Pioneer VSX-922-K

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer VSX-922-K op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

jgriffioen 21-01-2014
Geschreven voor: Pioneer VSX-922-K

Inmiddels een half jaar eigenaar van deze versterker, maar ga binnenkort op zoek naar vervanger. Wat een slecht apparaat.
Regelmatig is de receiver onbestuurbaar, waardoor het volume niet is in te stellen, of in één naar heel hard gaat.
Verder werkt de geluidssynchronisatie niet afdoende en wordt het beeld wat door de versterker gaat regelmatig korrelig.
Complete miskoop.

akempen7 09-01-2013

Hallo,

Sinds 2 weken de trotse eigenaar van de VSX922 met 2 Bowers & Wilkins vloerstaanders 683. Ik luister vooral stereo en bevalt prima. Prachtig geluid; installeren viel erg mee al heb ik nog niet alle mogelijkheden ontdekt. Ook de app voor de ipad geïnstalleerd; werkt over het algemeen goed, al wil de app nog wel eens crashen of de verbinding wegvallen. Airplay doet het goed, jammer dat Spotify dat nog niet zelfstandig ondersteunt. Naast geluid ook beeld op tv (Samsung) via Airplay lukt nog niet. Over het geheel erg tevreden; grote vooruitgang ten opzichte van de Samsung soundbar die ik eerst gebruikte. Kortom: tevreden!

homberghp 06-01-2013

Ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe receiver aan mijn Teufel T400
surround set aan te sluiten.
Ik kwam uiteindelijk bij de pioneer VSX-922K uit vanwege de feautures.
We willen hier namelijk niet altjd alles aan moeten zetten wanneer we via de satelliet ontvanger tv willen kijken.
Dit apparaat geeft HDMI ook door wanneer hij uit staat.

Ben uiteindelijk uitermate tevreden met het apparaat. Geluid is uitstekend.

Een leuke aanvulling zijn de apps om het apparaat te bedienen. Deze zijn beschikbaar voor android en iOS (iPad, iPhone), waarmee je het apparaat draadloos (via wifi) kunt bedienen. De iOs variant is het meest compleet en gaaf, de android versie mist wat features en is op sommige plaatsen wat minder handig. Uiteindelijk is deze vorm van afstandbediening beter dan wat ik toch nu toe gezien heb. Hij gaat ook 'het hoekje om' en kan zelfs vanuit een andere kamer de receiver bedienen. Ik denk dat dit type remote het gaat worden en alle combi-remotes obsoleet zal maken.

SJW83 08-12-2012
Geschreven voor: Pioneer VSX-922-K

Ik heb deze receiver voornamelijk aangeschaft voor de mogelijkheden die hij bied. Ik maak voornamelijk gebruik van internet radio en Airplay (ipad/ipod/iphone).

De afstandsbediening heeft zoveel knopjes waardoor het gebruiksgemak minder punten krijgt maar d.m.v. de icontrolav2012 app voor de Apple devices wordt dit weer goed gemaakt. De app werkt super vlot en is een stuk overzichtelijker dan de afstandsbediening.

Volgens mij is dit een all-round-receiver die voldoet aan de meest gestelde wensen en eisen die je maar kunt hebben.

HereIsTom 09-12-2012

Tipje; De iPad en iPhone App werken inderdaad prima, maar voor de makkelijke bediening gebruik ik de universele afstandsbeding Harmony One+, deze werkt perfect en met 1 druk op de knop heb gelijk de juiste instellingen!

Marcel_1971 10-08-2012
Geschreven voor: Pioneer VSX-922-K

De receiver doet wat die moet doen, alleen de meegeleverde software voor Windows (en iOS en Android in de stores) werkt vaak niet goed. iOS ziet de receiver helemaal niet, Android moet steeds vertelt worden waar de receiver is. De PC software voor het instellen bevat ook de interactieve handleiding, maar die springt steeds naar hetzelfde hoofdstuk, ook als je er op klikt (oh ja: werkt trouwens ook alleen maar met Internet Explorer wat niet echt van deze tijd is).
Al met al wel tevreden met de receiver, maar het is te merken dat AV-receiver fabrikanten het schrijven van programmas niet beheersen wat het vrij lastig maakt om de receiver goed in te stellen.

Vormgeving: tsja, het blijft een zwart ding. Gelukkig zijn de receivers tegenwoordig minder diep en kunnen ze in een kast verstopt worden.

De mogelijkheden zijn verder uitstekend: direkte dlna support, dus audio streamen direkt naar de receiver gaat uitstekend.

Al met al tevreden. Maar de setup via de software...

HereIsTom 11-08-2012

Vreemd, hier ziet iOS de receiver altijd, dus dat moet dan aan je netwerkverbinding liggen!
En de handleiding heb ik gewoon in iBooks op de iPad staan en kun je heel makkelijk zoeken in de tekst.

Digimasters 09-07-2012
Geschreven voor: Pioneer VSX-922-K

Deze receiver onlangs gekocht bij na een redelijk lange zoektocht. Ben er erg blij mee. In het begin even zoeken naar de juiste mogelijkheden en aansluitingen. Handleiding is bijgevoegd op de CD Rom.
111 pagina's ! Maar uiteindelijk heb je ook wat !
Prachtig geluid, veel mogelijkhen, mooi design en juiste prijs/kwaliteitverhouding.

meter De.fzijl 13-06-2012
Geschreven voor: Pioneer VSX-922-K

Installatie gaat eenvoudig via het bijgeleverde windowsprogramma.
Via het thuisnetwerk wordt stap voor stap de receiver ingesteld.
Mijn Teufel luidsprekers aangesloten. Fantastich geluid, Mooi Bas

Via applestore De Pioneer iPad applicatie geïnstalleerd en uitgeprobeerd..
Deze applicatie ziet er niet alleen gelikt uit maar werkt perfect.
Nagenoeg alles is met een iPhone of IPad in te stellen..

Fanrastich, een aanrader.

meter De.fzijl 10-03-2013

Ik heb de Teufel Theater hybrid 5.2 set.
De Pioneer en teufel bevallen nog steeds erg goed.
Bediening via iphone of ipad werkt zonder problemen.

homberghp 10-03-2013

Ben nog steeds tevreden over versterker (VSX 922) en mijn Teufel luidsprekers. De luidsprekers zijn van het type T400, zijnde 2 zuilen in combinatie
met een subwoofer, twee surround dipolen en een center speaker, een 5.1 dus. Misschien kun je deze set nog op de kop tikken, nu verkoopt Teufel de opvolger.

Klinkt samen perfect

Fmartens 09-03-2013

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb ook interesse in de vsx922 en zie dat u hem gebruikt in combinatie met teufel luidsprekers.
Welke type luidsprekers heeft u en bent u daar tevreden over?
Bent u nog tevreden over de vsx922?

Bedankt voor de informatie,

F. Martens