Nikon AF-S DX VR Zoom-Nikkor 55-200mm f/4-5.6G IF-ED

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon AF-S DX VR Zoom-Nikkor 55-200mm f/4-5.6G IF-ED op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Gert Dazler 11-04-2019

Klein met grote prestaties

Zocht klein 55-200mm objectief dat past in mijn cameratas. Voor relatief weinig geld een prima lens.

Pluspunten

• Klein
  • Goede prestaties

ghislaine burelle 25-06-2018

Super lens voor een super prijs!

Nikon AF-S DX VR Zoom-Nikkor 55-200mm f/4-5.6G IF-ED is een leuke lens, ik kocht deze occasie van Kamera Express en ze lijkt gewoon nieuw. Keurig verpakt voor levering en gratis video cursus er boven op! wat een top winkel en lens!

tjee 23-01-2014

Eigenlijk verwacht je voor zo'n bedrag niet zo'n prima lens. Met name in het beperkte tele gebied erg scherp en op 200 mm ook nog behoorlijk. VR werkt goed, AF heel behoorlijk.
Eens kijken hoe portretten eruit komen anders wil ik ook nog de 85mm 1.8, maar die is gelijk 3x zo duur.

RefleCs 08-01-2012

De lens nu 1,5 jaar in bezit en naar alle tevredenheid. Echter begint de lens nu zeer hard minder te worden. De kunstof behuizing begint het te begeven. 1 van de schroefjes van de lensmount heeft het schroefdraad kapot getrokken waardoor de lens nu afstaat. (draaiende deel tov het vaste deel met de lensmount)

De lens heeft al vele erg mooie foto's weten te maken maar het AF zou wat sneller mogen. Daar ligt ook direct het verschil tov de duurdere lenzen.

Een dezer dagen de lens maar even voor garantie aanmelden om te kijken of de lens nog te redden is en tevens zoeken naar een wat betere lens die wat licht sensitiever is en direct ook een tikje meer bereik heeft.

ch67 31-10-2010

Zeer scherpe lens. Ik heb de 70-300 vr ook gehad maar die is minder scherp. De bouwkwaliteit is geen top maar ook niet slecht. De af is wel wat traag ondanks dat het een afs lens is en soms is dat lastig. Verder zijn de scherpte ,het contrast en de kleuren erg goed.

Aak1971 10-01-2010

In combinatie met mijn D80 destijds aangeschaft. Prima lens, de stabilisatie maakt meer mogelijk uit de hand. Voor een telezoom met stabilisatie de mijn inziens de beste keus in dit prijssegment.

Cacho 23-05-2008

Prima lens voor beginnend gebruiker. Makkelijk in gebruik, licht van gewicht.

sipke_1 17-06-2007

Prima lens, als aanvulling op de kitlens.
Heeft geen zwakke punten, op de lichtsterkte na. Maar als je dan beter wilt, zit je in een andere prijsklasse.
De VR werkt prima, uit de hand telezoom foto's nemen lukt zelfs binnenshuis goed icm een D40.

chilavert 30-05-2007

Sinds gisteren in mijn bezit. Snel even een paar kiekjes genomen met avond zon en daarna in de vroege schemer.
Gebruikte camera D70s
Het is een volledig kunstof objectief, aangezien ik de camera vooral op vakantie/uitjes meeneem lekker licht dus. Het voelt wel stevig aan, de zoomring draait soepel.
VRII : Aangezien ik nogal onvast van hand ben, was met name in het schemer de werking erg prettig, geen bewegingsonscherpte, toppie dus.
Avondzon:

Contrast goed
Kleur prima
Scherpte goed

Conclusie:
Objectief is overall wat ik ervan verwachte