Tefal Slowjuicer Infiny Press Revolution ZC500H

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Slowjuicer Infiny Press Revolution ZC500H op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

E Langestraat 19-04-2017

Bijna tot geen pulp uitwerp

Een gedoe met de pulp die er niet uitkomt. Steeds met sap maken blijft er veel in het zeefje plakken doordat de pulp er niet genoeg uitkomt

Minpunten

• Weinig pulp. Blijft hangen
  • Te veel geluid

Marije 11-04-2016

Tefal Slowjuicer Infiny Press Revolution

Een topjuicer die de meest fantastische sapjes maakt. Wij vinden dat de juicer gemakkelijk in gebruik is, goed schoon te maken, een goede opbrengst heeft en er ook nog eens mooi uitziet. Nadeel: we zijn bang dat het materiaal (schroef en filter) minder sterk is. Onze schroef brak bovenop, tijdens het persen van een stukje groente. Hierdoor beschadigden diverse onderdelen. We zijn de juicer een paar weken kwijt geweest (via Mediamarkt) en kregen het apparaat terug mét nieuwe schroef, maar de andere onderdelen die schade hadden waren terug in de doos gedaan. Slechte service van het reparatiecentrum, die overigens door de winkel is opgelost, door het ons verstrekken van onderdelen uit de doos van een nieuwe juicer.
Al met al een apparaat dat ik niet meer zou willen missen, maar waarvan ik twijfels heb over de duurzaamheid van het gebruikte materiaal. Iets dat voor die prijs eigenlijk niet zou mogen. Toch zou ik 'm weer kopen als ik mocht kiezen.

M. Domodossola 18-08-2015

Helaas een enorme tegenvaller. Het motortje van de juicer functioneerde niet goed, al vanaf het begin had hij kuren. Dan weer snel en dan weer langzaam draaien en op sommige momenten helemaal niet. Qua vormgeving een eyecatcher op het aanrechtblad maar het apparaat teruggebracht naar de winkel wegens defect aan de motor.

Ppsrmb 26-07-2015

Helaas is het voor ons een tegenvaller. Appels, komkommer en de wat hardere vruchten gaan prima, maar als je bijvoorbeeld wat meer vezelrijk fruit/groente (zoals ananas) gebruikt, dan loopt de machine vast of raakt verstopt. Het is ons nog niet gelukt om een sapje te maken zonder tussentijds schoonmaken.

Uiteraard zijn we er terug naar de winkel mee gegaan (mediamarkt) en die gaven aan dat hij dan getest moet worden om vast te stellen dat hij wel/niet goed is. Na een week weer terug gekregen met de mededeling dat hij prima functioneert.

Dus thuis weer aan de slag in de hoop dat het een tijdelijk dipje was, maar helaas bij de eerste ananas gaat het weer mis.

Wij gaan op zoek naar een andere en hopelijk doet de mediamarkt niet moeilijk en neemt hem terug.

Marije 11-04-2016

bij ons hetzelfde probleem, maar wij snijden de vezelrijke groenten kleiner (2cm) en dan lopen de vezels niet vast in de schroef. Sindsdien geen last meer gehad!

HappyAmber 31-05-2015

Ik vind de Tefal Slowjuicer Infiny Press Revolution ZC500, echt een aanrader! Wat ik echt een voordeel vind is dat hij makkelijk in elkaar te zetten is en dat het materiaal heel stevig is, echt kwaliteit en dat merk je meteen.
De vitamine sapjes zijn perfect! Er komt veel sap uit en de slowjuicer maakt niet veel herrie.
Het schoonmaken is ook zo gebeurt de pulp uit de slowjuicer in de prullenbak gooien en de rest even onder de hete kraan wassen, dit kost niet veel tijd. Ik ben erg blij met de aankoop van de Tefal slowjuicer ZC500 en zal dit ook iedereen aanraden als slowjuicer!

wobkje 28-05-2015

Sinds een week of 3 gebruiken wij de slowjuicer dagelijks voor onze zoon die herstellende is van 2 zware hersenoperaties. Het is een genot om te zien dat hij in korte tijd heeeeel veel mineralen en vitamines naar binnen krijgt dank zij de juicer. De juicer is eenvoudig schoon te maken en ziet er goed uit. Ik hoop dat onze zoon een gezonde toekomst tegemoet gaat en denk dat de gezonde sappen daar aan meehelpen.

Jeanine Polman 11-05-2015

We hebben de slowjuicer nu 2 maanden in gebruik en we gebruiken het apparaat gemiddeld 2/3x per week. Het apparaat is stevig en compact. En de slowjuicer is gemakkelijk schoon te maken met uitzondering van de filters; dit duurt vrij lang met het zachte borsteltje.
De vulopeningen zijn vrij klein, waardoor je tevoren het fruit of de groente klein moet snijden.
Je moet ook goed opletten welke volgorde je hanteert om het fruit / de groente toe te voegen. Bij zacht fruit of fruit met schil of bijv. bleekselderij, gaan de filters snel dicht zitten. En dan raakt de maalruimte heel snel vol en blijft het residue vastzitten en wordt er geen pulp meer van gemaakt. Je verliest dan veel van het fruit / de groente en dat is jammer.

Klarenbeek Zonwering 27-04-2015

Het apparaat doet wat je verwacht.
Sinds dat wij het apparaat in mijn bezit heb zijn we meer op onze gezondheid gaan letten.
Ook is het leuk op verjaardagen dan verse cocktails te serveren.
alles is ook lekker en snel klaar.
kortom zeker een apparaat om in huis te hebben.

george.nelis 24-04-2015

De slowjuicer is goed ingewijd en bevalt me prima. Alles gaat er makkelijk doorheen. In het begin liep ze wel een vast, maar ik krijg steeds meer handigheid in het gebruik, wat kleiner gesneden moet worden en wat er makkelijk groot doorheen gaat. Groenten waar veel stevige vezeldraden doorheen gaan, snijd ik klein. Handig in gebruik en maakt makkelijk schoon. Opbouw van het apparaat is makkelijk en logisch. Zowel sap als een coulis bereiden geven dezelfde handigheidjes die ik gaandeweg ontdek. Het apparaat is degelijk, stevig en de motor is krachtig en redelijk stil. Het is een leuke ontdekkingsreis met dit apparaat. Ik ben zeer tevreden nu na wat opstart en onwetendheidsperikelen.

Korel 09-03-2015

We hebben deze slowjuicer nu 2 maanden in bezit.
Voorheen hebben we een sapcentrifuge gehad, maar aangezien deze vanwege het vele schoonmaakwerk uiteindelijk in de kast belandde, hebben we die verkocht om vervolgens deze slowjuicer aan te schaffen. Ik vind echter de prestaties best tegenvallen. Geschilde sinaasappels gaan prima, maar appels en kiwi's met schil zorgen al snel voor verstopping. Er komt gewoonweg geen pulp meer uit en de maalunit loopt helemaal vol. De schil gaat dan plat tegen het filter aan liggen zodat er niets meer door gaat. Naar mijn idee en volgens de gebruiksaanwijzing moeten deze schillen gewoon verwerkt kunnen worden. Het is nu eigenlijk niet meer dan een veredelde sinaasappelpers waarvan het sap overigens heerlijk is. Maar met dit idee hebben we hem zeker niet aangeschaft. Ik heb hem vervolgens met een duidelijke en uitgebreide klachtomschrijving opgestuurd naar Tefal. Ze hebben het apparaat 2 weken in bezit gehad, waarna ik hem retour kreeg met de simpele woorden: Getest en goed bevonden.
Daar moet ik het mee doen. Ik kan er nog steeds niet over uit dat een apparaat dat zo tekort schiet gewoonweg wordt teruggestuurd.....bekijk het maar. Ik weet nog steeds niet wat ik fout doe ik volg exact de instructies maar het werkt niet. Bij appel en kiwi gaat het meteen mis. Tefal helpt mij in ieder geval niet verder. Dit had ik niet verwacht van een A merk. Zo positief als ik ben over service van merken zoals Bosch en Siemens. Zo negatief is mijn ervaring met Tefal.

P.S. Het bijgeleverde handige borsteltje voor het schoonmaken van het filter verloor al na 5 keer schoonmaken zijn haren en is nu onbruikbaar geworden. We doen het nu dus maar met een tandenborstel. Klein probleem, maar weegt wel mee voor de totale indruk van de Tefal kwaliteit.

boshekssie 04-02-2015

De slowjuicer maakt heerlijke fluweel zachte sapjes. De extra maatbeker is ideaal. Het apparaat is goed te reinigen met het bijgeleverde mesje. Soms raakt al het vruchtvlees niet goed kwijt tijdens het juichen.

PKoek 28-01-2015

Dit is onze eerste (slow)juicer. Direct de eerste keer geprobeerd of hij winterpeen aankon. De peen paste maar net in de opening maar was geen probleem. Alleen beweegt het bovendeel wat op en neer, hopelijk heeft dit geen invloed op de duurzaamheid. Overige groente en fruit is geen probleem. Schoonmaken gaat goed, alleen het filter is wat lastiger maar met het meegeleverde borsteltje gaat het wel.
Enige minpuntje is dat er op de niet uitneembare delen ook wat sap komt. Dit is dan wel met een doekje af te nemen maar fijner zou geweest zijn als dit droog bleef.
Verder prima en mooi apparaat waar we al vele lekkere en gezonde sapjes mee gemaakt hebben.

avuurst 23-01-2015

De Tefal slowjuicer werkt goed. Ik had hiervoor geen ervaring met een slowjuicer of een sapcentrifuge. Dit apparaat werkt in ieder geval erg prettig.

Je snijdt het frit aan stukjes en gooit het in één van de drie gaten. Alleen met ananas heeft hij wat moeite. De langere vezels zorgen voor een verstopping.

Het schoonmaken is prima te doen. Kost wel wat tijd, maar alles is lekker glad en goed af te spoelen. Alleen het filter kost wat meer tijd, maar met de bijgeleverde borstel gaat dit eigenlijk ook wel makkelijk.

Het zorgt er hier iig voor dat er veel meer fruit wordt gehaald en sapjes van worden gemaakt. Leuk bij effect is dat er ook meer fruit wordt gegeten omdat het er toch ligt. En dan met name seizoensfruit.

Al met al zeer tevreden over de slow juicer.

nanatje 23-01-2015

Een paar weken in gebruik. Ik was benieuwd of het een beter resultaat zou geven dan mijn oude sapcentrifuge. Het geeft inderdaad een ander sapje , minder schuim, dat smaakt beter. Er komt echter niet meer sap vanaf.
Jammer dat de winterwortel niet goed gaat, je moet kleine stukjes af wisselen met sappiger fruit of groente.
Verder is het gemakkelijker schoon te maken dan een sapcentrifuge, meer kleine onderdelen en gemakkelijk in elkaar te zetten.
Al met al zeer tevreden.

Babje 22-01-2015

Mooi apparaat, een echte aanwinst in de keuken.
Ik heb hem nu een maand in gebruik.
Werkt prima, geeft heerlijke sapjes.
Gemakkelijk schoon te maken en in elkaar te zetten

josvliegen 12-01-2015

Prima juicer, we hebben hem nu drie weken in gebruik.
Besteld via 100meningen, het duurde door de feestdagen wel wat langer voordat we hem in huis hadden,
maar na 1 telefoontje werden we prima geholpen en op de hoogte gehouden.
Het apparaat is mooi en degelijk uitgevoerd, het neemt niet heel veel ruimte in.
Het juicen gaat heel makkelijk, wel moet je de volgorde in de gaten houden, dit betekent eerst het zachte en daarna het harde fruit of groente, zodat deze de pulp van het zachte meeneemt.
Het schoonmaken valt ook reuze mee, zeker als je eerst een groot glas water door de juicer gooit.
We juicen nu elke ochtend zodat de kinderen voordat ze naar school gaan al hun vitamines binnen hebben, ze vinden het heerlijk !
Echt een aanrader: “Juicen brengt de zomer in de winter”.

liseb1987 10-01-2015

De juicer nu een aantal weken in huis en al heel wat sapjes gemaakt. Heerlijk! Handig in gebruik wat betreft in- en uit elkaar zetten en schoonmaken. Waar ik minder tevreden over ben zijn de mogelijkheden. Er zijn Groeten en fruit soorten waar de juicer moeite mee heeft en door vast loopt, zonde! Al met al wel redelijk tevreden.

mrscheer 11-12-2014

Blokkeert helaas bij het minste geringste. Een winterpeen kan hij niet aan. Vervolgens bij het openmaken vliegt alles door de keuken. Erg jammer.

NelB2014 26-10-2014

De Tefal ZC500 slowjuicer is echt een plaatje in je keuken!
Maar wat kanttekeningen na 2 weken in mijn bezit zijn er ook. De slow juicer loopt bij het malen en persen snel vast/vol met pulp, die hij niet kwijt kan. Heb het idee dat de verhouding droge/natte residuen niet in evenwicht is, waardoor de maalruimte helemaal vol komt te zitten en je moet stoppen om de pulp te verwijderen. Ik heb heel erg de neiging om het lipje voor droge residuen er uit te schroeven..., of wellicht een paar slagen losser te draaien.
Voor het persen van 1/2 liter sap volstaat de slow juicer; 't is best even werken om de machine weer schoon te krijgen, dus wil je eigenlijk in één keer meer fruit verwerken.
Ik laat me niet zo snel uit het veld slaan, dus ga verder met uitproberen.
Ik wil hem over een half jaar nog eens beoordelen, wanneer ik ander fruit/groente heb uitgeprobeerd.

mrscheer 11-12-2014

Bij mij blokkeert hij ook direct. Erg hammer

mensterdam 19-11-2014

Hi NelB2014, dat vol lopen heb ik bij het begin ook gehad. De truc is afwisselen. Dus na een hele zachte fruit zoals banaan, kiwi etc, weer een harder soort zoals appel, peer, wortel (dat zorgt ervoor dat de persruimte weer leeg raakt). Ananas werkt alleen niet goed vw de slierterige struktuur waardoor de uitloop verstopt raakt.

Eliza2011 18-12-2014

Ik heb in het begin ook last gehad dat alles vast kwam te zitten. Ik heb toen contact opgenomen met Tefal en heb het apparaat teruggestuurd, na enige tijd, ongeveer 3 weken kreeg ik een nieuw apparaat toegestuurd en dit apparaat werkt perfect. Dus loopt hij bij alles vast en zit alles onder de pulp, misschien dat je dan Tefal even moet contacten om te vragen hoe dat kan.

ton a taselaar 22-10-2014

prettig vele vruchtcombinaties te kunnen maken een procesgang: een volle kan is heel veel sap.
niet moeilijker en niet makkelijker dan de meeste keukenmachines, zorgvuldig schoonmaken hoort erbij maar is goed te doen.
tsja, een eyecatcher maar het had gladder en functioneler gekund.
over duurzaamheid kan ik niets zeggen, maar maak me geen zorgen, mijn Cuisinart doet het tenslotte al meer dan 25 jaar

bosjw 15-10-2014

De mogelijkheden zijn beperkt, omdat het een sapmachine is. Het gebruiksgemak is goed, maar het schoonmaken na het gebruik kost zeker een half uur. De duurzaamheid valt nog niet veel over te zeggen. De tijd zal het leren. De hoeveelheid sap is zeker groter dan bij andere sapmachines en ik ga er van uit dat het sap meer vitamines bevat. Tot nu toe al vele soorten vruchten gebruikt, de groeten komen binnenkort aan de beurt.

Bineke Dijkstra 10-10-2014

ik vind het een fantastisch apparaat.
Alles gaat makkelijk met deze juicer, de snelheid waarmee gepersd wordt is heel goed. het in- en uit elkaar halen is heel makkelijk, het schoonmaken is een fluitje van een cent, kortom een aanwinst.
Een dingetje: bij het schoonmaken moet je onder de de maler kijken, dan zie je dat daar openingen inzitten waar de pulp ook achterblijft. Maar geen probleem, met het bijgeleverde staafje haal je het erzo uit.
Ik ben er super blij mee.

Anghie63 02-10-2014

Voor mensen die hun leven gezonder willen leven en de tefal infinitief press revolution aanschaffen maar nog nooit sapjes hebben gemaakt, is het niet echt overzichtelijk. Je kunt niet in een oogopslag zien welke filter je moet gebruiken. misschien een tip om bij de recepten, de kleur aan te geven van filter die je moet gebruiken. Simpele uitleg. Bv. als je het woord coulis gebruikt, tussen haakjes erachter zetten wat het betekent in simpel Nederlands. Het apperaat op zich is idd een blikvanger en makkelijk schoon te maken. op de persschroef en filter na, die zijn beetje onhandig maar niet onmogelijk.
Misschien ergens vermelden dat er /en waar, een filmpje is over het gebruik van het apparaat. Ik heb het gevonden maar was niet gemakkelijk.
De recepten onduidelijk en kloppen niet.
Bv. Verkwikkend
Staat niet dat je 2 verschillende filters moet gebruiken.

Zuur
Bij ingrediënten (groene vlak) zijn ze de aardbeien,wortels,clemantines,en appels vergeten maar bij de uitleg heb je ze wel nodig???
En de meeste Nederlanders lezen geen gebruiksaanwijzing en anders is het wel zo gemakkelijk als deze simpel en overzichtelijk is.
Wat ik geproefd heb was heerlijk. Zeker geen verkeerd apparaat.
Met vriendelijke groet
Anghie

Agnes2014 21-09-2014

Een geweldig apparaat! Je hoeft niet te twijfelen over de aanschaf ervan!

Ik heb de tefal slow juicer ca. 1 maand in gebruik (gekregen via 1000meningen.nl; het is een betrouwbare winkel). Ik was erg benieuwd hoe de juicer zou bevallen omdat ik zelf al in het bezit ben van een juicer van magimix. En, ik ben helemaal om en kies 100% voor het tefal apparaat om de volgende reden:

Mogelijkheden: zonder moeite gaan alle groente en fruit erdoor heen (met pitten en schil). Sapobrengst is heel hoog; afval van groente en fruit is kurkdroog. Je kunt er zelfs een sapje van sinaasappels mee maken. Daarnaast vind ik het een groot voordeel dat je ook kleine hoeveelheden (bv. 1 appel en 1 peer) ermee kunt persen en je krijgt 1 glas (330 ml) ermee vol!

Aimy 19-09-2014

Ik ben op zich zeer tevreden met de mogelijkheden en gebruiksgemak. De sapjes die ik ermee maak zijn heerlijk.

Zeer makkelijk in en uit elkaar te halen en alle onderdelen kunnen in de vaatwasser. Maar dit is uiteindelijk toch niet echt aan te raden tenzij je de vaatwasser direct aanzet en de onderdelen eerst enigzins schoonmaakt.

Dit omdat je anders het filter waar het sap doorheen gaat niet goed schoon krijgt. Daarnaast blijven er nogal wat grove resten achter in de draaiarm en deksel waardoor je vaker het filter van je vaatwasser moet schoonmaken.

Ik kies er daarom toch vaak voor om hem gewoon met de hand onder de kraan helemaal schoon te maken en daarna af te drogen.

Er zitten 2 filters bij een fijne en een iets minder fjne. Ik gebruik meestel de oranje, dat is de fijnste.

Nadeel, ik heb nu al een paar keer gehad dat het apparaat volledig vastliep en dat ik hem eerst moest schoonmaken voordat ik weer verder kon.