Canon EF 300mm f/4L IS USM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EF 300mm f/4L IS USM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

canonmen 09-04-2011
Geschreven voor: Canon EF 300mm f/4L IS USM

Een heerlijk stuk gereedschap deze Canon 300mm F4 .
Scherpe zeer goed en focussen gaat zeer snel.
Als een tank gebouwd maar niet te zwaar .
Ik heb vooheen met de 100/400 gewerkt van Canon die was ook lekker scherp maar op volle zoom liet hij toch een steekje vallen .
Dat doet deze 300 niet en ook met een converter blijft hij goed scherp al gaat het scherp stellen niet zo snel meer .Al met al een dijk van een objectief deze Canon 300 mm.

Ronald_EF300F4 30-01-2011
Geschreven voor: Canon EF 300mm f/4L IS USM

Een geweldige lens met een zeer goede scherpte, degelijk gebouwd en niet al te zwaar. Voelt echt aan als een ouderwets degelijk stuk mechanica. De autofocus werkt snel maar soms wat hunten onder lage contrast verhoudingen. Behoorlijk lichtgevoelig (F4) voor een 300 mm en samen met de canon 1.4 extender een goed koppel. De scherpte blijft heel behoorlijk maar de AF wordt wat langzamer. De korte scherpstel afstand van 1.5 meter is ook erg praktisch. Enige minpunten zijn: de wat luidruchtige IS die vogels afschrikt en de kleur licht beige die ook vogels wat afschrikt. Voor de rest een genot om mee te werken met uitstekende resultaten. Japanse degelijkheid ten top en waardevast. Een aanrader voor mensen die aan natuur fotografie doen en met extender ook geschikt voor vogel fotografie. Het ontwerp is al wat ouder en een moderne IS zou nog wat toevoegen. Kortom bewezen kwaliteit en in vrijwel alle recensie een aangeprezen lens die flexibel inzetbaar is. Door de IS en F4 ook geschikt om uit de hand te fotograferen waardoor hij bijzonder geschikt is voor de meer mobiele natuur fotograaf.

Ronald_EF300F4 13-02-2012

Aanvulling. Ik heb deze lens nu ruim een jaar en vele duizenden vogel foto's gemaakt. De scherpte, kleuren en contrast zijn uitstekend en doen maar zeer weinig onder voor de 3x, 4x duurdere modellen (300 F2.8). Met een lichte body is hij erg mobiel te noemen, heel handzaam formaat om mee rond te lopen en door de IS ook te gebruiken bij weinig licht. De IS is wat luidruchtig en doet me een beetje denken aan een oude koffiemolen maar hij werkt prima! Geen 4 stop IS maar ongeveer 2 stop. Prijs - kwaliteit verhouding en IQ zou ik nu een 10 geven.

warp speed 25-09-2008
Geschreven voor: Canon EF 300mm f/4L IS USM

een echte L-lens van Canon, gebouwd als een tank, superieure kwaliteit, kleur, contrast, scherpte, snelheid, allemaal top. Een heerlijke lens om mee te werken. Ik gebruik hem vooral voor natuur- en sportfotografie. Hij is erg handzaam, ook de geïntegreerde zonnekap is handig, lichtsterkte van f/4 is prima om onder iets moeilijker lichtomstandigheden toch nog goede foto's te kunnen maken, zeker in combinatie met de beeld stabilisatie van deze lens. Ik ben van plan deze lens binnenkort uit te breiden met de 1.4 extender, zodat hij 420mm wordt. Kortom een aanrader wat mij betreft en een uitstekende investering als je de restwaarde van dit soort lenzen ziet.