TomTom Go 750 Live

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom Go 750 Live op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bertt1 23-09-2012
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

De TOMTOM was al na 1 maand defect (software probleem) en moest retour. Tussentijds diverse problemen gehad (vastlopen, uitvallen net op de lastigste momenten etc., waarbij het grootste probleem is, dat je zelf weinig kan doen aan softwareproblemen. Nu is de TOMTOM weer uitgevallen. Hij start niet meer door na opstarten. Het opstarten herhaalt zich telkens. Van alles geprobeerd. Helaas net meer dan 2 jaar oud, dus weg garantie ...
Storend is ook, dat er weinig goede info te vinden is over het flitslocatieverbod in diverse landen. Mij lukt het in ieder geval niet om het er zelf af te krijgen.
Conclusie: voor mij nooit meer een TOMTOM.

PlukThomas 20-05-2012
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

Tomtom werkt redelijk goed. Af en toe uitgevallen maar gelukkig ging hij het wel weer doen. In het begin alleen schandalig dat je wel een geheugenkaartje er bij moet kopen. Het geheugen was veels te weinig om hem bijv. te updaten. +ik heb gelukkig wat kennis van de pc want als ik dat niet had gehad was het een echt vervelend ding geweest. Maar goed ik ook niet zeggen dat ie echt slecht is.

joepie22 20-04-2012
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

Ik heb deze TomTom nu meer dan twee jaar, nooit geen klachten gehad.
Bij verkeerd rijden berekend hij snel een andere route.
Maak er veel gebruik van in het buitenland.
Hij heeft mij nog niet in de steek gelaten,
ik zou geen ander systeem willen,heb wel eens aan een vast navigatie systeem gedacht, maar ja die autoinbraken houden mij er van tegen.

RemcoU 19-03-2012
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

Heb deze TomTom ongeveer een jaar in bezit gehad, daarna bij inbraak gejat. Niet helaas, want ik vond het een waardeloos apparaat:

- liep geregeld vast, vooral bij slecht GPS ontvangst of als ik via bluetooth aan het bellen was
- traag. misschien mag je het niet vergelijken, maar als je de huidige smartphones gewend bent is dit ding erg traag. Traag in het berekenen van routes, reageert traag op scherm. Gewoon, traag.
- alternatieve routes werden goed berekend, ik vond alleen de informatie veel te summier. 'ik heb een route berekend die 10 minuten sneller is'. OK, prima, maar wat is deze route dan? Geen idee of dit beter is bij andere merken.
- kaart was bij aankoop al behoorlijk verouderd. Omgeving Utrecht een ramp (ok, zijn ze ook veel bezig) maar verschillende keren gehad in Nederland dat het niet klopte. Ook in Z-Frankrijk werden verschillende wegen niet herkend
- ...en dat hoeft niet erg te zijn, maar kaartupdates zijn echt véél te duur
- zuignap donderde geregeld van mijn scherm en ook door trilling draaide het schermpje naar beneden. En nee, mijn auto rijdt best stabiel

Wat ik wel goed vond:
- live werkte prima!
- geluid en beeldkwaliteit ook goed
- standaard aanwijzingen over het algemeen prima

Maar al met al koop ik voorlopig geen TomTom meer. Ik had meer verwacht van een navigatiesysteem van >€200.

Erwin_123456789 14-06-2011

----------1e update 1-1-2011----------
Product een week of 2 in bezit. Live services werkt prima tot nog toe. Uiteraard is een langere test aan te raden.
Een klein puntje van kritiek is het geheugen van 2Gb. De eerste updat direct een probleem omdat de opslag beperkt is. Een geheugenkaartje van € 7,- loste dit probleem op... tomtom bezuinig daar dan niet op!

Ik ga het apparaat testen en deel de latere ervaringen over een paar maanden.

Erwin

----------Update review------------
Na gebruik van ongeveer een half jaar een nieuwe review:
Live service werkt prima en heeft me in Duitsland een fikse file bespaart voor de Elbe tunnel.
Ik heb destijds deze versie aangeschaft omdat deze live service heeft en deze ook werkt in Zweden en Noorwegen daar ik daar nogal eens kom. Helaas hebik niet goed genoeg gekeken en betreft het alleen de nieuwere typen die ook daar live service dekking heeft. Dit was een serieuze domper. Dacht ik na een weekend lang alle typen vergeleken te hebben de juiste voor mijn behoefte te hebben gekozen kwam ik nog bedrogen uit... Daarom mogelijkheden lager genoteerd.

Ook mijn versie heeft last van het af en toe opnieuw opstarten van het systeem, gelukkig doet hij het daarna wel weer maar het is wel storend dat een firma als TomTom het niet voor elkaar krijgt een stabiel besturingssysteem te bedenken. Dit is de reden dat de duurzaamheid ook lager is ingezet.

Alles bij elkaar genomen ben ik toch nog steeds tevreden, vooral de live service is een welkome aanvulling!

Groeten,

Erwin

Schlangen 20-03-2011
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

Heb het apparaat ruim een jaar geleden bij Halfords gekocht. Prima winkel waar je zelfs nog over de prijs kunt onderhandelen!
In Nederland werkt het apparaat heerlijk. Ik had alleen wat problemen toen de live services "gratis" werden verlengd (toen de normale winkelprijs voor deze service werd gehalveerd en bestaande abonnementen gratis werden verlengd voor de resterende duur). Het apparaat begon toen soms te sputteren en meldde dat het abonnement was verlopen. Uiteindelijk via de helpdesk verholpen.
Inderdaad zijn de kaarten, ook de nieuwste, niet altijd helemaal bij, maar bij andere systemen was dat vaak nog veel erger.
Wat ik wel heel vervelend vind is dat de live services in het buitenland vaak heel beroerd werken. Als ik zelf naar het buitenland rij is er meestal niets aan de hand. Maar als ik vlieg en daar mijn systeem in de huurauto hang en aanzet duurt het soms langer dan een uur eer de live service werkt. De volgende dag zijn de problemen niet over maar beginnen gewoon weer opnieuw. En soms dus ook helemaal niet. Heel vervelend als je daardoor je vliegtuig bijna mist omdat je in files terecht komt waarvoor mijn TOMTOM nu juist zou moeten waarschuwen. Nog frustrerender als hij ineens in de file na een half uur alsnog wél vanzelf aanspringt en voorspelt dat de file nóg wel een half uurtje kan duren. Dan heb je de neiging om hem uit het raam te gooien! Maar ja dan denk je aan die 250 euro die je ervoor betaald hebt....
Ik heb mijn onvrede dus maar wat verdeeld over de aspecten mogelijkheden en gebruiksgemak en duurzaam heid. Eigenlijk zijn al die aspecten best OK maar zou het ontbrekende aspect "betrouwbaarheid" van mij een 4 krijgen.

Wil39 20-02-2011
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

Ik heb hem een paar jaar. wel hier en daar een paar foutjes in het enorme kaarten bestand, soms een wat vreemde route, maar over het algemeen prima. De helpdesk is vriendelijk, geduldig en zeer behulpzaam. De batterij haalt bij mij geen 3 uur bij volop gebruik, maar kan in de spaarstand gezet worden. Al met al ben ik best tevreden.

Jan-Luuk 26-01-2011
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

Na jaren gebruik van een eerdere versie van Tomtom op een PDA, vorige week de 750 Go Live gekocht, (Bij Bol.com) met één jaar gratis "live". Eerste indruk na enkele keren gebruik: via Tomtom-home een vlotte installatie, een heldere display, prima geluid, duidelijke kaarten, erg veel mogelijkheden, mooie vormgeving, allemaal zeer gebruiksvriendelijk, prima dus! De eerste keer nog wel even last gehad van het automatisch in- en uitzoomen van de kaart tijns het rijden, waardoor onrustig beeld, maar dit was na één telefoontje met de zeer vriendelijke helpdesk van Tt opgelost. De live-service vind ik een aanwinst, zo ook de weersvooruitzichten op de plaats van bestemming. Dat je er ook nog handsfree mee kunt bellen, ik vind het fantastisch. Geen van de hiervoor genoemde problemen zijn tot nu toe op mijn weg gekomen, alles werkt naar behoren en tot mijn volle tevredenheid. Ik was van Tomtom overigens tot nu toe niet anders gewend, en heb dan ook geen seconde over een ander merk nagedacht. Kortom: een aanrader!

krikke5150 19-12-2010
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

Deze TomTom aangekocht wegens aangeraden door de verkoper van een bekende GPS winkel.
Ik gebruik hem eveneens om met de camper te reizen.
Ik ben teleurgesteld in het apparaat, en wel om volgende redenen:
- dit is de eerste GPS die er in slaagt om me NIET op een bestemming te brengen. Tot nu toe nog met géén enkele ander toestel voorgehad. Ze brengen je, al dan niet met de nodige omzwervingen of andere problemen, steeds ter plaatse, de 750 Live gaf me, tijdens het navigeren naar een bekend Spaans kustdorpje( Tamariu), op een moment géén info meer...
- Tijdens het navigeren naar een POI (camping Nautic Almata) kwamen we zo goed als ter plaatse, maar wél aan de andere kant van de oever van een riviertje die er de zee in loopt...
- toen we Spanje binnenreden onmiddellijk het spoor bijster omdat de (in januari opengestelde C1 hoofdweg) op de in april aangekochte, en ge-update TomTom NIET gekend was...
- tijdens het verlaten van sommige bezochte dorpjes vastgereden in residentiele wijken waar je maar langs 1 kant in kan, en dan maar opnieuw langs dezelfde weg uitsukkelt...
- de toegelaten snelheden op de Belgische wegen kloppen 50% van de tijd niet!
- sinds kort is hij, tijdens het navigeren, regelmatig volledig opnieuw aan het opstarten. De online help van TomTom is waardeloos. Ze hebben me gemeld dat de kaarten 3 jaar oud waren, en aan vervanging toe zijn... Het apparaat is aangekocht in april 2010... Het is ook duidelijk dat de helpdesk gebruik maakt van voorgekauwde antwoorden die géén rekening houden met specifiek beschreven problemen met de TomTom.
Iets positiefs aan?
Toch wél:
- de google functie is gemakkelijk
- de uitspraak van de GPS dame zorgt voor gratis animatie met de reisgezellen in de auto
- de Live functie werkt toch redelijk goed.
- Onlangs werkt ik verwittigd voor een mobiele flitser, en die stond er nog echt ook...
- gemakkelijk om POI's zelf in te voeren.

De nadelen:
- niet accurate kaarten. Zelfs met de laatste update
- Max snelheid is meestal er naast...
- hou tijdens de route begeleiding ook een kaart in de hand, bespaart je, vooral met de camper, verassingen!
- duur om allerlei updates aan te kopen... kaarten, flistlokaties, Live toestand... het zijn goeie commercanten bij TomTom!

Eindconclusie: met de problemen die wij reeds hadden met het apparaat was de kostprijs oorzaak dat hij nog niet door het raam ging. Het ding heeft ons al een paar maal op cruciale momenten in de steek gelaten, en het wordt voor mij geklasseerd als "onbetrouwbaar"
Ik ben op zoek naar een goeie concurrent, maar lees dezelfde rampverhalen van andere merken zoals Navigon en Garmin...
Als iemand een goeie tip heeft?

hoogh 29-10-2010
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

Na jaren met Mio's en Navigons te hebben genavigeerd eindelijk weer terug bij Tomtom. De superieure live services gaven voor mij de doorslag, met name ook google local search erbij leek me geweldig en dat is het is ook. Als je op zoek bent naar bijvoorbeeld een drogist in de plaats van je bestemming, dan tik je gewoon de zoekopdracht "drogist" in, ideaal vooral ook op vakantie in het buitenland lijkt me. Tik in Frankrijk "supermarche" in en je navigeert er zo naar toe, zonder te zoeken.
Geluidskwaliteit: ik was verbaasd dat er maar 3 stemmen standaard op stonden, maar via tomtom home kan je dat flink uitbreiden en vond ik mijn favoriete stem "bram" ook weer terug. Het geluid uit de speaker is afdoende, met handsfree bellen eveneens.
Uiterlijk: Vergeleken met de concurrentie oogt de tomtom wat lomp tegenwoordig, maar robuust is het zeker.
Beeldkwaliteit: De resolutie van de kaarten is ook flink verbeterd in de jaren en vergeleken met mijn eerste tomtom. Alles oogt allemaal wat prettiger.
Gebruiksgemak: super! Heb al wat rampverhalen gelezen over updaten via tomtom home maar bij mij ging alles goed zonder problemen. Toch niets raars, bij updaten van je kaartmateriaal moet je kiezen tussen kaarten van diverse delen van Europa, terwijl je toch heel Europa hebt "gekocht" Ik maar voor "south gekozen omdat ik toch niet van plan ben om met de auto naar oost of noord Europa te reizen. Wel vreemd, ik snap het nog niet helemaal. Handsfree bellen via Bluetooth is ideaal, maar zelf even snel een nummer opzoeken uit het telefoongeheugen is net even teveel zoeken op de tomtom, lijkt me niet goed voor de verkeersveiligheid. Was mooier geweest als je een favorietenlijstje zou kunnen aanleggen met veel gebelde nummers.
Al met al prima ervaringen tot nu toe, navigeren met directe toegang tot internet zoals dit apparaat is een must, zeker de realtime file-informatie. Het kan natuurlijk geen files voorkomen maar het geeft wel rust dat je weet waar je aan toe bent!

Grenzgenger 01-10-2010
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

Ik heb de 750 LIVE vanaf februari in gebruik. In deze periode is hij 2 maal terug geweest naar TT omdat hij iedere keer vastliep. Hierna deed hij het goed. Waar ik nu nog steeds last van heb is dat hij bij het opstarten vastloop waardoor hij uit zichzelf weer opnieuw opstart, dit vaak tot 4 maal toe! Het duurt dan vrij lang eer hij weet waar ik mij bevind en dan loopt hij weer prima. Ik heb eerder een 710 en een 720 gehad maar deze 750 is een slecht product. Kan zijn dat dit slechts exemplarisch is maar ben toch teleurgesteld in deze.

grenery 17-09-2010
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

Goed apparaat, maar nog steeds met kaartfouten !:

Ik heb de 750 LIVE al een poosje en heb jawel de 1000 gevolgd, wanneer deze op de markt zou komen, maar ik heb grote twijfels, omdat de 750 LIVE nog steeds kaartfouten bevat, die oudere modellen van TomTom ook al hadden : hier een paar voorbeelden : Vanaf centrum Einsiedeln, via centrum Grindelwald, naar centrum Lenk. De 750 LIVE toont wel "wordt berekend via Grindelwald " maar op de kaart wordt via Grindelwald gewoonweg overgeslagen, ook de afstand blijft hetzelfde ! Of vanaf centrum Innsbruck, via centrum Ehrwald naar centrum Ischgl, zelfde verhaal, ook dan wordt via Ehrwald overgeslagen. Ik vroeg TomTom of dit probleem met de nwe 1000 is opgelost, dit kon TT mij niet vertellen omdat er geen apparaat beschikbaar is, hoogst merkwaardig. U bent gewaarschuwd .

Leuventuber 16-09-2010
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

Het apparaat gekocht, vooral met het oog op de vakantie in Frankrijk, maar ook voor het meer dagelijkse gebruik in België en Nederland.

Ben er eigenlijk tevreden over, een prachtig stuk technologie dat me al veel tijd heeft bespaard. HD Traffic en IQ Routes zijn zeer nuttig gebleken.

We natuurlijk te maken gehad met kaartfouten - in frankrijk moest ik rechtsaf spoortalud oprijden bijvoorbeeld. Ook soms problemen: stembesturing uit, geluid weg, soms duurt het lang om op te starten of het GPS-signaal te vinden.

Al bij al toch heel positief. Google search is geweldig. Midden in een onbekende Franse plaats tik je supermarché in en je vindt zo de weg naar de dichtsbijzijnde E. Leclerc of andere winkel.

Stembegeleiding vind ik best goed.
Dus: aanrader.

Frank Robert van der Laarse 10-09-2010
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

Helaas, een grote tegenvaller.

Enkele punten:

- QuikcGPSfix werkt niet. Na het aanzetten van het systeem duurt het ook bij TomTom enkele minuten voor er een verbinding is.
- Het inmiddels bekende probleem van het USB-kabeltje
- De kaart is niet voor geheel Europa. Je moet kiezen uit 4 opties. Als de juiste optie (zoals in mijn geval) er niet bij zit, moet je een tweede kaart kopen (€ 45 tot € 90,-)

Mijn ervaring:

Ik rijdt dagelijk van Rotterdam naar Amstelveen. Vandaag was het waanzinnig druk op zowel de A4 (via Den Haag) als via de A2/A12 (Utrecht). TomTom gaf als route gewoon de A2/A12 met een totale vertraging van 72 minuten (!). Ik heb er voor gekozen om dit te negeren en om binnendoor te rijden. Na 70 minuten stapte ik voor mijn huis uit.

Onderweg gaf hij ook nog een file aa, met 6 minuten vertraging. Er stonden uiteindelijk 6 auto's voor een stoplicht.....

kortom, een systeem dat niet doet wat het moet doen: mij vertellen hoe ik moet rijden als er file staat!

Gaat volgende week retour.

geeltje 27-08-2010
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

Apparaat gekocht voor vakantie in Frankrijk. Heeft ervoor gezorgd dat we op een zwarte zaterdag in geen enkele file terechtkwamen. Doordat je ook precies weet waar je aan toe bent op je route, geeft het veel -extra- rust. De nieuwe routes kunnen echter wel wat apart zijn. Als je een caravan eracht hebt hangen, kan het bij een omleiding dan wel eens lastig worden. Sowieso wil TomTom je in Frankrijk nogal eens over weggetjes leiden die volgens mij de Fransen zelf niet eens kennen. Het apparaat bij TomTom rechtstreeks bestellen is overigens geen aanrader.

Idefix76 23-08-2010
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

Zeer tevreden over deze TomTom 750. Heb hem nu een klein jaar en de HD service zorgt ervoor dat ik sindsdien in geen noemenswaardige file meer heb gestaan.

Verbeterpunten:
Vanaf moment dat je hem aanzet zou hij sneller en nauwkeuriger moeten zijn wat beteft het bepalen van de te nemen route. Het is cruciaal om de eerste afslagen richting de snelweg goed te nemen.

De flitspaal waarschuwingen zijn niet altijd actueel meer. Er zitten meldingen tussen waar vroeger een flitspaal heeft gestaan maar al lang zijn verwijderd.

Stembesturing. Het ingeven van een adres dmv je stem is niet altijd accuraat. Soms komt er een plaats naar voren dat totaal niet strookt met hetgeen je ingesproken hebt maar over het algemeen wel tevreden hierover.

Raalte 17-08-2010

Prima apparaat.
Duidelijke aanwijzingen, goed verstaanbaar.
Live services werken uitstekend.

koelkast14 12-06-2010
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

super apperaat.Handsfree bellen werkt perfect.Google search is fantastisch.Hd Traffic heeft mij al veel tijdwinst opgeleverd.Kan niet meer zonder.

Tom338 18-05-2010
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

Geweldig apparaat, snelle zoekopdrachten, duidelijke afritten melding gewoon geweldig.

xxxMaverick 27-04-2010
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

Ik heb nu 4 maanden de tomtom 750. Ik ben op zich zeer tevreden.

1) HD traffic heeft meer toegevoegde waarde dan ik had gedacht en is een goede aanvulling
2) google local search werkt goed en is handig
3) duidelijke navigatie aanwijzingen en mijlenver voor op concurrentie

Wel zijn er enkele dingen die tomtom echt zou moeten aanpakken in een nieuwe versie:

1) mijn tomtom 720 was stukken sneller dan de 750, het is duidelijk dat de processer eigelijk te traag is voor de software

2) HD traffic is leuk maar suggereert ook mobiele fliters te spotten. Dit is echter niet het geval, in 99% van de gevalle nmist tomtom flitsers die gewoon op rds langskomen. Slecht!

3) Handsfree bellen werkt, maar speaker is eigelijk van te slechte kwaliteit en zou aangepakt moeten worden.

Alles bij elkaar: een 8

noefel 27-02-2010
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

Ik heb dat ding nu een half jaartje.
Even om mijn referentie aan te geven:
Toen niemand nog een GPS had, hadden wij er een in onze gloednieuwe pas geïntroduceerde Toyata Yaris (geweldige auto). Superklein beeldscherm in de radio, maar een geweldig ding: de kortste route, nou dat was de kortste route dwars door de bush. In het buitenland vroeg je je meermaals af: gaat dit nog goed komen, het kwam altijd goed.
Toen kwam een Panasonic, full-mapping opvouwbaar scherm, afstandsbediening, de hele reut in mijn Peugeot Expert (waardeloze auto, nooit kopen). Fijn bedieningscomfort, slechte dekking Engeland Ierland. Iemand anders vond hem ook heel leuk, want op een dag (nacht) was hij uit mijn auto verdwenen (heeft de dief trouwens geen plezier van gehad, want zo gauw de stroom eraf gaat blokkeert het apparaat. Inmiddels toe aan de derde generatie Yaris, 2e geintegreerde GPS systeem was waardeloos, nu een van TomTom geintegreerd (niet de 750) is een behoorlijk systeem. Voor de Peugeot eerst nog een VDO-dayton gehad, kan ik kort over zijn: WAARDELOOS. slecht functionerend aanraakscherm, gegevens niet te lezen zonder leesbril.
Oh, en op mijn telefoon zit ook een TomTom.
De 750 dus:
Dat is een heel behoorlijk apparaat: aanraakscherm werkt goed, navigatie is duidelijk, dekking is in Europa goed. De satelietverbinding is snel en constant,
kortom, hij doet wat hij moet doen.
De extra mogelijkheden vind ik leuk: live services handig. Opzoeken met google onderweg super. weet trouwens wel dat Tom Tom de verkeersstromen van "hun" apparaten bijhoudt en daaruit files en snellere routes genereert. (waarom een kilometerheffingkastje in de auto, geef iedereen een TomTom (geintje))
Super vind ik dat je op Google-Earth een route kunt uitstippelen, die kunt uploaden naar je TomTom en die route dan feilloos kunt rijden.
Minder vind ik: mijn TomTom heeft bluetooth. Mijn Autoradio heeft een bleutooth ingang voor audiosources, toch kan ik ze niet verbinden. Beetje jammer vind ik dat. De "points of interest" kloppen lang niet altijd|: Een wegrestaurant een kwartier bij de weg vandaan dat niet blijkt te bestaan is echt minder. Die afstandsbediening van de Panasonic mis ik erg.
Dan nog iets goeds: In het begin (de eerste keer) deed ik blijkbaar iets fout op de computer: kaart weg (nee dat zou niet moeten kunnen) De helpdesk heeft mij perfect geholpen. En dat is belangrijk; service na de aankoop.

Jambootje 07-01-2010
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

De Tomtom is een tomtom. Je weet wat je koopt, gekende interface, en live oogt soms aantrekkelijk. Stembesturing loopt niet altijd vlot.
Maar vooral over de LIV-services ben ik tot op heden niet tevreden. Wat Touring Mobilis op de website zet, zag ik nog niet onderweg. Geen mobiele flitsers. Zelf wel al een stuk of 5 doorgegeven, en ja, als je er weer passeert wordt het gemeld. Maar het is nog bijlage niet zoals in Frankrijk waar Coyote samenwerkt met Tomtom.

RL007 05-01-2010
Geschreven voor: TomTom Go 750 Live

Heb intussen het toestel gebruikt om naar Oostenrijk te rijden. Go 750 werkte uitstekend. Idem flitspalen waarschuwingen, met dit toestel kan je ook ontbrekende flitspalen (incl. mobiele) doorsturen zodat we beter gewaarschuwd worden.... Denk het toestel is een aanrader maar heeft zijn prijs, denk is zijn prijs op alle gebied waard.

Henk1970 10-12-2009

Miskoop 2009.
Tomtom loopt om de haveklap vast, servicedesk komt met algemene oplossingen.
Dus deze ruil ik weer om voor een ander systeem.

Fred1111 26-11-2009

Geweldig apparaat.

Zoeken via google werkt perfekt.
Ook de geluidskwaliteit bij het telefoneren is erg goed.
Kaartmateriaal de laatste en saai zoals iemand zegt is maar wat je wil, het is een navigatie apparaat en voor mij geen stadsgezicht voor gebouwen. Ook de kaartkleuren kan je goed naar wens aanpassen.
Al met al een erg goed navigatiesysteem wat doet wat hij moet doen.