Logitech Z-2300

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 91 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech Z-2300 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

waltergel7 29-07-2015
Geschreven voor: Logitech Z-2300

Eerlijk gezegd wil ik op attenderen dat deze speakerset Z 2300 een uitmuntend kwaliteit heeft bij het produceren van geluid. Maar het heeft ook zijn min punten, je kan hem wel keihard zetten, dan misvorm het gelud. Bij een normaal gebruik heb je last van irritante bas tonen dat tot de bovengelegen slaap kamer deurdreunt, dit wordt door de meeste medebewoners als niet prettig ervaren.

Maar ik ben tich verzot op deze luxe set speakers mt een ingebouwd eindversterker, dit vanwege zijn bas en hoge en midden kwaliteiten tonen. Maar ik had deze set al sinds 2029 in mijn bezit. Nu maakt hij wel een begin van ouderdom. Het geluid wordt niet meer gelijkmatiger, alleen bij langdurig gebruik.

Al met al vindt ik type set, een geweldig iets, alleen wordt het helaas niet meer op de markt gebracht sinds 2014.
Hier baal ik als een stekker van. De nieuwe opvolgers zoals de Z623 THX, vindt ik niks vergeleken met de Z 2300, Qua vormgeving en bedieninggemak.

Groetjes Walter.

Aronspa1 27-11-2014
Geschreven voor: Logitech Z-2300

Deze set twee jaar geleden gekocht voor de PC via marktplaats. Geen moment spijt van gehad. Een heerlijke sound met (volgens mij) in alle frequenties een prima balans. Ik ben er zelfs zo blij mee dat ik zojuist een tweede setje, weer via marktplaats heb gekocht voor in de schuur bij mijn fitness apparaten. Telefoon of MP3 speler eraan hangen en knallen maar! Geluid is strak, vol en voor mijn gehoor (50 jaar) super.... ;-)

Datalek 04-09-2012
Geschreven voor: Logitech Z-2300

Deze set nu 3 jaar in gebruik en hij bevalt nog steeds zeer goed. Diepe bass is wel erg overheersend daarom bassknop in het midden neutraal en een goede 2x12 bands equalizer/preamp met IFR remote er voor gezet. Toonregeling is naar mijn idee wel noodzakelijk voor dit setje want rechtstreeks klinkt hij wel erg vlak. En met deze opstelling heb je draadloze controle over het volume. De versterker achterop de subwoofer is niets meer dan een stereo eindversterker van 120Watt RMS en die kun je zelfs mocht ie kapot gaan los kopen bij Conrad. En je hoeft niet persee de bijbehorende satteliet speakers te gebruiken als je die niet levendig genoeg vind. Heb het eens geprobeerd met 2 pioneer autodeur speakers en dat klonk fantastisch zelfs beter vond ik. Maar het zag er esthetisch niet zo mooi uit dus moest ik weer terug naar de originele die ook best te pruimen zijn als je de equalizer goed instelt.
De kwaliteit is gewoonweg goed te noemen maar als je iedere dag voluit gaat moet je ook beseffen dat ie eerder kapot kan gaan aan overbelasting en verhitting. Houd de koelribben van de amp vrij en bij extreme belasting zet er een vetilator bij. Verder eigenlijk geen minpunten, gewoon een mega goede set.

Goenz 06-09-2012

Hey Datalek! Weet je of je ook de tonen kan regelen op een virtuele manier? via bepaalde software ofzo? Ik ben ook al 3 jaar erg tevreden maar inderdaad: nogal wat vlakke tonen. Heb onlangs een nieuwe 2de hands satelliet gekocht omdat er eentje stuk gegaan was... Verder vroeg ik me af op hoe jij auto speaker kan aansluiten op de RCA ingangen? Is het mogelijk om hier eender welke andere soort 8ohm speakers op aan te sluiten? Ik weet niet goed waar ze RCA speakers apart verkopen... thanks!

Stormbreaker 13-07-2012
Geschreven voor: Logitech Z-2300

Ik heb dit set al 2 jaar in mijn bezit maar het is absoluut nog niet toe aan vervanging. Geeft een prachtig geluid en het heeft een machtige bas. Zelf ben ik een grote muziekliefhebber en ik hou vooral van Mark Knopfler. Zijn muziek wordt door deze speakers echt goed weergegeven, zowel de hoge tonen als de lage tonen. Dat is bij de meeste speakers, hoofdtelefonen en oordopjes absoluut niet goed, daarbij is óf alleen de hoge tonen óf alleen de lage en middentonen. Bij dit set is dat absoluut niet zo, alle tonen spatten ervan af.

BoomBass 26-05-2012
Geschreven voor: Logitech Z-2300

Ik heb deze speakers nou iets meer als 1,5 jaar, en ze vallen mij wat tegen. Iedereen zegt dat de bas helemaal geweldig, maar dit valt reuze mee. Op bepaalde frequenties (zoals 60 hz) is de bas echt keihard als tie op 100 zit en op andere frequenties (zoals 30 hz) is tie opeens veel zachter. De bas is ook niet bepaald strak, het is te veel boom boom dan echt strakke bas. Mijn subwoofer maakt een ratelend geluid als de bas een beetje hard staat, omdat ik ze een aantal maanden geleden voor 5 minuten lang op 60% heb gezet met een liedje met veel bas... Dit zou eigenlijk niet moeten gebeuren met een setje die zo duur is. De satellieten hebben goede kwaliteit als je het vergelijkt met €20, 30 euro speakers, maar zijn de 100 euro echt niet waard. Het middengebied ontbreekt, wat voor een saai geluid zorgt. Als je puur krachtig bas wilt zonder dat het strak klinkt en je redelijk geluid wilt, moet je voor deze gaan. Als je goed geluid wilt in het midden en hoog gedeelte, met een subwoofer die een strakke bas geeft maar niet zo een harde bas heeft, zou ik voor een Edifier setje gaan.

kelvinuden 17-03-2012
Geschreven voor: Logitech Z-2300

Wat een bas niet normaal!!! Echt een ongelooflijk geluid. Ik ben nu 2 jaar in bezit van deze set en ik heb nog steeds geen spijt, integendeel. Mocht je nog twijfelen naar alle reviews voor de mijne gelezen te hebben...bij deze, niet meer over nadenken en gewoon halen! Jammer dat ie steeds minder makkelijk verkrijgbaar word. Ze hebben een opvolger, de: logitech z-623...die komt bij lange na niet in de buurt van deze en ik hoorde veel problemen met signaal en ploppend geluid...maar goed ik dwaal af. Deze is geweldig.

VincentKoo 27-02-2012
Geschreven voor: Logitech Z-2300

Ik gebruik deze set nog steeds elke dag met plezier! De enige tekortkomingen die deze set heeft is dat de volumeknop bekabeld is. Bedenk goed waarvoor je hem gaat gebruiken wat dat betreft.

jeff-nl 04-10-2011
Geschreven voor: Logitech Z-2300

de logitech z2300 is een leuk starter setje, hij ziet er redelijk stijlvol uit en heeft mooie donkere bas het is alleen iets minder dat ik met 2 setten het probleem had dat een van de 2 uitgangspoorten van de sateliet speakers niet werkte of snel kapot gingen, ook zijn de sateliet speakers helaas niet echt helder te noemen.
het geluid is redelijk maar voor de prijs kwaliteits verhouding raad ik toch iets anders aan.

zweeffan 23-03-2012

De logitech z-2300 heeft maar 1 speaker per sateliet.

sdream 20-05-2011
Geschreven voor: Logitech Z-2300

Prima geluid maar alleen jammer dat je geen onderdeel zoals de volume en basregelaar los kan kopen, als iemand er een over heeft hou ik me aanbevolen

Diversen 05-04-2012

Hoi

Ik lees net je vraag over losse onderdelen.
Mijn Z2300 heeft een defecte uitgang (r) op de bas speaker. Herstel is niet mogelijk.
Als je wil mag je de onderdelen komen halen.

gr ron

Joost Kooijman 03-05-2011
Geschreven voor: Logitech Z-2300

Deze speaker heb ik sinds 2007 in mijn bezit en nu in mei 2011 nog steeds dagelijks in gebruik naar volle tevredenheid!! Een aanrader dus!

De geluidskwaliteit is super in een gewone huiskamer. Ooit heb ik deze set in een noodgeval moeten inzetten om een café te vullen. te doen met het volume helemaal open, maar hij is dan niet meer helemaal zuiver.
Los daarvan: Voor films en muziek in de huiskamer is het een TOp aparaat met de volumeknop zelden boven de 50%.
De bas is instelbaar, maar, met een handdoek in de woofer-gang en de bas-instel-knop op 0% toch soms net te veel bas. Graag zou ik de bas nog verder omlaag draaien om tijdens een film, met hard geluid, de buren niet te wekken. Daarom een 9 voor geluidskwaliteit.

Op de vormgeving valt niets aan te merken, behalve dat kabelmanagement m.i. beter had gekund. Er lopen namelijk 2 draden uit de volumeregelaar (één naar de versterker en één voor de input (3,5mm JACK)). Dit had wat netter gekund maar staat bij mij nooit in het zicht dus evengoed heel tevreden.

Duurzaamheid... Tsja, na 5 jaar veelvuldig gebruik nog steeds een kristalhelder geluid... TOP!

remcoow 07-02-2011
Geschreven voor: Logitech Z-2300

Ik heb dit setje nu jaar in gebruik.. Voor films en muziek als hiphop r&b e.d. is het super! zoals hier voor werd gezegd voor de wat rustigere muziek is de bass al snel in overheersing! Maar dat luister ik niet. Kortom beste prijs kwaliteit verhouding ooit! de subwoofer is echt super krachtig en daar ben ik heel erg blij mee. Sleur mijn setje geregeld naar vrienden en het het gemak van 1 3,5mm audio jack is ideaal voor aansluiten op pc, telefoon op mp3 speler. dikke pluim voor dit product

Benoit22 25-01-2011
Geschreven voor: Logitech Z-2300

De geluidskwaliteit is opzich erg goed, het is alleen jammer dat als je de bass zo laag mogelijk zet, deze nogsteeds overheerst, en dat is bij sommige muziek bijvoorbeeld echt niet relax... bij andere muziek is de bass juist meesterlijk

Deze speakers heb ik na een jaar of 4 opgeblazen, de volumneregeling stond op ongeveer 70 procent en toch zijn mn speakers flink opgeblazen, daar baal ik erg van en ik vind het ook te makkelijk gaan...

Fritss123 01-01-2011
Geschreven voor: Logitech Z-2300

Heb hem nu meer dan een jaar, en nog geen moment spijt gehad van deze aankoop.
Ik gebruik hem op mijn imac.
Ik vind het geluid supergoed, maar ik weer verder niet zoveel van geluid af. Voor films/muziek vind ik hem super. Soms is de bas iets te zwaar, dan beginnen er dingen te trillen maar dan kan ik de bas gewoon terug draaien.

Ik heb 1 van speakers ook al meerdere keren perongeluk van mijn bureau op de grond gegooid. Welliswaar op tapijt met hout eronder maar toch, hij doet het nog steeds prima.

Hugo Moens 13-12-2011

Dag Frits,

Ik ga in januari ook een Imac 27 inch kopen en bezit eveneens Logitech Z-2300 speakers. Ik vraag me af of het geen problemen heeft gegeven bij het aansluiten. Zitten de juiste aansluitkabels bij de speakers om op het scherm te worden aangesloten? Is de geluidskaart voldoende sterk voor deze speakersen is het geluid prima zonder ruis wanneer de speakers iets harder staan!!! Groetjes. Hopelijk lees je dit bericht en krijg ik een antwoord.

cbdekleijn 22-10-2010

geluid:
valt erg tegen met afspelen van muziek maar misschien als ik de woofer ergens anders kan zetten met een verlengkabel dat het dan beter gaat worden maar dat weet ik nog niet.
heb al speciaal spikes gekocht van 25 euro maar ook dat hielp niet.
met een spel is het geluid weergaloos

vormgeving:
is wel oke ,staat mooi naast mijn imac ,al is de subwoofer wel erg groot maar dat had ik kunnen weten.

duurzaamheid:
dat weet ik nog niet maar ik ga er van uit dat ie gewoon 2 jaar meegaat en dan kopen we wel iets nieuws weer

Solburn 08-08-2010

Heerlijke set!

De kwaliteit voor de prijs (was ook nog eens in de aanbieding) is gewoon goed. De bass neigt wel een beetje naar de zware kant, zeker als de speakers nog niet ingewerkt zijn. Heb zelf de bass in geluidskaart applicatie een beetje naar beneden gezet. In het begin moeten de speakers ook nog wat inwerken (wat met alle speakers zo is) de bass gaat dan nog wat naar beneden en de reactie wordt wat directer.

Ben zelf vrij kritisch maar zou deze set zeker aanraden voor iemand die een 2.1 set zoekt met wat volume, bass en ook nog eens goede middentonen.

Viksnor 10-06-2010
Geschreven voor: Logitech Z-2300

Wat een godelijke set is dit!! Nog nooit harder dan de helft gezet want dat is al hard zat om de buren aan de deuren te krijgen:P Als je van muziek met een bass houd is dit perfect. Ik luister vooral hardstyle en ik dreun lekker weg. Heb hem nou al een jaar en nog nooit problemen gehad en het geluid is nogsteeds hetzelfde. Prima kwaliteit dus en je krijgt waar voor je geld. Maarja dat mag oko wel van een pakket van 16 kilo:P

chowke 09-06-2010
Geschreven voor: Logitech Z-2300

Ik ben ook sinds een week of zes in het bezit van de logitech Z-2300 ik gebruik hem als alternatief voor de speakers van de Yamaha Tyros 3
en dat voor minder dan de helft van de prijs je zet de speakers met behulp van een stukje antislip op een hoek van het keybord en ze staan ook nog beter dan de originelen je weet niet wat je hoort ben zeer tevreden.

w.h.n 01-06-2010
Geschreven voor: Logitech Z-2300

Vandaag DE Z-2300 BINNEN GEKREGEN.
Aangesloten op een Yamaha PSR
E-413 Keyboard,nou dat gaat lekker hoor.
Moet alle toonaarden verwerken en gaat fijlloos.
Ben er zeer tevreden over en blij met de keuze die ik gemaakt heb.

Anoniem 21-05-2010
Geschreven voor: Logitech Z-2300

Wow......wat een speakerset zeg!!! Vandaag gekocht en meteen onder de indruk van het geweldige geluid wat deze set produceert. Tonen klinken vol en helder. Prijs/kwaliteit-verhouding is gewoon subliem!

Big-V 20-05-2010
Geschreven voor: Logitech Z-2300

Veel volume en redelijk geluid voor een schappelijke prijs.
Helaas heb ik, anderhalf jaar en twee kabelbreuken verder, even genoeg van Logitech speakersets.

mmalja 23-12-2009
Geschreven voor: Logitech Z-2300

Al 1,5 jaar in het bezit van de Logitech Z-2300. Is echt een super speaker set.
Zeer tevreden - perfect geluid zowel voor muziek als voor films.

LeonKruize 01-12-2009
Geschreven voor: Logitech Z-2300

Ik had al een PlayStation 3 in de huiskamer staan. In de vakantie een Full HD televisie bij elkaar gewerkt en het spul op m'n eigen slaapkamer neergezet. En na de eerste uren spelen en films kijken, concludeerde ik dat er iets miste: Lawaai...

Ik heb een kleine kamer: 3 bij 2.5 meter met een schuin dak. Een 5.1-geluidsset zou teveel van het goede zijn, en 'virtual surround' is een drama in combinatie met een schuin dak: Het geluid weerkaatst van de ene kant veel sterker dan aan de andere kant. Hierdoor lijkt het geluid aan de ene kant harder. Een 2.1-geluidsset was dus de beste keuze.

In veel gevallen kom je 2.1-geluid tegen met een DVD-speler, ik heb een PS3 en heb geen behoefte aan een extra afstandsbediening. Computerluidsprekers hebben meestal niet genoeg lawaai of bas. Toen kwam ik de Logitech Z-2300 tegen, een geluidsset met een aantal behoorlijke beloftes. Na wat onderzoek naar het THX-certificaat en het lezen van vele reviews, besloot ik dat deze het zou worden. Bestellen maar!

In een grote doos kwam de Logitech Z-2300 aanzetten na een lange reis vanuit Redcoon Benelux. Mee naar boven genomen, uitgepakt en aangesloten op m'n PS3. Ik was overweldigd door het geluid en die bas, die bas! Alsof er een vrachtwagen op en neer stuitert achter de muren.

In gebruik met spellen doet de Z-2300 goed zijn werk. Voor muziek zou ik deze niet aanraden. Maar de Z-2300 komt pas echt tot leven tijdens het kijken van een film. De speakers staan 1,5m uit elkaar met de subwoofer in het midden, op een blok piepschuim van de verpakking. Dit doe ik om het trillen te minderen bij een zachter volume, anders wordt het te.

Dankzij films als Angels & Demons, Batman, Planet Earth, Terminator en Transformers ben ik helemaal weg van de Logitech Z-2300!

Het enigste nadeel wat ik ondervindt is dat er geen draadloze afstandsbediening bijzit. Ik moet dus heen en weer lopen om het volume of de bas aan te passen.

Vato1986 25-11-2009
Geschreven voor: Logitech Z-2300

De vele goeie reviews die er al staan doe ik er nog een schepje bovenop!

Echt een topsetje!
Had hiervoor een home cinema set met een piek van 350watt.
Maar deze komt er met gemak bovenuit. Hij bevalt me helemaal en hij staat pas een uurtje te spelen!

De bass is echt goed en daarmee tril je niet alleen jezelf van je bureaustoel maar ook de buren!

Cool

betsberg2 18-11-2009
Geschreven voor: Logitech Z-2300

Ik ben de set sedert enkele uren aan het uittesten. Smaken verschillen natuurlijk maar ik vind de klankkleur eerder matig. Het ding is inderdaad in staat om je interieur weg te blazen en de bas klinkt meer dan ok. Toch vind ik het geheel eerder klinken als een kartonnen doos. Ik mis de middentonen. De set is aangesloten op mijn iMac die spijtig genoeg geen equalizerinstellingen heeft, daartoe moet ik mij software aanschaffen.
Als vergelijkingsmateriaal heb ik geluisterd (via mijn Ipod) naar mijn (goedkope) DVDset van Sony (5.1 surround) die niettegenstaande zijn 400watt zeker het volume niet haalt van de Logitech, maar toch beter klinkt. Ik heb ook vergeleken met een "stagepas" van Yamaha (mini PA-installatie van 400watt). Ook hier hetzelfde : qua volume soort de Logitech beter maar de klank is minder goed dan mijn Yamaha. Ook mijn sennheiser-headset ingeplugd in de afstandsbediening klinkt veel beter. Conclusie : veel volume en kabaal, goede bassen, kleine prijs (€ 129 bij redcoon) maar de hifi-liefhebber (weliswaar niet echt de doelgroep van dit toestel) zal teleurgesteld zijn.

xfireinterface2006 27-10-2009
Geschreven voor: Logitech Z-2300

Ik heb vandaag de boxen gekregen en ik ben er wel blij mee. je hoord hem door het hele huis heen. maar de bass valt me wel een beetje tegen. ik had wel meer verwacht. maar ach wat zeur ik ook ik ben nog maar 14 dus dit zijn hele goeie boxen voor mijn doen. ik heb de subwoofer nu onder mijn bureau staan en ik moet zeggen dat mijn broek wel heen en weer schud. ik hoor de muziek door het hele huis heen. zonder dat die heel hard staat.
het was een goeie aankoop en het geld waard.

het enige minpunt is dat de linker box zachter is dan de rechter. maar alleen als je hem op zen zachts hebt staan.