Creative GigaWorks T20 Series II

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Creative GigaWorks T20 Series II op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

van os 09-08-2014

Ik was toe aan een paar nieuwe computerspeakers, omdat de oude Creative set na jaren trouwe dienst, door het gekraak van de volumeknop niet meer om aan te horen waren. Juist omdat ik als muziekliefhebber graag tijdens mijn werk de hele dag muziek aan heb staan (aan het gewouwel van de radio-DJ's stoor ik me mateloos!), ben ik op zoek gegaan naar een compacte set. Gewoon 2.0, want ik kijk geen films en speel geen spelletjes, dus een 5.1 set hoefde niet.
Afgaande van de reviews hier op Kieskeurig en op Tweakers.net, kwam ik (weer) op Creative uit. Logitech kregen naar mijn mening te weinig positieve beoordelingen (wat mij wel een beetje verraste), dus kwam de T20 al gauw in beeld. De T10 leek mij iets te klein, en de T40 juist weer te groot. Het formaat van de T20 past precies op de plank boven mijn bureau, net iets boven oorhoogte. Ideaal dus!

En dan natuurlijk, waar het allemaal om draait: het geluid! Zelfs nog beter, dan ik verwacht had! Perfect voor deze toepassing, mooi zuiver hoog en een volle bas. Goed in balans, ook als het volume laag staat (wat tijdens mijn werk bijna altijd het geval is) Ik was echt verrast, wist niet dat dit formaat speakers tegenwoordig zo mooi klinken. En dan zeker voor die prijs.

Nadelen? Nou ja, wat al door verschillende mensen hier is geschreven: de wat onstabiele voet. Die is aan de smalle kant en als ze op het bureau staan of in de loop, dan kúnnen ze makkelijk omvallen. En de bedieningsknopjes op de voorzijde zijn inderdaad erg klein uitgevallen en glad. Heb je geen fijne, dunne vingertjes, dan kan dat wel als "lastig" worden ervaren.

Verder las ik dat ze ook geschikt zijn om ze op je TV aan te sluiten. Dat ga ik zeker een keer proberen. Die ervaring zal ik hier dan delen!

EKO Vega 29-01-2014

Mooie compacte speakers met een fantastisch geluid, althans voor zo'n compacte speaker van deze prijs. Ik hoef persoonlijk op mijn pc geen films te bekijken met mega surround opgepompt super bass geluid, of bij ieder mailtje een blieb en andere irritante geluidjes te horen. Maar het geluid wat ik wel wil horen moet van behoorlijke kwaliteit zijn en niet onnatuurlijk opdringerig of vermoeiend. Toen na een verhuizing mijn stereo installatie van zeer goede kwaliteit nog niet uitgepakt was heb ik via deze speakers verbazingwekkend goed van klassieke muziek kunnen genieten. Het geluid is zuiver, gedetailleerd en mooi in balans. Alles natuurlijk in relatie tot de prijs. Ik zou zeggen: koop niet van die goedkope prullen maar geef iets meer uit voor deze kwaliteitsspeakers naast je pc. Ze zijn lekker compact en degelijk uitgevoerd en van mooie materialen. Ben beslist zeer tevreden en ze zijn hun geld zonder meer waard.

k2 17-01-2014

Deze speakers geven een fantastisch geluid. Ook de bas is ruim voldoende voor mij. Het zijn de beste speakers, die ik ooit heb gehad.

janp23 12-08-2013

Dit zijn kleine speakers met een ingebouwde class B versterker. Het formaat en het vermogen geeft natuurlijk zijn beperkingen. Neem daar de prijs bij van ver onder de 100 Euro en je weet meteen wat je aan kwaliteit kunt verwachten.

Ik gebruik de speakers nu ruim een jaar en op alle fronten vallen de speakers mij zeer mee. In de winkels zie je veel setjes met een losse basspeaker. Die zouden een beter geluid geven. Nee dus. Je hebt nog meer kabels en je bent nog inflexibeler in het gebruik. De lage en hoge tonen komen prima uit de verf. Het midden zou voor mij wat meer mogen hebben. Lage en hoge tonen zijn apart te regelen, dat is een belangrijk voordeel. Tot half vermogen doen de speakers het erg goed. Daarna krijg je toch te maken met vervorming, maar dat is logisch gezien formaat, uitgangsvermogen en prijs. Al met al een prima set speakers die voor veel soorten muziek goed zijn te gebruiken.

Ook de bijgeleverde kabels maken het mogelijk om de set meteen aan te sluiten en te gebruiken. Het netsnoer is wat aan de korte kant.

De speakers zien er leuk uit. Maar door de smalle basis moet je wel oppassen dat ze makkelijk omvallen. Als je de speaker in het voorbijgaan even aanraakt moet je meteen vangen.

Alles ziet er zeer stevig uit en ik verwacht dan ook er nog jaren plezier van te hebben.

Conclusie: ik denk dat voor deze prijs je geen betere speakers kunt krijgen. Voor mij is deze 2.0 set heel wat beter dan de 2.1 sets die ik gehoord heb.

inglein 16-11-2012

Dit zijn speakers met een zeer goed geluid vergeleken met andere pc-speakers in deze prijscategorie.

Nadat ik hem uitpakte kreeg ik hem aanvankelijk niet aan de praat terwijl alles toch goed zat aangesloten. Het probleem bleek 'm te zitten in het bijleverde earphonesnoertje wat niet zo makkelijk contact maakte maar na wat draaien en duwen aan beide kanten bleek het probleem opgelost en klonk er heldere muziek door de speakers. Geen idee waarom ze niet hetzelfde snoer bij deze set hadden geleverd als bij de T10 want mensen zouden best weleens kunnen denken dat de speakerset kapot is en hem daarom retoursturen.

Zoals eerder hier in een review vermeld is deze speaker voller van klank dan de T10. Persoonlijk vind ik hem beter klinken dan de Philips SPA 5300 die ook nog die onhandige bas-joekel heeft waar je nooit een goede plek voor kan inruimen. Wel heeft de Philips meer geprononceerde bastonen, dus als je een basboemfreak bent en je minder eisen stelt aan de midden- en hogere tonen is dat wellicht een betere keus.

De Creative T20 verbruikt evenveel stroom als zijn kleinere broertje T10, namelijk 2 watt (opgemeten), dus heel energiezuinig is-ie en dat is toch mooi meegenomen.

Ashiris 27-07-2012

Vanaf het begin ben ik heel erg tevreden over deze speakerset. Het geluid vind ik geweldig, de prijs ook. Helaas brengt deze week de linker luidspreker een krakend geluid voort en moet ik een nieuwe hebben. Ik ben gisteren wezen luisteren naar een bose voor 99 eur maar de kwaloteit van het geluid kan niet tippen aan deze set die toch 35 eur goedkoper is.Al met heel tevreden, echter, ik heb hem nu twee jaar en ik vind eigenljik dat ie wel wat langer mee zou moeten kunnen. Hij wordt wel elke dag intensief gebruikt door mij want ik ben verslaafd aan muziek. Soms luister ik ook naar intervieuws via youtube en dan zet ik hem hard zodat ik hem overal kan horen dus misschien is ie daarom wel eerder stuk gegaan. ik vind hem voor die prijs een aanrader. ik heb gisteren ook nog even een bose van 249 eur geluisterd, ja die is ook goed. maar wel duur.

JanF 27-06-2012

Heb deze boxen nu 4 maanden in gebruik en moet zeggen dat ze uitstekend bevallen. Een prima aankoop voor weinig geld.

JanF 07-03-2012

Op basis van reviews op Kieskeurig.nl en Duitse tests heb ik besloten deze set te kopen. Ik heb de boxen als PC-speakers beoordeeld en dus niet vergeleken met de boxen van mijn stereo-installatie. Dat zou onredelijk zijn, omdat die een factor 20 duurder zijn. Ik heb een systeem met subwoofer en sound surround vervangen door deze 2 boxen en moet zeggen dat de geluidskwaliteit zeer verbeterd is. Een mooi frequentiebereik wordt gecombineerd met een goede balans tussen (regelbare) hoge tonen, het middensegment en de (regelbare) bas. Het geluid is aanmerkelijk beter dan dat van de T10. Voorafgaand aan de koop heb ik de T10 en de T20 beluisterd.
Ik ben blij met deze aankoop en kan hem bij iedereen aanbevelen (al kan ik mij voorstellen dat gamers toch kiezen voor sound surround en een subwoofer). Ik gebruik de boxen voor het afspelen van muziek.

Ruudfj 16-02-2012

Heel veel positieve beoordelingen gelezen, echter valt de geluidskwaliteit voor een audiofiel wel erg tegen. Lage en hoge tonen overheersen erg. De middentonen komen gewoon niet zuiver uit de speakers. Maarja, wat wil je voor €60,-.. Value for money zal ik maar zeggen!

Edwin Heesbeen 05-01-2012

Na een lange tijd zoeken naar een fatsoenlijk setje voor bij mijn pc ben ik uitgekomen bij de Creative GigaWorks T20.

Ik ben geluidtechnicus van beroep en moet nog wel eens een kleine audio edit projecten uitvoeren.
Tot voor kort deed ik dit allemaal op de koptelefoon, maar omdat dit toch altijd enigsinds een vertekend beeld geeft wilde ik een fatsoenlijk speaker setje bij de pc wat niet al te duur is.

Ik heb volgens mij (tot ergenis van de verkoper bij Mycom -:) ) alle logitech setjes gehoord en ze stuk voor stuk afgekeurd, mijn god wat klinkt dit allemaal beroerd zeg.
Toen kwan hij als laatste met de Creative GigaWorks T20 aanzetten, deze beluisterd en was eigenlijk meteen van meening dat deze speakertjes erg lekker klinken.

Heb ze nu 1 maand in huis staan, en ik ben er zeer tevreden over.
De drivers zijn dan wel klein, maar zo klinken ze niet.
Het basspeakertje is een echt brutaal dingetje, lekker stug.
Het laag is natuurlijk niet heel erg spectaculair, maar wel eerlijk, en niet opgefokt (zoals bij al die logitech setjes)
De middentonen zijn lekker detailrijk en sluiten mooi aan io het hoog.
De hogetonen zijn erg mooi door het 1" softdome tweeterje, ook hier weer een eerlijk geluid en niet opgefokt.
De totale vermogen van 14watt komt er ook echt uit, en is meer dan voldoende.In tegenstelling tot al die andere meuk waar beweerd wordt dat er wel 50 of 100watt uit komt wat gewoon bullshit is, er komt nog niet eens de helft uit.

Naar mijn idee is dit setje zijn geld dubbel en dwars waard, als ze het dubbele hadden gekost had ik ze ook gekocht!!

Bijzonder tevreden!!!

diederik00 01-12-2011

Aan de hand van de recensies op kieskeurig naar de winkel gegaan om een aantal setjes te beluisteren.

Ik wilde een 2.0 set met een mooi geluid, harmonieus en geschikt voor verschillende muziekstijlen.

Bij voorbaat wist ik dat dit best lastig zou worden. de meeste setjes worden immers met een kleine subwoofer geleverd. Dit wilde ik pertinent niet, naar mijn mening wordt in vele gevallen alleen het vlakke geluid van de speakers gemaskeerd door een te aanwezige bas, die hierdoor het evenwicht verstoort.

In mijn zoektocht zijn alle andere speakers van Logitech, Philips snel afgevallen. Naar mijn mening hadden ze een te vlak geluid, ofwel het klonk mijns inziens als een kartonnen doos.

Bij Paradigit kon ik verschillende Creative speakers testen. Ik heb mij gericht op de t12 en t20. De t20 heeft een warmer en harmonieus geluid dan de t12. Het prijsverschil van ongeveer 30 euro is daardoor goed te verklaren.

Na bij meerdere winkels te hebben gekeken, de set bij Paradigit aangeschaft. Ze hadden de setjes netjes in een testopstelling staan. De eerste dagen veel uitgeprobeerd. Ik ben behoorlijk tevreden. Als het volume verder opengedraaid wordt, wordt de klank wel minder. Dit is natuurlijk logisch voor een pc speaker set met 14 watt vermogen. Bij een volume niveau tot ongeveer 50% klinkt hij mooi. Een mooi en warm geluid, zonder overbodige en een toninge bastonen. Door de treble en bass regelaars goed af te stemmen.

Mijn beoordeling is zoals u ziet niet uitmuntend. Dit kan volgens mij namelijk niet, dit omdat het geluid niet in de buurt komt van een goede stereoset. Al met al kan ik wel concluderen dat dit een van de betere pc speakerset is onder de 100 euro.

Heyjijdaar1 28-08-2011

Na wat rond struimingen in pc-speakerland ben ik uiteindelijke overstag gegaan voro de T20 speakerset van Creative.

Kort door de bocht: ik had dit eerder moeten doen. Ik heb deze speakers tweedehands gekocht voor 30 euro en ik heb nooit spijt gehad.

Spijt, omdat ik onder andere veel duurdere speakers heb gehad, waaronder een M-audio actieve monitorspeaker en zelfs een Harman Kardon GLA-55 speakerset (die doorzichtige speakers van 700 euro). Al met al is de T20 II niet de best klinkende speaker, maar voor dit geld is hij onverslaanbaar.

Mijn voorgaande speakers van jong naar oud:
* Harman Kardon GLA-55: gekocht vanwege het design, man wat zien die dingen er goed uit. Ze klonken ook heel goed. Toen ik met de set wat problemen kreeg door resonantie/trillingen heb ik de T20 II gekocht. Toen ik een nieuw vervangende GLA-55 set kreeg heb ik die verkocht, omdat ik nu makkelijker via de stereo muziek kan luisteren en deze speakers mij verbaasden.
* M-Audio AV-40: matige ervaringen, weinig laag, storende brom aanwezig, wanneer geen geluid afgespeeld werd
* Logitech Z-Cinema: mooi geluid, zuiverder dan de Z4i, forse subwoofer, geluid niet 100% in balans.
* Logitech Z4i. Ging hard. Mooi geluid voor de prijs, maar mis veel in het midden bereik.
* Creative 5.1 setje. Goede bas, leuke surround effecten, maar muziek afspelen deden ze matig.

Mijn gebruik:
Gezien mijn voorkeur voor muziek, boven games, werd de keuze voor een 2.0 al gauw een feit. Heb nog van Teufel een 2.0 set overwogen, maar toch gekozen voor deze. Het uiterlijk is veel mooier, geen usb-geluidskaart (gaf bij de Z-Cinema veel problemen met windows 7).

Minpunten:
de speakers staan niet heel stabiel, zijn wat topzwaar.

W84 06-06-2011

Dit is echt zo'n aankoop waarvan je zegt: Dit had ik eerder moeten doen! Echt wat een helder, warm en krachtig geluid. Ik gebruik deze i.c.m. een HP Pavilion DV7 Notebook met Beats Audio en dat is een perfecte combinatie. Ik ben zeer kritisch qua geluid, maar ik kan deze iedereen aanraden. En laat je niet gekmaken met de slechts 14 Watt per kanaal, want deze speakers zijn echt heel krachtig en je voelt de luchtdruk niet alleen bij heel hoog volume. Eerlijk gezegt vind ik het beter klinken dan mijn Logitech 2.1 en ik mis de subwoofer totaal niet. Alle aansluitingen en kabels zijn Gold-plated en dat vind ik netjes van Creative. Al met al een toppertje en zeer, zeer geschikt voor muziek!

Zijn er minpuntjes? Ja, twee! De speakers zijn door het ontwerp niet echt stabiel en gaan snel wankelen. Heel ondoordacht en dat geldt ook voor de kabels van de stroomadapter. Dat had toch echt wel een stuk langer gemogen. Beetje jammer Creative, maar goed... ik ben niet boos. Alleen terleurgesteld! (LOL)

Jan Haas 03-06-2011

Ik heb van tevoren de reviews gelezen en op grond daarvan deze speakers gekocht.Eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht op grond van de beschrijvingen van andere gebruikers. Ze klinken niet beter dan mijn oude Labtecspeakers, maar wel acceptabel voor bij een pc

DaanDwars 22-02-2011

Echt, tien klassen beter dan die Logitech-troep die ik hiervoor had. OK, hij's wel anderhalf keer zo duur, maar er komt gewoon echt goed geluid uit. Ook @128KbS.

Ik voelde meteen al toen hij uit de verpakking kwam dat de kwaliteit, ook qua constructie, gewoon veel hoger is. Ik verwacht dat ie wel een tijdje goed blijft. Ik vind ze alleen niet heel mooi.

Aanrader. Beter drie tientjes meer uitgeven en deze kopen.

bonkie46 18-02-2011

Een openbaring! Schitterende geluidsweergave met een diepe bas en mooie hoge tonen. Heel fijn in te stellen en tevens aansluit mogelijkheden voor koptelefoon en externe audio. Kost iets meer, maar dan heb je ook veel meer plezier van je muziek.

R.Zwolschen 09-11-2010

Ik ben in het bezig geweest van een mooie set Eltax speakers en versterker aangesloten had op mijn computer. Hier kwam een uitstekend geluid uit, maar de set was veel te groot en te lomp voor het nieuwe huis.

Daarna heb ik een subwoofer 2.1 setje van Logitech aangeschaft (Logitech Z4). Het geluid dat dit product produceerde was wel oke gezien de prijs, maar ik ben er nooit echt tevreden over geweest. De bastonen waren behoorlijk uit balans met de tweeters.

En toen de hond de kabels doorknaagde was het tijd voor wat anders. Maar ik was niet van plan weer 2 grote speakers te plaatsen of weer een subwoofersetje aan te schaffen.

Toen kwam ik dit setje tegen. Ik heb het gisteren aangeschaft en ik kan niet anders zeggen dan dat het een absolute topper is, zeker voor deze prijs (67 euro). De speaker produceren fantastische basgeluiden. Deze lage tonen zijn werkelijk harmonieus met de hogere tonen. Zeker gezien het formaat zou je zeker niet zeggen dat dergelijke kleine speakers zulke zware tonen kunnen produceren.

Kortom, ik ben er erg blij mee. Voor mij niets anders.
Maar als je echt zware boemboem bassen wilt, kan ik me voorstellen dat deze set je tekort schiet. Maar voor denenen die gewoon van muziek luisteren houden van sublieme kwaliteit met een lekkere bas, dan hoef je niet verder te kijken.

Het enige nadeel is dat de speakers enigsinds wankel staan. De rechterspeaker geeft weinig problemen, gezien deze wat zwaarder is in de bodem, maar de rechter is wat lichter en is daardoor gevoeliger voor wiebelingen. Echter, als je bureau stevig staat zijn er geen problemen.

Menno5 16-10-2010

Prima geluid! Niks overdrevens aan, doet gewoon wat het moet doen. Twee minpunten:

1) Speakers staan beetje wankel. Heb je een bureau wat beweglijk is, dan zullen de speakers gaan wankelen. Maar met normaal bureau geen last van.

2) Het grootste minpunt: de bedieningsknopjes. Deze draaien wat stroef maar ze zijn ook nog eens heel glad, er zit geen grip op. Hierdoor denk je soms dat je een knopje verdraait terwijl je dus alleen maar over het gladde heen glijd met je vingers. Iets meer knijpen met vingers en dan gaat het prima maar vind het een beetje een tegenvallertje voor deze prima speakers.

JvdPavert 23-09-2010

Beste aankoop tot nog toe op audio gebied.

Ik had de gigaworks 2 jaar geleden tegelijk met een nieuwe computer aangeschaft. Na een bepaalde periode raakte ik in de illusie dat een 2.1 systeem met subwoofer een degelijker geluid voort zoou brengen. Ik kon er niet verder naast zitten. Na verscheidene systemen gebruikt te hebben zoals de logitec z-4 en een phillips systeem kan ik zeggen dat de Gigaworks T20 er met kop en schouders boven uit steekt. De T40 versie is gaat natuurlijk nog een stap verder maar de T20 blijft mijn favoriet omdat hij ook nog is overal mee naar toe kan. Je stopt hem zo in je koffer slechts 2 speakers en enkele snoertjes en je hebt top kwaliteit geluid voor op vakantie zelfs met de volume knop op max.

Dus ben jij ook op zoek naar een degelijk vol geluid en niet naar een overdreven volle baslaag die de andere frequenties compleet wegblaast? Dan is de Creative Gigaworks T40 de oplossing voor jou.

PS: vormgeving was een 10 geweest mits de conus niet geel was. Echter dit probleem is goed te verhelpen door het rooster ervoor te plaatsen (dit gaat met groots gemak)

Mahief 02-03-2010

Gisteren aangesloten en uitgetest.
Het geluid, waar het uiteindelijk om gaat,
is in één woord GEWELDIG!!!

Alle frequentie's goed in verhouding en zuiver zelfs als de volume-knop niet al te ver open gedraaid staat, b.v. op 10 uur.
Met de knop op 12 uur komen ze nog beter uit de verf.
Verder staat de bass-knop neutraal en staat de treble-knop op +1.

Als je een warm en vol geluid wenst, hoef je volgens mij niet verder meer te zoeken.

Ook niet onbelangrijk is, dat ze er gelikt uitzien en degelijk aanvoelen.

Eind conclusie:
Het geld meer dan waard!