Logitech X-530

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech X-530 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

jm20101 05-12-2013
Geschreven voor: Logitech X-530

Dit setje werkt nog steeds prima. De geluidskwaliteit is prima, de set kan erg hard zonder te vervormen. De bass is goed te horen en erg laag. Ik heb deze set eens vergeleken met een creative 5.1 set, en de Logitech presteerde toch beter. Helaas zijn de plopjes, bromtoon en radio ontvangst veelvoorkomende problemen. Ook mijn set heeft er last van. Naast dat is het nog steeds een prima set om naar te luisteren!

jef28jjj 14-02-2012
Geschreven voor: Logitech X-530

Dit is een zeer degelijk setje.
Vooral als je na de prijs kwaliteits verhouding kijkt.
JA hij kan super hard met een goede base,maar daar hoor je iedereen over,dat maakt dit setje niet zo goed het is vooral de zuiveren heldere klanken,en bij muziek en of film kijken,kan je hem instellen zoals je wilt,zacht maar met een diepe klank base,harder of heel hard en de base aanpassen op wat zachter zodat de buren kopjes en schoteltjes heel blijven:)

de ruis heb ik op mijn vorige adres ook gehad maar geen plopjes,op dit adres woon ik nu een half jaar maar heb het nog maar 1 keer gehoord een soort radio ruis,maar dit is enkel als je de set aan hebt laten staan en niks belusiterd,dan kan je het soms horen maar dan zet je hem toch lekker uit!

ICTer 06-11-2011

Beste mensen,

Ik heb nu al bijna 2 jaar de x530. Super setje MAAR, LET OP!!!!

Het setje is erg gevoelig voor vanalles in het stroom net. Als er iemand in het huis een lamp uit of aan zet zul je de boxen horen ploppen. Ook ploppen ze soms zo ineens. En ook best wel heel hard. Ben er 1 keer flink van geschrokken. Deze fout is ook overal op internet te vinden. en voor iets meer geld kun je de X540 kopen waarbij het probleem opgelost is.

Mijn beoordelingen zijn niet super laag, omdat ik het verder wel een goed setje vind. Maar ik ben nu wel opzoek naar een ander setje omdat deze mij teveel ploppen.

dus denk er aan voordat je deze boxen koopt.

Peter_1987 05-04-2011
Geschreven voor: Logitech X-530

Inmiddels heb ik het product een week in mijn bezit. Was op zoek naar een betaalbare en goede 5.1 speakerset en voor maar 72 euro (incl. verzendkosten) voldeed deze 70 watt speakerset aan mijn eisen.

Mijn eerste ervaringen zijn zeer goed. Allereerst is het design van de speakerset mooi en degelijk. Ik ben positief verrast over de geluidskwaliteit. Met het volume op maar 20 procent trilden de fotolijstjes al aan mijn muur! Bovendien is het geluid heel zuiver. Wat ik persoonlijk ook prettig vind is de volumeregeling en aan-/uitknop aan de voorzijde van de rechterbox.

De meeste zullen hier wel van op de hoogte zijn, maar bij aanschaf moet je wel rekening houden met je geluidskaart. Bij een laptop zijn vaak niet de benodigde uitgangen aanwezig. Met een 5.1 externe geluidskaart via USB is dit probleem echter snel opgelost. Uiteraard zou je zelf een nieuwe geluidskaart in kunnen bouwen. Zonder deze geluidskaart heb je enkel geluid uit 2 boxen voor en de subwoofer (wat overigens ook een prima geluid geeft).

Jefferman1 18-02-2011
Geschreven voor: Logitech X-530

GEK DINGGGGGG!!!!! echt voor 80 euro!! TOP DING!!! gek lekkere bas, mooi zuiver geluid (behalve als je hem heel hard hebt staan en je hebt zachte/geen muziek op, dan hoor je een zoem) en gaat veel harder dan ik had verwacht! t is wel raar want ik laat hem meestal aanstaan en dan rond de 2 uur snachts hoor je heel zacht radio door de speakers... hij werkt dus ook als radio--__--

PS: duurzaamheid heb ik gewoon maar iets ingevuld want dat wist ik niet

Future D 09-11-2010
Geschreven voor: Logitech X-530

Het geluid van dit dingetje is geweldig.
Ik zelf heb hem op me laptop, vanuit me laptop heb ik een stuurprogramm van trust aangesloten (€34,99. https://dynabyte.nl/artikel/7111974/Trust_Soundcard_5.1_USB_SC-5500p )
Vanuit daar kan ik de muziek ook besturen, kan het rond laten draaien, vanaf veraf laten horen, en ook van dichtbij laten horen. Hiermee kan je ook de bas harder en zachter maken! Heel handig, wat dus misschien ook helpt bij de kwaliteit van dit surroundsetje!

Vorm is geweldig. Niet te groot, en niet te klein. Pas prima bij mijn kamer, maar dat is voor iedereen weer anders. Ik ben verliefd op me subwoofer. Dat ding is geweldig. achterop zit ook een draaiknop om je bass te versterken. Stond bij aanschaf in het midden bij mij. Het setje staat totaal niet in de weg.

Ik bezit hem nu ongeveer 1,5 jaar. Vaak houden setjes het bij mij niet langer vol dan een half jaartje. Dit omdat ik mijn muziek wel eens erg hard heb staan. Zelfs al staat dit setje op zijn hardst, komt er nog een mooi geluid uit, en houd ie het lang vol!

Even wat over die duitse zender...Ik ontvang hem ook helaas, maar heb daarom ook een oplossing gevonden. Zet je boxen met muziek aan iets harder, en de radio wordt zachter/gaat weg.

prima dingetje.

wouter.kremer 22-09-2010

+ punten
mooi vol geluid
lekkere bas
mooie vormgeving
lange snoeren

- punten
Helaas net 2.5 jaar doen de achterspeakers het niet meer.
Veel last gehad van het opvangen van radiosignalen via de boxen

michaeldeone 05-04-2010

---------- update review 05-04-2010 ----------
Even mijn vorige review corrigeren.

ik begin langzaam aan spijt te krijgen ze gekocht heb toch..

elke avond hoor ik continue:

1: italiaans gepraat
2: muziek?
3: diverse radio gepraat/muziek

door me speakers heen komen..
terwijl geen radio niks aan heb staan.

echt heel vaag......

---------- oude review 07-03-2010 ----------
Heb deze speakerset 1 dag in bezit en heb al enige tijd langer ervaring met deze set mijn broer heeft hem al langer dan 1 jaar.

ben blij hem zelf ook gekocht heb want het geluid wat uitkomt is gewoon gelikt! echt heerlijk geluid!

heb zelf een HD Audio kaart op me moederbord van me pc waardoor het geluid zelfs nog mooier klinkt.

deze geluids set 5.1 is echt moeite waard om aan te schaffen.

Menno1972 02-02-2010
Geschreven voor: Logitech X-530

Ik heb dit setje nu ongeveer een week in huis. Ik schrik ervan dat ik nog meer mensen hoor over vreemde geluiden uit de speakers die inderdaad van een Duitse radio of televisie zender afkomstig moeten zijn. Het is echt heeeel erg irritant en ik vraag me dus ook af hoe ik dat weg kan krijgen.
Ook heb ik uit de achterste 2 luidsprekers een raar geluid alsof de muziek die ik eruit hoor onder water wordt afgespeeld.
De voetjes onder de speakers zijn leuk bedacht, maar als je ze aan de muur ophangt staan ze recht naar voren gericht, want als je ze draait hangen ze helemaal scheef. Al met al ben ik bang dat ik met deze speakerset niet beter afben dan met mijn oude setje van Trust!

gerbenhoogendam 24-12-2009
Geschreven voor: Logitech X-530

Top setje, voor de prijs in ieder geval!

Heb het zojuist staan.

Eerste indrukken zijn erg goed, aansluiten van de kabels zijn een eitje, de kleuren van de stekkers zijn in kleurtjes aan de sluiten op de centrale woofer. ( basbox )

Wat de kabels betreft, die zijn voor mij wat kort, ik heb gekozen om de speakers in de hoeken van de huiskamer te plaatsen. De kabels zijn hiervoor niet lang genoeg, maar ik heb een verlengkabel van 10 meter tulp <-> tulp kabel gekocht, tulp kabel is dubbel, dus deze moeten even los.

De speakers roteren op de voet, dus je kunt kiezen voor ophangen of staand plaatsen. Handig dus! Niet heel fantastische kwaliteit materiaal, maar wel degelijk. Prima voor de prijs dus.

Nu het allemaal hang de geluidskwaliteit natuurlijk! Kwaliteit is over het algemeen erg mooi, en zuiver. ( ik heb al gelezen dat mensen last hebben van radioruis. ( horen dus radiosignalen terwijl ze geen radio luisteren ) Maargoed, het staat net, dus nog maar even afwachten.

Een minpunt, en een vrij groot minpunt eigenlijk is dat er een erg diepe bas in het geluid zit die ik er tot op heden niet echt uit kan krijgen. Zelfs de basbox helemaal uitdraaien helpt niet! Maar ik ben nu in iTunes al met de equalizer aan het spelen, en dat lijkt heen hoop op te lossen, maargoed, het is niet alleen voor muziek, maar ook voor films en al het andere geluid wat er zoal uit mijn computer ( Mac ) komt.

Ik ga vanavond een film kijken op de beamer dus ik ben benieuwd!

Oja, nog 1 klein minpuntje is dat het set geen optische geluidsaansluiting heeft, en mijn iMac voor surround sound afhankelijk is op deze aansluiting. Geen 5.1 maar stereo verdeeld over 5 speakers dus!

Maargoed, ik heb 5.1 nergens voor nodig, zoals eigenlijk de meeste mensen.

Gamers en BlueRay kijkers zullen hier toch wel goed op moeten letten!

Al bij al heel blij met mooi geluid door mijn huiskamer! En nog vanavond mijn thuisbioscoop (beamer) compleet maken met bioscoop geluid!

Alle kopers veel plezier ervan!

Xavier-br 06-11-2009
Geschreven voor: Logitech X-530

Met veel reviews eens dat het geluid goed is. De bas is welliswaar erg laag en eigenlijk te hard (ook op lage stand) als je in een oud huis woont met houten vloeren en je de buren te vriend wilt houden ;-)
Ik persoonlijk heb veel last van interferentie van een Duits radiostation die er af en toe vrij hard doorheen komt. De draden zijn slecht afgeschermd, na ferrietkralen bij de connectoren + weggewerkt in een kabelgootje + het stopcontact v.d. pc geaard te hebben (!) ging het beter. Het gebeurt echter nog dat de zender er zo nu en dan zacht doorheen komt. Vandaar een 6 voor de kwaliteit.
Prijs/kwaliteit verhouding echter een prima set !

chris tiaan 21-12-2008

Echt super relaxed!
ik heb het setje niet 20 minuten geleden geinstalleerd, en het is echt geweldig geluid! Geweldige bas, heel helder geluid!
Ik heb veel dance en trance muziek, en de bas is daarbij echt heel mooi.
Ik heb net even gekeken hoe hard de bas kon, en dat is hard! Soms is de bas iets te hard, maar even bijstellen op je computer (als je de volumeknop van de bas op z'n laagste zet is het namelijk nog heel hard) en het is perfect! Super tevreden.
Controleer wel even of alle speakers het even goed doen, want dat had ik namelijk, en dan klinkt het een stuk slechter... Echt een super setje!!

ik heb nu een Logitech X-530 Refresh, maar ik weet niet wat het verschil is met de gewone, alleen dat hij iets meer kost.

De draden voor de 2 achter speakers zijn niet geweldig lang, maar dat lijkt me wel aan te passen.
Aanradertje!

Naam14 02-12-2008
Geschreven voor: Logitech X-530

Dit setje is gewoon top!! Vorig jaar 2007 heb ik dit setje gekocht. Het viel me gelijk op dat er heel mooi geluid uitkwam dan je eigenlijk van dat geld verwacht! Ik heb het setje nu nog steeds. Ik heb ook een keer iets vreemds gehad. Ik had de volume knop op het laagste en opeens hoor ik een piraat er doorheen. Ik heb het maar een keer gehad.
Verder is dit een top setje voor mensen die van een goede lekkere bas houden. Want deze bas heeft een nieuwe laag bas techniek en zo hoor je dan een lekkere bas.

Adriaan Heystek 17-10-2008
Geschreven voor: Logitech X-530

Dit setje brengt een schitterend geluid voort! Zeker als je nog een mooie geluidskaart in je PC hebt hangen (ik heb een Theatron Agrippa 7.1).

Zoals al eerder beschreven af en toe wat ploppen, maar ik heb geen radiostoringen gehad!

De bas is zeker wat hard, maar als je daarvan houd moet je echt dit set nemen! In de X-540 is de bas minder benadrukt, dus een aanrader voor mensen die niet zo van bas houden.

Het setje geeft bij DTS ook een heel goed geluid! Schitterend! Bij films en games is het geluid geweldig! Bij muziek ook, maar af en toe moet je echt wel n beetje spelen met je equalizer, maar dan heb je ook wat!

Het is voor dit geld echt een aanrader!

John1970nl 04-11-2007
Geschreven voor: Logitech X-530

Na de goede reviews dit setje aangeschafd.... snel naar huis en aansluiten maar!!! Tot mijn verbazing plopte dit setje redelijk veel en kreeg ook een vreemde radio zender als het geluid zacht stond. Even op de site van logitech gekeken en..... dit blijkt vaker voor te komen!!! Dus... logitech maar even telefonisch benaderd. Klacht voorgelegd en het ploppen is bekend. De radio zender is mss te verhelpen om de draden van de speakers in te wikkelen met aluminiumfolie.....moest daar hard om lachen en de vraag gesteld om dan na het aanschaffen van een set speakers van logitech, op de terugreis even bij de supermarkt te stoppen om 3 rollen alu-folie aan te schaffen......
Uiteindelijk set terug gebracht en de x-540 aangeschafd, nergens geen last van zowel het ploppen als de radiozender. en voor die paar euro's meer nog wat extra handige zaken zoals een midden speaker die boven op een tft scherm te plaatsen is en een matrix-functie voor surround.

Anjo_Ikke 28-10-2007
Geschreven voor: Logitech X-530

Heb deze set een paar dagen geleden gekocht, maar heb de volumeknop nog niet helemaal open gehad, heb het nog niet aangedurfd. Er komt een goed geluid uit, maar zoals meerdere mensen aangeven is de bass niet goed in te stellen, zelfs op minimaal vind ik dat dit nog te erg benadrukt wordt. Verder gebruik ik het setje meestal om te gamen, verder kijk ik ook nog wel eens een film of luister ik muziek. Vergeleken bij de boxen die ik gewend ben zijn deze echt een hele vooruitgang! Je hoort de kogels aan alle kanten om je heen vliegen. De set past verder ook mooi bij de pc, ook dit was een reden om het te kopen. Al met al is het een aanrader!

e_design 14-08-2007
Geschreven voor: Logitech X-530

Het is gewoon ware zooi. Ik heb erg veel last gehad van radio storingen en dergelijk.

Heb op de site gelezen en dat het een bekend probleem is.
Ik heb hiervoor gebeld naar logitech support, maar logitech zei dat het een bekend probleem is, maar er ook geen oplossing meer zal komen.

Ik kreeg het advies om maar terug naar de winkel tegaan waar ik heb hem gekocht, en heb hem meteen omgeruild voor een creative, deze werkt wel perfect, onder dezelfde omstandigheden.

Voor de rest was de handigheid en design en geluid kwaliteit helemaal in orde.

Helaas hebben ze zoals bij de overige speakers, geen haakje aangebracht om de speaker te kunnen ophangen.

DUde93 06-08-2007
Geschreven voor: Logitech X-530

Hi, ik heb deze stereo-set al een drie kwart jaar, en ik ben er zeer tevreden over de vriezer staat dixht bj de pc en de stroom werkt erop dus die delen. dan krigj je een dreun, maar de kwaliteit is verbluffend. Ik denk wel dat ik er wat kabels bij moet kopen anders gaat het niet lukken, DIT IS DUS EEN AANRADER!!!!

Jaimie1985 11-05-2007
Geschreven voor: Logitech X-530

Met 1 woord geweldig!!!!!!
Voor deze prijs kun je normaliter weinig verwachten, maar echt waar dit ging mij verwachting te boven.
Het geluid is gewoon goed.

Hans en Linda 21-01-2007
Geschreven voor: Logitech X-530

Wat kun je verwachten van het instapmodel X-530 van Logitech?
Tsja, als je al jaren een simpel stereosetje met een redelijk geluid gewend bent dan; NOGAL VEEL !

Mooi vol geluid en de buren zijn er niet blij mee!!

Minpuntjes?
Eigenlijk maar twee. Als eerste, dit is echt een setje voor de bass liefhebbers.
Heren en dames die de buren willen wegdreunen vanuit hun slaap- cq werkkamer komen absoluut tot hun recht maar ben je een ietsje mindere bass liefhebber zoals ikzelf dan is het wel wat vervelend dat zelfs de laagste subwooferstand nog steeds een aardige dreun voortbrengt. dit is een beetje een manco bij muziek, bij films en games is het echter weer mooi. Probleem los je echter op door de subwoofer niet, zoals gebruikelijk, onder je bureau en tegen de muur te plaatsen maar op dezelfde hoogte of zelfs boven je voorsatellietspeakers te plaatsen. Dit is even een beetje uitproberen.
Daarna een beetje sleutelen met je audio manager equalizer op je pc en het is ok.
Ten tweede, hoge tonen zijn niet in te stellen ( ik vindt een mooie felle treble altijd wel aardig, afhankelijk van de muziek ) maar ook dit dit dus aan te passen via je audio manager en bij mij klinkt alles nu perfect.

Natuurlijk is deze set voor dit geld niet te vergelijken met bv mijn Onkyo surroundset van de woonkamer maar als je gewoon een lekker vet geluidje op je pc wil voor muziek, films en games en je wilt niet al te veel geld uitgeven dan is deze set een absoluut aanradertje.

Aansluiten is een makkie door de gekleurde stekkers. Zelfs de grootste leek kan de was doen.
Achterkabels wellicht iets aan de korte kant maar voor mijn kamer voldoende.
Als je echt een grotere kamer hebt dan dien je wellicht even naar de electroshop te gaan om twee verlengkabeltjes te halen.

Filmpie kijken op je pc in Dolby Digital 5.1 is geweldig en gamen is even wat anders met zo'n geluid.
De raketten en mitrailleurs gieren je bij Pacific Fighters om de oren!

Kortom, dik tevreden !