Philips HQ6990

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HQ6990 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Gompy47 03-02-2014
Geschreven voor: Philips HQ6990

Op 28-12-2012 dit apparaat gekocht bij de M/M voor €44.99.
Daarvoor vele jaren een Braun gehad maar ik wilde eens wat anders proberen, en liet me tot een philips verleiden.
Een 10 maanden na aankoopdatum begon het mechanisme van de overbrenging, het interne tandwielkastje zeg maar, rare geluiden te geven na een aantal minuten scheren.
De tijd dat na het aanzetten van het scheerapparaat het apparaat rare geluiden begon te geven werd steeds korter en begin December gaf die de pijp aan Maarten, er was niet meer mee te scheren, na een paar minuten begon het inwendig zo veel lawaai te maken door wat dan ook dat ik het ding niet meer heb gebruikt.
Op 24-12-2013 bij de BCC weer een Braun gekocht en deze philips HQ6990 van nog geen jaar oud in de vuilcontainer gegooid, het apparaat was me de moeite nog niet eens waard om het bij speciaal afval af te leveren..
Reclameren is me ook de moeite niet eens meer waard, ik heb de laatste jaren zoveel trammelant met philips apparaten beleefd, (zie mijn andere reviews) dat ik helemaal niks meer van die lui WIL hebben en er ook niks meer mee te maken wil hebben.

wv 14-09-2011
Geschreven voor: Philips HQ6990

Het scheerapparaat gekocht in de aanbieding op basis van 2 motivaties. Ten eerste naar aanleiding van de reviews van anderen en ten tweede op basis van de prijs. Ik wilde nl. niet zo veel geld kwijt. Voldoet me prima. Was eerst nog wat argwanend over de "korte" duur dat er meer geschoren kon worden (30 min.), maar ik scheer me 1x daags, ik kan dan ruim 14 dagen vooruit met een volle batterij. Een nadeel is, dat wanneer de batterij leeg is hij er meteen mee stopt. Een indicatielampje/metertje voor de batterij was geen overbodige luxe

H Hanssen 26-08-2011
Geschreven voor: Philips HQ6990

"You'll get what you pay for" zegt mijn amerikaanse zwager altijd. Dat klopt hier ook. Gekocht voor € 36,-. Ik vind dat ik lang moet scheren voor een goed resultaat. Voor de rest best wel okay: hij is makkelijk schoon te maken en laadt opvallend snel op. Misschien dat er kwalitatief betere mesjes los te krijgen zijn.

ron06nl 08-07-2011
Geschreven voor: Philips HQ6990

Sinds een paar weken in bezit. Na het opladen kan ik 'm minimaal een week gebruiken. Scheert zeer glad, gladder dan mijn 980. Vergeleken met mijn vorige Philips 980 voelt deze minder robuust aan. Het is alleen maar plastiek, maar hij doet zijn werk goed.

stephen42 20-03-2011
Geschreven voor: Philips HQ6990

Na meerdere keren schoongemaakt te hebben is de kwaliteit zwaar achteruit gegaan. Elke dag ca 10 tot 15 minuten voor een accetabel resultaat en de batterij is dan alweer ongeveer leeg. Zo erg dat ik tijdelijk mijn oude Philips maar weer tevoorschijn heb getoverd. Laat Philips nog maar meer rommel in China maken; ik ga het een keer met Braun proberen.

Wilfried47 13-02-2011
Geschreven voor: Philips HQ6990

Prima apparaat. Heb 'm al járen en werkt nog prima. Mesjes vervangen na 2 jaar is echt niet nodig (verkooppraat...). Doet gewoon wat ie moet doen: snel glad scheren. Laat snel op en ik kan er dan een keer of 6 tot 10 (afhankelijk van feit of ik me 1, 2 of 3 dagen niet heb geschoren) mee scheren. Ik doe dat in de auto en laadt dan in het weekend weer op.

Wesso 27-01-2011
Geschreven voor: Philips HQ6990

Een prima scheerapparaat voor een prima prijs. Maar je moet er geen wonderen van verwachten. Ik gebruik hem nu een halfjaar nadat ik een oudere versie uit de HQ-serie had gebruikt (gekocht in 2008). Die begon steeds sneller leeg te lopen, terwijl ik dacht dat accu's tegenwoordig geen last meer van hadden van 'luiheid'. Met de HQ 6990 laat ik de accu eerst maar helemaal leeglopen voordat ik hem weer oplaad.
Volgens de omschrijving in het Expert-krantje gaat dit scheerapparaat 10 dagen mee na 1 uur opladen. Ik kan hem na 3 scheerbeurten (van snor tot nek) weer opladen als ik dat al haal. Meestal moet ik halverwege stoppen om hem op te laden - scheren tijdens het opladen in de badkamer is geen optie - en dan is ie binnen een uur weer vol. Maar ik ben er niet 100% tevreden over.

JohnMertens 17-08-2010
Geschreven voor: Philips HQ6990

Laatste 10 jaar heb ik me met mesjes geschoren. Laatste tijd kreeg ik daar echter steeds meer last van. Daarom besloten met droog scheren weer te beginnen.

Geluidsreductie tov mijn oude Philips uit begin jaren 90 is indrukwekkend. Ik denk dat, naast een geluidsarmere motor, ook het toerental gewoon omlaag is geschroefd.

Om het zelfde resultaat te krijgen als mijn oude Philips (mesjes nooit vervangen), moet ik me met de HQ6990 langer scheren, waardoor de kans op huidirritatie weer toeneemt. Het lijkt alsof de HQ6990 gewoon veel overslaat.

Dat de mesjes van de oude Philips nog nooit vervangen zijn, voel je echter ook weer aan je huid. Verder was capaciteit van de accu op, vandaar tijd voor een nieuwe, de HQ6990.

Resultaat is niet te vergelijken met nat scheren.

Vergeleken met mijn oude Philips had ik van de nieuwe meer van verwacht en niet minder.

Eigenlijk zou je een scheerapparaat moeten kunnen uitproberen (om na te gaan of een 2x duurder apparaat ook een beter resultaat geeft => mesjes en kop van de "philipsen" blijven vaak hetzelfde, rest alleen het toerental van het apparaat).

JohnMertens 30-12-2011

Omdat de scheerresultaten steeds verder achteruitgingen heb ik na een jaar een Braun gekocht.

Philips HQ gebruik ik alleen nog maar, als ik me 2 (of meer) dagen niet geschoren heb, voor plat liggende nekhaartjes namelijk, want daar kan een Braun niet mee overweg.

Als ik de Philips nu een punt voor scheerresultaten zou moeten geven was het een 3, voldoende slecht, om op zoek te gaan naar een ander scheerapparaat.

ooteman28 23-05-2010
Geschreven voor: Philips HQ6990

Ik was de scheermesjes zat en heb dit apparaat gekocht, na de beoordelingen op kieskeurig gelezen te hebben.
Heb hem 2 dagen in bezit en heb er 2 x mee geschoren. Het resultaat overtrof mijn verwachtingen: net zo glad als met een mesje scheren! De degelijkheid van dit apparaat kan ik na 2 dagen niet beoordelen. In de handleiding staat dat de scheerkoppen na 2 jaar vervangen moeten worden om het goede scheerresultaat te kunnen garanderen. Zoeken op internet leerde mij dat je dan beter een nieuw scheerapparaat kan kopen daar de scheerkoppen minimaal € 35,00 kosten. Maar het zou mij niet verbazen als de scheerkoppen veel langer meegaan dan 2 jaar.

Hoekvd 15-05-2010
Geschreven voor: Philips HQ6990

Heb het apparaat voor 49 euro aangeschaft. Nu ruim 2 weken in gebruik en hij bevalt prima. Scheert zelfs beter dan mijn oude Coolskin. Hoop dat de accu het lang zal volhouden (coolskin na 6 jaar defecte accu). Ook lekker stil en dat is wel zo prettig.

Andreas99 06-05-2010
Geschreven voor: Philips HQ6990

Apparaat nauwelijks kunnen testen omdat deze het na ca. 1 week al begaf ! De eerste dagen ging het scheren redelijk maar niet zo goed als ik gewend was met een Braun : eerder huidirritaties en trok de wat langere haren eruit i.p.v. deze af te scheren. Uiteindelijk werkte het apparaat na een week helemaal niet meer : na enkele seconden stopte de motor steeds ondanks dat er volledig opgeladen was, hetzelfde probleem deed zich ook voor bij aansluiting direct via het stopcontact. Het apparaat was dus wel degelijk defect en gelukkig heb ik deze in de winkel kunnen omruilen voor een veel betere Braun 320 ( hulde voor Dixons ! ). De Braun was dan wel duurder maar ik had er graag een bijbetaling voor over.

FerBean 25-01-2010
Geschreven voor: Philips HQ6990

Super apparaat. Scheert zeer glad, ligt goed in de hand en is relatief stil. Ik heb eerder een philips gehad, die zeer lang mee is gegaan. Ik hoop en verwacht, dat dit apparaat ook zolang mee zal gaan.

Mr. hans1968 19-01-2010
Geschreven voor: Philips HQ6990

Voor nood is dit een prima optie. Vind, in tegenstelling tot de HQ 7360, dat hij toch niet echt glad genoeg scheert. merk vooral het verschil als de haartjes net iets langer zijn. Bij de HQ6990, die ik dus nog steeds heb voor als mijn HQ7360 het eens niet zou doen, krijg ik een geirriteerde huid. Bij de HQ7360 die iets robuuster in de hand ligt lijken nee blijken !!! de mesjes het 'snijwerk' toch wat beter aan te kunnen...

Je betaalt iets meer maar ik heb het er graag voor over gehad..

Ik heb de HQ nog steeds maar heb 'm maar een paar maanden gebruikt. Over de degelijkheid kan ik dan ook niets zeggen...

helbi 24-12-2009
Geschreven voor: Philips HQ6990

vandaag uitgepakt, en m'n kale kop er mee geschoren, moet zeggen: niks mis mee!!
Je leest het wel meer, dat een mesje gladder scheert maar deze benadert het behoorlijk, supers!!

hal 08-11-2009
Geschreven voor: Philips HQ6990

Prima scheerapparaat voor een aantrekkelijke prijs. Scheert goed glad. Is muisstil. Licht lekker in de hand. Duurzaamhed moet nog blijken.
2 jaar garantie.

moeskoetie 29-08-2009
Geschreven voor: Philips HQ6990

dit scheerapparaat scheert echt geweldig glad, zonder huid irritatie. en voor een belachelijke lage prijs.
ik heb een PHILIPS HQ 8290/23 gehad, maar deze direct terug gestuurd, omdat deze huidirritatie veroorzaakte, en niet naar volle tevredenheid glad scheerde.

zundap 29-07-2009

---------- update review 29-07-2009----------
Ben nog steeds heel erg tevreden over dit scheerapparaat. Het lijkt zelfs of de motor/accu steeds sterker word waardoor het apparaat helemaal nooit meer inhoud/fluctueert.
Beste scheerapparaat dat ik tot nu toe heb gehad!

---------- oude review 16-10-2008----------
Goed degelijk scheerapparaat. 1 uur opladen 30 minuten scheren. Scheert net zo goed als mijn Philips hq6849 die hele goede reviews kreeg.
Alleen jammer dat het laadlampje niet aangeeft dat het scheerapparaat is volgeladen. Dat deed mijn hq6849 wel!

Rafael 12-05-2009

---------- update review 12-05-2009----------
Zoals ik al eerder schreef, deze Philips HQ6990 voor ca. 5 tientjes scheert prima. Betreffende de hals scheert in principe geen enkel scheerapparaat perfect.

Voor de hals en kaaklijn is een scheermesje de beste keuze, echter ik heb ook een Braun ouder type 1775 en in combinatie met de Philips HQ6990 haalt de Braun net die harde haartjes weg in de hals en kaaklijn.

Oké, men heeft nu wel twee scheerapparaten, maar de combinatie is gewoonweg perfect te noemen!

---------- oude review 11-04-2009 ----------
Ook al is dit (qua prijs) de instapper van Philips, het is één van de betere scheeraparaten van dit merk. Voor ca. 50,- tientjes koopt men een zeer goed scherend apparaat.

Wegens de Philips op-proef-actie (niet goed? geld terug!), heb ik gebruik kunnen maken van de HQ8240, met een verkoopprijs van ca. 120,- euro. Dit apparaat voldeed totaal niet aan mijn verwachtingen. Dus retour naar Philips.

Dit geldt zeker niet voor de veel goedkopere HQ6990. Scheert behoorlijk glad, ligt prima in de hand en de accu gaat uitermate lang mee.

Het enige nadeel wat men zou kunnen vinden is, dat de HQ6990 niet afspoelbaar is, dus schoonmaken met een borsteltje of zoals ik het doe met een scheerkwast.

Maar vroeger was zoiets toch nooit een probleem?

In ieder geval een prima scheerapparaat (de beste in zijn prijsklasse) wat gewoon hoort te doen waarvoor u hem koop. Goed scheren toch? Een aanrader!

bosh 10-05-2009
Geschreven voor: Philips HQ6990

Dit apparaat gekocht naast mijn Gillette (voor erbij). Eigenlijk door de gunstige reviews hier. Gebruik het apparaat meer, dan ik gedacht had. Scheert uitstekend. Alleen in de hals is het wel even wennen. Prima en mooi apparaat en dan ook nog eens tegen een lage prijs te koop. Het opladen is snel. Het apparaat ligt prettig in de hand en het geluid is minimaal. Een aanrader !

Ronldi 20-02-2009
Geschreven voor: Philips HQ6990

Super scheer apparaat, gebruik al 30 jaar Philips electrische scheerapparaten. Dit apparaat is voor mij ook weer een uitstekende keuze. Ik had liever een apparaat zonder opladen gehad maar nu achteraf heb ik er toch geen spijt van. Het apparaat is toch niet zwaar en lift perfect in de hand.Een min puntje is de scheerkop het schoon maken is iets minder dan mijn vorige de HS715. Verder ben ik wel zeer tevreden.