijn sd kaart gaat ook steeds slechter, soms als ik mijn Gallerij wil openen staat er ineens dat er 0 items zijn. Kijk ik een half uur later, staan ze er weer wel.

Dit was zo een greep uit mijn ergernissen en er blijven steeds nieuwe bijkomen. Ik wil niet negatief overkomen, en was ook eerst heel positief... maar er sluipen toch een hoop fouten in deze telefoon. Het is misschien een handige backup telefoon, maar voor dagelijks intensief gebruik is deze Huawei af te raden. Eigenlijk logisch met zon lage prijs, maar dan betaal ik liever iets meer voor iets beters.
  • Geluidskwaliteit 10
  • Mogelijkheden 10
  • Gebruiksgemak 10
  • Degelijkheid 10
Product een paar weken in bezit
Ik heb Iphones, Samsung en HTC telefoons gehad en daar was altijd iets die voor mij tegenviel met de toestellen. Ik zal toegeven dat ik niks wist over Huawei behalve dat de toestels uit China komen. Maar.....wat een verschil!

Ik vind het de beste toestel tot nu. Ik ben zeer tevreden met de Y300. Mooi scherm, snel, mooi foto's, goed geluid, heel veel opties. Batterij gaat zeker 2 dagen mee met intensief gebruik.

Het prijs is goedkoop maar het telefoon is kwaliteit!

Twijfel niet om het te kopen. Mijn vrouw en zoon willen nu ook een Huawei! :-)
  • Mogelijkheden 8
  • Gebruiksgemak 9
  • Vormgeving 9
Product een paar dagen in bezit
Het geluid had harder gekund, verder is de telefoon boven verwachting heb de simlockvrije versie gekocht. het enige probleem waar ik tegenaan liep was dat mij whatsappjes na stand-by niet meer doorkwamen. Dit is simpel opgelost door de telefoon te rooten en vervolgens Push Notification Fixer uit de store te instaleren deze instellen op 5minuten en klaar..

Kortom een prima telefoon voor deze prijs