Apple iMac (MB950) Reviews

7.8

• Beeldkwaliteit 8
  • Duurzaamheid 3
Product een kwartaal in bezit
Mooie computer maar maakt veel herrie volgens mij met het rekenen van de harde schijf is al 2 keer terug geweest bij Apple maar ze zeggen gewoon dat er niks aan de hand is.
  • Beeldkwaliteit 9
  • Duurzaamheid 9
Product een maand in bezit
Perfecte machine, draait bij mij met Office en photoshop. Als een treintje. Stil en degelijk.
  • Beeldkwaliteit 7
  • Duurzaamheid 5
Product een half jaar in bezit
Als trouw Windows gebruiker kon ik niet wennen aan deze "Design" PC.De monitor moet je absoluut niet tegenover een raam hebben want die spiegelt enorm.

Daarbij zijn er wel heel weinig "Free" programmaatjes die je juist bij Windows met honderden aangeboden krijgt.Alles is op "buy" gebasseerd en daar had ik geen zin in.Ook wij als spellenspelers konden geen kant op met deze iMac en ik heb hem verkocht.

Een schitterend ding om te zien maar voor mij waardeloos omdat het beeld mij ook steeds hoofdpijn bezorgde.Daarbij was op veel sites maar de helft bezet en dat was weer telkens de pagina uit elkaar trekken. Ook de Garantie periode is aanvechtbaar.

Wettelijk 2 jaar Garantie in Nederland,maar nee Appel geeft 1 jaar en legt de bewijslast ook nog op je bordje.Er mag geen monteur van hun in repareren als ze sigarettenrook menen te ruiken.

Kortom! Schone Schijn PC die net als Windows steeds VASTLIEP.

Ben blij er vanaf te zijn.
  • Geluidskwaliteit -
Product een half jaar in bezit
Ik heb de Apple bij de mediamarkt gekocht toen de aktie er was van wij betalen de BTW. Ik heb de Apple gekocht omdat deze grafisch gezien het mooist was. Ik gebruik de Apple het meest voor fotobewering en het scannen van negatieven.

Wat direct opvalt is de vriendelijke wijze waarop je werkt met een Apple. Alles gaat vlekkeloos. Ik heb paralles desktop geinstalleerd en daarin windows 7 met het msoffice 2009 pakket. Ik gebruik de Apple dus als Apple en als een windows machine. Ik kan iedereen de Apple aanraden. Moet wel opmerken dat aan mij spelletjes niet besteed zijn en dus ook niet op de Apple staan. Ook de after service van Apple staat op een hoog nivo. Ik ben zeer tevreden met de Apple.
6,4
  • Beeldkwaliteit 4
  • Vormgeving 8
  • Duurzaamheid 4
Product een jaar of meer in bezit
Ik was erg tevreden oven mijn mac!

Helaas is na iets meer dan een jaar mijn verlichting in mijn scherm voor een deel uitgevallen,je zou toch verwachten dat zo iets onder de garantie valt!

bij apple zeiden zo doodleuk dat er maar 12 maanden garantie zit op een apple.

Voor mij dus nooit meer een apple!
  • Beeldkwaliteit 8
  • Duurzaamheid -
Product een maand in bezit
Ik kocht deze machine bij Mediamarkt tijdens een 4 halen 3 betalen actie. Het leverde me 22% korting op. Ik betaalde 963 Euro inclusief een Office 2008 pakket voor Mac. De computer wordt voornamelijk gebruikt voor werken met MSOffice (met name omdat dat beter aansluit bij de software van werk en school), internetten, muziek maken, foto/videobeheer. Games zijn aan mij/ons niet besteed.

Allereerst is het een prachtig design vind ik. Alleen het netsnoer in het stopcontact en je kunt aan de gang. Het installeren van MSOffice is een fluitje van een cent. Het enige waar je aan moet wennen is het kleine draadloze toetsenbord en de Apple draadloze muis zonder knopjes. Doch met een beetje "gezond verstand" kom je er heel snel achter hoe het allemaal werkt (zonder de gebruiksaanwijzing te raadplegen). Dus gebruiksvriendelijk: JA.

Alles waarvoor ik een computer gebruik is echt eenvoudig te realiseren. De grootste uitdaging voor mij was het aansluiten van een Edirol FA-66 geluidskaart t.b.v. het opnemen van eigen materiaal. Ik moest wel eerst een andere Firewirekabel kopen want de computer is voorzien van een 6 pins firewire ingang en ik had een 9 pins. Daarna was het wederom piece of cake. Systeem accepteerde/detecteerde de FA-66 feilloos en ik kon m.b.v. Garageband (nog geen geld voor Logic Studio)lekker aan de gang. Tot nu toe ben ik dan ook uiterst tevreden over dit product. Ik had nog niet eerder met een MAC gewerkt maar vergeleken met Microsoft is dit zooooo lekker werken. Zelfs m'n vriendin die net aan een studie is begonnen had binnen no time door hoe het allemaal werkte.

Nogmaals gamen doen we niet dus daar kan ik geen oordeel over geven. Maar voor al het andere (standaard) werk is het een genot om met deze machine te werken. Ik denk er zelfs aan te sparen voor een tweede die ik dan louter voor de muziek ga gebruiken. Tot nu toe deed ik dat altijd op een gewone PC met Sonar(Cakewalk) en ik heb heel vaak zitten schelden als ik weer een stuk muziek kwijt was waar ik uren op had zitten ploeteren. Vanaf nu gebruik ik daarvoor zeker alleen m'n Imac.
  • Geluidskwaliteit 6
  • Duurzaamheid -
Product een maand in bezit
Een maand in bezit,hiervoor windowsxp en windows7 gehad,maar dit is top GEWELDIG.

Veel directer zonder geklooi van update en wachten op de virusscanner.

Een aanrader voor iedereen die fijn wil computeren!!
  • Vormgeving 8
  • Duurzaamheid 6
Product een kwartaal in bezit
De nieuwe 21" iMac twee maanden in gebruik.

Alle geweldige reviews hebben een rol gespeeld over te stappen naar Apple , maar daar wil ik toch wel wat andere kanten aan toevoegen . Als je jarenlang Windows gewend was, zit je toch regelmatig flink te zoeken hoe dit nu te doen. Google chrome is sneller dan Safari . Heb je andere hardware of software nodig let dan goed op of deze geschikt is voor Mac.

De beeldschermkwaliteit is geweldig , net als de Apple-support , en de Timemachine .
9,6
Product een paar weken in bezit
Wat een geweldig stabiele computer is dit zeg! Zoals uit mijn reactie blijkt was ik jarenlang een Windows gebruiker. Al langer getwijfeld om een MAC aan te schaffen, maar de hoge prijs heeft mij tot voor kort tegengehouden. Ik heb nu de 21,5 Inch iMac (nieuwe release) met de Radeon grafische kaart aangeschaft. Ik moet nu toch wel zeggen dat deze iMac zijn prijs meer dan waard is.

Reden van aanschaf:

*Prijs/kwaliteit verhouding (Geen duurkoop)

*Stabiel OS

*Design

*Mooi materiaalgebruik

*Kwaliteitsgevoel

*Beeldscherm

PS Geluid is redelijk goed en zuiver, zelfs bovengemiddeld. (Vergeet niet dat alles in 1 behuizing zit!) Wie hoge eisen stelt bij het geluid zal een separaat geluidssysteem moeten aanschaffen.

Kortom ik ben sinds een 3 tal weken een gelukkig iMac gebruiker.
9,4
Product een paar dagen in bezit
Na vele jaren windows gebruik is dit mijn alle eerste MAC. En ik vraag me nu af waarom ik biet eerder ben overgestapt.

Wat een geweldige ervaring. Ik had me pc even aangehouden voor de zekerheid. Maar naar 3 week weet ik het zeker. Windows gaat definitief de deur uit.

Het scherm vind ik super. Het OS zeer gebruiksvriendelijk. het design SUPER. De prijs is het waard. en die magic mouse zo super leuk.

Het geluid is niet zo als mijn logitech speaker bij de EX pc. ( dus een 7 ) maar wel acceptabel voor mijn doel einden.

Kort om de aanschaf prijs vrij hoog, maar is de prijs meer dan waard. wat een genot deze Imac. Duurzaamheid een 10 het is een apple
  • Duurzaamheid 9
Product een maand in bezit
Heb ondertussen imac sinds de release. Fantastische computer. Zeer helder scherm. Supergebruiksgemak (zoals we van apple gewoon zijn). Enkel vrij kleine karakters. OVer geluid heb ik niet te klagen (het is geen jubox).

Vormgeving is subliem.
  • Geluidskwaliteit 6
Product een paar weken in bezit
Zeer tevreden, alleen als je zoals mijn voorganger het geluid een 10 geef ben je niet objectief of is er iets me je gehoor.

Apple heeft de audio volledig ondergeschikt gemaakt aan het design. Prima hoor, dan koop je maar een airport express, maar het geluid klinkt erg dun...
  • Geluidskwaliteit 10
Product een paar dagen in bezit
uit ervaring van mijn eerste imac 20 heb ik deze 21,5 gekocht. het is eigenlijk het zelfde als die van 20 maaaar veel sneller mooier enzo vooral als je een film kijkt en ik moet gewoon ff kwijt dat dit de BESTE pc is die ik ooit hebt gezien echt super het is misschien beetje duur maar het geld is zeker waarde