TP-LINK N750 draadloze dubbelband gigabit router TL-WDR4300 - reviews

Bereik
Mogelijkheden
Betrouwbaarheid
6,8

Super eenvoudige installatie, jammer dat het geen nederlandse gebruksaanwijzing heeft. Het bereik valt wat tegen. Na verschillende mogelijkheden geprobeerd te hebben kwam deze toch als beste weg.....

Score:

Deze router nu een maand in huis. Oude router na jaren van trouwe dienst overleden. Deze router gekocht omdat ik graag een usb hardeschijf aan wilde hangen met FTP server.

Voorheen gebruikte ik DD-WRT software maar de gebruikersinterface van deze router is zo handig dat ik het eerst hier maar eens mee probeer.
Pro:
Zeer makkelijk in te stellen. FTP server , DHCP range, vast ip adres aanmaken, Poorten open zetten, enz.
Contra:
Lijkt duidelijk minder bereik te hebben dan mijn oude Linksys WRT 54 GL. Inmiddels maar een ode D-Link erbij gezet aan de achterkant van de woning zodat ik tenminste achter in de tuin ook bereik heb. Ook weer zeer eenvoudig in te stellen.

Misschien binnenkort toch maar eens DD-WRT erop zetten om te kijken of ik het zendsignaal wat kan versterken. Jammer dat dit niet standaard in de user interface ingebouwd zit. Die is verder namelijk uitstekend

Score:

Zelden met een nieuwe router zo snel tot een goed resultaat gekomen. Ruim 10 jaar geleden gestart met Draytec (Subliem), naderhand een DLINK (Super goed), Later een Sitecome (redelijk), TP-Link (redelijk), ZTE-H200N , Experiabox V8 en nu deze aardig wat ervaring. Ging voor een Asus die helaas niet beschikbaar was. Deze had een brons award en was 50 euro goedkoper.

Geschikt voor DD-WRT dus daar ga ik van de winter maar eens mee experimenteren. Werd door de omgeving er uit gedrukt op een gegeven moment en het werd tijd voor een ander exemplaar.
Presteert beter (moeilijk te vergelijke met ouder G-routers en eesrte N-generatie) dan welke router dan ook. Kan de duvel en ze ouwemoer instellen dus dat komt goed.
Bereik is goed terwijl de router op de meest verschrikkelijke plek staat die je maar kunt bedenken. In de meterkast onder de trap. In het hele huis en rondom het huis heb ik een redelijk goede verbinding. Mijn netwerk kaart geeft strak aan dat hij met 150mbps communiceert met de router. Wilde met welke N-router hiervoor niet stabiel lukken.
Jammer dat ik niet de Asus uit de winkel kon trekken, maar aan de andere kant zijn het ook geen spectaculaire verschillen.

5,8

Heb deze router sinds november 2012 in mijn bezit. Werkte eerst prima. Alleen sinds een maand werkt het 2.5 ghz netwerk niet meer. Alles opnieuw geïnstalleerd inclusief de laatste driver. Niets helpt. Vandaar mijn 2 voor betrouwbaarheid.

6,2

Dat valt tegen. Snelheden zijn prima, maar 3 antennes staan niet garant voor een echt goede ontvangst. We hebben de tijd genomen om de antennes goed te richten en het signaal te meten, maar helaas. Mijn oude fritzbox had met de bekende 2 kleine vinnetjes een aanzienlijk beter bereik.
Verder is ergerlijk dat het erg lang duurt voordat mijn laptop IP-adres krijgt, nadat deze is opgestart. Dit gebeurt ook als ik het MAC-adres in de router toewijs aan een vast IP.
Tot slot - en dat is de reden dat ik hem heb teruggestuurd - het gebeurt geregeld dat ik een IP-adres krijg buiten de DHCP-range! Soms moet ik tot 3x toe opnieuw verbinden eer het apparaat een IP geeft binnen de DHCP-rage. Tja. Wat heb je aan een router die je niet een juist IP kan geven. (Voor hen die dit niet begrijpt: je hebt soms geen internet en toegang tot je interne netwerk).

Score:

Helaas had ik in de eerste instantie problemen met internet van wifi, maar na wat uitzoek werk en heen en weer gemail met TP-Link heb ik nieuwe firmware gekregen en sindsdien werkt die perfect.

De installatie is erg makkelijk via de CD of gewoon je browser.

Het bereik is erg goed, we hebben een maisonnette met 3 verdiepingen, en op alle 3 de verdiepingen hebben we prima bereik. Uiteraard staat de router op een centrale plek; de eerste verdieping.

Omdat ik in de eerste instantie wat problemen had met deze router geef ik hem voor de betrouwbaarheid een 8.

6,8

Sinds enkele dagen in het bezit van deze N750 router. gekocht nadat we constateerden dat onze oudere Netgear niet voldoende bereik in in appartement heeft. Helaas heeft de aanschaf van deze router daar geen verandering in gebracht. De installatie verliep zeer eenvoudig, binnen een paar minuten online. Het bereik en de snelheid zijn echter teleurstellend t.o.v. oudere Netgear router. Tevens is de materiaalkeuze met zwart hoogglans twijfelachtig aangezien dit snel vingervlekken geeft. Toch maar uitzien naar een (helaas) duurdere Netgear of Asus Diamond router. Goedkoop is dus toch duurkoop zo blijkt.

Score:

Installatie: Is een fluitje van een cent.
CD erin en je loopt heel makkelijk door het installatie proces.

Bereik: Ik heb deze router gekocht in combinatie met de TL-WDN-4800 450 mbps adapter. De computer staat op 9 meter afstand van de router en er zitten 2 muren tussen.
Signaal sterkte is 3 strepen (van de 5). Dit lijkt niet zo best maar toch is de snelheid heel goed! de router haalt 110 mbit/s met een 120 mbit/s ziggo kabelabonnement.

Mogelijkheden: Er zitten veel mogelijkheden op. Het aansluiten van een printer, mediaspeler etc.

Betrouwbaarheid: Moet hier iets invullen maar kan het niet goed beoordelen want ik heb het apparaat pas een paar dagen

Omdat ik nogal eens games speel moet ik altijd met een draad verbinden met mijn oude router. Die draad heb ik nu kunnen opruimen.

Al met al vind ik dit een mooie en zeer snelle router voor weinig geld.

Prijzen
Winkel Beoordelingen Bezorgtijd Afhaalprijs Bezorgprijs
Standaard prijzen zijn inclusief bezorging
Epine Camerashop
2.5 1 shopreviews
afhalen € 59,95 € 59,95 Meest gekozen Bekijk product

Binnenkort weer op voorraad

Bol.com
8.0 388 shopreviews
afhalen € 59,99 € 59,99 Bekijk product
Prijsinformatie van shop

TP-LINK TL-WDR4300 - Wireless N750 Dual-Band Gigabit Router - 300 + 450 Mbps Zwart

Op werkdagen voor 23:00 uur besteld morgen in huis

Officiële TP-LINK dealer

Onderstaande tekst is afkomstig van TP-LINK
Deze aanbieder is een erkende reseller van TP-LINK producten en ontvangt volledige technische ondersteuning van TP-LINK. De door u gekochte TP-LINK producten vallen onder onze totale service- en garantiebeleid.

Redcoon
8.2 3283 shopreviews
€ 63,00 Bekijk product via Kieskeurig.nl
Prijsinformatie van shop

TP-LINK TL-WDR4300 - Draadloze 450Mbps Router Wireless Dual Band Gigabit Router - Frequentie: 2.4GHz & 5GHz - Overdrachtssnelheid max 750 Mbps - WPS / 2 x USB

1-2 dagen

Coolblue.nl
9.3 1813 shopreviews Best beoordeeld
afhalen € 65,00 € 65,00 Bekijk product
Prijsinformatie van shop

De TP-Link TL-WDR4300 is een simultaneous dual-band router met een maximale wifi-snelheid van 300 Mbps op 2,4 GHz en 450 Mbps op 5 GHz.

Levertijd

Voor 23.59 uur besteld, morgen in huis. Zelfs op zondag.

Officiële TP-LINK dealer

Onderstaande tekst is afkomstig van TP-LINK