Onkyo TX-NR414 - reviews

8,3 (11 reviews)
  • Aantal kanalen
    5.1
  • Uitgangsvermogen (per luidspreker)
  • Hdmi in

Gebruiksgemak
Vormgeving
Duurzaamheid
Score:

op de gebrekkige instellingsopties zichtbaar op het tv scherm een uitstekende versterker met zeker voor dit bedrag erg veel mogelijkheden!
jammer dat via de usb ingang alleen apple telefoons aangesloten kunnen worden

7,4

Om met het positieve te beginnen: heel veel mogelijkheden en onwaarschijnlijke goed geluid voor een apparaat van net iets meer dan €200. Nadelen: Ik kocht deze machine vooral vanwege onboard Spotify, maar dat is leuker dan het lijkt. De Onkyo-app is namelijk bagger, waardoor de navigeren een bezoeking wordt. Wie het bedieningsgemak van de Spotify op een smartphone of tablet (in mijn geval android) is gewend, wordt door Onkyo teruggeworpen in het stenen tijdperk. Bluetooth is geluidstechnisch geen alternatief, maar sinds de laatste Spotify update kun je met de connect-functie het beste van twee werelden verenigen. Er hangt dus nu een oude smartphone aan de pc-ingang die je met connect draadloos kan aansturen.
Interface van on screen menu (via TV) is tamelijk primitief, waardoor alle mogelijkheden benutten en instellen geen prettige klus is. Voor het geld nooit een miskoop natuurlijk, maar het gebruiksgemak is wel een verbeterpunt.

9,4

Mijn vorige Onkyo versterker was 18 jaar oud...tijd voor iets nieuws. Nu dus een receiver met veel mogelijkheden. Heb er Wharfedale Diamond 10.1 speakers bij en die combinatie vind ik heel lekker klinken. In totaal voor onder de 500 euro een goede start. Ik gebruik hem ook om te streamen via de Twonky server en de Horizon box van UPC. De Onkyo remote app neemt ook de geavanceerde instellingen over van Twonky, zodat je op veel manieren kan zoeken naar muziek op je pc, dit is erg gebruiksvriendelijk (instellen op je Twonky pagina). Radiozenders programmeren met de afstandsbediening erbij is zo gedaan. Veel akoestiek settings, die ook nog instelbaar zijn. Veel aansluitmogelijkheden. Internetradio valt niet tegen, ligt vaak aan de zenderkwaliteit zelf. Geen handleiding op papier maar een .pdf op een tablet gaat ook goed. Hoop hier weer jaren mee te doen.

Score:

Goede combinatie van Tuner, versterker en media player!

Heb 200 euro betaald voor deze reciever bj HiFicorner.nl, een schijntje voor een apparaat met deze kwaliteit en mogelijkheden. Met de handige (Android) App kun je muziek direct van je USB-stick, NAS of PC af spelen. De internet radio zenders zijn kwalitatief niet geweldig maar wel leuk om te hebben.
Als je goed stereo geluid wil hebben moet je wel eerst een aantal 5.1 instelling aanpassen. Geluid valt niet tegen op mijn KEF luidsprekers (die toch een stuk duurder waren).

Score:

Sinds een aantal dagen deze receiver in het bezit. Ik ben er reuze blij mee. Ik had nog niet zo lang geleden een home cinema setje gekocht maar kwam steeds niet uit de gebruiksaanwijzing. Bij deze begint het me aardig te lukken. Alleen erg jammer dat de handleiding op cd gel;everd wordt en niet op paier. Aangesloten met JBL speakers, geniet ik weer van muziek. Zeker een aanrader.

Score:

Prima radio, maar nu mijn probleem.Ik zat bij Ziggo voor internet radio helemaal toppie maar ben nu verhuids en heb glasvezel van XMS en je raad het al geen internet radio meer.De boel gereset opnieuw proberen in te stellen maar geeft steeds melding server time out of zoiet probeer het later nog eens??? Als iemand weet hoe ik dit kan oplossen? want bij XMS kom ik er niet uit en heb al ge google'd maar niks geen oplossing voor mijn probleem. Als iemand mijn kan helpen graag.

9,6

3 jaar lang heeft mijn Onkyo TX-SR578 ons altijd uitstekend bediend.

Was eigenlijk ook helemaal niet op zoek naar een andere receiver totdat ik tegen deze Onkyo opliep voor een belachelijke lage prijs van €240,- een receiver met alles erop en eraan voor zo’n prijs!!!
En de mogelijk hem volledig via een App te bedienen uit de Apple of Google Play Store!!!

Een snel rekensommetje was gemaakt, Nieuw, plus verkoop huidige Onkyo zat ik op nog geen 100 euro :-D
Snel besteld en bezorging liep perfect, in de doos een goed verpakte receiver met afstandsbediening, AM antenne, en een dvd waarop de manual staat.

Aansluiten stelde niets voor. Maar waar ik vooral benieuwd naar was, hoe Spotify zou werken.
Je heb wel een Premium abonnement nodig wat je dus € 10,- p/m kost. Maar om te proberen waarom niet! Via mijn Ipad de app gedownload en Spotify geactiveerd.
Ik schrok omdat ik werkelijk totaal geen dynamiek hoorde en het geheel klonk werkelijk enorm plat.
Wat schets mijn verbazing dat je ook direct vanuit je iTunes kunt streamen dat is was een opluchting omdat ik een NAS heb staan waarbij iTunes server geactiveerd is. Vervolgens kun je ook direct vanaf je iPhone streamen! Dit klonk al een heel stuk aangenamer! Ik hoop wel dat ik bij Spotify de bitrate omhoog kan zetten, want op deze manier is het gewoon een behoorlijk tegenvaller.
Streamen van mijn NAS gaat uitstekend en kinkt perfect!

Er zitten op deze versterker heel veel knopjes die ik echt nooit zal gaan gebruiken met mijn vingertoppen.
Omdat via de Onkyo App alle functies aanwezig zijn.
En je kunt tevens via de Tv scherm de setup doorlopen.

Heb een paar blu ray’s gekeken en het 5.1 werkt als een speer gewoon niets op aan te merken.
Firmware update duurt zo'n 10 minuten.
Hij klinkt net zo goed als mijn oude Onkyo!
Natuurlijk ben ik er mij van bewust dat een versterker van 600 of 1200 euro beter zou klinken. Maar waarom zou ik zoveel meer geld uit geven.
Ik heb genoeg aan 6 HDMI ingangen en 1x HDMI uit.
Hoeft geen 7.1 of allerlei randapparatuur aan te sluiten.
En 130 Watt is meer dan voldoende.
Dit is gewoon de uitgebreidste versterker voor deze prijs waar je heel veel plezier aan kunt beleven.
Als de versterker geen activiteit waar neemt, zet hij zichzelf na 30 minuten uit. Dus ook nog een beetje Ecco dus!
Kortom een echte aanrader voor zo'n lage prijs.

Score:

Sinds enkele dagen in bezit. Twee zuil luidprekers van canton en eenvoudige subwoofer van jvc had ik al en die geven een prima geluid. Het is even oefenen of goed de wel erg uitgebreide gebruiksaanwijzing lezen om alles in te stellen. Mijn eerste indruk is veel waar voor het geld !

Score:

Ik had voor deze een JBL set maar dat was pre historisch dus zonder hdmi of wat dan ook.
Ik heb me een beetje ingelezen en onkyo kwam er wat prijs/prestatie verhouding erg goed af. Ooit een losse componenten onkyo steroset gekocht,die het nog prima doet,en daarom deze gekocht. 6 x hdmi en veel tulp zorgen ervoor dat je in de toekomst niet snel zonder aansluitingen zit. De set is ook goed te bedienen met de android app. Handig als je in de keuken even het volume wil opvoeren :-). Dit werkt via je netwerk. Het menu op tv is ontdaan van enige frivoliteit maar werkt wel erg goed en daar gaat het om. Aan de set hangen mijn oude JBL speakers en een JBL sub met ingebouwde amp. Het is goed dat ik vrijstaand woon anders staan de buren binnen een minuut aan de deur! Er was in de reviews op het net al over geschreven maar dan nog maar eens, audio via usb klinkt erg goed. Het klinkt gewoon af en zonder vermoeiend te worden, De sub geeft alleen wat de muziek nodig heeft en niet meer. Hdmi door als hij uit staat is ook fijn. Nog even het journaal zien gaat ook zonder de onkyo. Is er een helaas? Ja, die is er. Deze set schreewt om heerlijke speakers. Ik heb het gevoel dat ik de reciever te kort doe met van die simpele satelietjes er aan. Ach een groter compliment bestaat er toch niet of wel?

Score:

Sinds een paar weken hebben wij deze nieuwe Onkyo in huis. Voor de audiofielen onbelangrijk, maar voor ons was de geringe diepte van deze receiver een groot voordeel. We waren niet kapot van de vormgeving en de vrijwel onleesbare knopjes, maar met de afstandsbediening is goed te werken. De Onkyo maakt wel een degelijke indruk.

Voldoende HDMI aansluitmogelijkheden (bij ons een Blu Ray, DVD HDD recorder, UPC HD mediabox, PS3 en PC), al was het fijn geweest als er ook een HDMI aan de voorkant had gezeten. De iPad/iPod kan wel op de voorzijde worden aangesloten.

HDMI doorgifte als de receiver uit staat is soms handig (wel een bromtoontje, hoor je nauwelijks), maar normaal gesproken gebruiken we die functie niet. Er hangen toch speakers aan de receiver?

De Onkyo heeft alle moderne internet-aansluitingen (internetradio, Spotify), maar de GUI op het TV-scherm ziet er niet uit en laat zich moeizaam bedienen. Dat kan veel beter. Een Spotify afspeellijst kiezen lukt wel, maar nummers zoeken is een crime. Hetzelfde geldt voor de a.b.-app voor de iPad, die is ook wel heel erg summier.

We gebruiken een oude PC voor iTunes, Spotify en YouTube en zo, dat werkt uitstekend. We hebben alles bedraad aangesloten, draadloos streamen is het toch niet helemaal. En die PC doet alles beter dan onze nieuwe 60" 'smart TV'.

We gebruiken nog onze oude Chario speakers rondom, en die klinken met de Onkyo beter dan ooit. Maar vooral uit design overwegingen (een huwelijk bestaat uit compromissen...) gaan we nu waarschijnlijk toch voor nieuwe Monitor Audio Radius speakers. In de winkel lijkt/klinkt dit als een behoorlijke combinatie.

De handleiding is geprint zeer omvangrijk, maar nauwelijks nodig om alles werkend te krijgen.

Alles bij elkaar een goed apparaar met een prima prijs-kwaliteitsverhouding. Duurder hoeft echt niet.

Score:

Een prima receiver die voldoende waar voor zijn geld bied.
Makkelijk in te stellen. Voorzien van o.a. internet radio.

+ Eenvoudige bediening
+ Goed geluid
+ Strakke vormgeving/niet zo diep

- Geen papieren handleiding bijgevoegd
- Een lichte brom als hij uitstaat en hdmi signaal doorgeeft.

Al met al een goede keus met prima prijs/kwaliteits verhouding.

Prijzen

Er zijn geen prijzen beschikbaar voor dit product. Zie hieronder de alternatieven of klik hier voor een volledige lijst.

Alternatieven voor de Onkyo TX-NR414