Yamaha RX-V3800

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha RX-V3800 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

jordy03 25-05-2009

-----------Update review, 25-5-2009-----------
Ben onwijs blij met deze versterker. Alles is makkelijk in te stellen. Ik heb alleen wel een paar KLEINE min puntjes.

-afstandsbediening; die geeft als je ook maar 1 knopje drukt licht, dus dat vreet batterij'en.
-Display; De verlichting kan alleen gedimd worden en niet uitgeschakeld.
-Ypo microfoon; bij iedere test komt er wel iedere keer een andere afstelling dat scheelt af en toe wel paar decibel per speaker waardoor je af en toe wel kan blijven stoeien om de ideale afstemming te krijgen...
-Hij word ook vrij warm na enige tijd. Volgens mij is dat wel bekent van yamaha. Maar na een paar uur luisteren is dat ding gloeiend heet waardoor het niet verstandig is om een dvd/blu-ray speler erop te zetten helaas.

Verder is het een top versterker heb verder geen klachten over het geluid of de afwerking. Het is gewoon wat je van yamaha kan verwachten ,klasse.

------------1e review, 19-10-2008----------
yamaha is en blijft een goed merk.
Ben tijdje terug over gestapt op marantz. Maar dat was toch niet wat ik zocht. En nu heb ik deze in huis gehaald.
Werkt makkelijk. En veel mogelijkheden die ook nog eens nuttig zijn.

Smaugy 26-02-2009
Geschreven voor: Yamaha RX-V3800

Na lang zoeken en overwegen toch gekozen voor de yamaha RX-V3800. Niet alleen door kieskeurig maar ook op advies van een collega die meer technische kennis huis heeft dan ik. Meteen na het vervangen van mijn oude Kenwood versterker was het al een hele verbetering. Nu sinds kort aangesloten op een paar TMA contour 2.5 boxen en het geluid is overweldigend.

Raymond J 23-01-2009
Geschreven voor: Yamaha RX-V3800

Sinds enekele weken in mijn bezit, helaas na een week al defect (er kwam geen geluid meer uit) eea is gereset, Nu nog een probleem met de lipsync en afstandbediening (CD intoetsen om tuner te laten spelen) zie ook elders mijn vraag. Pure direct stereo weergave via mijn Focal 816 W boxen is subliem. Ik heb deze reciever verkozen boven de Onkyo 876 (ivm afmetingen en warmte afgifte) ik heb er geen spijt van maar hij moet het wel goed natuurlijk (komt goed daar ben ik van overtuigd). Ik heb ruim 2 maanden gezocht en uiteindelijk voor deze reciever gekozen voor het optimale geluid.

1027dennis 17-01-2009

Sinds 4 weken in bezit!
Wat een apparaat!
Het geluid is indrukwekkend!
De mogelijkheden zijn oneindig! Het uiterlijk is imposant! Een solide klep aan de voorzijde van aluminium!

Wat ik een klein minpuntje vind is dat je voor 80% van de instellingen een monitor/tv nodig hebt met een HDMI aansluiting! Dit werkt via GUI (graphical user interface).
Nu gebruik je deze receiver wel veel in combinatie met TV!

En nog een puntje van kritiek is dat internet radio best wel traag is met opstarten. Komt waarschijnlijk doordat er zoveel zenders zijn op het net en die allemaal weer gegeven moeten worden. Als het éénmaal draait dat weet je niet wat je allemaal tegenkomt. Zelfs de politiescanner van New York! Je kan ook via de site http//yradio.vtuner.com je Yamaha updaten met extra podcasts en radiozenders! Deze site is van Yamaha.

Ook heel mooi is het YPAO systeem. Dit is het automatisch afstemmen van je surround speakers dmv een klein microfoontje wat meegeleverd is!

Kortom een dijk van een machine!
Er valt nog een hoop te ontedekken!
Een aanrader dus!!!

Basbb 12-12-2008
Geschreven voor: Yamaha RX-V3800

Deze versterker heb ik gekocht ter vervanging van me oude marantz sr-7400 welke kuren begon te vertonen. Daardoor is deze review beetje een vergelijking met een oudere eveneens erg goede versterker.

Geluidskwaliteit is ,subjectief, marginaal beter dan de marantz, maar doordat de yamaha veel nieuwer is ondersteund deze veel meer geluidsformaten. Verder werken de menu's via de tv redelijk eenvoudig, al zal een leek best nog een uitdaging hebben alles goed ingesteld te krijgen.
De menu's van de marantz zagen er weliswaar erg simpel uit, maar navigeerde wel veel makkelijker. Echter bij problemen biedt de goede gebruiksaanwijzing van de yamaha vrijwel altijd goede uitleg en oplossingen. Nu ik de menu' s ken heb ik de gebruiksaanwijzing verder ook niet meer nodig. Wat ik een enorm voordeel vindt ten opzichte van de marantz, is dat de yamaha de lfe-encoding naar elke in te stellen luidspreker kan sturen. Ik heb nu dus geen subwoofer meer nodig, omdat ik de full-range frontspeakers goed als sub kan gebruiken.

Vermogen van de yamaha valt tegen, de specs claimen bijna 2x zoveel vermogen als de marantz per kanaal. Ik heb me front echter bi-amp aan moeten sluiten, omdat de yamaha de front speaker(infinity delta 60) niet goed aan kon via 1 versterker. Het laag kreeg soort vreemd zwabberend geluid op hoger luisterniveau' s. De marantz scoorde op vermogen gewoon beter ondanks de veel lagere specificaties. Daarbij moet ik wel aan toevoegen dat de yamaha voor elke normale huiskamer echt wel voldoende vermogen levert, maar het is in een aantal gevallen wenselijk om de front-speakers bi-amp aan te sluiten(als dat ondersteund wordt door de luidsprekers) voor hogere geluidsniveau's. Voor het laatste is het noodzakelijk de instructies van de gebruiksaanwijzing te volgen. Nadeel van bi-amping is dat 7.1 opstelling niet meer mogelijk is. Maar er zijn toch weinig mensen die dat hebben en nog minder dvd's/blu-ray's die 7.1 ondersteunen...

Geluidskwaliteit is zoals eerder gezegd marginaal beter dan me oude marantz, ik zou niet weten of ik met een blinde test de twee goed uit elkaar zou kunnen houden.

Een leuke extra is de ingebouwde ondersteuning voor internetradio. Deze werkt ook goed, maar browsen door de vele kanalen werkt ronduit stroef. Misschien moet ik nog is tijd erin steken of er nog wat handige opties ingebouwd zijn om te kunnen selecteren op genre en dergelijke. Het aan de gang krijgen van internetradio vereiste ook de gebruiksaanwijzing erbij tepakken.

Sommige versterkers geven soms problemen wanneer bronsignaal snel van formaat wijzigd, bijv. op de blu-ray speler snel kiezen tussen verschillende audio-formaten en output resoluties op hdmi. Deze yamaha versterker kan daar allemaal gewoon tegen.

Samengevat: Goede versterker alle nieuwere geluidsformaten en beeldformaten van blu-ray ondersteund. Ook alle bitrates(mp3's/geluid) die ik vanaf de pc via hdmi naar de versterker stuur wordt zonder problemen afgespeeld. Maar m.b.t gebruiksgemak heeft deze versterker wel een kleine leercurve.

milo11 11-08-2008
Geschreven voor: Yamaha RX-V3800

Uitstekende reciever. Kan automatisch ingesteld worden. Wat een gemak!Aangesloten op de KEF KHT 3005 SE. Ik wordt er soms sprakeloos van. Elk detail laat hij tot in de finesse horen. Ook alle video apparatuur aangeloten en dan via 1 HDMi naar mijn TV. Probleemloos en een prachtig beeld.
Afstandsbediening is gewoon IR. Wil je de reciever in de kast, dan zijn daar wel andere oplossingen voor.

bmw4ever 14-06-2008
Geschreven voor: Yamaha RX-V3800

SUPER versterker!!! Mijn Bose AM-15 kan het gewoon niet aan zoveel vermogen, meer als genoeg dus. Perfecte surround sound, de ultimate filmervaring.
Kraakhelder en je zit midden in een film of bij een echt concert.
Op deze site staat dat deze NIET THX-gecertificeerd is, hoewel op diverse andere sites anders wordt vermeldt. Hoe dan ook, ik heb van deze receiver geen moment spijt gehad. En de internetradio is ook onmisbaar geworden. Er zitten zoveel opties en extra speakeraansluit mogelijkheden op dat ik het niet eens allemaal heb benut. Je kan in heel je huis muziek luisteren! Yamaha is gewoon qua geluid de beste merk. Geen wonder dat het ook veel in de muziekbranche wordt gebruikt.
Ik vind hem supermooi, supermakkelijk met de handige afstandsbediening die ook je tv bedient en klinkt geweldig.

Ruud68 13-04-2008
Geschreven voor: Yamaha RX-V3800

Receiver met zeer goede stereoweergave 2 of 7 kanaals.
Gebruiksgemak via on-screen display.
Alle apparatuur aan te sluiten dmv ondermeer HDMI op receiver en 1 HDMI kabel naar je televisie.
Goede conversie van Composiet ed naar 1080P.
Netwerkfunctie nog niet aangesloten (later update).

twentonian 10-11-2013

Hallo ,

Als ik via de Hdmi verbinding naar de tv ( de Panasonic Bluray-speler aangesloten op de Yamaha ) blurays en dvd's afspeel komt het regelmatig tot uitval van beeld en ook van geluid . Ik zie dat de Hdmi-kabels niet stevig achter op de Yamaha vastzitten , in tegenstelling tot de Hdmi aansluiting op de Panasonic tv , dat zit stevig .
Herkent iemand dit probleem en weet ook misschien wat er aan te doen is ; met zwaardere Hdmi kabel is het erger dan met lichtere kabel .

Twentonian