Nokia Lumia 920 32 GB / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 71 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia Lumia 920 32 GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Olivia Penrose 26-09-2015

Een heel goede, degelijke en betrouwbare telefoon.
Uitgevoerd in degelijk materiaal. Hij kan tegen een stootje.
Accu duur is vrij lang eer hij weer moet worden opgeladen.
Maakt prima foto's. Makkelijk schakelen tussen wifi en 3g netwerk.
Heeft 3 nadelen: hij draait op Windows. Ik vind de app store van windows erg beperkt in vergelijking met Android. De batterij is niet verwijderbaar en het geheugen is niet uitbreidbaar jammer genoeg.

Martijn0318 09-03-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 920 32 GB / wit

Geweldig toestel de camera is super en maakt geweldige fotos en videos ook voelt het toestel heel degelijk aan en heeft mij nog nooit in de steek gelaten het scherm presteert goed in de zon en alles blijft netjes zichtbaar verder is windows phone al aardig gegroeid en zijn eigenlijk alle bekende. Apps wel aanwezig

MDHH 22-11-2013

Ik had een nieuw abonnement nodig en na 6 jaar iphone wilde ik iets anders proberen, met name ook voor de prijs. Het toestel valt me echt enorm tegen. Internet explorer werkt niet goed, heel onoverzichtelijk, traag, weinig apps voor windows phone en over het algemeen niet gebruiksvriendelijk. Ik gebruik gewoon weer mijn iphone 4 die al 3 jaar oud is en ga deze terugsturen.

Tonio 2002 23-11-2013

Tja, als iPhone gebruiker werk je met safari he, en als iPhone gebruiker is nadenken niet echt nodig. Windows Phone wordt juist geroemd om zijn no-nonsens gebruik. Het werkt gewoon altijd, alleen is het even wennen. Stuur hem maar naar mij hoor (hoewel een zwarte.... erg saai!)

Bierbash 26-11-2013

- Als gebruiker van zowel Windows Phone als een Ipad kan ik alleen maar constateren dat Safari gebreken heeft die niet zouden mogen voorkomen.
- Apps zijn er genoeg voor op een telefoon. Misschien nog niet zo veel bagger als in de apple store.
- Qua snelheid ontlopen de telefoons elkaar niet veel. Alhoewel oude iphones erg traag worden weet ik uit wanklanken uit mijn omgeving.
- De Windows phone is moderner en strakker. Terug naar de iphone merk je pas de rommeligheid van het ios, laat staan het gehannes met itunes..

emmaduchatinier 11-11-2013
Geschreven voor: Nokia Lumia 920 32 GB / rood

Superfijne telefoon! Windows was even wennen, maar na een paar dagen had ik het door. Op dit moment zijn helaas nog niet alle apps die ik zou willen beschikbaar, maar ik vertrouw erop dat naarmate de Windows Phone markt groeit, er steeds meer apps zullen zijn.
Enige nadeel vind ik het gewicht van de telefoon, dat met 185 gram aan de zware kant is.

Kees2011tv 28-10-2013

Fijn toestel. Twee ergernissen:
- Inloggegevens van Ziggo WifiHotSpots worden niet onthouden, zodat er om de haverklap opnieuw moeizaam ingelogd moet worden. Dat is echt geen doen.
- Hinderlijke haptische feedback van navigatietoetsen. Dit is niet uit te zetten.

Arie-01 19-03-2014

Het niet onthouden van de ziggo wifi spots is echt het enige minpunt, maar wel een flinke! Inderdaad geen doen.

JKforyou 21-10-2013

Wat een heerlijke telefoon waarvan de bediening zo ongelooflijk soepel en simpel is dat het telkens een genot is om ermee te werken. Het geluid van de Lumia 920 is gewoon fantastisch.. duidelijk en helder. Over de kwaliteit van het beeldscherm kunnen we kort zijn. Nokia een superieure kwaliteit neergezet. Het samenwerken met diverse programma's is top.. net als de diverse speciale Nokia Apps die meegeleverd worden of gratis zijn te downloaden. De camera is zoals zo vele hier al hebben beschreven waanzinnig. Ik dacht een redelijk goede fotocamera te hebben maar de kwaliteit van de foto's verbleekt bij die van de Lumia 920.

Zijn er dan helemaal geen minpunten aan de Lumia 920? Ja en nee... aan de Lumia 920 mankeert niets... maar aan de apps voor Windows 8 kan nog wel het nodige verbeteren. Zo heb ik met namen geen prettige ervaring met Facebook. De Facebook via de Nokia of de aparte Facebook app werken beide niet naar wens... ze laten het op teveel punten liggen en zijn soms behoorlijk traag of haperen.

Dat ligt dus niet aan de makers van de telefoon maar aan de makers van de apps. Die laten soms behoorlijk wat steken liggen. Het lijkt er nogal eens op dat ze denken... ohh ja we moeten nog even gauw een Windows 8 app maken voor die Nokia telefoons. Gelukkig zijn er ook veel app ontwikkelaars die wel graag een goed produkt afleveren... net als de Nokia Lumia 920.

Een fabel-fantastisch toestel dat ik nog lange tijd in mijn broekzak hoopt te dragen. Ohh en wat het gewicht betreft.... niks mis mee ;-)

nokia 920 11-10-2013
Geschreven voor: Nokia Lumia 920 32 GB / wit

Erg blij met de keuze van de Nokia Lumia 920 .
Eerste smart Phone keuze vanwege de Windows 8 Phone makkelijk synchroniseren met
Samsung Smart Pc onder Windows 8. Verder was de camera erg belangrijk .
Had gehoord van goede avond foto`s met de pro cam maar was in eerste instantie teleurgesteld
omdat alle foto met flits paars gloed hadden vreselijk slecht .
Na veel google en na denken bleek de oorzaak de hoes die ik kocht te bescherming tegen krassen.
Deze was namelijk rood en in combinatie met de flits naast de lens veroorzaakte paarse avond foto`s . Hoes eraf gehaald en nu mooi avond foto`s . Tip koop geen rode hoes .
Met andere kleuren hoes geen ervaring nog .

marco4mail 16-09-2013

De Nokia Lumia 920 heb ik aangeschaft ter vervanging van mijn Nokia E7. Even wennen zonder fysiek keyboard, maar het grote display, het design, de camera, in 1 woord super!!

Geluidskwaliteit is prima, zoals van Nokia gewend.

Mogelijkheden met de standaard apps is al geweldig en alle bekende apps zijn leverbaar. Whats app, Rabobank, Skype, Spotify, Instaweather, Vine (6Sec) e.d. Draadloos opladen!

Hij is zwaarder dan concurrenten, maar voelt erg degelijk aan en totaal niet hinderlijk in je hand of broekzak.

De camera, de beste die ik tot nu toe heb gehad op een smartphone. Foto's in het donker, super! De Smart Cam app, met action shot, super! Pro Cam app met veel instellingen, super!

Hele dikke aanrader om weer eens wat anders te nemen dan een iPhone of Samsung. Time to switch ;-)

M.atthijs 06-09-2013

Sinds een paar weken deze geweldige telefoon in bezit. Oke, oke, het is even wennen als je hiervoor een paar jaar Android hebt gebruikt (voor mij wel), maar ik ben erg tevreden. De geluidskwaliteit is top, echt beter dan mijn Samsung Galaxy Nexus die spontaan het loodje heeft gelegd, en het apparaat laat zich erg intuïtief bedienen. Ik heb nog geen moment de gebruiksaanwijzing erbij gezocht.

Ik heb twee kleine nadelen ontdekt:
- Mijn bank (Triodos) heeft nog geen app voor WP8.
- Je kunt minder waarschuwingstonen zelf instellen. Voor facebook, whatsapp, e-mail heb je allemaal hetzelfde beltoontje en je kunt voor sms en andere waarschuwingstonen geen eigen toon kiezen.

En verder lukt het mij niet om in Here Drive (offline navigatie, standaard ingebouwd) gesproken navigatie-aanwijzingen te krijgen. Bellen via de bluetooth carkit van mijn auto gaat geweldig; ook bediening via het stuur werkt, maar bij navigeren hoor ik geen geluid, hoewel ik het geluid op maximaal heb gezet. Iemand een tip?

OzzytasteTR 22-10-2013

Sluit de telefoon aan op de pc en sleep de beltonen etc die jij wilt naar de map ringtones etc. Dan kun je ze vandaaruit zelf instellen :)

vonyellow1 05-09-2013

Inmiddels een maand in bezit van deze complete smartphone. Deze Lumia 920 wordt met recht het vlaggeschip van Nokia en Windows Phone genoemd. Het apparaat munt uit in zijn draadloze omgeving in de vorm van een sterke WiFi en GPS ontvanger ! Daarnaast maakt Nokia de windows telefoon extra interessant met hun eigen Nokia app collection, voor Muziek, Navigatie, Camera en Foto/Video bewerking.
De app store mist nog wel een aantal top games zoals bv Candy crush, maar iedere dag komen er apps bij en de standaard ("social media") apps zijn gewoon aanwezig in de store. Een ander nadeel kan zijn dat de Telefoon geen notificatielampje bezit voor inkomende berichten, daarnaast schakelt de wifi standaard uit in de lock stand van het scherm waardoor berichten vaak pas doorkomen bij het unlocken van de telefoon.
Verder een fantastisch apparaat met veel mogelijkheden!

lubra99 07-09-2013

Gaat dit dan niet ten koste van je batterijduur omdat hij naar een wifi-spot blijft zoeken of schakelt hij dan automatich over op je 3G?

vonyellow1 26-09-2013

Inmiddels weer bijna een maand verder nog wat extra bevindingen:

- Stabiliteit: 100%, in twee maanden geen enkele herstart nodig, ik heb nog geen andere smartphone gezien die dit overtreft !

- Batterijduur: Prima, bij normaal gebruik haal je makkelijk 48 uur. Is bij andere smartphones niet anders. Zelfs veelvuldig GPS gebruik (tracking) geeft relatief weinig batterijverbruik.

- Performance: Reageert direct op elke actie, hangt nooit, 100%.

- Apps: Er komen dagelijks apps bij, maar de store is al vrij volledig.

- Draadloos laden: Wow, erg handig en gebruiksvriendelijk !

- Audio: Fantastisch, duidelijk beter en helderder dan bv een Samsung Galaxy Tab !

- Beeld: Helder en mooie kleuren, zelfs in zonlicht prima leesbaar.

Jammer: Mis nog steeds wel het berichten-indicatorlampje en berichten komen soms ook vertraagd binnen ondanks dat Wifi ingeschakeld blijft bij Time-out van scherm

vonyellow1 07-09-2013

Ik heb dat uitschakelen van WiFi in lock-stand 's inderdaad uitgezet (goeie tip Matthijs). Zal 's kijken hoe de batterij hierop reageert.
Zoals bij elke telefoon is blue-tooth een stroomvreter die moet je sowieso uit zetten. Zelf heb ik ook data (mobiel internet) uitgezet en zet ik aan wanneer het echt nodig is, scheelt dataverbruik en ook batterijverbruik.

M.atthijs 06-09-2013

Over het uitschakelen van WiFi als het scherm is gelockt: dat kun je uitschakelen via instellingen - WiFi - geavanceerd.

Sandpiper 24-08-2013

nokia 920 gaat niet aan,na resetten. Bij windows zit een reset functie. De sensor voor schermbeveiliging is snel vies. Het telefoongesprek kan je dan niet meer stoppen

JKforyou 24-09-2013

Onbegrijpelijk dat Kieskeurig deze review heeft goedgekeurd. Als men kijkt naar de gemiddelde score van de Nokia Lumia 920 en dit vergelijkt met de score van Sandpiper.. kan het niet anders dan een niet gegronde beoordeling zijn.

Tonio 2002 25-09-2013

Belachelijk ombij problemen met je toestel een beoordeling van slechts enen neer te zetten, immers, als hij niet werkt kun je ook niet beoordelen. Helemaal met bovenstaande eens. Erg slecht dat Kieskeurig dit toestaat. begin nu ook wel een beetje te twijfelen aan kwaliteit van Kieskeurig-reviews

jjrotte 17-08-2013

Prima toestel met fantastisch goede camera, groot & helder scherm (geen leesbril nodig!), misschien nog niet alle voorkomende apps beschikbaar maar zeker genoeg voor 'gemiddeld gebruik'. Gebruiksgemak is uitstekend, kortom een aanrader zeker omdat de concurrentie (Apple en Samsung) momenteel aanzienlijk duurder is. Windows phone 8 werkt prima.

Damian_vD 03-08-2013

In het begin leek het een hele goede telefoon, alleen heb nu dat de batterij binnen 6 uur leeg is, dit is echt vreselijk irritant voor als ik weg ga, op internet is er ook geen oplossing voor te vinden.

het geluid wat eruit komt is niet bepaald mooi te noemen, de kwaliteit daarvan op mijn oude telefoon (LG Optimus L5 van ongeveer 150 euro) was een stuk beter.

verder heb ik wel alles wat ik nodig heb en is Windows Phone snel en overzichtelijk, maar ik word zo vreselijk gek van die batterij want daardoor kan ik lang niet het maximale uit de telefoon halen

Mobywan 02-10-2013

Beetje vreemd dat je aangeeft dat het toestel snel en overzichtelijk is, maar dan een 3 voor gebruiksgemak geeft..

Overigens heb ik mijn dataroaming uitgezet en mijn wifi als ik uit huis ga. Dit scheelt me batterij voor de hele dag. Erg prettig dan opeens ;)

Tonio 2002 04-08-2013

Hallo Damian,
voor het leeglopen van je Lumia kan ik twee oorzaken ,bedenken:
ten eerste: Windows Phone 8,kan multitasken. Dus als je een andere app start staat de andere door(bv you tube). Als je steeds op het pijltje links drukt, sluit je de openstaande prgramma's af
ten tweede: als je een,vaag Wifi signaal hebt, schakelt je Lumia steeds tussen Wi-Fi en data verbinding. Een,van,de twee uitzetten werkt. Heb,zelf mijn Lumia. 4 maanden en,leg hem 's avonds aan het infuus.
succes

Dick P de Jonge 01-08-2013

Heb mijn Lumina nu 7 maanden en nog nooit enige proplemen ondervonden alles funcioneert erg goed alle apps die ik wil hebben zijn verkrijgbaar kortom een super phone. Gelukkig in SA krijgt men covers die het gladde weg nemen daardoor valt het gladde apparaat niet zo snel.(Vooral met natte handen)Foto,s zijn goed maar niet zo goed als mijn vrouw haar 808. Maar daar om heeft Nokia de nieuwe 1020 op de markt gebracht.De enige kritiek die ik heb zijn de waarschuwings tonen voor o.a sms,s die men niet naar o.a muziek kan omschakelen.

mberghuijs 21-07-2013
Geschreven voor: Nokia Lumia 920 32 GB / geel

Sorry maar voor mij geen Nokia meer. Ik moest voor een nieuw abbo. en dacht laat ik na 4 jaar Iphone weer eens voor wat nieuws gaan. Besloot over te gaan op de Nokia Lumia 920 Geel. Ook omdat ik vroeger veel Nokia's heb gehad en me die zeer goed bevielen.

Maar helaas bleek dit dus minder waar. Al na 1 dag was de Nokia stuk en gaf hij zwart scherm en starten en lade niet meer op!!! Terug naar winkel gegaan en ze vertelde me dat het een mogelijke DOA was (dead on arrival) Dus nieuwe Nokia mee gekregen. Deze heeft het wel geteld maar 3 dagen volgehouden en wederom het zelfde!!! Weer Zwart scherm en niets meer doen!!!

Dus ik zeg helaas geen Nokia voor mij meer. Was een fijn toestel voor de 3 dagen maar verder hopeloos in kwaliteit!!! Wat een RAMP TOESTEL. Ik ga vandaag maar weer naar de winkel en ga voor de HTC ONE.

Ludo Bridts 26-07-2013

Ik heb hetzelfde meegemaakt in Thailand.Ik zou zeggen dat Elop zijn naam moet verandereb in Flop.Bezit ook aandelen van Nokia met het vooruitzicht die toch spoedig van de hand te doen vooraleer dat bedrijf failliet is.

Tonio 2002 22-07-2013

Tja, als ik hetzelfde meegemaakt zou hebben,had ik waarschijnlijk hetzelfde gereageerd. Wel jammer hoor voor je, want mijn Lumia heeft is nog geen een keer vastgelopen en laat alle andere toestellen, incl i-phone (bestaat die trouwens nog?) mijlenver achter zich.

lubra99 07-09-2013

Echt balen en vind deze review niet Lumia 920 waardig. Denk echt dat dit een gevalletje Wet van Murphy is en dus super pech. Zou ook waarschijnlijk het zelfde gereageerd hebben. Heb het toestel nu 6 maanden en nog niet een keer een uitval of ander enig vast lopertje gehad. Hiervoor een Samsung gehad en moest deze bijna wekelijk resetten om hem weer draaiende te krijgen. Daarvoor een HTC WP 6,5 en toen gezworen nooit meer een WP, maar deze heeft met vlag en wimpel dit achterhaald.

Tonio 2002 27-07-2013

Begrijp niets van de review van Ludo. Wat bedoel je? Wat heb je meegemaakt in Thailand? Was het een Thais toestel? Wie is Elop? Weet niet zo goed wat jouw reactie aan informatie toevoegt aan de lezers van Kieskeurig die vooral informatie willen hebben over de producten die op deze site staan.

Tonio 2002 07-07-2013
Geschreven voor: Nokia Lumia 920 32 GB / geel

Dit is een update update op mijn eerdere review. Heb mijn Lumia nu drie maanden en kan er niets anders over zeggen dat het een fantastisch apparaat is. Niet zoveel toeters en bellen als de S4 of de HTC One, maar gewoon een erg prettig en erg degelijk apparaat. Eigenlijk onvoorstelbaar dat er zoveel aandacht uitgaat naar de laatste twee terwijl windows phone het meest overzichtelijke platform is. Over een I-phone (weet u nog?) hoef ik het niet eens te hebben omdat deze Lumia die mijlenver achter zich laat.
Een onverklaarbaar puntje wel. Hoewel het systeem rotsvast is, overkomt het me ongeveer wel een keer per maand dat ik mijn Lumia van de (draadloze) oplader af haal en dat hij binnen 1 uur spontaan leeg loopt. Ben nog aan het uitzoeken wat dat is. Een USB kabeltje in je tas en je hebt nergens last van.

MATC 05-07-2013

Prima telefoon. Werkt sneller dan de Iphone, die ik zakelijk (moet) gebruiken.
Voldoende apps beschikbaar. Camera is top, maakt zeer mooie foto's.
Batterijduur valt mee. Opladen moet net zo vaak als met de Iphone.
Een aanrader deze 920

berend132 06-05-2013

Zeer mooie, degelijke en snelle telefoon. Alle apps die ik op mijn android gebruikte kan ik nu ook gewoon gebruiken. Accu gaat erg lang mee.

Tonio 2002 27-04-2013
Geschreven voor: Nokia Lumia 920 32 GB / geel

Ik heb de telefoon nu drie weken in bezit en kan nu beter motiveren waarom dit zo'n goed toestel is.
De telefoon is gewoon erg goed en mooi, al is dat laatste natuurlijk een kwestie van smaak. Ik heb gekozen voor de gele variant en daarmee valt het toestel extra op,
Het is een echte Nokia; oerdegelijk en een prachtig dessign. Nokia doet gewoon niet voor minder.
De telefoon is groot, zeker als je een I-phone gewend bent, maar als je, net als ik vrijwel niet belt, dan is een groter scherm gewoon veel prettiger.
De kritiek over het gewicht? Gewoon gezeur; wat is nou 60 gram meer!
Verder kan ik een opsomming geven van de specs enhoe alle werkt, maar dat is al zo vaak beschreven. En echt, alles klopt en alles werkt perfect. Een uitzondering die ik hierop maak is de camera; hier niet over praten is zoiets als niet vertellen hoe snel je nieuwe auto is. Zelden heb ik zulke mooie foto's gemaakt met een smartphone. Hoe krijgen ze het voor elkaar!

Nokia heeft gekozen voor WP 8 als platform en dat is een natuurlijke keus, want als je je als merk iniivatief wil profileren, is de keus voor WP 8 vanzelfsprekend. Vergeet Android of IOS, want dit is zoals software op een smartphone hoort te werken.
Ben je een nieuwe smartphone gebruiker, dan zul je merken hoe vanzelf alles werkt. Heb je een Android verleden dan zit je in het begin even te zoeken. En ja, zo veel instellingen als met Android mogelijk zijn, zul je niet vinden, en een aantal handigheidjes, zoals tekts automatisch aan het beeldscherm aanpassen,zul je in het begin missen. Maar er blijft genoeg over.
IOS gebruikers zullen niet weten wat ze overkomt, maar eenmaal afscheid genomen van de ultra saaie IPhone indeling, zullen ze merken dat met WP8 alles ook kan, maar dan beter.
De HUB's ( fotohub, personenhub en muziekhub) werken echte fenomenaal. Steeds als je denkt, waar zou bepaalde informatie zitten, schuif je naar de volgende pagina en voila!
De Nokia apps, Here, Photo ed werken prima.
WP8 apps zijn schitterend en hebben dezelfde layout als de standaard WP8 apps; met veel "veeg"-tabbladen dus.
Synchen gaat gewoon via de verkenner, of als je wilt via een app. Een XP-computer wil nog wel eens de phone niet herkennen. Dat is dan wel weer erg lastig.
Directe opslag van al je gegevens naar Skydrive.
WP8 is in mijn noptiek het platform van de toekomst. Het is nog vrij jong, maar je mag verwachten dat het zich steeds verder ontwikkelt.

Zijn er geen tegenvallers?
Tuurlijk, al is het de vraag hoe erg je dat vindt. wat voor de een geldt is voor de ander gewoon minder belangrijk.
Allereerst natuurlijk de apps. Ben je een echte App-nerd, dan zou ik nog even wachten. De meest belangrijkste Apps zijn er al en zijn echt prachtig vormgegeven. Toch mis bijv. die van De Volkskrant. Hij is er wel, maar werkt voor geen meter.
Geen nood; verwijderen en over een half jaartje weer. Facebook app idem; werkt wel, maar item delen lukt dan weer niet. Google app is engelstalig, spraakbesturing ook. Bing als zoekmachine, zeker in WP8 indeling, werkt echter ook prima.
In het begin is WP8 even wennen. Vind ik wel leeuk, want ik ben na aldie jaren wel uitgekeken op Android en IOS. En zoals gezegd, alles in WP8 is logisch opgebouwd, dus het wennen gaat erg snel.
Zoals gezegd lukte het synchen op twee XP-computers niet. Op twee andere XP-machines weer wel. Met windows 7 geen centje pijn.
Tekst aanpassen aan beeldscherm ging met mijn HTC fantaastisch; zelfs tot een letter per scherm zeg maar. WP8 verdubbelt de grootte na aanraking. Natuurlijk kun je ook inzoomen, maar dan schuif je steeds door het document en dat vind ik dan weer lastig.
Toetsenbord even wennen; letters zijn een beeetje aan de kleine kant en het tiuchscreen is erg gevoelig zodat je vaak naast de juiste letter zit te harken. Ik heb dan ook de supergevoelige modus uitgezet.
Jammer vind ik dat Nokia-support ggeen e-mailadres heeft voor vragen en antwoorden. Ze verwijzen naar gebruikersgroepen en die zijn vrijwel allemaal Engelstalig. Hiuer kan Nokia nog wel een slag maken vind ik.

Samenvattend; ben je een app freak: even wachten.
Wil je een prachtige telefoon met het allermodernste besturingssysteem dan is dit je telefoon.
En des te meer mensen die over stappen op WP8, des te sneller groeit het aantal WP8 apps.

Sjoerd9 26-04-2013

Vanaf januari heb ik deze telefoon in mijn bezit, en het is een perfecte telefoon. Hiervoor heb ik een Android toestel gebruikt, maar ik werd een beetje moe van al die rommelige widgets. De overstap naar Windows Phone 8 is een juiste keuze geweest. In combinatie met de goede bouwkwaliteit van Nokia is dit een perfecte combinatie. Het toestel ziet er zeer mooi uit, het scherm is scherp en mooi, en de camera is fantastisch. Deze telefoon zou ik zeker aan iedereen aanraden.

jasbras 13-04-2013
Geschreven voor: Nokia Lumia 920 32 GB / geel

Wat een fantastisch toestel is dit. ik heb het gevoel alsof ik in een nieuwe dimensie terecht ben gekomen. de interface,de snelheid, usability. echt top. ik kom van de nokia 5800 music dus dat is geen referentie meer. voor mij is dit absoluut een toptoestel

Tonio 2002 07-04-2013
Geschreven voor: Nokia Lumia 920 32 GB / geel

Met een beetje wantrouwen las ik alle positieve reviews op deze site. Het was allemaal net een beetje te goed. Nu ik mijn toestel heb weet ik waarom. In een woord fantastisch! Het werkt allemaal zo snel en vlot en het instellen is echt een fluitje van een cent.
Mijn grootste zorg was het aan de praat krijgen van mijn google agenda. Geen enkel probleem; inloggen met je google account en je agenda is direct gevuld met je afspraken. Contactgegevens overzetten? Met de speciale app op de lumia geen enkel probleem. Bluetooth aanzetten op beide apparaten en gaan met die banaan!
Muziek en foto's op je phone? USB erin en met windows verkenner net als met een USB stick slepen.( dit moest wel met mijn windows 7 PC, want op mijn XP computer herkende hij de phone niet; da's dan wel weer lastig).
Beltoon staat een beetje zacht, maar dat zal ik vast wel ergens kunnen instellen.
Apps? Echt voldoende en wordt steeds meer.
Software: erg mooi en ivm de chip razendsnel.
Kortom, heb het toestel nu 1 dag in bezit, maar ben erg enthousiast.
Over een maand zal ik mijn review opdaten
En ja... ik heb de gele besteld, want als je iets moois in handen hebt, moet je het wel laten zien, toch?

Tonio 2002 27-04-2013

naschrift:
excuus voor de vele taalfouten. Bij het up-loaden per ongeluk de ongecontroleerde versie aangeklikt. Wijzigingen aanbrengen lukt me niet.

Tonio 2002 01-06-2013

Denk het niet Klaas; jouw WP 8 is immers hetzelfde dan die van mij. Ik ben van Android overgestapt en dan moet je wel even wennen aan WP 8.
De kalendermeldingen komen bij mij op tijd en verschijnen op mijn scherm; de tones van de berichten gebruik ik nauwelijks; ze worden nl op het startscherm weergegeven en tegenwoordig kijk ik zeker ieder kwartier wel op mijn scherm (niet uit noodzaak, maar uit gewoonte; deed ik ook bij mijn HTC).
Verder vooral even wennen, zoals ik al schreef, maar dat hoort bij een vernieuwing. Denk hierbij maar aan alle ophef over het verdwijnen van de startknop in Windows 8 (of destijds aan de kritiek op XP na de lancering daarvan in 2003 (?)).
Voor synchronisatie heb ik Zune niet meer nodig. Ben momenteel erg onder de indruk van de Skydrive functionaliteit. Ook het weergeven van Office bestanden (incl PP) vind ik erg handig.
Groet,
Tonio

KlaasYools 31-05-2013

Dank voor je reactie op mijn Nokia 800 review. Zou je me in antwoord daarop kunnen vertellen of de zaken die ik aankaart (SMS tones, kalenderalarm,...) in WP8 'opgelost' (flexibeler) zijn?

Groetjes!

B van S 29-03-2013
Geschreven voor: Nokia Lumia 920 32 GB / rood

Ik heb sinds een kleine week de Lumia 920 rood in het bezit als opvolger van een Lumia 800 welke al een fantastisch toestel was.

Tot nu toe overtreft het toestel al mijn verwachtingen... Het geluid dat de 920 produceert is in vergelijking met de 800 perfect. Heel luid en duidelijk aanwezig. Dit is heel makkelijk tijdens mijn werk, ben nogal eens in lawaaierige ruimtes.

Daarnaast is het beeldscherm superscherp en zwart is ook echt zwart. I.c.m. de camera en zijn resolutie is dit echt een fantastisch toestel. Ik fotografeer graag, is een van mijn hobby's geworden. Heb recentelijk een nieuwe spiegelreflex camera aangeschaft en de lens van de 920 is voor foto's op de korte afstand niet minder dan de spiegelreflex. Dat is voor mij als hobby fotograaf echt top. Ben eerder al verwend met de N8 waar ik heel veel foto's mee gemaakt heb. De 920 gaat deze ruim overtreffen. En dat komt goed uit, vertrek in mei voor 2 jaar naar Nieuw Zeeland. Daar zal hij goed gebruikt gaan worden.

Verder is Windows 8 een zeer gebruiksvriendelijke interface. Hij synchroniseert zonder problemen met mijn W8 laptop en PC. Nog nooit zo'n makkelijk toestel gehad.

Het enige minpuntje dat ik tot nu toe ben tegengekomen
is dat de batterij veel sneller leeg is dan ik had verwacht. De oude Lumia 800 ging nog hooguit 12 uur mee, de 920 houdt het net 16 uur uit bij middelmatig gebruik. En dat is voor zo'n geavanceerd toestel toch echt te weinig.

Niettemin is er voor dit toestel maar een woord: 'perfectie'. Ben al jaren Nokia gebruiker en dit toestel heeft mij maar weer eens laten zien waarom. Een echte aanrader.

inyellow 28-03-2013
Geschreven voor: Nokia Lumia 920 32 GB / geel

De Nokia Lumia 920 blinkt uit met zijn design. Ik vind hem wel, net als bij vorige versies Lumia's wat hoekig en statisch maar dat vind ik wel prettig. Wat wel verbeterd is, is dat de achterkant wat boller is, en dat ligt gelijk wat lekkerder in je hand. Hij heeft een unibody wat hem denk ik heel robuust maakt. Qua materiaal gebruik voelt hij ook heel degelijk aan. Veel mensen zullen de 920 wel zwaar vinden als ze een lichte smartphone gewend zijn, maar ik vind dat juist fijn.
De 920 draait op de mobiele versie van windows versie 8. Het lijkt erg op versie 7, dus als je daar aan gewend bent zal dit geen probleem zijn. Deze os zit simpel in elkaar en werkt erg gemakkelijk. Je moet wel veel scrollen en swipen. Je homescreen kun je echt helemaal vol zetten met tiles. Dat zijn een soort van vierkante widgets/icons die je kunt indelen zoals jij dat wilt. Wat ook erg goed werkt is het multitasken. De 920 heeft veel geheugen en een hoop opslagcapaciteit. Een minpuntje is dat je die niet uit kan breiden met bijvoorbeeld een geheugen kaartje, maar eigenlijk is dat ook helemaal niet nodig.
De 920 is erg krachtig en alles loopt enorm soepel en snel. Hij reageert intuïtief op je invoeringen. Dat ziet er erg mooi uit op het super scherpe scherm van 4,5”. De kleuren worden mooi helder weergegeven. Internetten gaat ook lekker snel, vooral op WiFi, maar dat is meer afhankelijk van je internet bundel. De 920 gebruikt internet Explorer 10, wat veel lijkt op de desktop versie. Dat voelt lekker vertrouwd aan. Pagina’s laden snel, en scrollen verloopt soepel.
Aan apps loopt Windows Phone nog een beetje achter. Er zijn nog niet veel apps te vinden. Nokia lost een hoop op door hun eigen apps standaard op de 920 te zetten. Zo kun je gratis offline met behulp van de ingebouwde GPS navigeren met de navigatie app van Nokia. Ze hebben ook een eigen soort van Google Maps.
Ook zijn er nog weinig echt goeie games te vinden. Maar een aantal goeie games die ik heb geïnstalleerd zien er erg mooi en gelikt uit. Ze draaien heel soepel en ik heb mijn 920 nog niet kunnen betrappen op laggs of zoiets dergelijks.
Wat echt uitblinkt op de 920 is zijn 8mp camera. Hij maakt superscherpe foto’s met mooie warme maar realistische kleuren. De camera start niet alleen snel op maar je kunt ook super snel foto’s nemen. Er zijn veel (handmatige) opties waar je uit kan kiezen. Een leuke daarvan is bijvoorbeeld panorama’s nemen. De video opnames zijn ook uitstekend én in HD. Wat ik fijn vind aan deze Nokia, en wat andere smartphones meestal niet eens hebben, is dat ze weer een hardware knopje voor de camera hebben gemaakt. Zo voelt de 920 ook meer aan als een cameratoestel als je foto’s aan het nemen bent. Hij heeft ook een front cam van 1,3mp. Hiermee kun je goed videobellen.
Over het normaal bellen met de 920 (ja dat doe ik tegenwoordig nog steeds wel eens), kan ik kort zijn. Het geluid is goed en als de ander duidelijk spreekt hoor je dat terug door je 920. De speakers gaan ook lekker hard (wat ook handig is als je muziek door de speakers zet of een filmpje aan het bekijken bent). Ik heb ook met een aantal vrienden getest hoe ik over de telefoon klink en daar waren mijn vrienden heel tevreden over.
Ik heb veel Nokia’s gehad en ik was eigenlijk van plan om over te stappen naar een Android toestel, maar dat heb ik vanwege de Lumia 920 toch maar uitgesteld. Ik ben tot nu toe erg onder de indruk van dit toestel en hij krijgt het moeilijk voor elkaar om mij ergens teleur te laten stellen. Ik hoop wel dat het aantal apps in rap tempo verhoogt, maar als je toch niet zo van de apps bent is deze smartphone echt perfect. De meest belangrijke apps voor mij zijn overigens al aanwezig.

Marco Hilgeman 27-03-2013

na 3 maanden bevalt ie nog steed goed :D

Geluid -> super

Mogelijkheden -> super met office etc

de andere 3 punten zijn gewoon ook een dikke 9