Sitecom Wireless Gigabit Router 300N

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 43 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom Wireless Gigabit Router 300N op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Henny 21-01-2018

Router in gebruik sinds 2011.

In 2011 deze router in gebruik genomen. Nooit problemen gehad. Gebruik soms de draadloze functie. Heb alle 4 uitgangen bedraad in gebruik. Ook een bedrade aansluiting op een Ziggo modem. Router werkt prima, alleen heb ik de indruk dat hij, misschien vanwege zijn leeftijd, de snelheid van upload en download niet genoeg meer bij kan houden. ook resetten komt niet voor. Een aansluiting wordt gebruikt om 24 uur per dag een stream uit te sturen, terwijl een andere pc voor normaal internet gebruik dient. Veel up en downloaden, weinig tot geen problemen uitgezonderd de snelheid. De twee andere aansluitingen worden minder vaak gebruikt. Wil eens zien of een eventuele update iets uithaalt wat betreft de snelheid. Lukt dit niet, dan denk ik er over na om deze router te vervangen. Zal zeker een Sitecom worden gezien mijn ervaringen. Voor normaal gebruik kan deze router nog prima mee, dus ik zal er vast iemand nog blij mee kunnen maken.

Pluspunten

• geen omkijken naar.
  • doet wat hij moet doen.

Minpunten

• misschien de snelheid.

Mustang302 28-09-2013

Ik plaats deze review namens mijn ouders.
Alles door Ziggo aan laten sluiten, omdat het Ziggo modem geen goed bereik zou hebben heeft de monteur heeft deze meegenomen.
Die heeft alles ingesteld, maar mijn ouders hebben zelf regelmatig de router een reset moeten geven.
Het bereik is helemaal waardeloos, 1 verdieping hoger en ze hebben al geen bereik meer.
Er zit 10 jaar garantie bij, dus hij moest worden opgestuurd, maar zo lang kunnen ze niet op internet, ja met een kabel maar dat is geen optie.
Nu maar voor een betere router gaan kijken.
Zelf heb ik de ASUS RT AC66U en ben daar heel tevreden over, dit is ook geen optie die is te duur vinden ze.

Met vriendelijke groet Richard.

Rverlinde 10-05-2012

In het begin geen problemen mee gehad, Ging maandenlang goed. Sinds februari problemen. Dit leek eerst aan de pc te liggen. Inmiddels weer problemen sinds een paar dagen. Alle eerdere oorzaken uitgesloten. Router herstart elk half uur, soms zelfs elk kwartier. Helaas heb ik de bon niet meer, anders had ik deze router allang terug ingeruild. Nu zal ik dus een nieuwe moeten gaan aanschaffen. 80 euro weggegooit geld...

Mr Twijfelaar 19-05-2012

Dag Rverlinde,
Dit komt me bekend voor. Waarschijnlijk is er een buurman bijgekomen die jou per ongeluk dwars zit door hetzelfde kanaal te gebruiken.
Verander even van kanaal, dat kan via je setup, en je probleem is weer voorbij.
Een lastige eigenschap van deze router is n.l. dat ie opnieuw start als er iemand op hetzelfde kanaal werkt. Hij zou automatisch een ander kanaal moeten pakken, maar helaas ....

ThhS 01-05-2012

Meer dan een jaar in bezit en zonder problemen. Bereik goed over 3 verdiepingen terwijl een nieuwere d-link dir 645 dit niet voor elkaar krijgt. De verbinding zou wel wat stabieler mogen zijn en wat meer instel mogelijkheden zou ook niet gek zijn.

Frits Teunissen 21-04-2012

Gebruik deze router nu ruim 1 jaar en heb UPC als provider. Geen enkel probleem en ook nooit gehad. 24 uur per dag verbinding !!

ikbenjanuz 11-02-2012

Deze week ben ik overgestapt op UPC en heeft een monteur deze router geïnstalleerd.
De PC maakte keurig verbinding maar de mobiele Apple-apparatuur hier in huis niet. Nadat de monteur het één en ander in de instellingen van de router had gewijzigd, lukt dit met pijn en moeite wel.

Er blijven echter problemen:
de verbinding met mijn iPad wordt zeker 10x per dag onderbroken,
mijn PC heeft geen internetverbinding meer als hij uit de slaapstand komt en
ook al is de verbinding bij de speedtests veel sneller, toch haperen filmpjes veel meer dan voorheen (met een verbinding die 10x langzamer was).

Ik heb intussen UPC al platgebeld en ook de helpdesk van sitecom (á 0.50 ec p/m) maar er is nog niks verholpen.

Ten einde raad heb ik mijn zwaar bejaarde netgear-router weer neergezet en ja hoor, prima verbinding en alles doet het. Weliswaar 3x minder snel (maar dat merkt je helemaal niet) maar hij doet het.

Voor mij is deze router dus een regelrechte ramp.
Wie weet waar het aan ligt mag het zeggen.

Theo1851 29-10-2013

Dag Januz,
Wellicht een wat latere reactie op deze review, maar beter laat dan nooit . . . .
Ik heb begrepen dat oudere Apple apparaten niet kunnen werken met routers die zowel B als G + N signalen uitzenden. Zet je deze router op B zullen de Apple apparaten het wel doen.
Overigens ben ik ook niet tevreden met deze sitecom 300N want bij mij reset ie steeds.

Robert19752 14-01-2012

Een regelrechte ramp, moet de router wel 5 keer per dag van de spanning af doen ivm geen doorgeven van internet.
Er is wel een goede verbinding , maar geen internet, ga hem terug brengen naar de winkel.
WAT EEN DRAMA

RJAdd 31-12-2011

UPC - Apple - Sitecom, werkt niet! Jammer dat UPC deze routers meestuurt en je bezig houdt a €0.10/min.

Koop een Airport van Apple als je je Mac draadloos wilt gebruiken. Scheelt hoop ergernis.

UPC zou dit moeten weten, maar kiest de makkelijkste weg

1970Kees 06-12-2011

Ik ben een MAC gebruiker. In het begin deed alles het perfect, maar nu valt hij een paar keer per avond uit, Er is dan plotseling geen wifi signaal meer bij alle computers in huis. (MAC, Iphone, IPAD) Dan moet ik elke keer weer handmatig de verbinding herstellen. Als ik mijn (draadloze computers) uit de slaapfunctie wakker maak moet ik de verbinding eveneens altijd handmatig herstellen. Ik weet niet wat ik moet doen. Terugbrengen naar de winkel met dit verhaal? Het lijkt wel alsof de DHCP server van het 300N router niet werkt.
C. den Hartog

Jeroen Swets 08-12-2011

Maak aub gebruik van uw 10 jaar garantie en ruil de router om bij Sitecom

peter99999 20-11-2011

In het begin ging het goed, na enkele weken begon steeds de bedrade verbinding weg te vallen. En dat op meerdere PC. Ook de draadloze aparaten hebben last van verbrekende verbindingen.

Nu ik alle reviews hier lees zie ik een rode draad, veel meer mensen hebben deze klacht.

Ik ga nog even proberen of ik ergens een oplossing kan vinden. Anders eruit met deze miskoop.

Jeroen Swets 08-12-2011

Maak aub gebruik van uw garantie en ruil de router om bij Sitecom

Elisa27 08-11-2011

Het werkt echt ongelofelijk slecht, continue valt je internetverbinding weg

Frij 30-10-2011

Een paar keer geinstalleerd. Werkte in het begin goed maar mijn internet viel steeds weg wegens verbindingsproblemen. Na een paar keer heb ik het maar voor gezien gehouden en afgekoppeld.

Beepeetje 19-09-2011

Slecht bereik in huis. Draadloos internet alleen in een straal van max 5 m. Ziggo adviseert nu dat ik maar een Cisco had moeten nemen. Beetje schofterig, want ik had juist deze router bij de installatie via Ziggo gekocht op hun advies. Het zou nl een veel betere router zijn, dan welke ze standaard aanbieden. En dan plaatsen ze dat ding ook nog in de meterkast, wetende dat het bereik daardoor nadeling wordt beinvloed. Ik heb hem zelf uit de meterkast gehaald en heb nu iets meer bereik, maar niet als ik boven ben. Kan nu alleen in de hal en woonkamer draadloos internetten, Ziggo geeft niet thuis. Slechte router en onbetrouwbare aanbieder.

Toontje703 02-04-2012

Zet je router met je modem samen eens op een plankje op een hoogte van pakweg 60 cm. En als je een adapter van dezelfde serie hebt in je computer, zorg dan dat je zo ver als mogelijk weg bent van STROOMDRADEN!!

De "slechte" ontvangst wordt vrijwel meteen tot 90- á 100% verbeterd.
Beide zijn redelijk tot bijzonder gevoelig voor 220V-stroomdraden. Het kan in het begin wel wat problemen geven net de DNS-server, maar een paar keer de goede USB-ingangen uitproberen, en je kan aan de gang. Let wel, dat je eerst de "oude" installatie verwijderd uit "Hardware verwijderen" en je register en uit de "Program files" alvorens opnieuw met de nieuwe installatie de juiste USB-ingang te gebruiken.
Succes ermee!!!!

Zelf heb ik een behoorlijk probleem met een 2-tal op hetzelfde moment draaiende computers (laat staan 3).
Kan die router NIET aan.

Testpino 16-09-2011

Op aanraden van een getrainde verkoper heb ik de switch gemaakt van Linksys naar Sitecom.

Helaas een echt drama. Zoals bij elke router die N ondersteund een slechte prestatie als je ook BG moet ondersteunen (iPhone 3gs, oudere WiFi kaarten in laptops etc). De draadloze prestaties komen niet verder dan 54megabit/sec. Wat ik nog erger vind is dat ik 120Mbit van Ziggo heb en sinds ik die Linksys de deur uit heb gedaan haal ik die snelheid dus ook niet meer op mijn interne netwerk. Erg jammer. Je betaald veel minder maar dat is dan ook wat je krijgt. Deze recentie schrijf ik uit oogpunt van mijn vakgebied en niet zomaar iemand die klaagt data het niet werkt. Ik heb echt betere produkten gehad. Dus voor mij terug naar linksys

Kabelventje 02-09-2011

Doet wat ie moet doen,zit dus WEL een resetknop op,OPS knopje is multifunctioneel. Firmware updates laten op zich wachten.Bij inschakelen hardware acceleratie , is de router noet meer bereikbaar.
Verder prima router.

WJD300 17-08-2011

Gekocht omdat UPC deze ook mee kon leveren (maar wel tegen een veel hogere prijs). Na verder onderzoek deze gekozen. Werkt in samenwerking met een Ziggo modem. Zeer goede stabiele verbinding. Installatie heel gemakkelijk, alleen het opzetten met de speciale knop is mij nog nooit gelukt. Is overigens ook niet nodig, wachtwoord invoeren is voldoende.

Ik gebruik zowel de wireless verbinding als de gigabitpoorten. Instelmogelijkheden ruim voldoende en interface gemakkelijk. Uitleg van diverse mogelijkheden is vaak wel beknopt cq te technisch. Stoort verder niet heel erg want voor standaard gebruik hoef je nauwelijks iets in te stellen.

Kastje lekker klein en geen lastige externe antennes. Hangt bij mij in een kast op de eerste verdieping en bestrijkt een vrij groot huis met dikke muren.

Prijs is zeer concurrerend.

waih0 12-07-2011

De eerste installatie ging goed. Reguliere zaken zoals router opstarten, modem aanzetten, naamgeven van netwerk, password instellen was makkelijk.

ECHTER,
na ongeveer 3 weken viel het netwerk weg. Herinstallatie was hierna telkens nodig met kortere intervallen totdat de Sitecom het helemaal niet meer deed. Ik heb de gehele manual gelezen en ook zoals in de manual geinstalleerd. Geen teken van leven. Op internet heb ik ook dergelijke ervaring gevonden. Slecht product met een nog waardelozere manual.

NB: het product heeft maar een knop, wat kan ik als domme gebruiker verkeerd doen? Toch maar mijn oude langzamere Sitecom gepakt.

Sminky 26-05-2011

Prima router. Installatie zoals eerder geschreven bijna plug en play. Moest na het aansluiten mijn Ziggo modem even ontdoen van de stroom en vervolgens weer voorzien van stroom waarna de router ging als de brandweer.
Router staat beneden in de meterkast maar ondanks dat heb ik op de 2e verdieping nog een acceptabel signaal.Ik heb de meegeleverde installatie cd niet gebruikt. Tot op heden een prima keus voor mij.

eric562873 13-05-2011

deze router werkte goed totdat hij geen wireless meer uitzond en ook met geen mogelijkheid meer in de instellingen te komen was doordat er geen resetknop opzit.

daardoor voor mij een nutteloos product gewoorden en had dan ook inmiddels de TP-LINK Ultimate Wireless N Gigabit Router gekocht waar ik meer tevreden over ben.

het bereik vond ik ook niet om over naar huis te schrijven
aangezien de TP-Link het op dat gebied een stuk beter doet.

heb wel zonder problemen een nieuwe gekregen en die maar op zolder geplaatst voor de uiterste hoekjes in het huis.

Sitecom WL351 21-04-2011

Had al zeer goede ervaring met een sitecom WL341 maar deze gaf de laatste tijd problemen en bleek defect te zijn.
Mijn oude router DC 202 had ik er even tussen gezet om te controleren.
Daarna de zaken goed uitgezocht en gekozen voor de Sitecom WL351.
En zoals ik al verwachte lijkt het bijna op plug en play.
Met de vaste lan aansluiting direct verbinding en de draadloze verbinding was een kwestie van beveiligings code invullen en klaar.
Ik ben nu al weer dik te vreden
Werk met internet van Ziggo alles in 1 Plus

Frits Teunissen 02-03-2011

Eenvoudige installatie. Router doet precies wat hij doen moet. Zowel draad alswel draadloos.
Overal in huis (2 verdiepingen) goed werkende laptop en desktop.
Ben dus zeer tevreden.

Mr Twijfelaar 23-04-2012

Mazzelaar !
Zelf heb ik 'm ook een week gehad. Ging steeds resetten als er nóg iemand hetzelfde kanaal gebruikte. Zocht niet automatisch een ander kanaal. 24 uur per dag gezeur dus.
Heb nu een Netgear die het vanaf het begin al goed doet.

p.baan5 22-01-2014

Hallo ik heb ook de modem van upc maar de sitrcom 300n kan ik er niet op krijgen het ip adres krijg ik er niet in hij verwijst me steeds naar upc weet jij het
peter

Rene router1960 28-02-2011

zeer eenvoudig te installeren, zowel kabel als wireless. Uitstekend bereik en stabiliteit.
Rene

Hazou 22-01-2011

Ik heb de router nou een paar maanden met upc fiberpower. Ik heb de router gekocht doordat de router goede beoordelingen kreeg. Maar bij mij gaf de router problemen.

De router is makkelijk te installeren en je kunt veel functies en instellingen veranderen. al vind ik het effect van de instelling, hardware accelerator, niet werken.

De verbinding met draad en draadloos vallen soms weg en dat vind ik nog al lastig, vooral omdat je dan in games of je bent wat aan het uploaden je helemaal over nieuw kunt beginnen. Ik dacht eerst dat het ook aan de modem van upc kon liggen, maar als ik mijn pc direct met de modem verbind kan ik dagen lang internet hebben zonder uitval. met de router ertussen valt de verbinding dus soms weg.

Het bereik is prima. al moet je de router niet bij veel andere apparatuur zetten. dan wil het bereik namelijk zeer snel afnemen en zoals al is gezegd de snelheid ook.

Een hardreset en firmware update hebben tot nu toe nog niet geholpen.

Verder fijn apparaat. Maar toch ga ik opzoek naar een ander.

greenbrowneyes 09-01-2011

Gisteren deze router aangeschaft,het bereik zou groot zijn,en dat is waar kom veel verder dan de Netgear die ik hiervoor had,snelheid is tot nu toe ook goed.
De Netgear was ook net een kerstboom met zijn vele fel gekleurde lampjes dat is bij deze ook een stuk beter.

Williammmm 08-01-2011

Ik ben sinds een paar dagen overgestapt van Tele2 adsl compleet naar UPC kabel. Hiervoor heb ik de Sitecom 300N WL -351. Installatie was een fluitje van een cent. Twee keer op een knopje drukken en het was gefixt. Ik was er wel een beetje huiverig voor, omdat ik eenzelfde Sitecomrouter vroeger ook op de computer van mijn moeder heb geinstalleerd en toen weigerde het WPS -2 maal indruken- systeem. De helpdes van UPC en Sitecom hebben me destijds niet kunnen helpen. Uiteindelijk was het toen wel gelukt, door alles handmatig in te stellen. En toen viel de verbinding ook nog steeds uit.

Wat me overigens wel opvalt nu ik de Sitecom router gebruik, is dat de de kwaliteit van de Online Streaming Video's nu erg slecht is. BLOKJES en WAZIG BEELD bij het bekijken van online webcams en bij het bekijken van YouTube streams. Dit in tegenstelling van toen ik nog Adsl van Tele 2 gebruikte; streaming videobeeld was toen van geweldige kwaliteit!
Ik overweeg dan ook om weer terug te gaan naar Adsl, jammer maar helaas. Ik vraag me alleen af of de problemen met de Streaming te maken hebben met mijn Sitecom router of met de UPC modem?
Is er iemand hier die mij daar een antwoord op kan geven?

Groeten!

Sitecom krijgt van mij een 6-