Canon CanoScan LiDE 210

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon CanoScan LiDE 210 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Michel 09-01-2018

Zwarte balken

Geschreven voor: Canon CanoScan LiDE 210

Binnen nog geen twee jaar met zeer weinig gebruik toch defect. Werkte prima maar geeft nu zwarte balken of hele zwarte pagina's. Net buiten de garantie(repareren kost meer dan de aanschaf) Zeer teleurstellend.... Klacht lees ik vaker op andere reviewsites....lijkt een zwak punt....Nu op zoek naar een andere, zeker geen Canon meer......matige service...

iCatcher 22-02-2013
Geschreven voor: Canon CanoScan LiDE 210

Ik had deze scanner gekocht voor mijn windows 7 pc en na aanschaf kon ik er vrijwel niets meer mee na een firmware upgrade. Ik was al op zoek gegaan naar een andere scanner, toen ik een Mac Mini kocht. De originele driver van de cd werkte niet optimaal. Ik krijg bijna om de twee maanden een upgrade van de firmware/software (hetzij van Canon zelf / hetzij van Apple) en ik ben steeds meer in mijn nopjes met deze scanner. Hij kan ook OCR, in het verleden wel geprobeerd maar bleek met andere scanners steeds onleesbaar zooitje. Na de laatste update door Apple kan ik (met scan op 300 dpi) een treinkaartje links boven op de glasplaat leggen en krijg ik een jpg van mijn treinkaartje. Als ik het treinkaartje op mijn mac opsla als pdf bestand, dan blijk ik de gehele tekst van dat kaartje te kunnen selecteren en bijvoorbeeld in Pages te verwerken. Ik ben meer dan content met deze scanner. Ik wil niet anders meer. Jammer dat ik per dag hooguit 1 of 2 keer iets te scannen heb.

Eltje46 11-06-2012
Geschreven voor: Canon CanoScan LiDE 210

Perfect apparaat. Installatie gaat vanzelf. Daarna 4 foto's op plaat gelegd en met 1 druk op de knop stonden er binnen 10 seconden 4 bestanden op mijn pc.
Oude foto's digitaliseren was nog nooit zo gemakkelijk. Handig is dat hij ze weg kan schrijven als BMP bestand. Je kunt dan bewerken zonder kwaliteitsverlies. Na beweken schrijft hij ze zelf weg als JPG. Zeer goede koop en zoals gewoonlijk bij Bobshop.

Marijn84 05-11-2011
Geschreven voor: Canon CanoScan LiDE 210

Deze Canon LiDe 210 scanner is erg eenvoudig om te installeren. Binnen 5 minuten kon ik al starten met scannen. Gebruiksaanwijzing is eigenlijk niet nodig, alles wijst zich vanzelf. Ik heb nog lang niet alle mogelijkheden van de scanner gebruikt, dus ik kan daar nog weinig over zeggen. Het formaat is erg compact, neemt bijna geen ruimte in. De scanner is verder erg snel en maakt bijna geen geluid. Prima aankoop dus!

hanniball 19-10-2011
Geschreven voor: Canon CanoScan LiDE 210

Scant snel, je kan de klep halverwege het proces al openen. Je hoeft feitelijk niet te wachten. Je kan heel snel doorscannen (300 dpi) wat erg prettig is. Bij 600 dpi is hij ook niet langzaam.

Eerdere scanners die ik gehad heb gebruikte ik weinig vanwege software-problemen danwel snelheid.

Deze scanner is waarschijnlijk in de praktijk sneller dan de epson. De epson is op "papier" technisch beter. Bij mij was snelheid het belangrijkste (veel klachten over de epson), daarnaast is het op de kant zetten erg praktisch.

Budmeister 02-07-2011
Geschreven voor: Canon CanoScan LiDE 210

na wat speurwerk, heb ik deze scanner aangeschaft.
de mogelijkheden zijn zowat oneindig, en ik denk dat dit veel mensen misschien afschrikt.
maar het is hetzelfde als met een pc, je kunt er verschikkelijk veel mee, maar wat doen we ermee? mailen en surfen..
het installeren gaat vrij simpel, vaak heeft men genoeg aan de basis instellingen.
de software die erbij zit is inderdaad vrij uitgebreid, maar weet je eenmaal waar je moet zijn dan zijn de instellingen vrij snel te doen.
je kunt de scanner automatisch laten scannen, en zo herkent de scanner zelf bijvoorbeeld meerdere foto's op één blad, hij slaat ze daarna op als individuele bestanden.
maar je kunt het ook handmatig doen door eerst een proefscan te maken zodat de pagina zichtbaar word op je scherm. daarna selecteer je de te scannen foto en klikt op scannen. deze handeling van proefscan en werkelijke scan duurt bij elkaar nog geen halve minuut.
maar dan moet ik er wel bij vertellen, hoe grotere kwaliteit je wilt des te langer heeft de scanner natuurlijk nodig.
maar de standaard instelling is al ruim voldoende om een mooie afdruk van foto's te maken, en dus snel uit te voeren.
om bijvoorbeeld een fotoboek in te scannen,in basis stand ben je ongeveer 1 uur bezig voor 100 foto's.
en dat is incl pagina's omslaan enz.
ik vindt dit dus een echte aanrader!

Johannes1949 13-01-2011
Geschreven voor: Canon CanoScan LiDE 210

Ik dacht een simpele scanner te kopen door de aanwezigheid van voorgeprogrammeerde knoppen. Maar de werking van die knoppen valt tegen. De autoscan onderscheid foto's (JPEG), slecht van documenten (PDF). Ook de formaatuitsnede bij foto's werkt lang niet altijd zodat er steeds A-4 formaat uitrolt.
Het moet dus toch allemaal handmatig. Dat blijkt door de vele mogelijkheden nog best een gepuzzel.
En de scankwaliteit blijft achter bij mijn 10 jaar oude HPScanjet 3400C die onlangs de geest heeft gegeven. Kortom, ik ben niet enthousiast.

John Kappenburg 21-04-2012

Ik ben niet enthousiast over hp. Alle hp producten geven na ongeveer 10 jaar de geest; hoe duur ze ook waren; het lijkt wel of er een ingebouwde defect maker in zit!