D-Link DHP-1565

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de D-Link DHP-1565 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Johanm3 23-07-2014
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

Router met veel potentie.

Persoonlijk vind ik dat deze router best gezien mag worden. Ik heb mijn modem waar het internet op binnenkomt via een homeplug op net netstroom aangesloten. Met deze router is het een kwestie van stekker in het stopcontact en je hebt een internetsignaal. Dat werkt direct en naar behoren.

Het wifi signaal is sterk en de snelheid is meer dan voldoende.

Helaas heb ik tot op heden nooit de router kunnen bereiken via het 192.168.1.1 adres. Ook het IP adres wat op de onderkant staat van de router heeft nooit gewerkt. Hierdoor heb ik een onbeveiligd netwerk en kan ik geen poorten openzetten ( voor bijv. de gameconsole ). De USB ingang waar ik een HDD op heb aangesloten kon ik helaas ook niet benaderen. Ik weet niet of ik hiervoor iets moet wijzigen in de instellingen, maar die kan ik dus niet benaderen.

Dat daarnaast meerdere keren per dag het wifi signaal wegvalt, zorgt voor veel ergenis.

Ondanks de goede reviews ben ik niet tevreden over deze router.

john14 05-02-2014
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

D-Link router werkt prima bereik is ook goed. De DHP-1565 wordt niet meer gemaakt. Aangesloten na Zyxel modem/router. Heb dit gekocht voor de ingebouwde mogelijkheden zoals draadloos verbinding (WiFi), aansluiting powerline (homeplug)connection, heb (nog) niet geprobeerd. De usb aansluiting voor printer of andere media. Om dit te gebruiken is Shareport utility nodig. Te verkrijgen via http://www.softpedia.com/progDownload/SharePort-Utility-Download-185547.html Dit staat niet duidelijk in de handleiding vermeld. Wat betreft betrouwbaarheid, heb ik niet kunnen beoordelen, pas een maand in bezit.

Janmodaaltje 19-11-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

Router gekocht via Wehkamp, na het lezen van enkele positieve reviews op deze site, en op aanraden van de glasvezel internetprovider. Het lage aankoopbedrag, leek me erg gunstig, maar ook hier geldt weer eens goedkoop is duurkoop. Installatie ging moeizaam, en de router geeft vanaf dag 1 problemen met het geven van een stabiel signaal. Ook is het signaal veel zwakker dan mijn vorige adsl modem. Meerdere malen gebeld met D-link, waarna ik na vaak meer dan 20min, werd afgescheept met een terugbelverzoek. Uiteindelijk helpdesk gesproken, en getracht firmware via de reguliere configuratie te upgraden, wat niet lukte. Na een email, met een externe link lukte dit wel, maar probleem van verbinding is nog altijd niet opgelost. D-link stelde voor het apparaat om te ruilen, maar dan zit ik min.2 weken zonder router, geen optie dus. Kortom geen aanrader!

jwvdkkr 22-05-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

Vandaag binnen gekregen van Wehkamp (goedkoopste) super apparaat en 1.2.3. geïnstalleerd. Echt een aanrader

davey040 29-07-2013

als jij het binne 1.2.3 tellen krijgt gedaan. geef mij dan is antwoord wat je hebt gedaan bij type internetverbinding?

alcomys 18-05-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

Mooi apparaat maar vreselijk onduidelijk over de usb aansluiting en nas functie. ik erger mij kapot over de gebrekkige info over deze functie in de handleiding en het internet.

Anoniem 05-04-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

Dit is mijn eerste router die in 1x uit de doos werkt.
Jumper aan de achterkant op Router of Accespoint zetten.
CD in de computer en zelfs iemand met weinig ervaring krijgt deze router aan de praat. Ik heb deze router voor 35 euro gekocht en dat is echt geen geld voor een router als deze

p.groen 13-02-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

Lekker simpele no-nonsens router. Ik heb heb gekocht om dienst te dien als access-point om in mijn kantoor ook een goede wifi dekking te krijgen. De optie om als powerline te fungeren is mooi mee genomen. De installatie gaat makkelijk. CD er in en via de wizzard heb je binnen 5 minuten dit apparaat aan de praat. Het is een simpele router die doet wat hij moet doen. Ik mis wel de mogelijkheid om het ding aan de muur te schroeven. Je moet deze router dus altijd neer zetten. Zelf hang ik alles in de meterkast aan de wand. Dit kan dus niet standaard met deze router.

Albestaz 07-02-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

Ik was al een tijdje op zoek naar een router met voldoende gigabyte poorten en een snelle mb/s connectie. Toen in januari de DHP-1565 van D-Link op iBood verscheen greep ik dan ook meteen mijn kans. Deze router haalt voor bekabelde apparaten een snelheid van 500mb/s en voor wifi aangesloten apparaten 300mb/s. Daarnaast zijn er 4 gigabytepoorten. Voor mij meer dan genoeg en een flinke stap vooruit. Als leuke extra worden ook nog Powerline adapters (wifi-versterkers via het elektriciteitsnet) ondersteund.

Uiterlijk:
Wanneer je de doos opent tref je het volgende aan:
• Garantiecertificaat (2 jaar)
• Korte papieren handleiding (uitgebreide handleiding zit op de CD)
• Installatie CD
• Ethernet kabel
• Voedingkabel met stekker
• En natuurlijk… de router!

De router is redelijk compact en heeft een glanzend zwart uiterlijk. De antennes zijn geïntegreerd in de behuizing. Persoonlijk vind ik het kastje er hierdoor mooi uitzien in vergelijking met andere routers. Er zitten geen bevestigingspunten aan de onderkant. Ophangen aan de muur is dus niet standaard een optie.

Installeren:
Nadat ik de router ontving heb ik deze tot het weekend in de doos laten zitten omdat ik verwachtte dat het nog wel wat tijd zou kosten om een wifi-netwerk op te zetten. Toen het eenmaal zaterdag was bleek dit echter reuze mee te vallen. In totaal ben ik langer bezig geweest met het openen van de doos en het inspecteren van de inhoud dan met het opzetten van de wifi verbinding. Dit komt doordat je met de bijgeleverde CD, stap voor stap krijgt uitgelegd wat je moet doen. Het is dus niet nodig om de handleiding te lezen. Tijdens het installatieproces kun je kiezen uit een paar netwerk standaarden (waaronder WPA2) en deze beveiligen met een password.
Binnen een minuut was mijn (beveiligde) wifi-netwerk in de lucht en kon ik met al mijn apparaten (zowel via wifi als kabel) het internet op. Wat ik wel vreemd vond is dat je tijdens het standaard installatieproces ook meteen wifi-versterkers (powerline adapters) moet initialiseren. De bijpassende powerline adapters zijn optioneel bij te kopen en ik denk dan ook dat het merendeel van de gebruikers deze niet heeft. Omdat het een verplichte stap is die je niet kan overslaan kan ik mij voorstellen dat sommige mensen (met minder router kennis) denken dat je deze eerst moet kopen om de router werkend te krijgen. Dit is dus niet het geval! Wanneer je de installatie op dit moment stopt werkt alles gewoon. Het was mooi geweest als je op het scherm een keuze had kunnen maken voor wel of geen powerline-adapters om verwarring te voorkomen.

Prestaties bereik en uptime:
Ik heb de router nu zo’n twee week in gebruik (in een vrijstaand huis) en op allerlei plekken met verschillende apparaten (laptop, smartphone en iPad) getest. Ik heb tot nu toe overal in en om het huis bereik gehad. Met de laptop en iPad heb ik ook op de wat lastigere plekken (verdieping lager met 2 tussenmuren) een redelijk bereik van 2 “streepjes”. De smartphone (Alcatel) heeft het op deze plekken wat lastiger waardoor de verbinding soms kort wegvalt. Het ontvangst hangt dus niet alleen van de router af, maar ook van je wifi-ontvanger. De computer heb ik rechtstreeks via een netwerkkabel aangesloten op de router. Dit werkt (zoals te verwachten is) probleemloos.
Het wifi-signaal vind ik in en om het huis sterk en stabiel genoeg om geen powerline adapters bij te kopen (deze zijn ook nog redelijk prijzig). Hoe sterk het signaal in huis is hangt verder niet alleen af van de router maar ook van bijvoorbeeld de dikte van je muren en hoe ver je van de router af zit. Mijn advies is dus om eerst zelf te testen of je het bereik in huis goed genoeg vindt. Dan kun je later altijd nog beslissen om één of meerdere adapters bij te kopen.
Ook over de uptime van de router ben ik tot nu toe tevreden. Ik heb nog niet meegemaakt dat de router “wegvalt”. In het besturingsprogramma kun je overigens checken hoelang de router al constant signaal geeft. Ook hieruit blijkt dat de router niet wegvalt.

Mogelijkheden – accespoint:
Naast de hoofdfunctionaliteit van het opzetten van een wifi-netwerk en het aansluiten van de bekabelde apparaten via gigabyte poorten, biedt deze router ook nog enkele andere functionaliteiten. Zo kun je doormiddel van een knopje op het apparaat de router gebruiken als accespoint. Een accespoint zorgt er o.a. voor dat je het wifi-netwerk kunt vergroten wanneer je deze op een andere plaats neerzet dan je router. Wil je hem als accespoint gebruiken dan heb je dus eigenlijk 2 van deze apparaten nodig. Een ingesteld als router en de andere als accespoint. Met de installatie cd kun je aangeven of je een apparaat wil gebruiken als router of als accespoint. Het installatieproces van een accespoint is verder even eenvoudig als die van de router.

Mogelijkheden – aansluiten usb-stick of harde schijf:
Een andere leuke extra is de USB poort aan de achterkant. Deze kan worden gebruikt om een usb-stick of externe harddisk op aan te sluiten. De betreffende harddisk of usb-stick kun je vervolgens instellen als extra partitie op je computer waardoor je deze ziet als een normale harde schijf waarop je bestanden kan wegschrijven of kan raadplegen. Het grote voordeel is dat wanneer je computer uitstaat je toch met al je apparaten in het netwerk bij de bestanden kan. Handig bijvoorbeeld wanneer je met je iPad een film wil kijken of aan een document verder wil werken op een andere computer. Ook kun je op een eenvoudige manier de foto’s van je smartphone uploaden naar het netwerk.
Om de usb functionaliteit te kunnen gebruiken moet je de meegeleverde software (SharePort) installeren op je computer. Om toegang te krijgen via je Apple of Android apparaat moet je de gratis SharePort app downloaden uit de store. Het appje is erg basic dus verwacht niet te veel qua functionaliteiten (het is niet te vergelijken met een NAS bijvoorbeeld). Het belangrijkste is dat je media kunt delen en dat werkt meestal goed. Ik zeg meestal omdat niet alle gangbare formaten worden ondersteund. Apple apparaten kunnen bijvoorbeeld via de app wel mp4 bestanden afspelen, maar niet het gangbare avi formaat. Het afspelen van media verloopt verder wel soepel (geen storingen of haperingen). Het zou leuk zijn als de functionaliteit in de toekomst nog wat wordt uitgebreid (het heeft namelijk wel potentie). Het is helaas niet mogelijk om de usb/ harde schijf te raadplegen buiten je netwerk (vanaf bijvoorbeeld je werk). Ook in dit opzicht is het dus niet met een NAS te vergelijken. Voor een router is de functionaliteit gewoon een hele leuke (gratis) extra.

Mogelijkheden – aansluiten printer:
Je kunt er ook voor kiezen om in plaats van een harde schijf of usb-stick een printer aan te sluiten op de usb poort. Hierdoor wordt het mogelijk om via apparaten in je netwerk direct (dus zonder tussenkomst van je pc) printopdrachten te versturen naar de printer. Een leuke functionaliteit. Helaas is er maar één usb-poort op de router en zul je dus moeten kiezen voor de harde schijf functionaliteit of de printer functionaliteit. Dit vind ik dan ook een gemiste kans van D-Link. De printerfunctionaliteit werkt overigens ook via de eerder genoemde SharePort software.

Besturingssysteem:
Het besturingssysteem van de router kun je bereiken via een ip-adres (handig om deze in je favorieten te zetten). In vergelijking met bijvoorbeeld mijn modem is er een enorme hoeveel aan instelmogelijkheden. Gelukkig zijn de onderwerpen goed gecategoriseerd waardoor je redelijks nel kunt vinden wat je nodig hebt. De categorisering heeft ook als voordeel dat je basisinstellingen en complexere instellingen goed uit elkaar kunt houden. Hierdoor is de kans kleiner dat je iets fout instelt en vervolgens niet meer weet waar je de instelling ongedaan kan maken. Het is wel jammer dat er een zoekfunctionaliteit ontbreekt.
Voor het wijzigen van de (complexere) instellingen raad ik wel aan om gebruik te maken van de uitgebreide handleiding die op de CD staat. Hierin wordt alles helder uitgelegd.
Vooral op gebruikersbeheer kun je veel instellen. Je kunt bijvoorbeeld bepalen welke apparaten toegang mogen hebben tot je netwerk en zelfs voor je aangesloten harddisk kun je per gebruiker bepalen wie wat mag zien en of de betreffende persoon alleen kijkrechten mag hebben of ook schrijfrechten.

Conclusie:
Zoals wel uit mijn verhaal duidelijk wordt ben ik heel blij met deze router. Het opzetten van een beveiligd wifi-netwerk is eenvoudig en in een minuut gerealiseerd. Qua gigabyte poorten en snelheid ben ik dik tevreden en ook qua bereik en betrouwbaarheid van de verbinding heb ik niets te klagen. Daarnaast zijn de extra mogelijkheden die de router biedt erg nuttig. Ik vind het wel jammer dat er maar 1 usb poort is zodat je de harddisk functionaliteit en de printerfunctionaliteit niet tegelijkertijd kunt gebruiken. De software (installatie en besturingssysteem) is goed ingericht en over het algemeen eenvoudig in gebruik. Wel zijn er (zoals eerder genoemd) wat kleine verbeterpunten. Wanneer je als leek gewoon snel een wifi-netwerk wil maken en verder geen gezeur wil hebben ben je in een minuut klaar. Wil je meer uit de router halen? Dan kun je leuk experimenteren in het besturingsprogramma. De uitgebreide handleiding is erg volledig en heeft tot nu toe steeds uitkomst kunnen bieden. Daarnaast is er veel informatie te vinden op het forum van D-Link (forums.dlink.com).
Zeker voor de actuele prijs (februari 2013) van rond de €70,- (en helemaal de iBood prijs van €40,-) is deze router een koopje. De router kostte bij release (eind 2011) dan ook niet voor niets €150,-.
Zeker, er zijn routers die een nog snellere verbinding hebben of nog meer mogelijkheden bieden, maar deze kosten het veelvoud. Voor mij persoonlijk biedt deze router meer dan genoeg. Zowel qua snelheid als mogelijkheden.

renevdstap 07-02-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

Heb de router gekocht via iBood voor maar 40 euro, super aanbieding natuurlijk.

Eenmaal ontvangen was het een kwestie van stekkers erin en de laptop opstarten. Zodra je het internet op probeert te gaan kom je direct op een opvangpagina om de router te configureren. Heel handig natuurlijk want dat scheelt weer een gezoek naar de configuratie pagina.

Toen de wizard eenmaal was doorlopen werkte het internet en draadloze netwerk zonder problemen. Ik gebruik hem i.c.m. een Ziggo modem en dat geeft geen enkel probleem. Ook het open zetten van poorten voor mijn QNAP NAS was een fluitje van een cent.

Wat betreft de prestaties, bestanden kopieren van mijn NAS naar mijn PC gaat met 65+ MB/s. En dat is zonder het gebruik van jumboframes o.i.d. Goeie prestatie dus.

Ook het draadloze netwerk geeft een sterk signaal. Hij staat beneden in een tv meubel en op zolder heb ik (door twee betonnen vloeren) nog steeds een stabiel signaal.
Wat ik helemaal bijzonder vond was dat de WPS functie op deze router eindelijk goed werkt, heb al zoveel router met die functie gezien die er toch problemen mee geven. Deze dus niet.

Over de betrouwbaarheid kan ik nog weinig zeggen en ook de EoP (ehternet over power) functionaliteit heb ik nog niet kunnen testen. Maar al met al ben ik zeer tevreden over deze router. Nog meer dan mijn vorige en dat was er een van 200+ euro.

tuono 06-02-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

Om mijn oude US Robotics MaxG router te vervangen, heb ik gebruik gemaakt van een goede Ibood aanbieding van 2x D-link DHP-1565. De gigabit-poorten zijn ideaal voor een snelle vaste verbinding met mijn NAS. De powerline verbinding verbindt de zolderverdieping prima met mijn netwerk. 1 DHP-1565 als router en 1 DHP-1565 als Access Point geconfigureerd.
Installatie is eenvoudig met de bijgeleverde CD. Bereik van de router is vergelijkbaar met de US Robotics, prima dus. De vele instelmogelijkheden moet ik eens goed bestuderen, maar de mogelijkheid een guest-netewerk in te stellen vind ik een groot pluspunt.
Tot nu toe betrouwbare verbindingen.
Ik heb nog wel problemen een oudere Dell laptop wireless te verbinden, maar 2 nieuwere en Ipad doen dit moeiteloos.
Samenvattend: een goed product voor weinig geld.

EdwinJN 06-02-2013

Waarom:
Ik was al enige tijd aan het kijken naar een een set PowerLine adapters met meerdere poorten om de audio en video apparatuur op het interne netwerk aan te sluiten. Tot dat iBood een aanbieding had van een D-link router, DHP-1565 , die zowel bedraad, WiFI als PowerLine had. De PowerLine connectie (500 Mbps) en de mogelijkheid om daarop bedraad meerdere apparaten vooral audio en video op te kunnen aansluiten was voor mij in eerste instantie de reden om een setje van 2 stuks te kopen. Zeker voor die prijs.
IBood leverde op de aangegeven dag het pakket af.

Configuratie
Na ontvangst de beide routers uitgepakt en geconfigureerd, best wel makkelijk, er zijn vele opties mogelijk. Die ik later eens ga bekijken. De installatie wizard die op de CD staat werkt helaas niet onder Windows 8. Maar de configuratie kan via een webbrowser ook op 192.168.0.1.

Plaatsing
Eentje hangt er aan mijn hoofdrouter, in de meterkast met WiFI disabled, zie de manual hoe de koppleing tussen D-Link en een andere router gemaakt kan worden. De andere staat in de woonkamer bij de audio en video apparatuur en communiceren met elkaar over PowerLine. Met de theoretische maximum snelheid 500 Mbps over PowerLine zit het wel goed om FullHD te streamen. Omdat de DHP-1565 ook Wifi heeft heb ik die o de router in de woonkamer aangezet en heb nu super bereik tot het einde van de tuin. Wel goed beveiligd natuurlijk;)

Conclusie.
Met zo'n setje alles kunners kun je overal in je (bedrijf aan) huis een perfect werkend, beveiligd, bedraad, draadloos netwerk aanleggen. Waarmee je je apparatuur makkelijk opneemt in je interne netwerk en daarmee ook het internet.
iBood zou deze best de de iBood Hunt kunnen opnemen voor diegene die deze aanbieding heeft gemist.

EdwinJN 06-02-2013

Wat ik extra heb gedaan is bepalen op welke groep mijn video en audio apparatuur staat en op die groep een extra stopcontact gemaakt op de stoppenkast/meterkast en daarop de router middels PowerLine aangesloten. Daarmee heb ik een zo zuiver mogelijk signaal. Op die groep zitten geen zware apparaten die het verkeer kunnen verstoren.
Zeker als je veel groepen hebt en maar 1 stopcontact in je meter kast is het aan te raden om extra 1 of meerdere stopcontacten te plaatsen.

Dasa 05-02-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

Ik heb deze d-link router bij Ibood.nl besteld omdat ik met mijn oude router problemen heb gehad met het wegvallen van verbinding en het slechte bereik.
De router ben ik nu bijna 2 weken aan het gebruiken en ben er zeer tevreden over. Het bereik is voldoende en het wegvallen van verbinding is nu niet meer aanwezig.

Installatie:
Installatie verliep in eerste instantie niet zo soepel zoals aangegeven door D-link zelf. Er is nl een cd bijgesloten welke je eerst zou moeten gebruiken om alles in te stellen maar dat verliep zeer moeizaam. Ik raad daarom iedereen aan om de handleiding(uitgebreide) van de website van D-link af te halen en die te gebruiken.. Binnen 5 minuten was ik klaar.

Gebruik:
De router werkt zeer goed. Ik heb het de laatste tijd uitgebreid getest tijdens downloaden en het snelheid die ik haal is gewoonweg perfect. En dat met WiFi..
De router kun je ook gebruiken met de powerline adapters maar dat heb ik zelf nog niet ingesteld. Ik denk dat ik dat in de nabije toekomst wel ga doen omdat de verbinding dat 100% is ipv 60%. Desondanks dat ik dus met 60% van bereik werk haal ik wel het meeste uit mijn UPC verbinding.

Mogelijkheden:
De mogelijkheden zijn uitgebreid met deze router. Je kan het dus gebruiken middels de Wifi maar ook met powerline adapters. Tevens heb je een zeer! uitgebreid menu als je op de router inlogt. Je kan gewonweg alles instellen.

Conclusie:
Voor de prijs en de mogelijkheden die deze router biedt is het een erg goed product. Ik zou daarom iedereen aanraden om deze te kopen.

Panellie 05-02-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

Super makkelijk te installeren. Bereik beter en verder dan mijn vorige router.
Niemand klaagt meer over dat het te traag is. Aangesloten 4 pc waarvan 2 WIFI, NAS, 2 IPATS, mediaplayer en div smartfone's.

C.H.Visser 05-02-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

Installatie zelfs voor een "niet-kenner" zeer eenvoudig , prima bereik in een ruim huis . betrouwbaarheid is zelfs perfect met meerdere gebruikers tegelijk ! Een aanrader !

prohabitator 04-02-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

DHP-1565 besteld via iBood ter vervanging van mijn bestaande router. Werkt optimaal en supper, ik heb 2 vaste PC's aangesloten via kabel en 1 laptop via WiFi en 1 tablet via Wifi, werkt overal optimaal, router staat in de meterkast. Jammmer alleen dat de router een engelse versie heeft qua setup via de ftp, maar ja even knobbelen en google vertalen en de router gaat als een speer. Echt een aanrader.

Zitar 04-02-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

Via ibood 2 dhp-1565 aangeschaft. Echt een koopje voor zo'n gigabit router MET powerline ondersteuning. Makkelijk te installeren zowel met als zonder cd.
Als je de router als Access Point wilt gebruiken, installeer eerst als router voor de extra mogelijkheden. Die zie je later bij de AP installatie niet meer terug, maar blijven wel actief.
Helaas kan de router niet opgehangen worden.

Connie P. 04-02-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

In verband met het huisvesten van uitzendkrachten kwam deze alleskunner eigenlijk op het perfecte moment langs als iBood aanbieding. Heb hem 5 dagen geleden geïnstalleerd en hoor er tot nu toe geen klachten over. Belangrijk omdat het apparaat door 6 man tegelijkertijd in de avonduren belast zal gaan worden.

Installatie ging gemakkelijk, instructies van de cd volgen en alles keurig netjes in kunnen stellen. Alle laptops van alle uitzendkrachten (zaten nog een paar voor-oorlogse modellen tussen) doen het perfect, snelheid is keurig netjes en bereik is door 2 vloeren heen nog steeds erg hoog op zolder.

Powerline adapters heb ik niet kunnen testen omdat ik die simpelweg niet heb.

Erg veel opties om de instellingen nog te fine-tunen in het overzichtelijke routermenu!

Keurig net apparaatje voor een zeer, zeer nette (aanbieding) prijs!

mbakker1 04-02-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

Ik heb deze router gekocht omdat ik een aantal powerline-adapters gebruik. De installatie begon niet goed aangezien de installatie-cd iet geschikt is voor Windows8 maar de lapptop was er snel bijgepakt. Het installeren ging daarna extreem soepel, een kind zou het kunnen. Ik heb de router nu een dag draaien en het werkt perfect. Ik heb er 2 mediaplayers en een printer op aangesloten en ook daar heb ik geen enkel probleem mee. Verder heb ik met Wifi uitstekend bereik overal in huis. De snelheid van mijn glasvezel blijft even snel ongeacht dat deze router er tussen zit, en dat is in het verleden wel eens anders geweest. Conclusie: voorlopig zeer tevreden, de router doet wat hij moet doen (en meer niet). Betrouwbaarheid kan ik (nog) niet over zeggen.

aborgers 04-02-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

Aangeschaft omdat we een goede router nodig hadden voor draadloos internet (glasvezel).
Het installeren met de bijgeleverde CD kostte minder dan een half uur (wat verrassend snel is voor een digibeet als ik).
Het draadloze bereik is goed door heel het huis van twee verdiepingen. Maar, omdat we boven een PC aan wilden sluiten zonder draadloze internetaansluiting hebben we een tweede router gekocht en deze via de bestaande elektrische bedrading verbonden met de eerste. Zo hebben we toegang tot internet met- en zonder kabel op twee plaatsen in huis (dit kan ook met 1x router en 1x adapter).
De mogelijkheden zijn goed, zo kan je ook nog een harde schijf of printer aansluiten op de router. Dit installeren gaat ook allemaal met de bijgeleverde CD. We kunnen nu met elk draadloze apparaat printen als je met het netwerk verbonden bent, nu is het niet meer nodig eerst bestanden op een usb te zetten en ze dan via de vaste pc te printen. Er zit 1 usb aansluiting op de router dus het aansluiten van meerdere usb apparaten op 1 router is niet mogelijk.
Verder hebben we de router in de drie weken dat we hem gebruiken nog nooit gereset, dit was met de vorige wel anders.
Alles bij elkaar genomen zijn we zeer tevreden over dit product, de routers doen precies waarvoor we ze aangeschaft hebben.

quenten1972 04-02-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

ik heb deze router via ibood gekocht met de opzet om me wifi bereik op de 2e verdieping te vergroten.
in de meterkast een dlink dir 655 hangen, waarvan het bereik niet in het hele huis te halen was.
nu deze dhp-1565 op de 2e verdieping neer gezet als AP.
de installatie was vrij simpel omdat de router de mogelijkheid heeft om deze in te stellen als AP dmv een schakelaar op de achterkant.
deze router heb ik dezelfde ssid gegeven als me bestaande router.
me bestaande router heb ik op channel 1 gezet en deze nieuwe op channel 11 zodat ze elkaar niet in de weg zitten.
het bereik is in de hele woning perfect en door deze instellingen werkt het roamen ook perfect.
zeer tevreden over deze router

hieper_nl 04-02-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

Begin januari de D-Link DHP-1565 besteld via iBood ter vervanging van mijn huidige - veel te oude - router. Design is mooi, zeker in vergelijking tot mijn oude router. Geen lelijke WiFi-antenne die uitsteekt, zwart en 3 verlichte symbooltjes op de voorkant.
Overigens was het een zeer mooie bijkomstigheid dat deze router het internetsignaal al via zijn eigen lichtnetaansluiting doorgeeft naar het lichtnet ivm eventuele HomePlugs. Hiervoor hoeft dus geen aparte HomePlug aangeschaft te worden.

De installatie is een fluitje van een cent, gewoon de aanwijzingen op de CD volgen, waarna alles gelijk naar behoren werkt. Althans, de standaard zaken. Uiteraard valt er vast nog een hele hoop te tweaken in de (op het eerste gezicht, voor een leek zoals ik) uitgebreide UI.

Ik heb de router een 7 voor het (WiFI)bereik gegeven. Ik woon in een appartement van 80m². Het bereik van de router is net wel, net niet voldoende om overal een vlotte internetverbinding via WiFi te hebben. Dit is niet hinderlijk, want ik gebruik mijn iPad bijvoorbeeld toch niet in de keuken. Maar ik kan me voorstellen dat als je groot woont het hinderlijk is. Niets wat niet op te lossen is met range extenders natuurlijk.

Over de betrouwbaarheid van de DHP-1565 kan ik nog niet veel zeggen. Ik heb de modem na ontvangst direct geinstalleerd. Sindsdien (weekje of 2 nu) niet hoeven resetten of iets dergelijks.

Conclusie: router ziet er degelijk uit. Prestaties tot nu toe ben ik zeer tevreden over. Makkelijk te installeren, ook voor mensen met minder kennis van netwerken.

bverm 03-02-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

Deze router aangeschaft vanwege de alles-in-1 functionaliteit. Op dit moment heb ik verschillende apparaten continu aan staan, door deze te vervangen voor deze hoop ik stroom te besparen en geen extra internet verbindingen te hoeven leggen (LAN).

Tot op heden zeer tevreden. Installatie gaat soepel, net zoals bij andere routers. Verbinding is tot op heden goed. Ik heb hem nog maar een paar dagen, over de betrouwbaarheid kan ik nog niks zeggen, maar ik moest toch iets invullen, vandaar een 7. Ik heb deze router gekocht via een Ibood aanbieding, waardoor deze zeer competitief geprijsd was. (

wielmoonen 03-02-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

Router ingebruik als accespoint in bijkeuken als versterking van het internetsignaal in mijn tuin. Heb een oude sitecom router vervangen door deze D-link.
Installatie ging soepel. Goede installatiehandleiding. Van het bereik in mijn tuin is, helaas, niet veel verbetering te bespeuren. Ik had de definties van "krachtig" signaal hoger ingeschat. Jammer. Ik moet de volgende keer me toch meer verdiepen in de technische definities van een signaal om de verschillen tussen de routers te kunnen inschatten. Mijn fout.
Voor de rest prima stabiel signaal binnen trouwens.

hnkvanderveen 03-02-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

Het bereik van de bestaande WiFi was onvoldoende. Ik heb twee D-Links gebruikt om dat te verbeteren, beide als AP ingesteld en 1 in een LAN poort van de bestaande modem/router/WiFi geplugd. Dat werk uitstekend, maar niet in elk stopcontact maakt de 2e contact. Dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat we in huis drie fasen hebben en beide apparaten aan dezelfde fase moete zitten. Na wat puzzelen geen omkijken meer naar.

tienuzz 02-02-2013
Geschreven voor: D-Link DHP-1565

Nu een week of 2 in gebruik nadat onze "oude" router kuren kreeg.

Aansluiten ging soepel, ingesteld als router op een ziggo verbinding. Na even vluchtig in de handleiding te hebben gekeken eerst de D-link ingesteld. Na het opnieuw opstarten van mijn Ziggo Ubee modem werkte alles eigenlijk gelijk. Dit alles op een bekabelde verbinding.

Wifi werkt ook naar behoren, overal in huis voldoende bereik.
Ik heb het dan over een 1e en 2e verdieping van een normaal rijtjeshuis.

Met de power-line functionaliteit heb ik nog geen ervaring. Simpelweg omdat ik het (nog) niet gebruik.

De interface is voor mij ook redelijk makkelijk te bedienen, al zal het voor een leek misschien altijd wel lastig blijven.
Gelukkig word je in eerste instantie door een wizard geleid en zou ik bijna zeggen kind kan de was doen.

Over de betrouwbaarheid kan ik na 2 weken gebruik weinig zeggen, behalve dat het nu prima werkt!

Al met al ben ik zeer tevreden.