TomTom GO LIVE 1000 Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 42 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO LIVE 1000 Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

HenkPl 11-12-2013
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

Als hij nieuw is werkt ie perfect ,zodra er teveel adressen instaan werkt hij niet meer, dan moet je hem resetten en ben je al je adressen kwijt . na een jaar teruggestuurd naar tomtom accu was kapot nu na 2,5 jaar gebruik accu prima maar touch-screen defect reageert niet meer!! Kon hem weer naar tomtom sturen onderzoek kost 115 euro en de verzendkosten komen er nog bij daar heb ik geen zin in . alles bij elkaar een waardeloos toestel. Ik koop er nooit meer een!!

Jennie46 18-11-2013
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

Waardeloze navigatie. Na 1 jaar al problemen met de batterij.
Waardoor ik hem alleen kon bedienen terwijl hij in de standaard zat. Wachten op verbinding duurt ook zeer lang. Vervelende berichten van TT tussendoor. Kortom na 18 maanden is hij helemaal uitgevallen en blijkt dat de batterij te zijn,waarop maar 1 jaar garantie is.
NOOIT MEER TT! Ik ga ik gewoon maar weer een Garmin kopen. Ook veel meer opties voor minder geld.

Han ten Berge 13-07-2013

Update
Na mijn behoorlijk negatieve review op de service van TomTom
komen er nog wat irritaties bij.
Ik was geabonneerd op HQ, als deze verlengd dient te worden of enige tijd nadat je ze hebt opgezegd verschijnt er op het navigatiescherm een melding dat er een bericht is. dit is al irritant tijdens het rijden maar wat levensgevaarlijk is , is dat je scherm bevriest(alleen de pijltjes onderin doen het nog, en je dus geen overzicht meer hebt op de kaart.
Dit is alleen op te lossen als je stopt, de mededeling leest en er antwoord op geeft. Dit moet je doe als je gestopt bent anders is het levensgevaarlijk. reactie van TomTom ,kunnen we niets aan doen. en daarna sturen ze je een e-mail over de kwaliteitsbeleving van de service . Ik geef hier maar geen antwoord op , die spreekt voor zich

JvD1964 03-07-2013

update.
na mijn laatste vrij negatieve beoordeling hier op 'kieskeurig.nl' een nieuwe beoordeling update.
het updaten van mijn TT is uiteindelijk gelukt via telefonisch contact met een medewerker van TT. na deze 'hick up' verloopt het updaten huidig prima.
ik had afgelopen juni mijn TT 1000 mee op vakantie Ita en Dld bij grote hitte. het apparaat blijft het prima doen, geen klachten gehad.
mbt navigatie via tablet wil ik opmerken dat deze bij te veel hitte uitgaat, de TT 1000 niet. iets wat mij tijdens mijn afgelopen periode is opgevallen....

als ik het commentaar van Jeff1870 lees dan word ik wel droevig. dan vind ik een TT 1000 een duur auto navigatie apparaat.....

wat mij opvalt is dat de TT 1000 in oa buitenland niet wordt aangeboden voor verkoop. het type TT 1005 daarentegen wel. geen idee als dit iets zegt over dit product. (ref Mediamarkt Dld)

JvD1964

jeff1870 12-06-2013
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

Prima apparaat zolang hij werkt. Ik heb hem anderhalf jaar. erg tevreden tot na anderhalf jaar opeens de batterij op is. Dat schijnt normaal te zijn en valt uiteraard buiten de garantie. Reparatie is 105 euro dus let op als je hem koopt. Leuk ding maar de levensduur is te beperkt.

JHO48 10-07-2013

Van die batterij klopt. Gaat net een jaar mee, dan stopt alles en ook de traffic info werkt niet meer.
Reparatie kost € 105,-; op Subtel is een batterij verkrijgbaar voor € 14,95. Instructie batterijwisselen is ook op internet te vinden.

JvD1964 09-03-2013

update....

ik heb op deze kieskeurig internet pagina in het verleden al een paar beoordelingen gegeven mbt de TT 1000. er komt er weer één bij.

na mijn TT 1000 ter reparatie aangeboden te hebben bij TT was ik erg tevreden. het apparaat deed wat het moest doen zonder storingen. het updaten verliep goed. tot een paar weken geleden... ik kreeg foutmeldingen bij het updaten van oa mapshares. gisteren was er een kaart update die ik aan het downloaden was..halverwege stopt deze update, het apparaat stopt ermee, wat overblijft is een niet werkende TT 1000 zonder kaart van Europa. en...als ik even contact wil opnemen met de TT helpdesk. ik krijg meldingen dat er wel/niet contact is met de server, er flitsen dos schermen langs..... ik ben redelijk boos, teleurgesteld. het apparaat van 200 euro + abonnementen is NIET bruikbaar.....

advies...mensen koop GEEN TT 1000..of een apparaat vergelijkbaar als de TT 1000. je bent veel geld kwijt, en je hebt alleen maar problemen. stap over op andere navigatie producten (geen TT producten) ik heb op een tablet Sygic, Daze, Google maps....nooit klachten, werkt altijd!

aanschaffen van TT producten......zonde van je tijd, kost een hoop frustratie, en geld.....

JvD

Frits Roemers 01-12-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

Na lange tijd Mio te hebben gebruikt door reviews overgestapt op TT.Live 1000. Er zijn keren geweest dat we keurig van A naar B zijn gebracht.
Maar...
Lang heb ik geprobeerd aan de TT te wennen er er enthousiast over te zijn, maar de liefde werd steeds minder. Aanvankelijk ging het invoeren van het adres goed. Wilde je echter onderweg van route veranderen, dan kon je niet terug en bleef het scherm hangen. Ook het invoeren van een adres met de stem verliep niet altijd vlekkeloos en pakte de TT somns een totaal andere plaats. En dat terwijl ik overdreven duidelijk articuleerde. Op het laatst ga je tegen dat ding brullen. Werkt ook niet en je medeweggebuikers die jou zien denken dat JIJ wat mankeert. Het systeem begon vervolgens steeds langzamer op te starten en nu loopt de TT steeds vast, start niet meer op. De software is niet oke, in ieder geval niet van dit apparaat, en dat na ruim een jaar. Het menu van de Mio vonden we veel makkelijker en overzichtelijker.
De TT heeft mij vaak zeker wel naar mijn bestemming gebracht. Toch hebben mijn vrouw en ik meerdere keren meegemaakt dat de TT een omslachtige weg koos en zeker niet de snelste. We hebben dit op meerdere, voor ons bekende, punten gecheckt.
TT heeft bewezen thuis te horen bij de groep navigatiesystemen, maar hierna kies ik een ander merk. Trouwens, gekocht bij Mediamarkt voor 249 euro.

JvD1964 04-12-2012

hey Frits,

helder stuk wat je geschreven hebt. ik heb mijn TT 1000 aangeboden voor een 'check up' bij TT. ik ben tevreden over het resultaat. het apparaat start snel op, nog geen 'bugs' gehad. in week 51 ga ik dat uitvoeriger testen, reis buitenland.
dat de TT 1000 omslachtige routes kiest is voor mij nieuw, of ik ben er onbekend mee. naast mijn TT 1000 heb ik de beschikking over Sygic navigatie op een tablet. ik krijg de indruk dat deze juist niet altijd logische routes zoekt......maar goed...
ander merk....ja...mee eens....wil ik na mijn ervaring met de TT 1000 het avontuur weer aangaan met een TT? geen idee...de kans is groot dat ik voor een ander merk, systeem kies.

Johan van Dam

interceptor 28-08-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

Eerste Tomtom 1000 heeft het 3 maanden gedaan. daarna geen beeld. Via mediamarkt het ding op laten sturen. zit 2 jaar garantie op. Tomtom heeft mij een nieuwe 1000 gegeven. Netjes.
2e apparaat na 1 week defect. weer naar Mediamarkt. weer laten opsturen. Voor mij een klant met hetzelfde apparaat. ook kapot.
Ervaring is dat het ding gloeiend heet wordt. kan niet goed zijn.
Nu weer een XL uit de kast gehaald. Heerlijk. Kan weer zelf kijken wat erop staat. kan dus niet bij de 1000. daar kan je dus helemaal niets mee.
Advies: geen 1000 nemen. Koop aub een XL.

BJSS 30-08-2012

Heb sinds vorig jaar september een TT 1000 in bezit. Apparaat functioneert vlekkeloos. Door België,Frankrijk, Zwitserland en Italië. Daar begon het apparaat te haperen (uitvallen, niet willen opstarten, in opstartscherm blijven hangen). TT bleek achter de voorruit in de zon gloeiend heet te worden. Heb vervolgens de ventilatie hard aangezet op de voorruit, zodat TT in koude luchtstroom van airco gekoeld werd.

Binnen de kortste keren was TT weer operationeel. Weet alleen niet zeker of voorruit wel tegen die grote temperatuursverschillen kan. Dus wel mee oppassen.

mibakker 25-08-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

Ik ben al jaren een gebruiker van Tomtom en eigenlijk naar volle tevredenheid. Nooit (grote) problemen gehad met een Tomtom. In al die jaren 2 keer contact gehad met de helpdesk en daarbij werden mijn problemen snel geanalyseerd en opgelost.

De hoofdreden waarom ik voor Tomtom kies is HD Traffic informatie. ik rijd veel op file gevoelige wegen en door de HD traffic info kan ik regelmatig een file omzeilen of een andere route nemen. Zeker de laatste maanden is flitsinformatie erg verbeterd en erg actueel. Heeft mij iig al wat bekeuringen gescheeld.

De Tomtom 1000 nu enkele dagen in mijn bezit. Hiervoor had ik de Tomtom 750 Live. De 1000 is tov 750 is een stuk grafischer en daardoor mooier. Voor de rest eigenlijk gelijk aan de 750. wat wel veel sneller is, is het (her) berekenen van de route. de 750 was hier redelijk traag in maar de 1000 is hier erg snel in. Wederom dus weer erg tevreden. Over de duurzaamheid kan ik weinig zeggen aangezien ik het apparaat enkele dagen in mijn bezit heb. Overigens heb ik een Tomtom nooit langer dan een jaar aangezien ik elk jaar een nieuwe koop (nieuwe kaart+HD Traffic).

harryvos 21-08-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

Afgelopen maand op reis geweest naar het zuiden van Frankrijk met voor het eerst een tomtom go 1000 in de auto.

Hiervoor hadden wij een Navigon 5110 waar wij heel tevreden over waren, echter was de speaker kapot gegaan en dat rijdt best moeilijk.

Wat ons opviel aan de Tomtom go1000 was dat heel vaak de verkeerde maximale snelheden aangegeven werden.
Ook bleek vaak bij het aanzetten van de tomtom dat er geen gps signaal ontvangen werd, even aan en uitzetten van het apparaat deed wonderen. (lijkt met niet helemaal goed werken.!!)

Tevens kon ik soms het icoon adres niet selecteren en moest ik ook de tomtom aan en uitzetten.

Tijdens het rijden had ik geen idee hoe ik weer bij mijn instellingen moest komen kreeg alleen nog maar het menu navigeer naar..... (dit laatste zal vast aan mij liggen.)

Valt er ook nog iets positiefs te noemen:
Live traffic was super kwamen op den duur aan bij Limoges daar was een vertraging van 47 minuten door een ongeluk op de weg, wij reden door een paar dorpjes zo langs de file heen.

Samengevat vonden wij dus live traffic ideaal echter wat betreft de gebruiksvriendelijkheid en de vele bugs is het veel geld voor een apparaat wat je vaak aan en uit moet zetten.

Han ten Berge 13-06-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

De Kaarten zijn zeer goed echter na 6 maanden verteld de TomTom je na 4 of 5 adressen dat je nieuwe kaarten nodig hebt JE KUNT DIT NIET UITZETTEN hoogst irritant
Ook verkopen ze hem met europeese of wereldkaarten
Hier heb je niets aan want in Duitsland en Frankrijk mag er geen flitspaal op staan Deze zijn niet te verwijderen en je krijgt al een bon als de TomTom uitstaat en in de auto aanwezig is WAARDELOOS

oliekoker 13-06-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

deze TomTom Go Live 1000 ongeveer 1 1/2 jr in mijn bezit vele malen moeten resetten of het apperaat ging zich zelf ressetten gps signaal is soms onvindbaar Quik fix werkt niet naar behoren tot dat vorige week bij het verwijderen van het toestel uit de houder het beeld uit viel contact op genomen met tomtom met de uitspraak dat is de accu meneer en valt niet in de garantie het kost 105 euro en het advies om langs de leverancier te gaan .Dixon .na een weekeind terug gebeld door dixon met het zelfde verhaal als van tom tom Terwijl via internet voor 18 tot 20 euro een nieuwe kan kopen .ik dacht er is toch niets verloren
en zelf de accu doorgemeten en getest maarbleek gewoon in orde 4 volt kwam eruit ik denk zelf dat het een elektronisch probleem is in een of andere schakeling ik twijfel nu aan de vele meldingen over de batterijen zogenaamd defect zijn

hplatje 14-06-2012

Als je doorzeurt bij tomtom geven ze minimaal 2 jaar garantie de mijne is gerepareerd onder garantie 1,5 JAAR oud dezelfde storing accu laad niet meer op
Probleem ligt waarschijnlijk niet aan de accu ellende!! komt na een verkeerde update .
terugsturen naar tomtom en weg probleem na 3 weken

Leo T 06-06-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

Deze TomTom is een hele verbetering ten opzichte van mijn Go 710.
Deze had de volgende kuren: bij wisseling van kaart bleef hangen op de 2 handjes dan niet kunnen uitzetten dus eerst de accu laten ontladen en weer opnieuw laden om weer verder te kunnen.
Technish is de Go 1000 een uitstekende verbetering.
Leert snel om er mee om te gaan.

HenkPl 21-05-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

Na 1,5 jaar stopt de accu er opeens mee.Misschien een probleem na de laatste update. Nieuwe accu inzetten kan niet volgens TomTom, dus teug naar TomTom gestuurd .
ze zeggen zelf garantie een jaar maar ze zouden een uitzondering maken voor mij ,lijkt me raar! ik dacht dat je minimaal 2 jaar garantie had maar ik krijg het !!
Het is nog steeds moeilijk (mij lukt het niet)om routes van internet te downloaden en dan op de Tomtom te zetten of vrije overnachtingsplaatsen voor de kampeerauto erop te zetten

jiskefett 17-02-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

Fantastisch apparaat! Waanzinnig snel verbinding met de satelliet, erg nauwkeurige navigatie, vernuftig filemeld-systeem en ongekend veel mogelijkheden als je je er een beetje in verdiept. Zo zit er een Google optie in dit systeem die het mogelijk maakt supersnel de weg te vinden naar het dichtstbijzijnde restaurant, garagebedrijf, attractiepark of wat dan ook. De berekening van de reisduur is waanzinnig nauwkeurig en heeft eventuele vertragingen (als je die al tegenkomt met dit systeem) razendsnel doorgerekend. Voor mij nooit meer een ander systeem!

JvD64 19-01-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

Ik, man, 47 jaar, ben voor ruim een half jaar geleden overgestapt van mijn TT ONE Europe naar de TT GO LIVE 1000. Mede door de TT CashBack actie, dat ik toe was aan een nieuw navigatie toestel en ik goede ervaring met TT had viel mijn keus op de TT GO LIVE 1000. Ik heb mij rond de aankoop van de TT GO LIVE 1000 wel ingelezen over de voor- en nadelen van dit toestel. Wat mij opviel is dat in de commentaren van de eerste kopers het hier een nog niet uitontwikkeld autonavigatie apparaat betrof. Ik heb het dan over problemen met de software, updaten, klachten, klachtoplossing door TT. Deze recensies kwamen uit 2010. Ik bestelde in mei 2011 met het idee dat TT de diverse klachten inmiddels had opgelost.

Bij ontvangst van de TT GO LIVE 1000 was ik wel onder de indruk van het mooie beeldscherm, LIVE services, HD traffic. Het apparaat werkte naar behoren, eigenlijk geen klachten. Ik kreeg gelijk een kaart update, diverse updates waarvan ik niet weet wat er wordt geïnstalleerd, dat is nl niet zichtbaar. Ik ben nu ruim een aantal maanden verder en moet zeggen, dat de TT GO LIVE 1000 een goed apparaat kan zijn als het functioneert.

Maar.....
Wat mij inmiddels begint te irriteren is het volgende. Ik merk dat de TT GO LIVE 1000 een nog niet uitontwikkeld navigatie apparaat is. Updaten gaat niet vlekkeloos.
Een aantal punten op een rij wat ik ondervonden heb.

tijdens gebruik uitval (zwart beeld).
bij instellen gps coördinaten uitval, frozen view.
start niet op. (blijft hangen in startscherm, hard reset nodig)
tijdens updaten blijft het apparaat op 00:02 seconden hangen, sluit niet af. (hard reset)
onbekend wat er ge-update wordt.
fout tijdens updaten.

En dat allemaal voor 300 Euro..........(TT adviesprijs)

Verder....
geen beschermhoes.
aangezien ik mijn kaartupdate bij de eerste aansluiting vanuit de verpakkingsdoos al heb gedownload, verder geen kaart updates. (daar gaat het apparaat na verloop van tijd om vragen)
flits locaties, landen is niet in te stellen.
bij updaten komt het regelmatig voor dat je internet browser je TT GO LIVE 1000 niet herkent. Resultaat: diverse keren je browser, je TT GO LIVE 1000 starten/afsluiten.

En dat allemaal voor 300 Euro..........(TT adviesprijs)

Ik reageer niet gelijk op iedere klacht, maar de laatste klacht, het niet kunnen downloaden van een flitslocatie, ben ik wederom met de TT helpdesk gaan mailen. Het updaten van een TT GO LIVE 1000 gaat via de internet browser (IE, Firefox...) Dat schijnt nieuw te zijn en er wordt zelf door de TT helpdesk een vergelijk gemaakt met Apple. Nou heb ik geen Apple's, maar ik hoop dat die apparaten beter werken dan de TT GO LIVE 1000. En wat een arrogantie, het merk Apple vergelijken met TT. Steve Jobs zou zich in zijn graf omdraaien!

Waar ik in geïnteresseerd ben is werkende hardware, updates en software.

Ik wordt trouwens netjes behandelt door de helpdesk en mbt de niet installeerbare flitslocatie update blijkt het aan de server te liggen. Wanneer de update wel geïnstalleerd kan worden: waarschijnlijk over een aantal dagen.
Tevens is het zo als je de helpdesk van TT benadert, je vervolgens gespamd wordt met enquêtes. Vragen zoals: als je probleem goed opgepakt is door de helpdesk o.i.d. Ik reageerde daarop dat mijn geduld door TT met enige regelmaat op de proef wordt gesteld. Ik kreeg tevens de vraag als ik de TT GO LIVE 1000 zou aanbevelen bij vrienden, familie, kennissen. Nou, nee, echt niet.

Daar kan ik helder over zijn.
Ik vind 300 Euro adviesprijs veel geld voor een niet uitontwikkeld apparaat plus software en updates. Neem daarbij de kaarupdates en de LIVE services en je zit al snel aan de 400 Euro. Na een paar jaar betaal je hoofdprijs voor dit apparaat waarvan niemand weet of kan voorspellen wanneer alle klachten eruit/opgelost zijn.

Ik deed aan de TT helpdesk het voorstel om via de internet browser mijn apparaat leeg te halen, opnieuw te installeren. Als antwoord kreeg ik dat dit in de toekomst mogelijk zou kunnen zijn. Huidig ben ik er niet mee geholpen.

Ik zou een ieder die een TT GO LIVE 1000 zou willen aanschaffen met enige klem willen adviseren zich goed te oriënteren op de autonavigatie markt. Er zijn systemen op de markt die overeenkomst vertonen met de TT GO LIVE 1000 met prijs voordeel. Net zo belangrijk is de update mogelijkheid (gewoon via software) en de aftersales.

Mijn irritatiegrens is inmiddels bereikt.

Ron Nijmegen 27-04-2012

Beste Jvd64,

Ik heb de TT1000live vanaf december 2010. Ik had één van de eerste omdat ik ze destijds zelf verkocht, en
mocht hem uitproberen, om zo mijn klanten te kunnen adviseren. Na mijn testperiode mocht ik het apparaat houden.

Natuurlijk heb ook ik de door u beschreven problemen ervaren. Bijkomend probleem was bij mij de batterij, die het hoogstens een dag uithield, en waarna het gehele apparaat opnieuw moest zoeken naar zijn satelieten, de tijd, en alle benodigde basisfunctie's.
Ook was hij niet op te laden met een universele usb 220 volt lader.

Rond februari dit jaar besloot ik toch maar eens contact op te nemen met TomTom, omdat het me uiteindelijk toch ging irriteren....
Mijn apparaat is vervolgens twee maal teruggeweest naar TT, via UPS, hetgeen trouwens fantastisch en supersnel werkt."U belt, wij halen!!"

Er werd nieuwe software geinstalleerd, heel mooi, alleen hielp het niet voor mijn batterij.
Na een derde telefoontje werd mijn toestel omgeruild door TomTom. -Dit zijn overigens apparaten die "gerefurbished" zijn (dit betekent dat het gerepareerde apparaten zijn, die worden voorzien van een compleet nieuwe behuizing, dus gewoon nieuw!)

Omdat ik hem niet direct aangesloten kreeg via mytomtom, heb ik telefonisch contact opgenomen.
Er werd technisch een serienummercorrectie toegepast en er werd nieuwe software klaargezet.

Na installatie waren werkelijk alle problemen opgelost. Dit apparaat werkt vele malen beter als zijn voorganger. Ook de door u beschreven problemen met in- en uitschakelen waren verdwenen.

Kortom, geweldig apparaat. Gewoon aanloopproblemen.
En wees eerlijk. Er is geen enkel apparaat dat zo duidelijk spreekt als deze. Misschien een tip om eens bij Tomtom te vragen om een omruiling.(dit gebeurt na drie reparatie's overigens vanzelf.

Rest mij u toch nog veel plezier toe te wensen met uw apparaat, en TomTom: GA DOOR MET JULLIE GOEDE SERVICE!

Ron, Nijmegen

Hervelt 01-04-2012

Hoi J,

Heel jammer van TomTom. Ben altijd erg tevreden over gebruiksvriendelijkheid en overzichtelijkheid geweest. Hoe jammer dat ze overgegaan zijn naar de MyTomTom web-applicatie om kaarten ed te laden (om illegale kaarten tegen te gaan blijkbaar).
Ik leees heel veel klachten over niet werkende MyTomTom / Live opties.
Ook mis ik een SD card slot (op de 820/825 zit er wel een maar die werkt niet, nog zo iets stoms van TomTom)
Van de Go 1000 vind ik de autohouder met magneet kliksysteem iets geweldigs. Daar zou ik dit apparaat voor kopen maar als ik alle klachten zo lees schrik je wel terug.
Verder is mij onduidelijk welke functies intussen wel werken en wat nog stees niet.
Ook een kaart, instellingen of POI's backuppen schijnt niet meer te kunnen met deze apparaten ?

Er zijn vele merken maar welk merk en type heeft de gebruiks vriendelijkheid en overzichtelijkheid die TomTom had en geeft je nog wel enige vrijdheid door extra dingen in te stellen of toe te voegen middels SD card ?

Hopelijk kun jij me enige duidelijkheid of advies geven..

JvD1964 11-10-2012

wederom een kleine aanvulling op bovenstaande klacht met de TT 1000 Live.....(@kieskeurig.nl; ik ben aangelogd met nieuwe mailadres, gebruikersnaam JvD1964)

Begin oktober 2012.
Als ik TT 1000 wil starten pakt de TT 1000 niet gelijk op. Resultaat een reset start van de TT 1000.... (meerdere malen)
Op reis van Nederland naar Goslar (Duitsland, Harz)) stopt de verkeersinfo (vertikale balk rechts in beeld, blijft zoeken naar verkeersinfo) thv Osnabrück en is pas beschikbaar in Goslar. Soms springt er een klein vierkant verbindingsicoontje links in beeld; geen verbinding.
Tijdens een rit tussen Hasselfelde en Thale (Dld, Harz) valt TT 1000 uit, start (langdurige start, blijft in beginscherm hangen) weer op. Verkeersinfo is soms beschikbaar.
De terugreis vanuit Duitsland naar huis verloopt zonder klachten mbt navigatie, verkeersinfo.

Algemeen.
Op korte ritjes in Nederland vrijwel geen klachten met de TT 1000. Op lange afstanden naar buitenland wel.
Het updaten van ‘mapshare’ verloopt apart. Ik download de mapshare update, installeert zich op de TT 1000, maar blijft bestaan als nog down te loaden update op de TT homepage......vreemd.

recent heb ik mijn TT 1000 Live aangeboden voor een reparatie/omruil actie bij TT. tot aan vandaag was ik hierover tevreden. (mijn TT 1000 is opgestuurd)
vandaag kreeg ik een 'no reply' mail van TT Customer Support dat er gekeken gaat worden naar garantie en er anders reparatiekosten in rekening gebracht gaan worden. het vreemde is dat bij eerder mailverkeer tussen TT en mijzelf hier geen woord over is gerept en ik er dus vanuit ga dat eventuele reparaties onder de garantie vallen.

wordt vervolgd.......JvD(19)64

JvD1964 22-10-2012

vervolg op mijn laatste reactie....JvD(19)64

ik kreeg netjes een mail van TT dat indien mijn apparaat gereed voor zending zou zijn, deze naar mijn huisadres gestuurd zou worden. een dag later kreeg ik een bericht dat mijn TT 1000 Live bij UPS aangeboden was voor verzending. niet naar mijn huis adres ,maar naar het werkadres waar ik mijn pakketje aangeboden had. ik schoot redelijk in de vlekken vanwege de twee verschillende berichten (de linkerhand weet niet wat de rechterhand doet). het was nl juist niet de bedoeling dat het naar mijn werkadres gestuurd zou worden. (had ik duidelijk aangegeven)

inmiddels heb ik mijn TT 1000 Live weer in mijn bezit. er zat netjes een schrijven van TT bij wat er op mijn TT 1000 Live uitgevoerd was, de eventuele reparatiekosten onder de garantie viel. (lees: geen reparatiekosten) het apparaat is voorzien van de nieuwste software, werkt 'charming'. updates via pc en internet verlopen goed. ik moet er alleen nog mee gaan navigeren.

het hele proces vanaf aanschaf, klachten, klachtafhandeling heeft mij aan het denken gezet. er vanuit gaande dat een nieuw apparaat moet functioneren naar behoren, ben ik inmiddels gaan nadenken om bij de aankoop van een volgend navigatie systeem misschien te kiezen voor navigatie via een smartphone. je koopt alleen de software en zet die op je telefoon.
ik heb inmiddels vanwege mijn ervaring van uitval van autonavigatie in de buurt van Mainz (Dld) (Praag is ook een goed voorbeeld) een navigatie subsysteem via een tablet. ik moet er niet aan denken dat wederom mijn navigatie uitvalt bij het binnenrijden van onbekende, grote en drukke steden...

TT is bezig met apps, kaarten voor IPhones. voor Androïd loopt TT nog achter. niet slim volgens mij. er zijn andere navigatie systemen die wel voorzien in apps, programma's, kaarten voor Androïd. de keus is dan makkelijk gemaakt.

JvD(19)64

JvD64 29-08-2012

@Ron, en Hervelt,

dank jullie voor je reactie. zoals je merkt kom ik hier niet vaak terug om reviews te bekijken. nu dus wel.
mbt het omruilen....ik zal mijn licht eens opsteken bij TT...
lees ook even mijn vervolg op de functionaliteit van mijn TT 1000

...als ik mijn TT 1000 gebruik in Nederland, dan heb ik weinig klachten. het zijn redelijk korte stukken die ik rij (+/-2 a 3 uur)
als ik op vakantie ga is het andere koek. afgelopen zomer waren Duitsland, Tsjechië de vakantie bestemmingen. op de heenreis zo'n 20 km voor Mainz stopte mijn TT 1000 ermee. zwart scherm, resetten onmogelijk. het apparaat bleef in een 'loop' zitten waarbij het beginscherm overging in een DOS scherm. dit duurde zo'n 10 minuten, waarbij ik besloot een technisch tikje tegen het apparaat te geven (ik was in staat de TT 1000 uit het autoraam te gooien, kapot te trappen)....het apparaat startte weer op... ik vanuit het hotel trachten te mailen....mijn mail adres wordt niet herkend bij TT.... wilde ik bellen, naar welk telefoonnummer in godsnaam? ik kon mailen naar een engelstalige helpdesk die mij verwees naar de site waar mijn mailadres niet herkend wordt.
zo'n twee weken later zat onze vakantietijd in Tsjechië er op en planden wij de terugreis. tijdens de terugreis naar Duitsland stapte de verkeersinfo uit, kreeg ik batterij alarm (batt empty). aangekomen in Duitsland mijn TT 1000 aan de computer gehangen, teruggebracht naar fabrieksinstellingen en weg waren de klachten.....

met mijn huidige gmail adres is TT niet bereikbaar, waarschijnlijk moet ik een switch maken naar bijv. hotmail. geen idee.

het omruilidee staat mij zeker aan....eerst maar eens contact trachten te maken met TT.

voor diegene die een TT 1000 wil aanschaffen.....lees oa mijn comment... tijdens de vakantie dacht ik aan 1 ding, wanneer gaat er weer iets met de TT 1000 gebeuren, een gevoel wat je hebt bij een onbetrouwbaar apparaat.....

John le Roi 17-06-2012

Nou, ik ben er wel uit haha. Wilde deze TT ook kopen, ga denk ik voor een ander merk. Mooi dat je je review zo duidelijk uiteen hebt gezet. Je hebt mij waarschijnlijk irritatie bespaard, waarvoor dank.

Bas 23 21-11-2011
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

zo tevreden dat we over onze eerste tom one waren zo ontevreden zijn we over de nieuwe tom live 1000.
het begon al slecht met de onduidelijke informatie over de verschillende tom tom wat de keuse al bemoeilijkte.
het woord gebruiks gemak kent deze navigatie niet! en na wat klachten over diverse problemen b.v. het niet automaties opladen van de accu terwijl deze in de aansteker zat, en dan ook geen file informatie hebt. hebben we een klacht ingediend bij de klanten servies van tom tom, die eigenlijk niet te vinden is, was ook de reacktie en oplossing zeer onder de maat, en met een termijn dat er binnen 3 dagen gereageerd moet worden is echt niet meer van deze tijd.
ze zouden eens een cursus moeten volgen bij JOS BURGERS over hoe om te gaan met klanten
samen gevat: slechte onoverzichtelijke informatie vooraf, werking niet naar tevredenheid, aftersale ver onder de maat

HoseJose 24-10-2011
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

Over de diverse kwaliteiten van het apparaat heb ik geen toevoegingen.

Wat ik inmiddels wel met een gerust hart kan zeggen is, dat deze TT goed werkt achter de elektrisch verwarmde voorruit van een Ford S-Max. Na twee weken toeren (ook door heuvelachtig en bosrijk gebied) was het apparaat niet één keer de weg kwijt. Minder logisch dan het lijkt en iets dat de Ford dealer, de TT dealer of diverse Google sessies me niet konden garanderen. Ik kon de TT uiteraard wel teruggeven als ie niet had gewerkt.

Doordat de houder aangrijpt in het midden van de TT is deze geschikt om bovenop het dashboard geplaatst te worden (als je de TT nl. aan de voorruit van de S-Max plakt kun je er simpelweg niet bij). Wel bleek een zelfplakkende rubberen TT dashboardschijf nodig; op het dashboard zelf blijft ie niet zitten. Dit werkt goed.

PD0OYF 25-08-2011
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

Sinds April in het bezit van de Tom Tom 1000 Live.

Voor het overgrote deel een uitstekend apparaat die doet wat hij moet doen.

Positief en heel veel gebruikt is de Google Local Search en de Live Service.

Toch na mijn oude tom tom mis ik enkele zaken.
1. Bij planning de gemiddelde snelheid.
2. Is nu nog omslachtig om mijn oude POI's over te
zetten.
3. Bij route planning A-B kon je bij de oude TT nog
tussenstops inplannen maar in deze TT 1000 niet
meer.
4. Nog steeds krijg je route's in de bergen die met
de caravan niet te rijden zijn, en graag zou ik
kunnen kiezen voor alleen hoofdwegen.
5. TT zou meer (beter) met reaktie's moeten doen,
Nu kun je eigenlijk geen reaktie kwijt over
het gebruik.
6. Mis de ondersteuning en installatie voor POI's.

maico50 29-10-2011

Hallo Meh/Mevr.
Even reageren op tussenstops want dat is allang veranderd en kun je er nu 3 of 4 inplannen.
gr. Jan

jan727 11-07-2011
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

Helemaal 100% tevreden brengt me overal waar ik moet zijn en al die flauwekul van mp3 en foto's bekijken hoeft voor mij niet, ik wil zo snel mogelijk van A naar B en dat doet dit apparaat pima!!

Floris58 23-05-2011
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

Ik heb jaren lang naar tevredenheid een TomTom -One/XL gehad die ik vorig jaar november heb vervangen voor een TomTom-Go Live 1000 maar dat had ik beter niet moeten doen.
Ik vertrouw dat ding niet, de mappen die de oude TT had waren veel beter dan de mappen in het nieuwe TT.
Het begon meteen toen ik mijn eerste reis ging programmeren: Leeuwarden Zuiderplein 1 (waar ik woon) naar Arnhem, de nieuwe TT stuurde mij naar een richting die als meer dan 5 jaar veranderd is en dat ook keurig werd weergegeven door de mappen in mijn oude TT.
Dus heb ik de helpdesk gebeld met de vraag "hoe dit kan" : het antwoord was: "ja mijnheer dit is een nieuw product en binnenkort zullen nieuwe mappen komen"
3 maanden later wordt mijn TT inderdaad voorzien van nieuwe mappen maar het probleem bleef, er zat nog steeds die zelfde fout in.
Een andere keer reden wij richting Fernpass (Oostenrijk) en meldde mijn nieuwe TT dat de weg was afgesloten. Wij hebben daarna gebeld met de Oostenrijkse ANWB die ons vertelde dat er niets aan de hand was en er geen wegversperringen waren op deze route. Hetzelfde overkwam ons op de terugweg naar Nederland bij Osnabruck (D) waar hij ons een nieuw stuk autobaan op wilde laten rijden terwijl deze weg nog niet klaar was.
Ik heb al vele keren met de TT-servicedesk gemaild en gebeld om deze fouten door te geven en om te vragen wanneer de beloofde software voor de vele nieuwe mogelijkheden van de Go Live 1000 nu eindelijk komt en krijg dan steeds weer te horen dat deze binnenkort zal komen maar we zijn nu inmiddels al wel een half jaar verder en de beloofde mogelijkheden van deze nieuwe TT zijn er nog steeds niet, dit product is ca 1 jaar geleden uitgebracht en voldoet niet aan de beloftes maar wat mij echt kwaad maakt is dat als er ooit een goede map op de markt komt ik daar (volgens TT) voor moet betalen want ik heb immers al één keer geprofiteerd van een gratis upgrade.
Ik vertrouw de mappen niet en heb helaas mijn oude TT cadeau gegeven en nu zit ik met een apparaat wat veel te vroeg is uitgebracht zonder goede bijpassende software.

Marcel_1977 14-05-2011
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

Na jaren met een TMC navigatiesysteem te hebben gereden wilde ik wel wat meer gedetailleerde verkeersinformatie. Dit was voor mij de belangrijkste reden voor de aanschaf van de TomTom Go Live 1000.

Helaas valt de HD Traphic van TomTom in dat op zicht wel tegen. Vaak staan er files die op onverklaarbare wijze niet gezien worden en vaak wordt je pas geïnformeerd terwijl je al in de file staat. Meestal weet TomTom ook geen alternatief hoewel er natuurlijk niet altijd alternatieven zijn.

Daarnaast vallen de mogelijkheden mij bijzonder tegen. Door de nieuwe TomTom software blijft er nog geen 10% van de mogelijkheden over. Denk aan bijvoorbeeld het laden van Points of Interests. TomTom roept al maanden dat dit gaat komen maar in feite verkopen ze gewoon een onaf product.

Dan nog wat meer positief geluid. De navigatie is erg duidelijk, het apparaat is gemakkelijk te bedienen en behoorlijk snel. De zuignap werkt goed en het magnetisch kliksysteem werkt erg prettig. De TomTom Live Service werkt (meestal) redelijk en kan goed gebruikt worden om online adressen op te zoeken.

shudoh 29-04-2011
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

Ik heb twee weken geleden de TomTom LIVE 1000 aangeschaft. Dit is mijn 3e TomTom alweer (eerste in 2004 en tweede in 2007 gekocht). De aanschaf via Wehkamp.nl verliep prima.

Het apparaat voldoet op zichzelf prima en het is een duidelijke verbetering tov de TT 720 T met Live services via een losse HD Traffic receiver. Met name de snelheid van het apparaat is vergroot en het ziet er grafisch iets mooier uit.

Ik vind de mogelijkheden van updates via MyTomTom volstrekt beneden de maat, omdat bijv. geen map updates van andere gebruikers kunnen worden opgehaald. Dit had TomTom al lang op orde moeten hebben, eigenlijk al voordat de TT 1000 en 1005 eind vorig jaar werden gelanceerd.

Bij het ophalen van een eerste update via MyTomTom werden vervolgens de Flitsers van mijn systeem verwijderd. Ik ben nu al twee weken (zonder succes) bezig met de Klantenservice van TomTom om dit hersteld te krijgen.

Conclusie: een goed apparaat en duidelijk beter dan zijn voorgangers, maar het is raadzaam nog een paar maanden te wachten met kopen tot TomTom zijn zaakjes tav ondersteuning met updates voor elkaar heeft.

GIY 12-04-2011
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

Om je te loodsen van A naar B is dit een super apparaat. GEluid is uitstekend. Zelf mijn vrouw, die slechthorend is, kan het goed horen. Beeld is ook goed en duidelijk. Bediening is redelijk eenvoudig.

Wat mij tegenviel / valt is dat het lastig was om de kaarten eenmalig bij te werken. Moet wel erbij zeggen dat klantenservice uitstekend service leverden!

Helaas flitslocaties en mapshare werken niet / meilijk op dit moment. Reden waarom gebruiksgemak laag scoort.

Wel aan te bevelen omdat tomtom werkt constant aan verbeteringen.

jan koerier 25-03-2011
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1000 Europe

Snel navigeren met deze TOMTOM, makkelijk in gebruik, de grafische opzet is prettig te noemen de kleuren zijn realistisch en rustig voor de ogen. Montage aan de voorruit is verbeterd met een klik/draaisysteem wat eenvoudig maar efficient werkt. Alleen het toetsenbord had groter gemogen, zit vaak net naast de gekozen toetsen waardoor je verkeerde letters of cijfers raakt.Wat ook jammer is dat het het licht weerspiegeld in het glas. Verder dik tevreden!