TomTom GO 500 EU 45

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO 500 EU 45 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

krista 30-09-2017

Nooit meer de weg kwijt !

Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Ik doe af en toe ,samen met mijn zus of vriendin, leuke uitstapjes. Vroeger zou ik het niet durven om zomaar ergens naar toe te rijden, maar nu kan ik zeker op mijn gps rekenen ! Deze is zo duidelijk dat je in 1 oogopslag de details kan zien van de weg. Dit wordt extra vergroot nog eens weergegeven rechts op het scherm. Ook de stem begeleidt je goed zodat je eigenlijk niet mis kan rijden. Een groot pluspunt is de mogelijkheid om te updaten en helemaal gratis ! Zo blijft je gps je beste rijmaatje !

Jack 15-07-2017

Groot scherm, goed leesbaat

Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Op rondreis naar de Noordkaap al thuis de hele route ingegeven. Echt een superfuture. Geen adressen meer zoeken. Echt heel relaxt je navigatie achterna rijden.

Pluspunten

• Groot en helder
  • Goed te bevestigen
  • Snelle aanpassing route
  • Altijd up to date als je de Go regelmatig bijwerkt
  • Je hoeft echt geen navigatie meer in je auto

Minpunten

• Eigenlijk niet

Peter 01-09-2016

matig enthousiast

Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Heb apparaat nu meer dan 1 jaar en moet er nog steeds aan wennen. Had hiervoor een eenvoudige Navman welke prima voldeed maar waarvoor helaas geen update meer beschikbaar was. Vond scherm van Navman duidelijker dan de nieuwe versie van Tomtom.
Maak weinig gebruik van alle mogelijkheden. Gebruik liever mijn telefoon voor actuele verkeersinformatie, flitsers etc.
Batterij van TomTom is erg snel leeg.
Inzoomfunktie mbv. je vingertoppen is erg handig. Irritant daarbij is dat het apparaat dan weer snel terug springt naar de overzichtskaart.
Effekt van stemsturing beperkt.

Route vinden en herberekenen gaat snel met de Tomtom.

Pluspunten

• snelheid route berekenen
  • zoomfunktie

Minpunten

• levensduur batterij
  • automatisch terugspringen

Maryancka 27-08-2015
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Ik ben erg blij met deze navigatie we hadden er een van een ander merk maar daar werden wij helemaal dol van . We zijn dus teruggestapt naar ToMTom en zijn zeer tevreden over het gebruik en duidelijkheid van het navigeren
Ik vind wel dat het updaten niet makkelijk is ik loop telkens vast tijdens het proces en krijg dan een melding dat ik geen internet verbinding zou hebben en dat is niet zo de volledige update heb ik dus nog steeds niet gedownload omdat ik er even geen zin meer in had

klusser 28-08-2015

Dat is ook mijn ervaring, dat het updaten vaak zeer moeizaam verloopt. Dat is de reden dat ik hem teruggestuurd heb en voor een Garmin gekozen heb. Minder mooi, maar het updaten werkt wel.

Elze.Elzes 30-08-2015

Ik hou MyDrive Connect altijd up-to-date en laat deze altijd (mede) opstarten bij het starten van de pc. Heb hierdoor zelden of nooit problemen het bijwerken van de tomtom. Heel soms heb ik een keer dat het niet werkt, maar dan gaat het de volgende dag wel goed.
Ben zelf een zeer tevreden gebruiker van de tomtom go 500.

wjhvandeneijnde 18-08-2015
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Voldoet uitstekend, prettig in gebruik, duidelijke begeleiding, ben in het bezit van een hele oude, die was ontzettend duur, maar werte ook naar volle tevredenheid. Wij zijn er blij mee. Helemaal top.

Rudi 7 12-08-2015
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Zeer gebruiksvriendelijk, is zeer goed in files te vermijden, goede verkeersupdate via uw smartphone ( Internet ) Samsung Galaxy S5 , het is zeker een aanrader

tonu47 10-08-2015
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Jammer dat er geen mogelijkheden zijn POI's (bijv. campings) in te voeren.
Het kostte enige moeite om apparaat te koppelen aan mijn Samsung Galaxy S5. De instructies zijn niet helemaal duidelijk.
Spraakbesturing is beperkt w.b. het aantal commando's. Maar toch wel prettig. Zelf adressen inspreken gaat niet erg gemakkelijk. Apparaat maakt dan veel fouten.
Instructies voor de rijroute zijn qua beeld en geluid goed.

rafencecile 08-08-2015
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

mijn tomtom: GO 750/LIFE /6JAAR.naarSpanje (via PARIJS)daar op de MOTO gemonteerd;(ieder jaar 7000KM)werkt nog als nieuw!!onmisbaar;gemakkelijk te bedienen (op de moto)en altijd ge goede en de best route ;;;supper!!

Reinier6 29-05-2015
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Ik heb hiervoor een Tomtom start 25 gehad en die was met de rijstroken en wegen laten zien veel duidelijker. Met de 500 wordt alles veel onduidelijker aangegeven en ik vind het geen beste apparaat. Met de start 25 nog nooit verkeerd gereden en hiermee moet je veel meer opletten anders gaat het verkeerd. Jammer Tomtom was met start 25 zo duidelijk en goed en nu niet meer.

marco2071 28-04-2015
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

had eerst een tom tom start 25, maar deze is beter dan dat. zeker qua gebruik, geluid is perfect, goed beeld, de mogelijkheden zijn goed, het gebruik is makkelijk, je hebt geen rds/tmc kabel meer nodig, mooie vormgeving en duurzaam in gebruik

MartinV. 23-04-2015
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Hiervoor jarenlang een Navigon gehad - daar was ik heel tevreden over. Heel jammer dat ze overgegeaan zijn naar Garmin. Dit zijn mijn ervaringen:
Positief:
+ Helpdesk paar keer nodig gehad en ik werd goed geholpen
+ Design is mooi (smaken verschillen)
+ Laadkabel is lang genoeg
+ Scherm is groot genoeg
+ Rijstrook aanduiding is redelijk goed
+ Gratis updates (bij Navigon €80/2jr)
+ Magnetische houder makkelijk in- en uitklikken (bij Navigon altijd lastig met haakje-systeem)
+ Rustige kleurstelling (bij Navigon ietsje mooier maar deze is redelijk - bij Garmin is afschuwelijk felle kleuren)
+ Nachtstand is prettig voor de ogen

Negatief:
- Tussen 17-21u geen update mogelijk - schijnt dat de servers dan te druk zijn
- POI sommige moeilijk vindbaar, bijv. 'Berlijn Tempelhof' krijg je veels te veel resultaten, pas bij toevoeging 'Flughafen' kreeg ik het juiste bruikbare adres
- Alternatieve routes pas in tweede instantie opvraagbaar - bij Navigon meteen 3x routes zichtbaar
- POI kan niet toevoegen de plek waar je staat (kon wel bij de Navigon)
- 3D lijkt leuk maar valt heel erg tegen. Zelfs de gebouwen in Berlijn toch een bekende stad. Eigenlijk leidt het alleen maar af. Bovendien neemt ontzettend veel ruimte in.
- Kan niet per land selecteren (kon bij Navigon wel). Dus de hele kaart van Europa stond erin. Gloednieuw apparaat en meteen melding update past niet in het geheugen! Ik heb 8 GB dat is toch heel veel. Oplossing: per land selecteren en/of 3D uitschakelen.
-'Mijn Plaatsen' staat op 2e scherm naar rechts swipen » zou liever meteen op 1e scherm zien want dat gebruik ik vaak
- Flits info klopt vaak niet
- File info klopt vaak niet
- Geen beschermhoesje meegeleverd (zelfs geen simpel goedkoop chinees namaak hoesje) heb hem in een washandje gestopt voor tijdelijke bescherming.
- Duurzaamheid weet nog niet - heb hem pas paar weken.

Verder ben ik wel heel tevreden met dit apparaat.
Zal nog wel tijdje plezier van beleven.
Succes met rondkijken/beslissen!

MartinV. 23-04-2015

"Oplossing: per land selecteren en/of 3D uitschakelen."
» was bedoeld als verbetering richting de programmeurs.
Deze opties zijn dus helaas nog niet mogelijk..!

AndriesO 03-04-2015
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Prachtig apparaat wat ik iedereen kan aanbevelen. Hij reageert goed op stemcommando's en maakt daardoor het wijzigen van navigatie onderweg een stuk veiliger tijdens het autorijden.
Ook de snelheid waarmee hij routewijzigingen doet is top.
De nieuwe interface met MyDrive Connect is prima. Zonder aangesloten te zijn meld het programma dat er updates zijn, erg handig.
De bluetooth connectie voor verkeer en flitser werkt feilloos.
Ik ben meer dan tevreden.

Jacobus de meerdere 24-03-2015
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Afgelopen weekend naar Winterberg geweest (waar we al 30 jaar vele malen per jaar komen). Zet altijd navigatie aan om te zien of er files zijn. Afgelopen keer thuis ingesteld maar tot Duisburg deed hij heel raar. We warden zelfs van de snelweg af gedirigeerd. Heb toen mijn oude TomTom, die ook altijd als backup in de auto ligt, maar aangezet en deze bracht ons weer perfect naar Winterberg.

Elze.Elzes 21-03-2015
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Had hiervoor een al wat oudere MIO, en nu over gestapt op deze Tomtom GO 500. Ben zeer gecharmeerd van uiterlijk, interface, voice én gebruiksgemak. Het doet wat het moet doen, en gaat bij een afwijking van de route supersnel een aangepaste route presenteren. Via Tomtom My Drive weblink krijg ik altijd actueel te zien welke updates beschikbaar zijn, even aansluiten, en alles is weer up to date.
Kan deze Tomtom Go 500 dus echt van harte aanbevelen.

Jacobus de meerdere 04-12-2014
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Bij mijn vorige Tomtom kon ik de laatste bestemmingen terughalen. Dat kan nu hier niet. En inderdaad: het is wennen met het invoeren van de adressen. Ga regelmatig naar het buitenland (Duitsland, Belgie, Frankrijk)maar kan geen landen invoeren.

rverhoog 05-12-2014

Hallo Jacobus, Waarschijnlijk moet je nog wennen aan de Tomtom aangezien de laatste bestemmingen gewoon onder Mijn Plaatsen te vinden zijn. Landeninvoer is niet meer nodig. Hij zoekt grens overschrijdend. Zoek maar eens een adres in Parijs, Munchen of een andere plaats in Europa. Geen probleem en allemaal via dezelfde zoekfunctie. Dit is dus sneller dan eerst op landen te moeten zoeken... Succes!

Kritikmaster 13-10-2014
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Ter aanvulling aan mijn eerdere review: De GO 500S is uitgerust met een erg fijne dashboard houder. De magnetische houder blijft goed vast zitten op het dashboard (in tegenstelling tot het onding van de XXL) en is permanent voorzien van stroom, de kabel blijft in de houder zitten. De GO 500S kun is er gemakkelijk en snel in en uit "klikken".

Kritikmaster 13-10-2014
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Sinds enkele weken GO 500S (met stembesturing) in bezit (ipv TT XXL). Mooi toestel, overzichtelijk en handig in gebruik, duidelijke aanwijzingen (in woord en beeld). Goed kaartmateriaal (EU 45 landen, lifetime map-update) met duidelijk kleuren en dag-nacht modus.

Computer stem is OK (nodig voor gebruik stembesturing). Snelle reactie (bv herbereken) en snelle fix bij opstarten. Eenvoudige bediening, duidelijke en doorgaans tijdig gegeven route informatie. Kortom goede navigatie software. Actuele verkeersinfo alleen via Smartphone verbinding. Jammer dat er geen auto laadstekker bij zit met twee USB poorten/ingangen zodat zowel de TT (noodzakelijk) alsook de smartphone tijdens de reis aan de autolader kunnen.

Verder valt het mooie glazen scherm positief op (kan soms wel "spiegelen"). Bediening van het toestel via het scherm is prettig. Fijne optie is de mogelijkheid om meerdere alternatieve routes te laten berekenen (let op: hiervoor moet het gekozen adres compleet zijn, dus inlusief huisnummer). Het is mogelijk om met 2 vingers in-
of uit te zoomen, de kaart te "verschuiven" voor het zoeken van een punt op de kaart om naartoe te navigeren, (dat laatste kan handig zijn als je weet waar je ongeveer moet zijn, maar niet precies het adres weet). Het toestel biedt veel mogelijkheden zoals; je kunt gemakkelijk een ander "vertrekpunt" aangeven, tussenstops plannen (ook tussentijds invoegen), eenvoudig zoeken naar POI's zoals parkeerplaats of benzinestation tijdens reis. Ook is het mogelijk om eigen route's met meerdere tussenstops op te slaan.

Voor het sec navigeren is dit een uitstekende keuze. Er ontbreken zeker allerlei opties/mogelijkheden t.o.v. andere toestellen (merken), maar dat kan men voorafgaande de aankoop zien. Onzinnig om het ontbreken van "gewenste" opties als minpunt van deze GO 500S te beschouwen! Een gemis is wel het ontbreken van een zoekfunctie in "mijn plaatsen" (eigen POI's), hier moet je dus doorheen scrollen.

Sleeucar AL Service 12-10-2014
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Als professionele verbruiker niets dan lof over deze Navigatie. Wij zijn dagelijks op de baan om mensen op te halen en af te zetten en het gaat geweldig tot de kleinste straatjes voor binnen- en buitenland. Zeker aan te raden en zijn prijs meer dan waard

rotterdammer64 28-09-2014
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Tomtom nog amper in Nederland gebruikt maar wel 3 weken in de USA. Niks dan lof…heeft ons 3 weken echt overal gebracht zonder fouten. 2x dat we aan de achterzijde van een bepaalde locatie stonden en nog even moesten zoeken, maar of dat een fout is of dat de zipcode in de USA gewoon anders werkt…geen idee. Ingesteld op miles maar wel op de nederlandse taal gehouden en zelfs het uitspreken van de plaatsen en straten ging eigenlijk best goed. Bediening gemakkelijk als je het eenmaal door hebt. Wat mij betreft ben ik zeer tevreden met de GO 500

dzwabber 16-09-2014
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Hiervoor had ik een garmin en kon ik de laatst gesproken zin laten herhalen, helaas kan ik het hier niet op vinden. als je langs een afslag gaat, wat geen afbuigende strook is zegt deze houd links aan. en dan zie je een plaatje in beeld. dit is hinderlijk, want ik ga de uitvoegstrook niet op. verder weinig problemen alleen de beginners problemen denk ik.

EOS_5D 27-08-2014
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Prima toestel, maar mis wel enkele toepassingen van de oude tomtom! Kan niets bijzonders toevoegen, PIO bijvoorbeeld. Je kunt niet je positie (waar je op dat moment bent) toevoegen. Zo had ik in Engeland niet de juiste plek (gezocht op postcode en we weten hoe dat is in Engeland)en die wilde ik wel toevoegen, maar die optie is weg... Heel jammer.

Kurt S 25-08-2014
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Zeer goed toestel. Net terug van vakantie in Oostenrijk. Kan er echt niks verkeerds over zeggen. Ieder bergweggetje en straatje staat er op. Geen enkele situatie gehad die niet klopte.
Hiervoor hadden we een Mio maar deze is stukken beter.

soenen guido 15-08-2014

Ik werk al 8 jaar met tom tom
Met dit toestel plegen ze ZELFMOORD.

-je kan geen land instellen , je ziet half Europa voor je je gewenste stad of straat vindt .

- je moet 3 juiste letters ingeven voor hij begint te zoeken; een i i.p.v. e of aaneen waar n splitsing nodig enz. geeft 'geen adres gevonden' .

- Heuvelland en Kluisbergen kent hij niet als stad.

- klanten die ik al jaren weet dat ze in n deelgemeente wonen moet ik een deelgemeente langs de andere kant van de stad ingeven om hun adres terug te vinden.

- Als je bestemming bereikt hebt springt beeld over op 2D half Belgie (instelling toestel is 3D); waarom is dit nodig . moet men niet meer weten waar de zijstraten zijn en hoe ze noemen ?

Als iemand spreekt over dit toestel zeg ik ; sla het stuk met de zware hamer , het zal jezelf een hartaanval of een zenuwinzinking besparen .
Maar ik heb er 200 eur voor betaald en kan niet alle 3 maand vernieuwen .

Sponsorgezocht 13-09-2014

Bokske59, het is maar waar je prioriteiten liggen. Drie maanden geleden een Garmin 3590LMT (gebruikt) aangeschaft maar deze week via MP verkocht nadat ik mijn GO500S had ontvangen. De Garmin ziet er qua vormgeving gelikt uit, goed scherm en mooie presentatie afslagen maar loopt hopeloos achter qua wegen en adressen. Niet één keer maar wekelijks gebeurde dit. Iemand die al 20 jaar in een woonwijk woont maar zijn postcode wordt nog steeds niet herkend door Garmin is slechts één voorbeeld.
Voor TT heb ik ook nog een lijst van wensen maar hij brengt mij efficiënter naar mijn bestemming dan de Garmin.

bokske59 16-08-2014

gewoon een Garmin aanschaffen de volgende keer, ik heb nu een nuvi met 5 inch scherm en type nummer 2598 LMTD. dus lifetime kaartudates en verkeersinfo digitaal ook lifetime. een zeer fijn toestel met zeer scherp beeld ook in de zon!

Wennekers1 12-08-2014
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

Hiervoor een tomtom 740 gehad. Deze is helaas stuk gegaan. De go500 het is een hele achteruitgang. Je kunt niet meer op land selecteren. Bij de invoer van een stad krijg je sugesties voor heel europa. Een letter verkeerd ingevoerd en het adres is onbekend. Midden boven aan het scherm staat info waardoor je de afslagen minder goed ziet. Geen stemcommando's mogelijk. Te veel onnodoge tekens op het toetsenbord waardoor de toetsen kleiner worden. 15. Jaar geleden had ik al een Becker navigatie waar letters wegvielen die niet meer mogelijk waren. Wat een gemiste kans!!!!!

bokske59 13-08-2014

ik ben het helemaal met U eens, ook ik vind de Tom-Tom zeer omslachtig en onlogisch werken daarom adviseer ik U een Garmin nuvi te nemen. ik eb er 1 van 209 euro en die doet het perfect en heefteen erg makkelijke invoer en kan ook zeer goed spraak gestuurd adressen erin zetten. dus ik zo zeggen probeer die een , jhet is de Garmin nuvi 2598 met lifetime mapudates en lifetime verkeersinfo via de voedingskabel. het scherm 5 inch en het toestel is veel lichter dan de TOM-TOM

bokske59 11-08-2014
Geschreven voor: TomTom GO 500 EU 45

deze go aangeschaft omdat er lifetime verkeersinfo opzit en lifetime mapupdates.
verkeersinfo werkt echter via smartphone en dat vind ik niet prettig met mijn werk als chauffeur en de bekende men ustrucytuur is erg veranderd en dat vind helemaal niks. inmiddels heb ik hem verkocht aan iemand, die er wel mee om kan gaan hoop ik!
zelf weer een Gramin gekocht en die wekt super en snel en is nauwkeuriger met huisnummers en heel goed afleesbaar met grote letters. verkeersinfo werkt via voedingskabel en dat is heel snel en goed