Philips Shaver series 5000 PowerTouch PT927

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Shaver series 5000 PowerTouch PT927 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Mark W69 31-12-2014

Erg gemakkelijk apparaat. Scheert behoorlijk glad. Gemakkelijk schoon te maken door af te spoelen onder de kraan. Af en toe grondig reinigen met het bijgeleverd reinigingsapparaat. Een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Tiemeijer 20-12-2014

na 13 jaar was mijn oude Philips apparaat toch aan vervanging toe. De batterij laadde niet meer op.
Op zoek naar een nieuwe. De PT927 kwam goed uit de test dus die aangeschaft. Prima scheerapparaat, scheert fijn met een mooi glad resultaat. Hopelijk gaat ie weer net zo lang mee als zijn voorganger.

J.A.S 16-12-2014

Een uitstekend bevallend scheerapparaat.. de functie om hem zelf te laten spoelen is super! aanrader.

R.K.A. 14-12-2014

Gewoon goed en had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht. Sinds mijn 18e gebruik ik een philips en ze worden alleen maar beter.

Panbork 01-12-2014

Scheert goed ook stoppels van een paar dagen oud gaan scheren gemakkelijk weg.
Gemakkelijk in onderhoud, binnen een paar seconden weer schoon.
Goede koop voor een degelijke prijs.

EvD23 18-11-2014

Anno_B 02-11-2014

Prima scheerapparaat, valt vooral op dat het geluidsniveau beduidend lager is dan mijn vorige scheerapparaat.

Jeroen2111 28-07-2014

Als weinig scheerder met een mesje overgestapt naar een electrisch scheerapparaat. Met in mijn mind de grasmaaiers van weleer is dit apparaat toch echt wat anders. Er komt weinig geluid af van deze Philips PT927, dat alleen al vond ik erg prettig. Het opladen gaat lekker snel en de adapter past prima en neemt weinig plek in. Mijn huid moest wel even wennen aan de mesjes, maar na verloop van tijd geen last meer van. Resultaat is lekker gladde huid, geen beschadigingen en minder scheerschuim te kopen. Ik ben positief verrast na eerder sceptisch te zijn geweest. Last but not least hij scheert ook snel en met minder rotzooi als met nat scheren. Vind het een prima aanschaf!

breijs 24-03-2014

scheert fantastisch glad en geeft een heerlijk fris gevoel,
natuurlijk neemt de cleaner ruimte en beperkt je mobiliteit ietwat.
ik heb een gevoelige huid, vandaar geen nat scheren, dit scheerapparaat benadert nat scheren heel aardig zonder problemen met de huid.
al met al een aanrader

bigmacm 23-03-2014

Een aantal weken gebruik ik nu dit scheerapparaat. Ik ben overgestapt van scheren met een mesje, naar dit apparaat.

Het apparaat wordt geleverd met vele artikelen. Een handig reistasje en reinigingspullen. Bij het apparaat zit ook het reinigingsstation, wat verrassend goed het apparaat schoonmaakt. Na elke scheerbeurt spoel je het apparaat schoon onder de kraan of borstel je de haartjes weg. Om een aantal dagen zet ik het apparaat in het cleaning station en wordt het apparaat helemaal gereinigd.

Het scheerapparaat blijft er netjes en schoon uitzien, ik denk dat dit een langere levensduur op gaat leveren.

Daarnaast ligt het apparaat goed in de hand en maakt geen herrie.

De eerste paar keren moest de huid even wennen, maar het is resultaat is erg goed. De huid is glad en overal netjes geschoren. Ik blijf voorlopig scheren met een scheerapparaat in plaats van met een mesje!

Ik ben erg tevreden dus!

Meige 20-03-2014

Als verstokte scheerder met het mesje is dit wel even iets anders. De PT 927/21 benaderd behoorlijk de gladheid van het mesje, dat was vroeger wel anders.
De mogelijkheden heb ik nog niet allemaal uitgeprobeerd in de korte tijd dat ik hem heb.
Het apparaat is gemakkelijk in gebruik en ligt prettig in de hand, voordeel ten opzichte van het mesje is natuurlijk dat ik overal elk moment mezelf even kan scheren.
Al met al een degelijk en makkelijk in de hand liggend scheerapparaat die ik u zeker kan aanbevelen

Elie De Ruyck 19-03-2014

Een week terug heb ik een nieuw scheerapparaat type PT927/21 met reinigingsapparaat, van Philips aangeschaft.
Mijn vorig toestel was een Philips type 4411, waarvan het scheerhoofd gebroken was door een val. Ik was er relatief tevreden over, maar bij het nieuwe toestel valt enorm op dat het veel minder lawaai maakt, en dat het scheerresultaat stukken beter is. Waarschijnlijk zal de pivoterende beweging van de koppen en de triple track mesjes hier wel voor instaan.

Het ergonomisch en vernieuwend design van de PT927/21 is een troef, waarvan ik overtuigd ben dat dit een aantal kopers over de streep helpt te trekken.
Het toestel wordt geleverd met het gekende reinigingsborsteltje, waarvan iedereen weet dat daarmee enkel een oppervlakkige reiniging van de binnenkant van het scheerhoofd kan uitgevoerd worden. Eigenlijk is dit een stoffige bedoening die een pover resultaat oplevert. Als mijn oud toestel mij op een reis vergezelde, werd het omwille van het “ Sahara” probleem, steevast in het bijhorende opbergzakje en een extra plastiekzak, in de bagagekoffer opgeborgen. Bij het nieuwe PT927/21 toestel wordt het “jet cleaning” systeem bijgeleverd, wat aan bovenvermoed probleem eens en voor altijd een eind zou moeten maken. En ja hoor, het systeem werkt perfect, waardoor de binnenkant van mijn apparaat na elke scheerbeurt glanst als nieuw! Het jet systeem is zeer eenvoudig te bedienen en doet tevens ook dienst als laadstation. Na het toestel in de jet unit vast te pluggen, en op de cleaning knop te drukken, wordt een automatisch reinigingsprogramma gestart. Hierbij wordt tijdens de cyclus het scheerapparaat met tussenpozen aan en afgeschakeld, in de cleaning vloeistof ondergedompeld, en opgeladen.
Na elke scheerbeurt maak ik het scheerhoofd open en borstel ik zoveel mogelijk haartjes weg. Dit deed ik trouwens ook telkens bij mijn oud toestel. Dan plaats ik het apparaat in de clean unit, druk op de knop en alles gebeurt vanzelf. Bij de volgende scheerbeurt, het toestel uit de unit pluggen en opnieuw starten. Gewoon subliem! Dit weet ik zeker te appreciëren!
Het scheerhoofd kan ook na ieder scheerbeurt onder stromend water gehouden worden waardoor het grootste deel van de haartjes wegspoelen, maar bij dergelijke reinigingsbeurt kan je zeker niet hetzelfde resultaat als bij het “jet cleaning” systeem bekomen.
Het scheerapparaat kan ook opgeladen worden door de bijgeleverde adapterkabel van de “jet cleaner” rechtstreeks in het scheerapparaat te pluggen, wat het terug handig maakt indien het meegaat op reis.
Er zijn echter wel minpuntjes aan het systeem. Je mag de cleaning unit enkel vullen met speciale Philips reiniger. Dit is zeer interessant voor Philips maar zeker niet voor mijn geldbeugel! Het is algemeen geweten dat de Philips scheerapparaten lang meegaan, en dat voor de fabrikant enkel extra geld in het pocket kan komen, als de klanten op geregelde tijdstippen nieuwe scheermesjes of een nieuwe machine kopen. Door een (SPECIALE?) reinigingsvloeistof als consumabel in het leven te roepen, hopen ze waarschijnlijk een nieuwe geldader aan te boren.
De batterijen van mijn oud scheerapparaat hebben het niet lang uitgehouden, en waren ook niet te vervangen. Ik vraag me af wat de kwaliteit van de batterijen bij het nieuwe scheerapparaat zal zijn?
Als extra nadeel is het feit dat het volumineuze “jet cleaning” systeem, wat bij gebruik altijd moet aangesloten zijn op de netspanning, te groot en fragiel is om meegenomen te worden in een bagagekoffer.
U mag tevens ook best de nodige ruimte, en een extra stopcontact op de wastafel voorzien!

Niettegenstaande deze negatieve punten ben ik wel zeer tevreden over dit apparaat en vind ik het een echte aanrader. Scheren doet het als geen ander! Een volledige dag zonder het gevoel te hebben er onverzorgd uit te zien, was voor mij ongekend. En daarbij nog dat perfect werkend reinigingssysteem!

Rolfieo 06-10-2013

Ik heb dit scheerapparaat bij bol gekocht omdat bij mijn andere Philips scheerapparaat wat onderdelen afgebroken waren.

Scheer resultaat is zeker goed te noemen, zelfs een stuk beter als mijn vorige (al was ik daar nooit helemaal tevreden over).
Hij scheert goed, en het schoonmaak bakje werkt best lekker. Alleen een nadeel hiervan is, je moet er een 220V aansluiting voor hebben. Hij staat dus nu in de keuken omdat in de badkamer ik geen vrije 220V aansluitingen heb.
Zo te zien kan je ongeveer 3 maanden doen met het mee geleverde flesje. En bij bol kan je dan voor 9 maanden kopen met een groot verpakking.

Maar ben er momenteel heel tevreden over, huid is snel gewent aan de standaard instellingen van het apparaat. Scheert gemakkelijk en ligt lekker in de hand.