Philips HS8040/18

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HS8040/18 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

gerhard2e 24-09-2009

---------- update review 24-09-2009 ----------
op 17-05-2008 heb ik een reactie gezet bij dit apparaat. toen had ik het apparaat net een week.

tegenwoordig gebruik ik het nog zeer regelmatig, maar het is nu 2 keer gevallen en de 1e keer netjes opgestuurd, en terug gekregen met nieuwe scheerkoppen.

omdat de boel behoorlijk vast was gelopen. hij deed dus niets meer.

nu hij de 2e keer is vastgelopen heb ik hem maar niet opgestuurd, (je bent hem gauw 2 weken kwijt)

dus degelijkheid laat de wensen over..

---------- oude review 17-05-2008 ----------
wat een schitterend apparaat,.. super glad scheren dus he,.
En die emulsies zijn inderdaad aan de prijs,.

maar als je het apparaat gewoon een paar seconden onder de kraan houd heb je bijna hetzelfde resultaat,.

Ron F 29-08-2009
Geschreven voor: Philips HS8040/18

Heb hem nu een jaar. In eerste instantie een prima apparaat dat goede scheerresultaten gaf. Maar al na een paar een maande was de oplader stuk; de contacten met het apparaat zelf zitten los. In eerste instantie was dat met wat handigheid nog wel op te lossen, maar nu niet meer. Ook slijten de messen snel, en die zijn niet goedkoop. Maar weer op zoek naar een andere dus; op zich bevalt het nat electrisch scheren wel goed.

Cees288 28-02-2009
Geschreven voor: Philips HS8040/18

Na jaren natscheren overgestapt naar deze CoolSkin. Na enige gewenning, vooral mijn huid, een fantasisch apparaat! Voor het perspectief; ik heb een zware baardgroei. Wat bevalt?: scheert geweldig; batterij capaciteit 3 a 4 weken; goed te reinigen (gewoon afspoelen); waterdicht (scheren als je douched); licht en zeer handzaam; reisvergrendeling; lagere kosten tov Gilette.

2 tips voor natscheerders: 1)tijdens het scheren; de koppen regelmatig even afspoelen met koud water! Geen warm, zoals met scheren met een mes. 2) Voor het scheren gebruik ik extra scheerfoam, dezelfde als voor natscheren. Scheren gaat daardoor nog gemakkelijker. Het apparaat heeft daar geen moeite mee. Feitelijk wordt het apparaat niet anders gebruikt dan het Gilette Turbo 3/4 scheermes.

A3aan 12-12-2008
Geschreven voor: Philips HS8040/18

Apparaat scheert goed. Duurt wel wat langer dan bij een droogscheerder maar het resultaat is er dan ook naar.
Nu de nadelen.
Hij is nu al (binnen 1 jaar) voor de tweede keer terug naar Philips omdat ie niet meer oplaadt. Vorige keer is de oplaadunit vervangen. Zal deze keer ook wel weer zo zijn. Wordt gelukkig niet moeilijk over gedaan door Philips maar irritant is het wel.
De navulling van Nivea heeft als nadeel dat het duur is en, erger nog, het is mij al een paar keer overkomen dat het pompje het halverwege het flesje begaf. Daar zit je dan met je navulling van bijna 10 euro die je in de vuilnisbak kunt kieperen. Maar daar kan Philips niets aan doen, want Nivea maakt die flesjes.
Al met al toch positief vanwege het goede scheerresultaat.
Hiervoor had ik een Braun Cruzer 4 een paar weken geprobeerd, maar die is weer retour winkelier gegaan vanwege bedroevende scheerresultaten.

Frankie2108 19-11-2008
Geschreven voor: Philips HS8040/18

Ik gebruik het scheerapparat nu ongeveer 3 weken. Ik moet zeggen, het scheert goed. Iets minder glad dan met mesjes, maar zeer zeker een goed resultaat en belangrijk: geen huidirritatie. Tip: maak je gezicht nat en daarna 4 druppels scheerolie inmasseren. Daarna scheren met scheerapparaat met Nivea emulsie. Resultaat is perfect, zonder huidirritatie. Kortom, een goed scheerapparaat dat doet wat het moet doen.

RobMontfoort 03-07-2008
Geschreven voor: Philips HS8040/18

Let op, .... Maak het scheerapparaat goed droog vóór je hem in de oplader terug zet! Ook de Gel kan nog door blijven lekken. De kontakten van de oplader rotten dan zeer snel weg, het koper wordt groen en breekt dan af. Lossen oplaatunit is nergens te koop. Net een paar maanden in gebruik en nu al de vuilbak in.

Gerhard2e 17-05-2008
Geschreven voor: Philips HS8040/18

wat een schitterend apparaat,.. super glad scheren dus he,.
En die emulsies zijn inderdaad aan de prijs,.

Qrious 24-03-2008
Geschreven voor: Philips HS8040/18

Na 2 eerdere coolskin apparaten waarvan de accu het begaf toch maar weer een nieuwe coolskin gekozen. Van een laadtijd van een uur naar 4 uur gegaan en van 60 min scheertijd naar 40 min.
Helaas is ook het scheerresultaat iets minder glad misschie doordat er minder scheermesjes in de scheerkop zitten en er geen opvang voor de haartjes is waardoor de scheerkoppen eerder verstopt zitten. Ik ben van de coolskin meer gewend.

sjoerd_1970 25-02-2008
Geschreven voor: Philips HS8040/18

Hiervoor had ik een Coolskin. Daarvan was de accu na 5 jaar kapot en dan is het einde verhaal. Geldt ook voor deze nieuwe. Accu is in 4 uur opgeladen. Dat is een onhandige tijd. 8 uur is gemakkelijker omdat je de accu dan voor het slapen gaan kan opladen. Er zit m.i. geen begrenzer op, dus lang laten zitten kan wellicht ook minder goed doen.

Scheerresultaat is goed vergeleken met droogscheren en vergeleken met mijn vorige CoolSkin. Minder glad dan natscheren, maar zonder irritatie en een fris gevoel. Philips adviseert elk jaar de mesjes en het resservoir te vervangen. Wordt wel prijzig dan.

Gebruiksgemak heel hoog. Ziet er simpel uit en is makkelijk te bedienen. Automatische toevoer Nivea is veel handiger dan de vorige CoolSkin. En ook hygiënischer meen ik.

Degelijkheid is m.i. goed. Alles zit goed af en is solide genoeg uitgevoerd.

Mogelijkheden een 7. Tondeuse is zeer klein (leuk voor neus-oorharen, maar daarvoor net iets te groot). ik mis iets om hem aan op te hangen om te drogen. Anders blijft het vochtig in de scheerkoppen en dit geeft uiteindelijk meer kans op schimmel.

Nicoba 05-01-2008
Geschreven voor: Philips HS8040/18

Dit apparaat scheert redelijk, de scheeremulsie, ofwel gel ofwel conditioner, is VEEL TE DUUR van Nivea. NIET KOPEN, maar een ander merk is 20 keer goedkoper, wel met de hand apart opbrengen. Dat heeft als voordeel dat je het conditionerbakje ook niet jaarlijks hoeft te vervangen. ZEER PRIJZIG in onderhoud dus. Helaas geen mogelijkheid om bij einde levensduur accu om rechtstreeks vanaf stopcontact te scheren, je apparaat kun je dan alleen maar in de vuilnisbak kieperen. Jammer. Hopelijk gaat ie wat langer mee dan mijn vorige coolskinapparaat. (5 jaar)

Red1_fr 02-12-2007
Geschreven voor: Philips HS8040/18

Na 25 jaar natscheren nog steeds irritatie in de hals. Advies gevraagd aan de kapper: titaniummesjes: flink duurder en uiteindelijk toch niet beter... Een apotheker adviseerde droogscheren en uiteindelijk de philips gekozen vanwege het mooie compromis tussen droog- en natscheren. Tijdens de eerste vier weken niet zo tevreden: nog steeds irritatie en minder glad dan natscheren maar na een tip van mijn vader (Braun-fan) gebruik ik nu een pre-shave en sindsdien een stuk gladder resultaat en minder irritatie! Bovendien ook minder nivea nodig; natmaken van het apparaat helpt al maar met nivea glijdt het apparaat helemaal makkelijk over de huid ... De pre-shave van Williams kost ongeveer de helft van een flesje nivea en je hebt er weinig van nodig om de huid voor te bereiden: het lijkt wel of die strak wordt getrokken en de haren overeind worden gezet .... het verschil is echt verbluffend!

PS: Opladen: als je het apparaat niet na elke scheerbeurt in de lader plaatst maar eerst goed leeg laat lopen, oplaadt, gebruikt tot hij weer leeg is, oplaadt enz wordt de periode dat je hem kan gebruiken steeds langer: ik zit nu op 9 dagen.

Wim H 29-11-2007
Geschreven voor: Philips HS8040/18

heb bewust gewacht met schrijven totdat ik het apparaat goed heb uitgeprobeerd. Het probleem met huidirritatie is geheel verholpen. Prima! Lotion is redelijk aan de prijs maar kun je ook anders oplossen, onder de douche, met scheerschuim, gewone zeep etc.
De houvast is wennen; het is een smal apparaat, net iets te dik tussen de vingers en te iel voor in de volle hand. Maar dat kan aan mij liggen.
het gladscheren: moet ik iets langer over doen dan mijn oude Philps quadra-action, maar die gaf dan ook huidirritatie. uiteindelijk wordt het goed glad. Beter nog is het scheren onder de kaak, door de beweeglijke scheerkop gaat dit probleemloos en het resultaat is prima.
Schoomaken gaat goed door de open structuur en kan zelfs gewoon met koud water. De tondeuse gebruik ik niet, lijkt me wat lastig door het moeten wisselen met de scheerkop. Dat is een minpuntje.
Samengevat: een goed apparaat (wel iets aan de prijs).

schuurbiers 06-11-2007
Geschreven voor: Philips HS8040/18

Goede scheerresultaten. Echter......... Alweer een voorbeeld van koppelverkoop van Philips dat de consument op kosten jaagt.
Immers na ruim twee weken was de NIVEA lotion al op.
Een nieuwe flacon kost maar liefst ruim 8 euro
Al met al is een klantvriendelijke benadring ver de zoeken

Marc Z. 17-10-2007
Geschreven voor: Philips HS8040/18

Ik wil een tegengeluid laten horen bij al die positieve reviews. Het apparaat is prima, Philips heeft een mooi en goed apparaat bedacht.
Het is alleen niet geschikt voor mijn huid. Na een week of drie is het drama groter dan ooit: tientallen huidontstekingen, ingegroeide haren en irritatie. Ik zie er als veertiger bijna weer uit als een puber! Na natscheren, 5 jaar Philips droogscheren en 15 jaar Braun droogscheren is mij duidelijk dat de laatste de beste keus blijft voor mijn dikke en gevoelige huid, ondanks wat kleine ongemakken. Ik heb gisteren een nieuwe Braun Pulsonic gekocht en stuur mijn Philips terug op de geld-terug aktie.
Toch mooi die geld-terug akties, dat is tenslotte de enige mogelijkheid om eens wat anders te proberen. Braun heeft overigens ook zo'n aktie.

EEJJ 22-09-2007
Geschreven voor: Philips HS8040/18

Ik gebruikte altijd mach 3 maar door de prijs is dat niet meer leuk. Dit scheer apparaat is de derde die ik heb geprobeerd in twee maanden tijd. De vorige twee waren een cool skin maar geen succes. Deze scheert met de koppen naar buiten zodat je beter onder kin kunt komen.
Het is wel ald je een redelijke stoppelbaard laat staan dan is het moeilijker en heb ik soms het mesje weer moeten pakken.
Verder is dit een goede vervanging voor de dure mesjes

Fonzie4x4 16-09-2007
Geschreven voor: Philips HS8040/18

beste scheermachine die ik al ooit gehad heb ,
ik heb een sterke baard groei ,als ik mij nu scheer is alles perfekt glad geschoren
juist een tondeuse ontbeekt erop daarvoor kan ik mijn oude scheermachine gebruiken

TimS 12-09-2007
Geschreven voor: Philips HS8040/18

Wat een fijn ding zeg! Ik heb me hiervoor altijd met mesje geschoren omdat dit het beste resultaat opleverde. Maar hiermee is het resultaat minstens zo goed. Als ik voor de spiegel scheer gebruik ik de meegeleverde gel zodat de haartjes blijven hangen, maar onder de douche of in bad is dit niet eens nodig. Omdat alle 3 de koppen 'los' hangen volgt het apparaat precies je gezicht. Dus ook geen last van irritatie.

Plussen: makkelijk zuiver te maken, volgt gezicht perfect, prima scheerresultaat, klein en licht, geen irritatie
Minnen: bij het droogscheren valle de haartjes er inderdaad uit

Over de degelijkheid kan ik nie veel zeggen.

QnA 04-09-2007
Geschreven voor: Philips HS8040/18

Wat een ontdekking! Had hiervoor een Braun apparaat waar mijn huid niet altijd blij mee was. Dit model kwam toevallig net uit en ben vanwege de huidirritatie overstag gegaan voor het coolskin systeem.

Mijn plussen: De gel voegt zeker iets toe. Heb nu minder last van puistjes en geirriteerde huid na het scheren. De scheerkoppen volgen de gezichtscontouren beter dan verwacht. Volledig waterdicht, dus ook scheren onder de douche. Makkelijk schoon te houden. Apparaat is stiller dan mijn vorige.

Minpunten: Tondeuse zit niet op het apparaat, maar moet gewisseld worden met de scheerkoppen. Al is dat met het kliksysteem snel gedaan. Werkt alleen op de accu, dus geen lichtnet. Door het open systeem vallen bij het droogscheren de haren uit het apparaat. Beter voor de hygiene, maar scheren in de trein is er dus niet meer bij.

Er zit standaard o.a. een 28ml flesje Gel bij. Deze gaat nu 1 maand mee. Ik gebruik 2 'shots'? gel per scheerbeurt. Kortom 1 busje gaat lang mee.