Onkyo TX-NR636

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-NR636 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Jos van Dalfsen 10-05-2015
Geschreven voor: Onkyo TX-NR636

Op zoek naar een "toekomstbestendige" versterker met twee HDMI uitgangen kwam ik uit bij deze. De mogelijkheden zijn gigantisch, het geluid is heel goed, de kwaliteit van de versterk is goed. Het is geen plug&play apparaat en het instellen kost best even wat moeite, maar het grote voordeel is daarna dat je nooit meer naar je instellingen hoeft te kijken. Als het werkt, blijft het werken.

En heel fijn apparaat dat ik van harte aan kan raden!

Bouwsma 24-06-2015

Ik wil deze ook gaan kopen wil alleen geen 7 boxen aansluiten maar 5 ivm de ruimte kan dat of klinkt dat niet goed dan?

Jos van Dalfsen 25-06-2015

Natuurlijk kun je het apparaat ook met "alleen" 5 speakers gebruiken, de geluidskwaliteit wordt daar echt niet minder van. Ik gebruik hem in een 2.0 opstellen en dat bevalt uitstekend.

iets om rekening mee te houden bij een surround setup, bij het gebruik van subwoofers heb je wel een voorversterking van het signaal nodig (heb ik begrepen), dus of een actieve subwoofer, of een aparte voorversterker gebruiken voor de subwoofer. Maar dat zou ik uitzoeken voor de zekerheid.

FrankH 25-06-2015

Als dat goede speakers zijn, en de ruimte een goede akoestiek heeft, dank zal dat prima klinken!

Theodorus57 04-03-2015
Geschreven voor: Onkyo TX-NR636

Mijn oude Denon met losse tuner vervangen door de Onkyo TX-NR 636,.
Een mooi vorm gegeven apparaat met heel veel mogelijkheden.
Tot op heden nog geen spijt van deze aankoop.

gedipesa2 07-01-2015
Geschreven voor: Onkyo TX-NR636

Hiervoor de onkyo tx-609 gehad gedurende 3 jaar, maar deze had op een gegeven moment geen geluid meer .Er blijkt een probleem te zijn met bepaalde series.
Onkyo geeft een mogelijkheid om deze kosteloos te repareren of een cash-back van 125 euro indien de claim gerechtvaardig is. (moet nog wel blijken) maar ga voor de cash-back.
Ik heb de 636 nu een paar weken in bezit. Ik denk dat de geluidskwaliteit beter is dan de oude 609. En nog meer mogelijkheden. Ik kan nog niets vermelden over de duurzaamheid want ik heb deze te kort in mijn bezit.
Op dit moment een uitstekende receiver die ik al heb geupdate naar atmos maar nog niet aangesloten.

gedipesa2 29-04-2015

Beste Marcel

Sorry voor de late reaktie maar ik lees de reaktie nu pas.
Ik heb dit geregeld via de onkyo site netherlands bij support.
Bij Customer Service Program wordt uitgelegd hoe te checken en hoe te handelen

biervlietm 29-01-2015

Beste Gedipesa,

Ik heb het zelfde probleem wat betreft geen geluid maar wel beeld via HDMI bij de onkyo tx 509 Uit 2011.

Zou jij mij willen aangeven hoe ik met Onkyo in contact kan komen. Ik heb een email gestuurd naar de Duitse distributeur omdat nl er geen een heeft.

Vervolgens via het onkyo support formulier het e.e.a. uitgelegd. Van beide geen gehoor.

Graag je reactie svp.

Dank

Marcel

Joost492 29-11-2015

Sorry, de vorige link was niet correct. Deze zou goed moeten zijn.

Joost492 29-11-2015

Hi, lees hier net pas je probleem.mocht je nog altijd met het probleem zitten volg dan de onderstaande link. Via deze Onkyo site je serie nummer invoeren en kijken hoe verder.

Groet en succes, joost

FrankH 16-12-2014

Aanleiding
Ik had een 15 jaar oude Onkyo TX-DS575 receiver. Die klinkt nog steeds erg goed, maar heeft geen HDMI en kan geen HD audio formaten afspelen.

Er liepen zeer veel kabels tussen mijn audio- en videobronnen, mijn receiver en mijn tv. De audio / video synchronisatie liet wel eens wat te wensen over. Dat komt omdat het beeld via HDMI of SCART naar de tv ging, en het geluid via toslink of coax naar de receiver.

Eisen en wensen
De nieuwe receiver moet een moderne receiver zijn, voorzien van alle gemakken:
* HDMI
* netwerk (inclusief wifi) met internet radio
* video conversie, zodat de kabelbrij wat ingedamd wordt
* kwalitatief beter dan mijn huidige receiver
* HDMI passthrough in stand-by
* BT voor streamen van muziek vanaf mijn telefoon

Wensen had ik ook:
* Airplay
* Bedienbaar via een app
* USB voor muziek vanaf iPad of telefoon

Behalve Airplay zit alles erop. Ik heb een Apple TV, dus ik kan zonder Airplay. Het gemis van Airplay is de reden dat ik geen 10 geef voor mogelijkheden.

Short list
Van Onkyo heb ik de TX-NR636 en de TX-NR535 bekeken. Daarnaast heb ik enkele Denon's (X1100, X2000, X2100) en de Pioneer VSX-924 bekeken en beluisterd. Vooral bij muziek steekt de klassieke klasse AB Onkyo boven de modernere klasse D Pioneer uit.

Waar bij Denon wifi een optie (dongel) is, is het bij Onkyo standaard, geheel geïntegreerd.

Onkyo is het enige merk dat in zijn "goedkope" reeks analoge video naar HDMI omzet. De meeste merken houden het bij upscaling van HDMI signalen.

Instellen
Het lijkt leuk, installatie middels een set-up microfoon. Het resultaat is echter een bassig geluid. Ik heb vooral de subwoofer daarna nog goed met de hand moeten tunen. Het volume heb ik op ongeveer 70% van het automatisch ingestelde volume gezet.

Het instellen van (zelfs HDMI) videobronnen is ook geen plug and play. Het heeft me hoofdbrekens gekost om het beeld van een Pioneer hard disk recorder met HDMI beeldvullend te krijgen.

Maar uiteindelijk, na een paar avonden tunen en luisteren, is het allemaal gelukt. Nu geniet ik dagelijks van het mooie geluid, en de kabelwirwar is drastisch gereduceerd.

Als je de moeite wilt nemen om je AV apparatuur goed in te stellen, is deze kwaliteitsreceiver een echte aanrader! Als je voor 100% op de instelmicrofoon wilt vertrouwen, dan ben je misschien beter af met een andere (minder goede) receiver.

Zoals te verwachten van Onkyo, is de geluidskwaliteit van deze receiver perfect, zowel voor film (effecten) als muziek (pure, zuivere audio).

Het gebruiksgemak is zeer goed voor gewoon gebruik (9), maar is bij het instellen maximaal een 7. Vandaar dat ik daarvoor op een 8 uitkom.

Over de duurzaamheid kan ik geen uitspraken doen, maar als ik naar mijn 15 jaar oude Onkyo receiver kijk, die het nog steeds doet, durf ik daar wel een 9 voor te geven.

Deze receiver gebruik ik in combinatie met onder andere:
* Samsung LE40B652 (tv, helaas zonder ARC, via HDMI en toslink)
* Apple TV2 (mediaspeler middels jailbreak, via HDMI)
* Pioneer DV-575A-K ((SA)CD, DVD Audio&Video, via componenten en coax)
* Pioneer DVR-545H-S (HD recorder, via HDMI)
* Rel Quake (subwoofer, via coax)
* Mirage AVS-500 (5 speaker set, via simpele 2,5mm2 speakerkabels)
* Logitech Harmony One (afstandsbediening)

Tedje06 25-01-2015

Frank, bedankt voor je goed bruikbare review.
1 vraagje, waarom heb je de Pioneer DV niet via HDMI aangesloten?

Groet Fred

FrankH 27-01-2015

Hallo Tedje06,

Het is een ongeveer 10 jaar oude DVD speler, zonder HDMI, maar deze is ook zeer goed in het afspelen van (SA)CD's, vandaar dat ik hem nog gebruik.

Films kijk ik meestal via Apple TV, en soms vanaf DVD.

Groeten
Frank