Philips Shaver series 5000 PowerTouch PT870

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Shaver series 5000 PowerTouch PT870 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Bert 29-01-2016

Slecht scheerapparaat. Scheert beroerd. Lastig schoon te maken. Terug plaatsen mesjes + scheerhoofden ook lastig. Tijdens scheren klapt unit zomaar open wanneer je per abuis op daarvoor bedoeld knopje drukt. Vroeger kon de hele unit in z'n geheel van apparaat. Dat maakte het schoonmaken makkelijker en onbedoeld open klappen kon niet.

S.Th.C. Broekema 03-10-2015

Graag zou ik willen weten waar het verschil in zit tussen de types PT860 en de PT870?
Wie geeft hier een afdoende antwoordt op want als je goed kijkt zitten er, volgens mij, vrijwel geen verschillen in!

mskappetein 23-04-2015

Prima scheerapparaat voor het geld. Goed schoon te maken en voorzien van tondeuse. Jammer dat er geen oplaadstation bijzit maar alleen een oplaaddraad. Dit product gekocht bij Bobshop echt super service en betrouwbaar. Was binnen 24 uur in huis. En dat ook nog eens tegen de laagste prijs.

Coen Wartenhorst 20-02-2015

Ik gebruik de Philips PT870 nu een week, dus tijd voor een eerste indruk. Het apparaat wordt in een nette verpakking geleverd zonder al te veel extra’s, een oplader en schoonmaakborsteltje maken de set compleet.

Het apparaat voelt solide aan met een prettig gewicht, veel plastic, maar dat voelt toch niet storend. Opladen gaat snel, het apparaat is binnen een uur vol en klaar voor gebruik.

Uiteindelijk gaat het allemaal om het scheerresultaat, en dat is goed! Het apparaat maakt een verrassend ‘licht’ geluid dat niet helemaal past bij hoe stevig het aanvoelt, maar dat went al snel. De verende scheerkop zorgt ervoor dat je huid goed gevolgd wordt, ook lastigere plekken zoals net onder de neus en in de hals worden glad geschoren.

Klein ergonomisch punt van kritiek is de aan/uit schakelaar, deze zit voor mijn gevoel te laag en dus niet handig te bedienen. De trimmer van dit scheerapparaat is eenvoudig en geschikt voor simpel bijwerken. De PT870 heeft een afspoelbare scheerkop, op zich prettig, maar uiteindelijk is afborstelen en legen praktischer, een nat scheerapparaat opbergen doe ik niet graag. (een dock of iets dergelijks ontbreekt)

Na een week dagelijks scheren met dit apparaat ben ik er zeer tevreden over, het scheerresultaat is goed, vooral in de hals beduidend beter dan mijn eerdere modellen. Een aanrader dus!

bshogeman 19-02-2015

Het scheer apparaat scheert niet zo glad als nat scheren. Maar dat hoeft ook niet omdat electrisch scheren veel minder tijd kost. In 3 minuten ben je klaar zonder dat je volledig wakker hoeft te zijn want met electrisch scheren kan je je eigenlijk niet snijden. Met nat scheren, zeker met losse mesjes, moet je veel meer de tijd nemen.
Kwa kosten is dit apparaat ook zeker zijn prijs waard. De mesjes gaan zo’n 2 jaar mee tegenover nat scheren 1 of 2 weken max per mesje afhankelijk van of je je elke dag scheert of om de dag. Als je dat vergelijkt met een pakje van 5 mesjes dan heb je dit scheer apparaat er zo uit. En dan reken je nog niet eens de verzorgingsproducten mee die je met nat scheren echt nodig heb om je huid te laten herstellen en voor electrisch scheren eigenlijk niet. Geen scheergel maar ook aftershave balsem is minder van belang omdat je huid minder beschadigd raakt. De trimmer op dit apparaat is overigens ook perfect. Doordat hij niet aan de bovenkant zit zoals bij sommige andere merken maar aan de zijkant kan je perfect zien waar je hem gebruikt. Bij apparaten waar hij naar de bovenkant uit steekt zit altijd op de 1 of andere manier je eigen arm voor je zicht. Ook is het apparaat vrij stil in gebruik. Zeker ook veel stiller dan zijn voorgangers die ook al zeker niet luidruchtig waren. Natuurlijk hoor je wel de motor maar dit valt echt reuzen mee. Ik heb wel eens een scheerapparaat gehad van een ander groot merk waar je na een paar minuten scheren nog oorsuisingen er van had en bovendien als iemand in de kamer ernaast slaapt wekt. Dat heb je met dit scheerapparaat van philips echt niet. En als je de handleiding volgt en bij het scheren cirkelvormige bewegingen maakt krijg je nog best een redelijk goed glad resultaat. In vergelijking met nat scheren is het resultaat vergelijkbaar zoals het er ‘s avonds uit ziet als je je ‘s morgens geschoren heb. Niet 100% glad maar zie het als een beetje mannelijke look wat nog over blijft. Het voelt redelijk glad maar is niet baby zacht zoals je bij nat scheren wel als resultaat kan creeren. Een duurder model die ook geschikt voor natscheren is zal dan ook een gladder resultaat geven. Scheergel helpt ook aan dit resultaat mee. Ook de batterij van dit product is geweldig. 1 uur opladen voor 50 minuten gebruik. En daarbij is hij ook te gebruiken tijdens het opladen. Hij is ook makkelijk schoon te maken. Voor het dagelijks gebruik gewoon even onder de kraan, hoeft niet elke dag.. En 1 keer in de zoveel weken een keer goed het schoonmaken met het bijgeleverde borsteltje. De enige functie die ik mis aan dit scheerapparaat is de reisvergrendeling. Maar met de bijgeleverde dop en de goeie vorming waar de schakelaar zit kan hij ook prima in de koffer mee zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat hij onderweg aan gaat.

Jan Lieuwe 30-03-2014

Ik scheer al 25 jaar met een scheerapparaat van Philips. Ik heb dit scheerapparaat nu anderhalf jaar in gebruik, en scheerresultaat valt tegen. Halverwege dag komt de baardgroei alweer terug. Ik heb de scheerhoofden al laten vervangen. Ik had hiervoor een Philips HQ 9140, deze was in het scheerresultaat vele malen beter.

roland vandenbussche 25-02-2015

slechte scheermachine,scheert niet glad,altijd nog een gilette nodig om na te scheren!!!draait heel traag zodat scheren lang duurt.nie content van!!!

roderick2508 17-01-2013

Ben eigenlijk gewend om ‘nat’ te scheren, maar toch besloten een scheerapparaat erbij te nemen om even snel bij te kunnen scheren. Deze Philips Powertouch bevalt prima! Hij ligt lekker in de hand, geeft een goed resultaat, is snel opgeladen en is makkelijk af te spoelen onder de kraan! Zeker aangezien hij niet zo duur is, is het een prettig apparaat om erbij te hebben!

Marlijn1 14-01-2013

Het scheerapparaat heb ik nu een week in gebruik.
Voor het in gebruik nemen van de shaver heb ik deze eerst opgeladen( voor zover nodig). Mijn eerste indruk met de Philips shaver PT870/16 is heel positief: In een zeer korte tijd was ik glad geschoren en het resultaat is beter (gladder) dan met mijn mijn huidige niet Philips scheerapparaat. Ook de langere haren in de hals werden goed meegenomen. Een opmerking betrof een geïrriteerde huid na het scheren. Inmiddels is dit na enkele scheerbeurten vrijwel verdwenen. Het schoonmaken met warm stromend water gaat goed maar het drogen vind ik omslachtig omdat me het niet goed lijkt om een natte scheerkop zo op te bergen. De vraag is ook wanneer en hoe vaak de scheerkop gesmeerd moet worden. Vreemd en jammer dat een eenvoudig beschermtasje niet standaard meegeleverd wordt. Omdat je kiest voor draadloos scheren wil je het ook beschermd mee kunnen nemen. Mijn eind conclusie is dat de prijs kwaliteit verhouding erg goed is, vooral gebaseerd op het scheerresultaat.

xandervw 11-01-2013

Als fervent nat scheerder is dit één van mijn eerste ervaringen met een scheerapparaat. Het resultaat valt me niet tegen, maar vooral in de hals duurt het lang om alle haartjes te verwijderen.
Het algemene resultaat is duidelijk minder dan met nat scheren (je voelt nog stoppels) maar zichtbaar resultaat is prima.
Desondanks vind ik het apparaat een aanrader voor erbij. Ik geef persoonlijk de voorkeur aan nat scheren, maar op de momenten dat er niet zoveel tijd is kan dit apparaat prima van pas komen.

Harry43 08-01-2013

Vanwege het velen reizen heb ik besloten om een extra scheerapparaat aan te schaffen. Mijn SensoTouch 3D werkt uitstekend, maar wilde een "simpeler" model voor in mijn toilettas.

De Philips PowerTouch PT870 ligt goed in de hand en de tondeuse functie is prima, maar glad scheren duurt wel wat langer dan gewend. Overall is dit echter een prima apparaat in deze prijsklasse en ben ik zeer tevreden over de aankoop.