Bosch PSR 12-2 (1.5 Ah/Ni-CD/2 accu's/2005) - reviews

• Batterijtype
    NiCd
  • Accu inhoud
    1,5 Ah

Reviews voor Bosch PSR 12-2 (1.5 Ah/Ni-CD/2 accu's/2005)

/ 4,6 (46 reviews)
Score criteria
Instelmogelijkheden
Kracht
Gebruiksgemak
Duurzaamheid
4,5

Inderdaad, twee van deze machines en drie accu packs verder: Alle drie de accu's gewoon slecht. NiCd is oudere techniek, maar hoeft niet slecht te zijn, maar met deze laders die doorladen tot de accu's heet zijn kan het niet lang goed gaan. BOSCH zou beter moeten weten !

Waardeloze accu's.
Made in Turkey dus in dit geval echt rommel
Praxis zegt doodleuk; Ze zijn toch niet stuk.
Service ??hahahah Heb hier nog een oudje KWB
Die accu is beter dan de Bosch. Blijkt dat Bosch hiervan hele partijen op de markt gooit met "oude Nicad accus. De
nieuwe hebben LI ion accu's.
Bosch geeft voor service niet thuis. (niet de eerste keer trouwens, ook niet met kookplaat) Bosch echt exit voor mij

Score:

Op zich leuke machine, maar ook ik heb met beide accu;s het veel beschreven euvel: in een mum van tijd leeg. Machine is mede daardoor niet echt krachtig.
Ik snap echt niet dat Bosch zijn goede naam hiermee te grabbel gooit en niets doet ter vervanging van deze volstrekt waardeloze accu's.
Mijn vorige draadloze boor was van Skill en die was vele malen krachtiger en zat ook niet na kort gebruik of enkele dagen onbruik al weer met lege accu's.

Bosch, neem je verantwoordelijkheid als je nog klanten wilt overhouden en vervang deze ondermaatse troep gratis door iets beters.

Score:

Zoals velen al hebben geschreven, absoluut onbruikbaar apparaat dankzij de waardeloze accu's.
Gekocht naar aanleiding van een de goede test in de consumentengids (ook de laatste keer), maar gewoonweg schandalig hoe slecht beide accu's zijn.

Met dank aan Bosch voor de frustratie die dit apparaat heeft opgeleverd.

Score:

In een woord waardeloos.door de beroerde batterijen onbruikbaar.
Nooit meer BOSCH service tot de deur

Score:

Accu's zijn een absolute ramp en ontladen zeer snel. Machine is helemaal niet krachtig wat vooral een gevolg is van de zeer slechte accu's

3,5

Waardeloze accu's. Snel leeg en na een van weinig gebruik helemaal op. Dacht met een Bosch iets goeds in handen te hebben wat een paar jaar meekon

5,8

Leuke machine, maar ik zal denk ik niet de laatste zijn om over de accu's te klagen!!! Waardeloze dingen. Ik heb 3 jaar geleden een merkloze accuboormachine van € 25 euro met vaderdag gekregen. Die doet het nog steeds. En de accu's ook NIKS mis mee !!! NOOIT meer Bosch !

1,5

Ook ik heb een mooie Bosch accu boormachine gekocht...kan hem weg gooien, want na nog geen jaar waren allebei de batterijen al stuk....wat een WAARDELOZE kwaliteit!!! Op zich een handzaam ding, maar doordat de batterijen zó ongelooflijk snel stuk zijn, heb je er geen moer aan! NOOIT meer een Bosch accu boormachine.

Score:

Er is iets fundamenteel mis met de mogelijkheden hier op Kieskeurig.nl om een product te beoordelen. Neem bijv. de Bosch PSR 12VE-2: dat is op zich een prima machine, alleen: je hebt er geen moer aan doordat de accu's zo slecht zijn.

De instelmogelijkheden, kracht, gebruiksgemak en duurzaamheid zullen best wel in orde zijn, alleen: je komt niet toe aan een serieuze beoordeling van die aspecten doordat die accu's zo waardeloos zijn.

Dat deze accuboormachine toch nog steeds met een 4,8 beoordeeld wordt, is enorm grote onzin. Dat moet een nul-komma-nul zijn! Je hebt namelijk niks aan die machine - doordat, nogmaals, de accu's zo waardeloos zijn.

NOOIT KOPEN DUS!!! En hoe zou een apparaat beoordeeld moeten worden waarvan iedereen die erin getrapt is zegt: "NOOIT KOPEN!!!"? Juist ja, met een nul.

Er moet dus iets veranderd worden aan de manier waarop je de functionaliteit van een apparaat hier op de site kunt beoordelen. Iedereen die overweegt zo'n Bosch te kopen, moet gewaarschuwd worden door meteen te zien dat het apparaat beoordeeld wordt met een 0 (nul), oftewel: NIET DOEN, NIET KOPEN!!!

5,2

Ook ik sluit mij aan bij de vele reviews. Ik had al snel een vervangingsaccu gekocht. De ergernis dat telkens de accu leeg is na een aantal dagen irriteert snel. Je moet minimaal 1 dag van te voren weten dat je hem nodig hebt, zodat je de tijd hebt om de accu op te laden.
Ik heb een aantal apparaten van Bosch. Maar de waarde van Bosch is zo goed als het laatste apparaat. Ook voor mij geldt dat dit mijn laatste Bosch ooit was. Gemist kans van Bosch om dit goed op te lossen.

5,5

In 2004 heb ik, toen we gingen verhuizen, een naamloze boor-/schroefmachine gekocht bij de Gamma, mijn éérste schroefmachine. Ik meen me te herinneren dat ik er toen nog geen €40 voor betaald heb. Zuinig toen, want die verhuizing kostte toch al zo'n hoop geld.
Die machine heeft uitstekend dienst gedaan tot oktober 2010, toen begon opeens de motor te roken als ik hem aanzette. Maar tot dan was de machine altijd wel bruikbaar met één van de twee accu's, ook al was ze maanden lang niet gebruikt.

Ook ik dacht toen laat me maar eens zo'n degelijke duitse Bosch machine kopen en m'n keuze viel toen op de PSR12.
Nou ik was er snel achter dat dát een waardeloze prul is.
De machine zelf mag dan wel degelijk zijn, maar ze is waardeloos omdat de accu's waardeloos zijn. Na twee dagen liggen is een volledig opgeladen accu al weer leeg.
Dus is het iedere keer ergernis als er weer eens geschroeft of geboord moet worden. De accu moet altijd éérst opgeladen worden!!!

Een paar dagen geleden was het weer eens zover dat er wat geschroefd moest worden en dat de accu's leeg waren. Wederom ergernis!!! Daarom ben ik vandaag maar eens op internet gaan struinen of er iets te vinden was over dit probleem en zodoende ben ik hier op dit forum terecht gekomen.
Tja... aan medegedupeerden geen gebrek merk ik wel.

Ik sluit me aan bij de vorige schrijver... Bosch is ook voor mij passé.
(Zo, dat heb ik toch maar mooi even van me af geschreven!!!)

4,8

Bouwkwaliteit is prima, het zit degelijk in elkaar "geschroefd" (waarschijnlijk is dat NIET met een Bosch gedaan...), geen scherpe randjes en rammeltjes e.d.

Gebruiksgemak is voldoende, 25 doorslipstanden zijn ruim bemeten maar... Het koppelbereik is onder de maat, de verschillen tussen twee standen is dus te klein waardoor je blijft draaien aan die ring. Meestal staat 'ie gewoon op de boorstand en voel ik het vanzelf wel wanneer het goed is (vast = vast).

Duurzaamheid is voldoende... Denk ik... Zolang de accu's het doen althans...

Werktijd per accu-lading... Tja... Het apparaat staat alweer ruim twee jaar werkeloos in de kast want de accu's houden totaal geen lading vast. Die ellende begon al een maand na de aankoop (lees: miskoop dus). Waar-de-loos. Klagen bij Bosch heeft totaal geen effect en ik heb meerdere keren te horen gekregen dat ik dan de accu's niet op de juiste manier zou hebben opgeladen. Tuurlijk, dit is ook pas m'n eerste accu-machine... NIET dus... M'n 4e Bosch, en tevens m'n laatste.

Heb in het eerste jaar een andere machine gekocht, een Makita met 3 accu's (NiMH 3Ah), in 1 woord fantastisch. Twee jaar later begonnen 2 accu's slecht te worden. Brief geschreven en tesamen met de 2 accu's (via een dealer) laten opsturen en wat denk je? Drie weken later doosje retour met 2 spiksplinternieuwe accu's (winkelwaarde 198 Euro!).

Moraal: Bosch is passé...

4,5

Zoals ik bij bijna alle reacties terug zie is het bij mij niet anders waardeloze accu's ik zal nooit meer een bosch apparaat kopen mijn schoonvader heeft het zelfde en bij bosch blijven ze maar herhalen dat het aan jezelf is hoe lang de accu's mee gaan als ik dit allemaal lees hadden ze beter iedereen vervangende accu's kunnen geven ik zal in iedergeval nooit iemand adviseren iets van bosch te kopen

Score:

Ook ik heb een tijd geleden deze troep aangeschaft, accu's zijn vanaf het begin al slecht. De Bosch meneer in de bouwmarktstand van deze febriek ontkend het probleem en geeft mij de schuld van slechte behandeling van de accu's. Nu maar een Makita gekocht met Lithium-Ion accu's aangeschaft. heeft er iemand ervaring met de (plaatsvervangende)NimH accu's van de "Accu Company". Ik vind het dus toch zonde van het geld om deze machine werkloos in een hoek te laten wegroesten (machine is op zich niets mis mee) het zijn de accu's. Als je de reviews leest blijkt het dat het probleem zich voordoet sinds 2005 en Bosch blijft ze gewoon verkopen!!!!!.

6,5

Accu defect na amper gebruik.

Altijd netjes opgeladen.

Bosch en andere fabricaten zouden gewoon een standaard accu moeten gaan gebruiken, zodat ze snel te vervangen zijn. Accu vervangen nu kost meer dan hele apparaat bijna.

5,8

Misschien toch maar eens naar Bosch stappen? Eerst een mailtje naar Tros Radar oid natuurlijk...dat helpt misschien. Die van mij was volstrekt waardeloos. En ik bedoel de accu's dan. Volgens Bosch had ik ze niet goed opgeladen en of bewaard. Sure! Bullkoek natuurlijk. Heb hem weggegooid.

2,5

Na 20 jaar een no-name Makita kloon te hebben gebruikt (die inmiddels tienduizenden schroeven op zijn geweten heeft) dacht ik mijzelf te trakteren op een degelijke Duitse traploos regelbare schroefboormachine. Ik ben verschrikkelijk teleurgesteld. Op het oog een fijne machine, die goed in de hand ligt en goed te bedienen is. Electronica werkt fabelhaft. Maar het batterijgedrag is DRAMATISCH. Of het aan de batterijen of aan de lader ligt weet ik nog niet, maar het apparaat is ONBRUIKBAAR zo! Ik heb mijn 20 jaar oude Makita-kloon weer volop in dienst genomen en de Bosch gaat bij het chemisch en mentaal afval!!!

5,2

Ik dacht dat ik de enige was met dat accu-probleem. maar als je eens rondkijkt op internet is dit een misser van Bosch. Deze accu's zijn om de haverklap leeg en inmiddels heeft een van de twee het helemaal opgegeven. De vorige Bosch, eentje van 9.6 Volt viel uit elkaar nadat ik er een heel huis mee gerenoveerd had, maar dat was te begrijpen. Van die machine was de accu nog heel.
De volgende wordt toch maar een Makita

5,5

ai ai ai... kiespijn tot en met!! Na 2 jaar moet de 2 accu's vervangen worden en dan te bedenken dat ik 'zo nu en dan' klusser ben! De extra accu was na 5 schr. al leeg en de 'originele' na 30 schr. al zwak???

In begin dacht ik dat het aan mij lag... niet goed opgeladen of zo! Maar onderstaande revieuws zeggen genoeg!!

Sorry... echt TROEP!!!!!!!!!!!

+ Toon meer reviews
Prijzen
Winkel Beoordelingen Bezorgtijd Afhaalprijs Bezorgprijs
Standaard prijzen zijn inclusief bezorging
Gyzs.nl
3.5 1 shopreviews
€ 114,89 Bekijk product
Prijsinformatie van shop

Bosch Bosch Accu schroef/boormachine PSR 12-2 + koffer + 2 accu's (per stuk) · Krachtig en compact met drijfwerk met 2 standen voor alle schroef- en boorwerkzaamheden ·...

3-7 werkdagen

Conrad.nl
8.1 180 shopreviews
€ 125,00 Bekijk product
Prijsinformatie van shop

BOSCH Bosch PSR 12-2 Accu-schroefboormachine 2 jaar garantie. Gratis verzending bij EUR 25,- + met iDEAL betaald.

2 - 4 dagen

6.0 4 shopreviews
€ 138,95 Bekijk product

BOSCH Bosch Psr 12-2 - Accuschroefboormachine Met 2 Accus

Levertijd

Op werkdagen voor 14:00 besteld, morgen in huis!