Yamaha RX-V2700

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha RX-V2700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Edo 16-12-2007
Geschreven voor: Yamaha RX-V2700

Heb deze versterker nu al een tijdje in bezit en ben zeer tevreden over de functies, instelmogelijkheden en klank.
Hij is iets helderder van mijn vorige marantz. Aansluiten en instellen was niet zoveel werk, goede duidelijke handleiding. Ook netwerk werkt perfect. Nu al heel wat uurtjes naar internet streams zitten luisteren. Klein nadeel vind ik dat je niet zoals bij de tuner, veel presets kan aanmaken. Bij internetradio is het max 7 presets. Je kan wel veel meer bookmarks opslaan, maar daar moet je je tv voor aanzetten om die op te roepen.
Verder een heerlijke versterker.

Herman 121 01-07-2007
Geschreven voor: Yamaha RX-V2700

Ik heb deze ontvanger nu een week in mijn bezit ter vervanging van een pioneer set.
Ik gebruik nu de Bose acoustimass 10 vesie IV op 8 ohm.
Het geluid dat met deze combinatiie wordt verkregen is in een woord fenominaal te noemen, zelfs als ik de yamaha op max geluidstrekte zet treed er geen vervorming op, bij deze geluidstrkte is het niet niet aan te bevelen in de kamer te blijven.
Ik heb ook een sat tuner dreambox7025 aangesloten via een scart naar s-video converter en scale via de versterker dit signaal op naar 720p, vind ik prettiger dan interlase, met een werkelijk fantastich beeld naar en sony LCD tv.
Het is wel jamer dat er niet een betere manier is bedacht om je computer bestanden door te browsen, als je zoals ik nogal veel muziek op de harddisk heb staan dan ben je een kwartier bezig alvorens je je favoriete nummer heb gevonden, dus hiervoor gebruik ik dan toch maar de mediaplayer rechtstreeks vian de digitale uitgang van mijn computer. verder internetradio werkt daarentegen wel erg leuk, en door de opwaardering naar sterio 2 of 7 kanaals geeft dit een zeer goed geluid.
Kortom deze ontvanger overtreft mijn stoutste verwachting,maar ik hoop toch dat er een snelle firmwareupdate komt om de computer browsing wat beter te maken.

marcel2306 28-05-2007
Geschreven voor: Yamaha RX-V2700

Ik heb deze Yamaha RX V2700 gekocht na vele vergelijkingen. de reden is de aanschaf van een pioneer plasma 507xa, een playstation 3 (goedkoopste blueray speler) en een samsung HD receiver. Alle apparaten werken met HDMI en dat kon mijn toenmalige Onkyo receiver allemaal niet schakelen. Vanwege het feit dat ik niet met allemaal vershillende schakelingen van video en audio wil zietten dus een receiver gezocht die het allemaal wel kon. Daarbij moest het niet alleen bij HDMI schakelen blijven maar ook een composiet video omzetten naar HDMI. Daarmee kun je met 1 kabeltje van de receiver naar het plasmascherm gaan. Ik ben zeer tevreden over de geluid en beeldkwaliteit. Alleen de afstandsbediening vind ik niet prettig in het donker af te lezen. De knoppen zijn wel verlicht maar de omschrijving van de toets is niet goed te lezen. Het programeren van alle AB's naar de ab van Yamah gaat ook niet helemaal super. Gaat wel maar veel werk omdat de voorgeprogrameerde codes van mijn apparaten net niet of gedeeltelijk werken. Waar ik wel een kritische noot heb is dat de ondertiteling bij snelle wisselinge streept. Het kan aan de kabels liggen want dat zijn niet echt de duurste uitvoeringen. Ik stel een reactie of tip hierover op prijs.

Ruud Wilschut 02-02-2007
Geschreven voor: Yamaha RX-V2700

Na lang gewacht te hebben op een leverancier die hem maar niet kon leveren heb ik hem bij een andere aanbieder gekocht die hem wel op voorraad had in de door mij gewenste Titaan kleur.
De Yamaha overtreft mijn verwachtingen ruimschoots! Na hem te hebben uitgepakt moest ik wel lachen om de werkelijk enorme dikke pil van een handleiding waar overigens meerdere talen in staan. Meteen viel me de degelijke bouw op en is het frontpaneel van prachtig geborsteld metaal gemaakt alsmede de zwaar uitgevoerde klep die de minder gebruikte bedieningtoetsen aan het oog onttrekt.

Ik heb de receiver op mijn Philips 37PF9830 Full-HD LCD-TV aangesloten met een Profigold HDMI-kabel en een Sony NS930 DVD speler via component naar de receiver. Het gekke is dat het beeld van de Sony DVD-speler, wanneer ik deze via component rechtstreeks op mijn TV aansluit, geen mooi beeld geeft. Er is dan een groene zweem te zien en is het beeld onscherper met de interlaced/progressief-schakelaar op progressief.

Maar na de Sony via component aangesloten te hebben op de Yamaha is het beeld fantastisch! Zelfs nog beter dan via Scart rechtstreeks naar de TV!

Upscaling naar 1080i via HDMI werkt dus fabuleus. Ik was namelijk toch wel een beetje huiverig door alle probleemverhalen met HDMI in combinatie met deze TV, maar dit betrof voornamelijk problemen met de digitale ontvangers van Samsung die gewoon een brakke HDMI-connector blijken te hebben en gebrekkige firmware. Ook op andere LCD-TV's geeft deze ontvanger problemen, dus ligt het niet aan de Philips. Het enige apparaat dat nu nog rechtstreeks op mijn TV zit aangesloten is de Topfield PVR4000 satellietontvanger omdat deze alleen scart aansluitingen heeft. Ik zal eens kijken of ik die met een scart-component converter ook op de receiver kan aansluiten. Dit lijkt me wel zo makkelijk! Ook is de receiver voor iedere audiobron voorzien van optische ingangen, dus ieder apparaat is met een optische kabel digitaal aan te sluiten.
Tot zover de connectiviteit die tot dusver niets te wensen overlaat!

En dan het geluid: dat is gewoon geweldig.
Met de auto-setup procedure met het microfoontje kun je de surround setup heel makkelijk instellen. Na de setup geeft de receiver echter aan dat mijn frontspeakers uit fase staan en dat ik mijn kabels moet checken. De speakers zijn toch echt goed aangesloten, ik heb de polariteit van de luidsprekers voor de zekerheid nog even gecheckt met een batterijtje maar ook dat zag er goed uit (conus naar voren met de battrij op de pluspool). Ik heb dit verder maar genegeerd omdat ik dit vaker heb gelezen bij auto-setup van verschillende merken receivers waaronder Denon en het geluid verder gewoon goed klinkt.

Ik heb de receiver aangesloten op twee KEF Q7
frontspeakers, twee KEF Q1's voor achter, een KEF Q5c center en tenslotte een REL Quake subwoofer. Het geheel klinkt harmonieuzer en preciezer dan mijn oude Harman/Kardon AVR7000 receiver. Ook gewoon stereo klinkt heel goed en een stuk beter dan mijn oude receiver. Er is vooral meer detail te horen.

Kortom, ik ben zeer positief verrast door deze prachtige receiver en kan hem iedereen aanraden die een goede receiver zoekt met een zeer uitgebreide connectiviteit, puike 1080i HDMI-upscaling en uiteraard een muzikaal geluid! En met zijn drie HDMI-ingangen is de receiver ook voor de toekomst goed voorbereid. Ik heb de netwerkconnectiviteit en USB-afspeelmogelijkheid nog niet uitgetest, daar ga ik komend weekeinde maar eens mee spelen :)