Virtufit Pro Row 1000 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Virtufit Pro Row 1000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

k**n@i**d.com 02-10-2023

tevreden van!

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

een goede roeier, een mooi ontwerp, en een goede prijs vergeleken met andere gelijkaardige roeiers.

Pluspunten

• ontwerp
  • degelijk materiaal
  • staat stabiel op de ondergrond

Minpunten

• instellen weerstand is water vullen of uitlaten

e*************@g******** 18-07-2023

De perfecte water roeier

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Een heel stevige water roeier. Is heel stabiel en geschikt voor veelvuldig gebruik. Voor mij kan de Virtufit Pro 1000 als een professionele roeier doorgaan. De dubbele rail zorgt ervoor dat de stoel soepel over en weer geleid. Het is een echte aanrader.

Pluspunten

• Heel stabiel
  • Stevig
  • Heel stil
  • Water geluid werkt rustgevend

Minpunten

• Werking display kan beter

p***********@g******** 09-07-2023

Virtufit Pro Row 1000

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Fijne stevige en stille (o het mooie water geluid na uiteraard) roeitrainer. De dubbele rails vergroot de setvigheid. Menu en display van programmascherm hadden wel mooier/uitgebreider gemogen.

Pluspunten

• Stevig
  • Stil

Minpunten

• Programmascherm beperkt

DAniel 06-07-2023

Go for it!

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

This was the first time I got a rowing machine, after a lot of reading, I went for the Virtufit Pro Row 1000. I am very happy with the machine overall, very silent, easy to assembly, very strong, does not move from the place where I put it, etc.

A couple of things that could be improved: 1) the handle bar is not confortable at all, however, I wear a pair of old bicycle globes and solved. 2) the heart rate sensor is not ant+/bluethoot compatible, therefore is useless (in my case) as I use Garmin. 3) the instructions were not bad at all, however I still not understanding what is the "L" level shown at the start ;)

In conclusion, I do recommend this indoor rowing a lot!

Pluspunten

• Very silent
  • Very strong
  • Easy to assembly

Minpunten

• Handlebar not confortable

J. Peeman 02-07-2023

fijn apparaat

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Deze trainer nu 2 maanden in ons bezit en bevalt prima. Goede kwaliteit en wij maken er met heel het gezin gebruik van. Het scherm is inderdaad niet optimaal, maar je kan tijd en afstand er prima op aflezen. Minpuntje is dat je snel zere handen krijgt, maar met sporthandschoenen aan is dit opgelost .
Prima apparaat en zijn zeker tevreden gebruikers van dit apparaat.

wvh2 23-02-2022

Zeer degelijk stil toestel

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Omdat de Concept2 Model D al geruime tijd nergens bestelbaar is, heb ik dit toestel van Virtufit gekocht.
Dit toestel is zeer degelijk van bouwkwaliteit, en behoorlijk stil in gebruik vergeleken met een Concept2.

Minpuntje blijft het kleine zwart-wit scherm dat afhankelijk van de verlichting soms moeilijk leesbaar is.

Ik ben aangenaam verrast dat Virtufit zelf contact opnam naar aanleiding van een eerdere review hier.
Ze hebben een fantastische after-sales support.

vorige review:
Zeer degelijk toestel qua materialen en duurzaamheid

Maar qua electronica en software eerder teleurstellend: een basic zwart-wit en slecht leesbaar, schermpje. In een tijdperk waar zelfs mijn tandenborstel een bijhorende smartphone-app heeft,
lijkt dit niet meer van deze tijd.

Pluspunten

• kwaliteit & duurzaamheid
  • geluid

Minpunten

• leesbaarheid monitor

Patrick 18-01-2022

je vous le recommande

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Très bon produit avec tablette de controle
déja perdu 5 kg
Facile a ranger

Pluspunten

• facile d'emploi

Minpunten

• difficile a déplacer

d************@i********* 26-12-2021
Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

De roeier is een top- toestel. Aangenaam zitje dat soepel en geruisloos heen en weer loopt daar het gelagerd is .
Het geluid van de waterroeier brengt je onmiddellijk in een extase van rust. Goede weerstand in ieder momentum van de beweging waarbij je het gevoel hebt steeds maximum te trainen.
Een echte aanrader voor wie graag het maximaal rendement uit zijn training wil halen.
....

m*******@g******** 22-12-2021

Een uitstekend toestel een aanrader voor iedereen

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Wij vinden het een uitstekend toestel zowel wij als de kinderen en vrienden gebruiken de roeistrainer, het is aangenaam om er mee te sporten, het is alsof men echt aan het roeien is door het geluid van water.
Heel leuk, zeker een aanrader voor iedereen.
Wij zelf hebben al heel wat positieve reacties gekregen.
Wij zijn zeer tevreden en hopen dat jullie nog veel mensen een plezier kunt doen met de Virtufit Pro Row 1000 roeitrainer;
Hartelijk Dank

Pluspunten

• AANGENAAM OP BASIS VAN WATER
  • GEMAKKELIJK VERPLAATSBAAR

Minpunten

• GEEN

Gerry 22-12-2021

Complete workout voor gehele lichaam op een leuke manier

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Ik wilde graag een cardio apparaat wat het gehele lichaam traint en wat ik ook nog eens leuk vind om te doen. De roeitrainer van Virtufit Pro Row 1000 is een top apparaat. Hij is stevig en makkelijk in het gebruik. En dmv het water voelt het alsof je echt aan het roeien bent in het water.
Ik kan hem van harte aanbevelen!

Pluspunten

• water
  • stevig
  • makkelijk in gebruik
  • volledige workout

Minpunten

• bijgekochte hartslag riem werkt slecht
  • display is niet verlicht
  • verbinding hartslagmeter

Ralph 22-12-2021

Excellente roeiervaring

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Fijn apparaat. Doet zeker wat het moet doen. Het is alleen wat meer werk als je de weerstand wil verhogen of verlagen, gezien je dan water toe moet voegen of verwijderen. Maar door gewoon wat minder intensief of met een lagere snelheid te roeien verlaag je de intensiteit ook. Het echte gevoel van water tijdens het roeien maakt het meer dan goed. Een heel fijn apparaat voor een fantastische fullbody workout.

Pluspunten

• Echt gevoel van water
  • Neemt rechtop weinig ruimte in

Minpunten

• Weerstand lastiger te verhogen/verlagen

d************@g******** 21-12-2021

Roeiapparaat

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

We wilden graag thuis kunnen sporten en dit roeiapparaat geeft de mogelijkheid dat je alle spieren gebruikt.
Het is een stevig apparaat wat jaren mee gaat en ziet er ook nog eens netjes uit. We zijn er heel tevreden over!

Wiebe 21-12-2021

Deze is een blijvertje

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Het eerste jaar thuiswerken is achter de rug en de corona-kilo's drukken zwaar. Tijd om er iets aan te doen maar zo in de wintertijd is buitensporten ook niet echt aantrekkelijk. Op zoek dus naar iets wat ik kan gebruiken zonder dat mijn coronakilo's het apparaat beschadigen.

Zoeken op het Internet geeft leidt tot een aanbeveling van de Vitufit Pro Row 1000. Lang verhaal kort; grote doos met een bouwpakket. "krijg ik dat wel in elkaar?" dacht ik terwijl het angstzweet mij uitbrak. Ja, dat bleek bijzonder goed te doen. Alles wat ik nodig had voor de opbouw zat erbij inclusief een goede handleiding.

Heerlijk om een apparaat te hebben dat je geweldig kunt instellen (hoe meer water in de bak, hoe groter de weerstand en hoe zwaarder hij het je maakt. Je kunt dus precies instellen op de kracht die jij er in kunt stoppen. Het werkt nog soepeler dan het roeiapparaat dat ik op de sportschool gebruikte.

Als je hem niet gebruikt heb je heel weinig ruimte nodig om hem op te bergen. Ongeveer 50cm bij 60 cm volstaat om hem weg te zetten. Het voelt stevig en dat is het ook. Een geweldig apparaat dat ik niet meer kwijt wil; ook niet als de Corona achter de horizon is verdwenen.

Pluspunten

• Loopt heel soepel
  • Uitstekend in te stellen
  • Neemt heel weinig ruimte in
  • Stevige constructie

Minpunten

• Zelf in elkaar zetten (valt reuze mee!)
  • Niet de allergoedkoopste

Marc.rommel123@telenet.be 21-12-2021

Effectief

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Volle tevredenheid alle dagen in gebruik prima resultaat zowel gewichtsverlies als spieropbouw

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Resultaat

Minpunten

• Lekker armtrainig minder regelbaar

p*******@p******** 21-12-2021

Een uitstekend alternatief voor de sportschool

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Vanwege mijn leeftijd (76) en beperkte mobiliteit heb ik een roeiapparaat aangeschaft om in beweging te blijven. Fitnessen in een sportschool werd steeds minder mogelijk, mede vanwege de coronamaatregelen en door evenwichtsproblemen is fietsen geen alternatief. Daarom koos ik voor roeien en een apparaat dat zoveel het echte roeien benadert. De virtufit pro row 1000 komt daarbij het meest in de buurt en de prijs is daarbij in overeenstemming.

Pluspunten

• zeer prettig in gebruik
  • geen geluidshinder
  • onderhoudsvriendelijk
  • stabiel

Minpunten

• zwaar om te verplaatsen

Edwin 06-01-2021

Mooi ding en prima in elkaar te zetten

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Qua ontwerp vind ik het een van de mooiste en het was als pakket makkelijk in elkaar te zetten. De roeitrainer wordt geleverd met een aantal waterzuiverings tabletten. Per half jaar kun je zo'n tablet in het water doen. Alom dus zeer compleet en fijn. De mini-computer met trainingsprogramma's is erg basic qua interface en mogelijkheden, maar ik let eigenlijk alleen maar op tijd en op afstand.

Pluspunten

• Ontwerp
  • Makkelijk in elkaar te zetten

Minpunten

• mini-computer

Crocco 28-12-2020

snelle levering, makkelijke montage en mooie apparaat

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Stevig apparaat. Makkelijk te monteren, robuust en makkelijk in gebruik. Roeit erg fijn. Doet zeker niet onder voor die in de sportschool. Het geluid van water is niet storend waardoor het prima indoor gebruikt kan worden. .
Helaas heb ik wat vragen over de kwaliteit. Direct na de montage bleek het zadeltje te kraken (kapotte lagers) en na contact met Virtufit heb ik na een week een vervangende zadel ontvangen. deze kraakt soms ook dus ik heb mijn bedenkingen over de kwaliteit. daarnaast zijn de voetpedalen gemaakt om met sportschoenen te gebruiken. doe je dat niet dan doen ze door de vorm veel pijn in de voeten. het was beter geweest als deze dicht waren aan de onder kant. Anders kun je in een comfortabele houding goed en prettig roeien.

Pluspunten

• Levensechte roeibeweging
  • snelle levering
  • makkelijke montage
  • snelle garantie service

Minpunten

• extra kit nodig voor hartslagmeting
  • lagers van zadel gaan snel kapot
  • Onverlicht display

Team VirtuFit 06-01-2021

Beste Crocco,

Hartelijk dank voor uw feedback!

Fijn om te lezen dat u tevreden bent over het gebruiksgemak, het comfort, dat het toestel makkelijk in gebruik is en dat het toestel fijn roeit.

We helpen u graag om meer plezier uit de roeitrainer te halen. We vinden het vervelend voor u dat u problemen ondervindt met het zadel. Goed dat u contact heeft gezocht! Wanneer het probleem nog niet verholpen is mag u altijd nog een keer contact met ons opnemen via https://virtufit.nl/service/service-formulier/. Onze service afdeling zal dan zo snel mogelijk contact met u opnemen.

We hebben kwaliteit van onze toestellen en klanttevredenheid hoog in het vaandel staan en komen dan ook graag nogmaals met u in contact om het op te lossen en u naar alle tevredenheid te helpen. Mocht u er niet uitkomen met het formulier dan mag u ook contact met ons opnemen via klantenservice@virtufit.nl.

We zien uw reactie graag tegemoet.

Heel veel trainingsplezier gewenst met uw roeitrainer en een fijne dag toegewenst!

Met sportieve groet,
Team VirtuFit

ANDREAS 25-12-2020

Andreas

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Mooie machine, snelle levering, makkelijke montage:)
Ik gebruik de roeimachine elke dag, hij is stil, nu dat de sportscholen dicht zijn perfecte oplossing. Ik gebruik ze elke dag, ga ik straks me door na de lockdown:)

Pluspunten

• Montage
  • Prijs
  • Levering

Bart Vanthournout 25-12-2020

Roeitrainer

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Heb deze gekocht om intensief te trainen en hij stelt niet teleur. Ik train intussen er een half jaar op en kan geen nadelen bedenken, behalve dan dat het een beetje een gedoe is om water bij te vullen of net te verminderen, maar dat wist ik op voorhand met dit model. Het geluid van klotsend water werkt op niemands zenuwen, dus kan het ook indoor gebruikt worden. Makkelijk te monteren en robuust.

Pluspunten

• Robuust
  • Makkelijk te monteren

Bert 01-11-2020

Verbruikt veel batterijen

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Op zich een goed apparaat, maar het batterijverbruik in de computer is erg hoog terwijl het een lcd display is.

Pluspunten

• Roeit fijn

Minpunten

• Batterij verbruik
  • Vrij groot

Van Herck 10-12-2019

Super tevreden over Sporttrader

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Na een zeer kundig advies in de fitwinkel hebben wij de virtufit water resitance row 1000 gekocht. Deze werd keurig thuisbezorgd. Helaas deed de computer van het apparaat het niet goed. Na contact zijn ze meteen in actie gekomen. Er werd meteen een nieuwe computer opgestuurd. Super service!!!

Pluspunten

• Goed advies
  • Scherpe projs
  • Super service

Peter 07-12-2019

Roeien

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Fijn apparaat, roeit goed inclusief het geluid van water. Het enige minpuntje is het display met gegevens. Het is niet verlicht en zeer onduidelijk. De tijd dat je roeit is wel duidelijk en daar gaat het mij om.

Pluspunten

• Zit goed en is stevig
  • Geluid van kletsend water

Minpunten

• Onverlicht en onduidelijk display

Mitchell 06-12-2019

Super fijne roeitrainer, stil en kwalitatief heel degelijk

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Hij is makkelijk te monteren. Alles (incl. Benodigd gereedschap) wordt mee geleverd.

Zodra hij staat kan je met veel mogelijkheden trainen.

Kortom aanrader voor iedereen die op zoek is naar een kwalitatief goede roeitrainer.

Pluspunten

• Sterk
  • iPad standaard
  • Makkelijk monteren
  • Stil tijdens gebruik

Minpunten

• Water verversen is wat lastiger

Sammie 06-12-2019

Fantastische roeimachine

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Fijne roeimachine! In elkaar zetten was zo gedaan klaar voor gebruik. Het display is zeer duidelijk en zit vol met allemaal programma’s. Hij is ook erg stil. He hoort alleen het water in de trommel en het klinkt alsof je op het water bent. Mooie en fijne machine

Pluspunten

• Stil
  • Programma’s
  • Ziet er goed uit

Minpunten

• Prijs

Ian 17-08-2019

Fijne en degelijke roeier!

Geschreven voor: Virtufit Pro Row 1000

Van alle bestaande roeiers komt een waterroeier vanzelfsprekend het dichtst in de buurt van het echte werk en met de 1000 heb ik het gevoel meer waar voor mijn geld te hebben gekregen dan de kostprijs.

Enige minpuntje was een niet werkende hartslagontvanger, maar uiteindelijk heb je op de langere duur tòch meer aan metingen met een sporthorloge als je actief de activiteitsresultaten bijhoudt ter vergelijkingsmateriaal. De boordcomputer van de roeier is de gegevens kwijt bij vervangen batterijen.

Oplaadbare batterijen zijn aan te bevelen, de roeier gebruikt nogal wat, ook buiten gebruik. Ik heb standaard twee opgeladen AA batterijen klaarliggen voor wanneer het scherm niet anspringt.