Philips SHAVER Series 9000 SensoTouch RQ1250

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 9000 SensoTouch RQ1250 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

franscamps 24-12-2013

Zeer slecht scheerresultaat. Als je haar meer dan 1 dag heb laten staan, dan ben je met dit scheerapparaat vlot een kwartier bezig en dan is het nog niet glad. Ik betrap me op in hun commercie getrapt te zijn. Philips maakt zijn naam van vroeger voor mij niet meer waar. Voor dit scheerresultaat kun je net zo goed een goedkoper model nemen. Ik heb er overigens een jaar terug 150 euro voor betaald en kreeg nog 30 euro terug

maxkeu 19-11-2013

scheert goed maar in de hals niet zo .
mijn vorige was ietsje beter .
maar toch tevreden met deze scheerapparaat.

Harm_18 11-03-2013

Omdat mijn oude scheerapparaat niet best meer was en met de accu ik me net 1X kon scheren, was het tijd voor een nieuwe.
Na wat reviews en zo deze gekocht, en deze is echt super goed. Zelfs nog niet nat geschoren, maar binnen een paar minuutjes kan ik me al behoorlijk glad scheren. En met iets meer geduld...
Ook qua irritatie heb ik bijna geen last. Dit terwijl als ik me met mes scheer echt een aantal dagen last heb van mijn nek.
En na het scheren ff uitkloppen en afspoelen en gaat zeker een keer of 5 mee zonder opnieuw op te laden.
Het clean systeem werkt super makkeijk, apparaat is goed in de houder te zetten en blijft goed staan. Ook is het makkelijk om schoonmaakspul te vervangen.

wolletje 21-02-2013

Op basis van de goede revieuws gekocht
Hiervoor een Panasonic en verder ook vaak Braun en de lang geleden een van de eerste CoolSkins van Philips (dramaproduct)o ja ook nog ooit een Remington gehad
Zelden zo slecht apparaat gehad en ik had het kunnen weten met de ervaring met die coolskin maar je denkt dat de techniek vooruit is gegaan
Zou tot 17 scheerbeurten moeten meegaan, bij 3 scheerbeurten staat de indicator al op rood
Wangen worden redelijk glad maar de rest is een drama en ik ben 10 minuten bezig om alles na de wangen een beetje geschoren te krijgen met als gevolg een dag huidirritaie...en een raspende kaak en kin
Ik begrijp echt niet de goede reviews Ja het is een mooi apparaat en ja de contouren worden prachtig gevolgd het is een stil apparaat maar daar heb je weinig aan als er weinig van de baard af gaat
Droog scheren is dramatisch, nat scheren iets beter
Tot nu toe is van de laatste 20 jaar het beste apparaat de Panasonic gebleken 3 jaar in gebruik, alleen die is wel erg duur in het gebruik, scheerkoppen messen en de schoonmaakpatronen maakten dat ik dacht de investering snel er uit te hebben met een nieuw veelbelovend scheerapparaat die onder de kraan is af te spoelen
Ik ben maar weer gaan scheren met de Panasonic en scheer me nat in 6,5 minuut en een stuk gladder en met weinig irritatie
Al met al is mijn mening dat dit een triest product is
en zijn goede reviews niet waar maakt Beste Philips, ik wil me gewoon goed kunnen scheren en dat kan hier niet mee helaas

Bartrotterdam123 08-08-2012

Sinds een half jaar dit scheerapparaat in bezit. Hij scheert goed, mijn huid is een stuk minder geirriteerd dan voorheen.

De tondeuse vind ik niet zo goed.Is erg kort.

Over het jetclean systeem ben ik minder tevreden. Bij het cleanen valt het apparaat naar voren. Het lijkt alsnog de magnetische puntjes niet sterk genoeg zijn om het apparaat "vast" te houden. Hierdoor valt het apparaat naar voren en wordt de schoonmaakbeurt onderbroken. Erg irritant, zeker gezien de kosten van dit apparaat zou je verwachten die ie langer dan 6 maanden meegaat.

Net met de klantenservice van Philips gebeld. Die stellen voor het apparaat naar Philips toe te sturen zodat ie gerepareerd kan worden (gratis, want binnen de garantietermijn van 2 jaar). Maar... dan ben ik hem wel 3 weken kwijt. Daar heb ik dus niets aan...

Balen, want ik was zo tevreden.

Officiele reactie van Philips Nederland 09-08-2012

Beste Bartrotterdam123, goed om te horen dat u tevreden bent over het scheerresultaat van de RQ1250!

Wat betreft de reparatie in verband met de Jetclean unit, dit duurt inderdaad maximaal 2 weken. We begrijpen dat het vervelend is tijdelijk een andere oplossing te moeten kiezen, toch zouden we willen aanraden deze ter reparatie aan te bieden.

Hiervoor kunt u contact opnemen met onze klantendienst.

Philips Webcare

ro.es 23-04-2011

Gebruik dit scheer apparaat nu een ruim een half jaar en ben zeer tevreden. Lekker snel en comfortabel. Scheerschuim gebruik ik niet meer, alleen het gezicht wat nat maken met warm water. Dat gaat sneller en scheert evenredig glad.

Het schoonmaak station is niet echt nodig, met nat scheren onder de kraan blijft het apparaat al schoon.

Beslist een goede aankoop geweest.

Andre van Wees 09-02-2011

Je kunt zowel droog als met scheerschuim scheren. Met scheerschuim gaat sneller en geeft een goed resultaat. Het schoonmaken gaat ook snel en eenvoudig. Het speciale bakje, tevens oplader, heb je eigenlijk niet echt nodig. Al met al een fijn scheerapparaat.

herres 21-01-2011

Een fijn scheerapparaat, ligt erg lekker in de hand en scheert lekker glad. Ook het nat scheren is een genot. Al met al een geweldig scheerapparaat, die ik iedereen kan aanbevelen.

Roger11 12-01-2011

Het scheerapparaat is uitstekend. Scheerresultaat is erg goed en het glijdt lekker over de huid. Het ligt ook lekker in je hand. Klein minpuntje is de kleine tondeuse die echter wel goed scheert.

gerhardt78 30-11-2010

Mijn oude apparaat (Philips HQ8850) was aan nieuwe mesjes toe en dat was de reden om ook eens naar nieuwe apparaten te kijken.
Lang getwijfeld over de Sensotouch 3D serie. Zijn ze het geld wel waard? Ik kon slechts één review vinden op internet, op een Engelstalige site.
Dan toch de gok gewaagd en de RQ1250/21 gekocht. Dat is met Jetclean systeem, en het eenvoudigste display.

Ik heb het apparaat nu een paar dagen in mijn bezit en het volgende valt op:

- scheerresultaat zeer goed; mijn vriendin is zeer positief! Het is zeker vergelijkbaar met nat scheren.
- overall look and feel is fantastisch.
- als je hem aanzet, hoor je al dat het een compleet ander systeem is dan normale philishaves.
- Schoonmaken gaat ook zonder JetClean uit de kunst, aangezien er geen haren op lastige plekken achterblijven (Jet Clean is dus geen must)
- Jet Clean is wel een heel mooi systeem en het scheerapparaat voelt (en ruikt) fris na een schoonmaakbeurt in de Jet Clean.
- Trimmer nog niet echt goed getest.
- Over duurzaamheid valt nog niets te zeggen maar het voelt kwalitatief goed aan.

Kortom: een aanrader! De Jet Clean is geen noodzaak, het apparaat is zonder ook goed schoon te houden maar het is wel een pluspunt.