Sony DVP-FX720

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DVP-FX720 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dekker98 29-11-2012
Geschreven voor: Sony DVP-FX720

De speler heeft het vandaag begeven na bijna 5 jaar trouwe dienst. Heeft het tot vandaag altijd prima gedaan. M'n zoontje heeft hem bijna dagelijks gebruikt.

peter002 23-07-2009
Geschreven voor: Sony DVP-FX720

Ik ben na veel zoeken bij deze portable dvd speler gekomen. Als eerste natuurlijk via de kieskeurig site. Voor ons was het belangrijkste de speelduur. Deze hebben we dan ook aangeschaft voor in het vliegtuig.Ik moet zeggen de speelduur is mij 100% meegevallen. De accu heb ik uitgetest en die houd het 4uur uit in de normale instellingen.De speler is degelijk en gebruikers vriendelijk. Het beeld is oke.het geluid is ook niet slecht.USB heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar dat zal ongetwijfeld ook goed zijn. jammer dat er geen tasje en houder voor in auto bij zit. Een extra accu kun je evt. bestellen bij : Consumenten Informatie Centrum van Sony. bereikbaar op werkdagen van 8.30 uur tot 17.00 uur op telefoonnummer 020-6581888. kosten zijn 40€. Al met al een GEWELDIGE aankoop.

Officiële reactie van BCC 06-05-2021

Beste Aart,

Bedankt voor jouw review over onze duidelijke website.

Groetjes,
Team BCC

Depp 09-05-2012

Ik zoek een nieuwe accu en ik heb dit tel nummer gebeld, krijg te horen dat sony service niet aan consumenten levert. Moet via de retail een batterij bestellen. Wel jammer want dat komt er zomaar 30% marge bij.

sanderd 08-03-2009
Geschreven voor: Sony DVP-FX720

Deze dvd-speler is een goede aankoop. Wij hebben hem gebruikt om in het vliegtuig naar eigen films/series te kunnen kijken.

De accu gaat redelijk lang mee maar als je extra zekerheid kan je voor ca.70 euro een reserve accu kopen.

Wat nadelen:
- beeldkwaliteit blijft beperkt maar voor de prijs is dat niet vreemd
- sommige films/series worden niet fullscreen weergegeven maar met brede zwarte balken aan de zijkanten en boven/onderwijze

Piwikiwi167 04-03-2009
Geschreven voor: Sony DVP-FX720

Het apparaat op zich is supermooi en de kwaliteit van het beeld is super. Je kan een Dvd op full screen of normal mode afspelen. Ook kan je het contrast ed aanpassen. Dit had ons oude apparaat niet en gaf dan soms een bak licht als we een Dvd in het donker afspeelde in de auto.
Maar, wat ik heel vervelend vind is dat er geen ophangsysteem, tasje of iets dergelijks bijzit.
Via de sony website gevraagd of er iets los voor te kopen is maar dat is niet (meer) het geval.
Aangezien wij hem voor onze dochter speciaal voor in de auto hebben aangeschaft is dit wel problematisch. Er is wel een ophangsysteem van Vogel's maar dan komt het klemmetje precies over het klepje.. en om nou elke keer de Dvd speler er helemaal uit te moeten halen om een Dvd te wisselen vind ik niet praktisch.
En zo vind ik dat dus een groot minpunt.
Ook omdat bij zo'n beetje alle andere merken wel iets zit. En dan te bedenken dat deze toch niet heel goedkoop is. Verder prima apparaat.

Sibl 11-12-2008
Geschreven voor: Sony DVP-FX720

Sinds enkele dagen ook in het bezit van deze Sony DVP-FX720, en wat een verschil met mijn Philips qua gebruikersgemak! Hij oogt iets kleiner en het geluid is misschien ook iets minder, maar het is een heerlijke speler en zalig dat 'ie nu gewoon wel verder speelt met waar de je film stop zet, iets wat ik echt miste op de Philips.
Opvallend hoe lang de accu meegaat, dit in tegenstelling tot de Philips waarbij de lader eigenlijk continue in het stopcontact zat.
Al met al ben ik heel erg tevreden en ik weet zeker dat ik hier nog veel plezier aan ga beleven!

ksmha15 02-12-2008
Geschreven voor: Sony DVP-FX720

Hebben deze speler gekocht voor de kleine meid om tijdens de vakantie en de aanloop naar (luchthaven) voor allemaal soepel te laten verlopen. Apparaat is prima, geluid is goed maar gebruiken bijna altijd een headset. Video kwaliteit is ook van goede kwaliteit. Speler heeft geen problemen met het lezen van gekopieerde DVD's. Wat ik handig vind is de mogelijkheid om de bedienings knoppen te blokkeren, min puntje is dat dit niet werkt voor de knop die het deksel opent om een DVD in te leggen. Gewicht en maat is prima. De speler ziet en voelt degelijk aan.

lens756 04-07-2008
Geschreven voor: Sony DVP-FX720

Een heel fraai spelertje. Meegenomen in de trein naar Frankrijk en heel veel plezier aan gehad. Het apparaat oogt degelijk. De beeldkwaliteit is doed en van de geluidkwaliteit kan je natuurlijk niet te veel verwachten. Beelden van 4:3 en 16:9 worden netjes weergegeven. Hij kan ook dienen om beelden van b.v een camcorden weer te geven.

mvz 25-06-2008
Geschreven voor: Sony DVP-FX720

Nu een paar maanden in bezit en heel erg tevreden.
Deze speler heeft naar mijn mening een veel beter beeld in vergelijking tot de meeste spelers.
Het beeld is mooi egaal en rustig. Bij andere spelers lijkt het beeld te bestaan uit afzonderlijke horizotale strepen.

geluid: super

beeld: super+

mogelijkheden: heeft alle aansluitingen dus er kan een usb stick in en de kabel om via de TV je DVD te kijken zit inbegrepen. Ook de autolader is inbegrepen.
Helaas zit er geen tas bij. Maar die zijn overal te koop voor zo om en nabij de 20 euro.

gebruiksgemak: gebruiksaanwijzing is duidelijk en beknopt, apparaat wijst zich vanzelf.
Handigste functie vind ik de schuifknop die het bedieningspaneel blokkeert zodat kleine vingertjes niet zomaar van alles in kunnen drukken. Het apparaat kan dan alleen bedient worden met de AB, de blokkering is met 1 knop (ook tijdens afspelen) weer ongedaan te maken.

vormgeving: beetje de apple look, mooi. Handzaam formaat, ook met accu.

degelijkheid: voelt zeer solide aan

p.ramakers 19-06-2008
Geschreven voor: Sony DVP-FX720

Ik heb de speler nu een paar weken en ben zeer tevreden. De bediening is makkelijk, het beeld goed, het geluid voldoende. Er zitten veel kabels bij en ook een afstandsbediening. Wat ik wel mis, is een mogelijkheid om de speler in de auto aan bijv. de voorstoel te hangen. Maar daarvoor zijn natuurlijk tassen te krijgen.
Al met al heb ik absoluut geen spijt van dit apparaat!

Fonny 03-06-2008
Geschreven voor: Sony DVP-FX720

Dit apparaat ook een paar dagen in bezit. Van wat ik er tot nog toe heb gezien geweldig appartaat , mooie vormgeving, scherp beeld, veel mogelijkheden. En je hebt ongeveer 5 uur kijkplezier als hij is opgeladen. En speelt alles af.

MRM 31-05-2008
Geschreven voor: Sony DVP-FX720

Dit apparaat voldoet aan alle eisen die ik er aan stel en dat in een naar mijn mening uitstekende kwaliteit.
Als je de geluidskwaliteit beoordeeld via een hoofdtelefoon geef ik ook hier een 9 voor.
Dit apparaat was in de aanbieding met gratis DVD van Happy Feet.
Ik heb het hier over de DVP-FX 720w want er staan soms ook andere letters op het eind.
Allerlei aansluitkabels worden meegeleverd en de accu is gelukkig van het Li-ion type (dus geen memory-effect). Kortom, ik ben zeer tevreden.

raze1 03-05-2008
Geschreven voor: Sony DVP-FX720

Ipv een twinset (1 speler, 2 schermen) van een ander merk toch gekozen voor 2 spelers van dit type Sony - wel wat duurder zo, maar niet overdreven veel (ik zou iedereen 2 spelers aanraden als je minimaal 2 schermen wil). Na diverse populaire types te hebben uitgeprobeerd in winkel, kon ik niet om de beeldkwaliteit (alhoewel smaken natuurlijk verschillen) en degelijkeheid van deze Sony heen. Geen verlies in beeldkwaliteit zoals dat bij een twinset wel vaker kan voorkomen en ook de kinderen kunnen afzonderlijk zelf bepalen wat ze willen zien. Vandaag pas in bezit dus moeilijk te oordelen over duurzaamheid en degelijkheid, maar het voelt echt beter dan bijv. een Philips.
Ik weet niet of dat meerdere portables ook zo is, maar ik vind het (max) geluidsvolume wat beperkt en jammer dat er geen bevestigingssysteem voor in de auto bij zit. Dit is wel eenvoudig op te lossen door een tas van Case Logic, maar uiteindelijk toch gekozen voor een wat stabielere systeem van Vogel's.
Verder aanwezig een Netadapter, 12volt adapter (voor in auto), audio/videokabel, mooie duidelijke afstandsbediening en een lekkere accu/batterij met een afspeeltijd van 5 uur !! (zelf ervaren dat ik met een half opgeladen accu een film van 2 uur heb kunnen kijken). Verder is de USB en DIVX ook wel handig.
Al met al goede prijs/kwaliteit - gewoon echt een aanrader.