TomTom Rider Pro Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom Rider Pro Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

twinbiker 60 26-08-2010
Geschreven voor: TomTom Rider Pro Europe

Bij ComCom.nl een gekocht.Uitstekende aanbieder/website met zeer scherpe prijzen en vlotte afhandeling van zaken.Produkt nu een week in gebruik.Erg tevreden over gebruiksgemak en kwaliteit,is ideaal voor de motor.Aanrader.Daarnaast nog een 10 voor Comcom.nl ga zo door.

Rfast 07-08-2010
Geschreven voor: TomTom Rider Pro Europe

Sinds 2 dagen in huis via een webwinkel (309 euro). Vandaag de eerste rit gemaakt en het werkt uitstekend. Via Tyre een route gemaakt en met de optie kronkelwegen aangezet. Was een mooie rit. Ook gebeld worden op de motor is super. Met de RAM-mount zit het goed stevig op het stuur. Wist bij aanschaf dat er geen actieve houder bij werd geleverd, maar dat moet je dan toch gewoon extra aanschaffen en bij de prijs incalculeren. Ook het updaten is geen punt. Denk niet dat je door alle landen in één keer gaat rijden, dus wat mij betreft geen punt. Ben er blij mee.

robanovski 01-08-2010
Geschreven voor: TomTom Rider Pro Europe

Tomtom had beter het vorige model , de V2, software matig kunnen verbeteren .De Urban Pro (plus)heeft dan wel de cardo headset erbij maar het mounting dock heeft geen accu aansluiting.Wil je helemaal klaar zijn voor de motor en de auto moet je dus eerst een actief mounting dock voor de motor kopen plus een carkit met adapter.Een ander nadeel is dat het geheugen intern is (2 GB)dus bij je kaart update moet je al keuzes maken welk gedeelte je wilt installeren .Nog een nadeel is dat de gebruiksaanwijzing uit 4 bladzijdes bestaat.Bij tomtom geven ze aan dat is omdat het apperaat zeer gebruiksvriendelijk is .Sorry ,maar dat betekent dat je het maar uit moet proberen , slechte zaak!

BoxerTwin 19-06-2012

Er zit geen actieve motormount bij, maar niet iedereen wil die of heeft hem nodig (er zijn ook andere oplossingen, zoals een goedkope aftermarket houder waarbij het klepje open kan - zie YT). De grote concurrent kost €500,- ZONDER headset (dus met headset over de €600)! Daar 'krijg' je dan wel een actieve houder bij...

Zoals al is opgemerkt staat de volledige handleiding online. Dat is overigens ook zo bij die dure Garmin Zumo 660.

Autohouder? Het is een motornavigatie! Niet iedereen wil hem ook in een auto gebruiken! Dit is alweer een afweging. TomTom had hem ook €150,- duurder kunnen maken en die dingen er wel bijdoen, of je wilt of niet. Ik ben blij dat ze dit niet hebben gedaan, nu heb je de keuze wat je wilt! Kleine moeite om er even bij te tellen wat je nodig vindt. (Overigens is er op de site ook een aanbieding met actieve autosteun het is maar wat je wilt, keuze genoeg). Bij de concurrent is die keuze er niet of nauwelijks.

Het enige puntje is dat er geen kaartslot meer in deze versie zit. Waarom weet ik niet, maar als je de reviews leest van de Zumo 660 en alle verbindingsproblemen die dat ding heeft met de kaart is het misschien met reden. Een motornavi moet ook waterdicht zijn en bestand tegen schokken en trillingen. Misschien heeft men daarom voor een interne opslag gekozen. Ik vind het geen probleem.

Deze is beslist veel gebruiksvriendelijker dan de concurrent! Prima apparaat...

pjotr1958 02-03-2012

wat jij als een nadeel ziet dat heel europa gedeeld wordt in regio's is juist een voordeel hij blijft hierdoor sneller omdat hij door minder informatie hoeft te zoeken.

de volledige gebruikshandleiding kan je van internet downloaden zou ik als ik jou was ook doen als je het niet doet dan is dat jouw probleem en moet je niet het apparaat de schuld geven.