Denon RCD-N8

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon RCD-N8 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bulgozer 21-02-2014
Geschreven voor: Denon RCD-N8

Na lang twijfelen en zoeken uiteindelijk deze Denon gekocht. Gelukkig maar, want ik ben zeer tevreden!

Het geluid is prima (met mijn eigen stereo speakers), ook in mijn niet al te kleine woonkamer. Ik las vaak dat dit een goed systeem is voor niet al te grote kamers maar dat moet dan wel met de optioneel bijgeleverde speakers zijn.

De bediening is ook super. Ik kan met de afstandsbediening eenvoudig en snel door mijn NAS browsen omdat het display 3 regels heeft. Ook internetradiozenders zoeken gaat simpel en snel. Je kunt 50 favorieten aanmaken, internetradio + FM radio.
Ook een voordeel is dat er maar 1 afstandsbediening nodig is. Als je een receiver en CD speler bijvoorbeeld los koopt heb je al 2 afstandsbedieningen.

De FM tuner gebruik ik eigenlijk niet, werkt wel prima, maar internet radio klinkt net zo goed volgens mij en op het display krijg je via Internet radio veel meer info zoals uitvoerend artiest en de naam van het liedje wat gespeeld wordt. Erg handig als je een mooi nummer hoort en wil weten wat het is.

Mijn TV heb ik analoog aangesloten en dat werkt ook prima. Helaas heeft mijn TV geen optische uitgang maar de Denon heeft gelukkig wel een optische ingang zodat ik deze kan gebruiken wanneer ik een nieuwe TV koop. Het is natuurlijk geen surround versterker maar ik wil ook niet 12 speakers in mijn woonkamer en muziek vind ik ook belangrijker dan film geluid. Dat gaat ook prima met Stereo.

Ik ben geen fan van het uiterlijk van het apparaat. Ik begrijp niet zo goed waarom het een plastic behuizing heeft maar dat komt goedkoper over dan een metalen behuizing. Wat ik ook niet snap is hoe het apparaat zijn warmte kwijt kan aangezien er geen luchtgaatjes in het plastic zitten. Voor zover ik heb kunnen voelen blijft het aparaat behoorlijk koel van zichzelf. Dat is bij de meeste receivers wel anders.

Heb wel een probleempje gehad: het streamen vanaf de NAS werkte ineens niet meer. Pas na een reset van het hele apparaat werkte het weer. Uiteindelijk kwam ik erachter dat het apparaat het niet aankan als ik AL mijn muziek (duizenden liedjes) die op mijn NAS staan in de shuffle gooi.

jt1953 03-02-2014
Geschreven voor: Denon RCD-N8

Nadat ik eerder een complete set RCD-N8 had gekocht (inclusief bijbehorende speakers) en vanwege dof geluid naar de winkel had teruggebracht nu dan alleen de "body" gekocht zonder speakers. Het apparaat aangesloten op mijn bestaande speakers en alles helemaal top. Uiteraard is het geluid niet beter dan mijn huidige speakers, maar dat ligt 'm niet aan dit apparaat. Ik ben nog op zoek naar goede nieuwe speakers bij deze set. Alles werkte de eerste keer helemaal zonder problemen, inclusief draadloos netwerk, bediening via de Denon App op de tablet, etc. Een top apparaat.

ardeboer 16-03-2013
Geschreven voor: Denon RCD-N8

Een heerlijk apparaat. Ik maak vooral gebruik van Internetradio, CD en Airplay. Streamen gaat prima via b.v. Spotify. Instellen van Wifi e.d. is zo gepiept. Daarnaast is het geluid heerlijk, in combinatie met Monitor Audio BX2.
Een aantal opties hadden van mij niet gehoeven, zoals Ipod-dock en USB-aansluiting. Remote control via de app gaat ook goed, al kan deze wel een Ipad-update gebruiken.
Voor vetter geluid heb ik de SDB op 'Aan' gezet, die staan standaard op 'Uit'.