TP-LINK Archer C7

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TP-LINK Archer C7 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

TomH-2 12-02-2016
Geschreven voor: TP-LINK Archer C7

Steeds weer geen connectie van m´n Wifi/ printer met de router van UPC (Ziggo). Eindeloos handmatig verbinden, vaak zonder resultaat. Bovendien matig bereik voor m'n tablet en mobiel. Deze router besteld, binnen de kortste keren werkend gekregen via de easy- connect CD, met het nodige gokwerk (statisch IP adres... zegt me niks! Wachtwoord WKP oid... idem!). Gewoon op de voorgestelde voorkeur laten staan, dan komt het goed. Wel heel gemakkelijk elk Wifi- kanaal een eigen naam en eigen wachtwoord gegeven. Gewoon het installatieprogramma volgen. Resultaat? Op 5g een snelheid van ruim 180Mb, door m'n hele (kleine) huis maximaal bereik, mede door plaatsing centraal in het huis. Stabiele verbinding met de printer, ook na uit- en weer aanzetten maakt de printer weer automatisch verbinding. Had ik eerder moeten doen, dit apparaat aanschaffen maar zag als computernono nogal tegen de installatie ervan op. Viel heel erg mee! Kan ik weer printen als ík dat wil!

rikkyboyswagg 01-03-2015
Geschreven voor: TP-LINK Archer C7

We vroegen om en betere router dan we hadden de linkys wrt54gt maar deze singaal is echt bager en mijn computer met winows 8.1 pro kan er niet mee verbinden dus ik geef daarom alles en 1 want het is gewoon stom dat ik allen in de kamer waar ie staat het doet pas goedbereik heb 1 verdieping over en internet weg ben er echt zeer teleur gesteld

martijn75 23-12-2014
Geschreven voor: TP-LINK Archer C7

Door het slechte WiFi bereik van mijn Cisco modem/router van Ziggo was ik al tijdje op zoek naar een geschikte oplossing. Cisco modem instellen op 5 GHz gaf goed resultaat, maar niet elk apparaat hier in huis kan met 5 GHz overweg. Bovendien komt het 5 GHz signaal minder goed door muren heen waardoor er boven geen bereik was.

Eerst maar eens een range extender proberen dan, in de vorm van de TP-Link RE200. Deze is voorzien van WiFi clone knop waarmee de SSID van je huidige netwerk wordt overgenomen.
Hij zendt vervolgens tegelijkertijd uit op zowel 2,4 GHz als op 5 GHz. Werkt op zich prima, alleen wanneer ik van boven naar beneden loop moet ik toch regelmatig WiFi aan/uit zetten. Hij blijft te lang contact maken met de extender, ook wanneer ik dichterbij de router zelf ben. Denk dat elke extender dat doet, ik ben er dan ook niet zo’n voorstander van. Extender retour gedaan, op zoek naar een betere oplossing.

Op internet las ik hoe je eenvoudig een router achter het huidige modem/router van Ziggo kan hangen, Ziggo heeft hier gewoon een stappenplan voor online staan. Maar welke router te nemen? Ik wilde er sowieso niet meer dan 100 euro voor uitgeven, dus de absolute toppers als de Asus RT-AC68U of Netgear Nighthawk vielen daarmee buiten mijn bereik.

In eerste instantie gekozen voor de TP-Link Archer C7 V2 voor 89 euro (dec-14). Deze dual band AC 1750 router heeft 3 interne antennes voor de 2,4 GHz-band en 3 externe antennes voor de 5 GHz band. Installatie was eenvoudig en ook de meest recente software versie was makkelijk te installeren op de router. Resultaat was goed, maar dan vooral beneden. Boven had ik nog steeds weinig tot geen bereik op zowel 2,4 als 5 GHz. Ook de vaste verbinding naar mijn pc boven (10 mtr) bleek instabiel.
Als laatste vond ik het apparaat met de externe antennes (niet eens noodzakelijk) niet echt mooi om te zien. Lang leve het online kopen, ook deze weer retour binnen 14 dagen.

Nog eens goed allerlei router testjes gelezen, waarbij de D-Link DIR 868L er als goede en toch nog voordelige dual band 1750 AC router uitspringt. Een top ding voor slechts 93 euro bij Wehkamp (dec-14), met een kerstkorting ging daar nog eens 7,50 euro vanaf. Een koopje natuurlijk voor zo'n router.

Binnen 5 minuten werkte alles. Mede door de SmartBeam-technologie in de D-Link DIR 868L heb ik nu fantastisch bereik, zowel 2,4 GHz als 5 GHz overal in huis zonder hulp van een range extender. Hij ramt het signaal gewoon door de vloer (met isolatie), veel beter dan de C7 dat deed. Standaard staat de 2,4 GHz op 20 mhz, deze heb ik even aangepast naar Wide (auto 20/40 mhz). Erg tevreden met de D-Link DIR 868L. Probleem opgelost! :)

robgeerts 04-07-2014
Geschreven voor: TP-LINK Archer C7

Op zich werkt het apparaat prima maar had er meer van verwacht. Ik had een UPC-wifi-router (nog steeds, maar wifi uitgezet) maar wilde een beter bereik dus liet ik me adviseren. Echter, het bereik van de UPC-router is beter. Ook het bereik van een wifi-extender is (althans, bij mij in huis) beter. Morgen retour en een andere proberen...

Anne-MarieS 19-07-2014

Dank voor je review. Ik ben ook op zoek naar een router om mijn UPC-modem bereik te verbeteren. Ben erg benieuwd welke router je uiteindelijk wel bevallen is :-).

bertus19 25-04-2014
Geschreven voor: TP-LINK Archer C7

Makkelijke installatie goed bereik. Ook is de gast instelling zowel in 2.4 & 5 GHz goed in te stellen. een aanrader.

ChrisL1971 14-01-2014
Geschreven voor: TP-LINK Archer C7

Hier in een redelijk drukke omgeving houd hij zich prima. totaal 20+ connected apparaten en highspeed internet. Praktische om 4 wireless netwerken te hebben: 2,4 en 5 Ghz en gast en huisnetwerk. 1x in de maand heeft hij wel een reset nodig maar dat is veel beter als diverse anderen.

jacowi54 25-12-2013
Geschreven voor: TP-LINK Archer C7

In verband met de overstap naar supersnel (kabel-) internet had ik behoefte aan een stabiele en betrouwbare router.
Deze TP-Link werd mij door de winkelier geadviseerd en het was geen slecht advies.

Installatie is eenvoudig en de mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Ook een toegang voor gasten is heel eenvoudig te realiseren. Voordeel is dat een gast alleen gebruik maakt van wifi maar verder nergens bij kan.
Door zijn snelheid is het apparaat ook gericht op de toekomst want dat wifi nog sneller wordt is een feit.

Kortom, goed advies en zeker niet teveel geld voor de geboden kwaliteit.