Solis 843

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Solis 843 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

B&B Bed Bentheim 19-08-2012
Geschreven voor: Solis 843

Super apparaat, wij gebruiken hem bijna elke dag. We maken er ook verse jus mee voor de gasten van onze B&B en bijna iedereen vraagt hoe het sap zo lekker romig smaakt. We gebruiken hem ook vaak voor wortelsap, met appel en citroen. het apparaat is erg makkelijk schoon te maken. We hebben hem nu anderhalf jaar en hij ziet er nog bijna net zo uit als in het begin! Absolute aanrader!

ronaldk010 12-01-2010
Geschreven voor: Solis 843

Wij hebben het apparaat inmiddels een jaar en zijn zéér tevreden. Het schoonmaken doen wij altijd gelijk en met de hand. Dit vergt ongeveer rond de 5 minuten. Duurt dus even maar is de moeite van het schoonmaken méér dan waard.
Citrusfruit moet je eerst schillen (of de Solis Citruspers kopen) en een ananas kan je ook beter eerst schillen. Verder het meeste fruit en/of groente er met schil en al in. Wij kunnen hem (ondanks z'n tóch wel hoge prijs) iedereen aanraden. Het is z'n geld dubbel en dwars waard.

N. Spears 14-12-2008
Geschreven voor: Solis 843

Dit apparaat vooral gekozen vanwege de sterke motor. En natuurlijk ziet het er allemaal goed uit en is het heel makkelijk schoon te maken.
Door de sterke motor is het heel makkelijk om harde groenten (bieten en zo) tot sap te vermalen. De pulp is vrij droog, maar niet kurkdroog. Zachte groenten en vruchten zijn wat lastiger en laten soms nog veel door. Hoe dichter de structuur van de vrucht of groente is, hoe meer en beter sap er uit komt.
Ik maak het apparaat iedere dag schoon, omdat ik het vaker gebruik op een dag spoel ik het bijvoorbeeld na bieten alleen even om (vanwege de rode kleur). De meeste delen kunnen overigens in de vaatwasmachine.
Het geheel is stevig en ziet er robuust uit. Het receptenboekje dat bij de centrifuge in de doos zit is minimaal, het is beslist slim om eens op internet naar leuke recepten te zoeken, dat maakt het gebruik nog leuker!

De mogelijkheden van deze machine zijn door de sterkte van de motor wel groot. Maar het blijft een sapcentrifuge waar je sap in maakt. Geen andere dingen.

Fruitjuice 15-10-2008
Geschreven voor: Solis 843

Is een hele goede juicer. Vooral pulp van harde vruchten en groente als wortels en appels wordt erg droog! Ook ananassen, nectarines, bleekselderij etc gaat erg goed (Ananas is favoriet, zoooo lekker!!!!) Enige wat ik tot nu toe nog na het sappen in een zeef heb gedaan om al het sap eruit te persen waren druiven MET pit. Zonder pit gaat al veel beter, al niet de moeite meer om na te persen. Duurzaamheid kan ik nog niet veel over zeggen natuurlijk, maar apparaat ziet er degelijk uit, en ik verwacht dat we er jaren plezier van hebben. Schoonmaken is erg makkelijk, evenals het in- en uit elkaar zetten/halen. Alleen de zeef even met het bijgeleverde borsteltje doen, de rest gewoon even afspoelen na gebruik. Vormgeving is kwestie van smaak natuurlijk. Wat ik persoonlijk wel jammer vindt is dat de opvangbak en vooral de sapkan van plastic zijn en niet van glas. Verder, in een paar tellen (letterlijk!) heerlijk vers sap. Niet te vergelijken met die (zogenaamd verse maar duidelijk bewerkte) smurrie uit de supermarkt!!! Al met al zijn geld dubbel en dwars waard.

alex61 16-08-2008
Geschreven voor: Solis 843

enige dagen geleden gekocht,had hiervoor een philips uit de rvs lijn, erg goed voor de prijs,toen ik de philips kocht vond ik de solis teveel geld,en ik wilde de rvs uitvoering.toch 2 jaar met de philips gedaan en overgedaan aan een vriendin.
de solis is nog eenvoudiger schoonmaken en nog drogere pulp,ben er erg blij mee

het allerbelangrijkste !!!!! vers sap geweldig lekker en gezond,bij regelmatig gebruik en een beetje sporten voelt het als een verrijking van je lichaam

alex

Harrie007 24-12-2007
Geschreven voor: Solis 843

Wij waren vanaf het begin overtuigd van de gezondheid van het drinken van groente- en fruitsappen en hebben besloten direct een professioneel apparaat aan te schaffen. Deze machine straalt degelijkheid uit, is makkelijk in het gebruik, snel en goed schoon te maken en is naar onze mening met zijn uitstraling een sieraad op het aanrecht. Het geeft snel en veel sap en het pulp komt er werkelijk bijna droog uit. Een plastic zakje in de pulpbak is geen overbodige luxe. Hele appels, bieten, wortels en kiwi's zorgen voor een weldadig en gezond sap. Jammer dat je voor het maken van gezonde smoothies ook nog een aparte keukenmachine nodig hebt maar dat is nu eenmaal niet te vermijden als je gezond wilt gaan leven. Je moet er even wat voor doen.

Joke Boonstra 22-01-2007
Geschreven voor: Solis 843

Een liter sap is zo gemaakt. Even afspoelen is voldoende om hem schoon te krijgen en dan wel het filter even goed borstelen om de fijne mazen van de zeef open te houden.Omdat je niets anders dan sap kunt maken, vind ik een cijfer geven voor de mogelijkheden van dit apparaat een moeilijke vraag om een cijfer op te geven. Vormgeving is iets van smaak. Het apparaat is vrij groot op het aanrecht maar dat komt zeker door zijn degelijkheid.
Het is werkgelijk super dat je er hele appels, winterpenen e.d. induwt. Het spa spuit er dan uit en inderdaad is de pulp erg droo. Ik heb jarenlang vrijwel dagelijks met de bekende machine van Braun sap gemaakt maar versleet deze in twee jaar ongeveer. Groot verschil met de Solis 843 Pro is voor mij dat het RVS veel gemakkelijker schoonmaakt, je veel meer sap in 1 keer kunt maken zonder de machine tussendoor schoon te maken, de veel grotere sapopbrengst en het gemak van hele stukken fruit en groente moeiteloos verwerken. Duur apparaat maar een aanrader voor wie vrijwel dagelijks wilt juicen. Gezond, maar wij vinden de sappen ongelooflijk lekker en dat motiveert ons om het te doen. Overigens ook heel geschikt voor hele kleine kinderen. Moeiteloos drinken ze royale hoeveelheden gezonde voeding!!!

A. Tan 30-09-2006
Geschreven voor: Solis 843

Het apparaat : Praktisch in gebruik, degelijke constructie & mooi design.
Resultaat : Perfecte en heerlijke sapppen van alle soorten groente & fruit.