TomTom Start 25 Europe Traffic Reviews

9,4
  • Geluidskwaliteit 10
  • Vormgeving 10
Product een jaar of meer in bezit
Ik heb hem nu 2.5 jaar werkt perfect brengt mij overal tot de deur, alleen jammer dat je binnen in huis geen gps signaal hebt. De kaart updaten is soms lastig maar voor de rest perfect
  • Mogelijkheden 4
  • Vormgeving 4
Product een half jaar in bezit
Grootste miskoop ooit. Advies, niet kopen!

Traag, verliest regelmatig satellietcontact, slecht te bevestigen, slechte routebegeleiding, enzenz.
  • Mogelijkheden 1
Product een jaar of meer in bezit
Wat een waardeloos product,na een jaar zie ik het echt niet meer zitten

Na 4 tom toms is dit echt mijn allerlaatste

Na elke update geen geluid meer en ook de gps werkt erg matig

Na herhaaldelijk aan en uitzetten doet het geluid het eindelijk en een minuut later is het weer voorbij
6,8
  • Mogelijkheden 2
  • Duurzaamheid 7
Product een paar weken in bezit
Wat een enorme tegenvaller is dit apparaat.

Het is onmogelijk routes te maken via een routeplanner en deze er op te zetten.

Ik heb een oude (8jaar) tomtom one gehad dit wel kon, nu een modern apparaat met minder mogelijkheden.

gekocht een paar weken geprobeerd en weer op marktplaats
5,4
  • Mogelijkheden -
Product een half jaar in bezit
Heb na een half jaar ellende met dit apparaat hem van pure frustratie door de auto gesmeten. Bleek hij niet tegen te kunnen helaas. Behuizing is daar niet stevig genoeg voor. Vond meestal pas een GPS-signaal als ik al bijna thuiswas en gisteren zelfs helemaal niet. Ik stond in nergenshuizen en volgens de Tom was ik lekker thuis. Was het maar waar geweest.

Moet nu dus een nieuw systeem. Iemand een suggestie? Weet niet of ik na deze ervaring weer voor een Tom wil/durf te gaan...
Product een jaar of meer in bezit
Mijn eerste review had vooral betrekking op de kaartupdate en de afhandeling van de klacht. Welne daarna trof ik een TomTom medewerker die de fout niet bij de klant, maar bij TomTom zocht. En ja hoor, ze hadden een verkeerd produkt geleverd. Klacht opgelost em het abonement verleng met meer dan de verloren periode.
7,6
  • Gebruiksgemak 6
Product een half jaar in bezit
Sinds ik de updates activeer geeft de TT ca. 150 mtr. van tevoren aan dat je de bestemming bereikt hebt; vreemd want in het begin deed de TT het wel op de meter nauwkeurig. Als een route vooraf wilt plannen moet je je naar buiten begeven want in huis kan hij geen satellieten vinden. De oude deed het veel beter.
3,5
  • Geluidskwaliteit 5
  • Beeldkwaliteit 5
  • Mogelijkheden -
  • Vormgeving 3
Product een half jaar in bezit
om aan te brengen op raam = niet handig

om de kaarten actueel te houden zeer ingewikkeld

vindt erg slecht gps.

ook als eens een keer helemaal niet moet je naar de side gaan om te ressetten
6,5
Product een maand in bezit
Wat een slecht apparaat wat op verbinding aankomt.Het kan zijn dat je 5 km verder bent vootdat hij de satellieten gevonden heeft. Heb hem al terug gestuurd naar TomTom,hebben er nieuwe software ingezet en het is nog steeds niks. Mijn oude 630 werkt stukken beter,maar ja hij was niet meer up to date. Voor mij geen is het een miskoop.
5,7
  • Gebruiksgemak 3
  • Duurzaamheid 3
Product een jaar of meer in bezit
Updates? Het abonnement werkt niet. De pc geeft aan dat ik een sd kaart moet gebruiken (lol) het aparaat heeft geen mogelijkheid voor een sd kaart. De helpdesk meldde dat de update service tijdelijk niet beschikbaar was, maar nu, na een aantal weken, een melding dat updaten weer mogelijk is. Maar helaas, een nieuwe kaart kopen kan wel, maar ik heb al een abonnement. En die werkt dus niet.
Product een half jaar in bezit
Inmiddels vaker gebruikt. Doet het erg goed en dankzij de routeondersteuning bij afritten erg duidelijk. Wel vind ik de houder, zowel de houder die in het ventilatierooster bevestigd kan worden alsook de houder voor bevestiging aan een ruit absoluut niet handig. De houder voor het ventilatierooster maakt alles erg gammel. Door de geïntegreerde houder en de kabel past de TT niet in de bijgeleverde tas, jammer.

Het is vervelend en niet verstandig deze onderdelen iedere keer los te halen. Aansluiting kabel aan de TT lijkt mij niet degelijk.

Verder prima ding. Snelle routeherberekening enz.
Product een kwartaal in bezit
Een uitstekend navigatiesysteem met veel mogelijkheden en een uitgebreide handleiding. Wel zou het handig zijn een bondige samenvatting van de handleiding bij het navigatiesysteem te voegen, zadat hij direct te gebruiken is.
  • Gebruiksgemak 9
Product een half jaar in bezit
Prima apparaat zonder poespas,eenvoudige bediening brengt mij overal moeiteloos naar toe,prima prijs kwaliteit verhouding.
6,8
Product een half jaar in bezit
Ik vind het na 8 maanden gebruik een verschrikkelijk slecht apparaat.

Is nu voor de 2e keer defect, 1e keer helemaal niet aan te zetten, "gerepareerd" door TomTom, zelf op moeten sturen en niet door Wehkamp.

Na "reparatie" nog niet goed, moet de TomTom een paar keer aan en uitzetten voordat hij satalieten gaat zoeken.

Routes in de buurt ingegeven (dus bekend) laat hij je de raarste routes rijden.

Vanmorgen om 08.40 uur aangezet, moest naar Enschede, de TomTom is nu nog naar satalieten aan het zoeken dus weer defect.

Ik vind het een waardeloor apparaat, ga zeker weer terug naar Garmin.
  • Duurzaamheid 7
Product een kwartaal in bezit
Na jarenlange dienst van mijn Tomtom G0910 moest deze wegens defect vervangen worden. Gekozen voor de Start25. Ook deze Tomtom is makkelijk in gebruik en brengt me keurig waar ik heen wil. De berekening van de route gaat zeer snel. Klein minpuntje: ik kan mijn maximale snelheid niet meer instellen bij het rijden met bijvoorbeeld aanhanger of camper.
  • Gebruiksgemak 9
  • Duurzaamheid 6
Product een paar weken in bezit
Na de Tomtom One Xl, de Start 25 winter gekocht bij Dixons. Winter betekent een extra tasje en houder voor bevestiging aan de luchtroosters. Bij verwijdering van de houder brak een rib vna het luchtrooster af. Inmiddels een aantal ritten gemaakt en de Tomtom doet het prima. Veel mogelijkheden, zoals vermijden van zandwegen. Dat is handig anders word je met je caravan of aanhanger door het bos gestuurd. Wel vind ik de aansluiting van de usb kabel aan de achterkant van de Tomtom ongemakkelijk en laat degelijkheid te wensen over. De geintegreerde houder voor bevestiging aan de ruit is een onding; jammer. Duurzaamheid heb ik gegokt.

Ook jammer dat de service van Tomtom op vragen met andere antwoorden komt dan je eigenlijk had verwacht. Uiteindelijk kom je er met hen wel uit.
  • Mogelijkheden 6
  • Gebruiksgemak 2
  • Duurzaamheid 4
Product een half jaar in bezit
Op basis van eerdere positieve ervaringen weer een TomTom gekocht. Dit keer een zeer negatieve ervaring. Het duurt vaak 10 minuten voordat de verbinding met de sateliet is gemaakt, waardoor ik meestal nog met een stratenboek op schoot rond moet rijden. Na een maand was de eerste versie al kapot. Ik wilde het apparaat ruilen en desnoods bijbetalen om iets beters te krijgen, want dit wordt een jarenlang chagrijn, maar dit bleek niet mogelijk te zijn. Let op, je koopt een licentie ipv het apparaat, eenmaal het zegel los en dan kan je het apparaat niet meer terugbrengen of ruilen.
Product een maand in bezit
Een prettig apparaat zonder extra mogelijkheden

Doet met prima navigatie en goede beeldkwaliteit precies waarvoor hij is aangeschaft

Updaten via mytomtom ging niet vlekkeloos, maar uiteindelijk goed

Mapshare is nog niet mogelijk, maar zou binnenkort moeten gaan werken

Enig minpunt is de vrij lange tijd tot het vinden van voldoende satelliet-signaal, duidelijk langer dan mijn eerdere live-XL ; als hij het signaal eenmaal gevonden heeft zijn er geen problemen meer
  • Vormgeving 10
Product een maand in bezit
Fijn apparaat voor de gebruiker die van a naar b wil.

"Laatste kaart garantie" ging ook goed, dit gebeurt nu met mytomtom. Dus updaten was geen enkel probleem.

Ook nuttige plaatsen zijn nu te installeren.

Een handige site waar je veel vindt is :

www.poihandler.com. Je downloadt deze bestandjes op je pc, en dan met mytomtom op je start 25 installeren.

Het bevestigen is wel even wennen, maar echt vervelend is het niet.

Oordeel: een fijn apparaat die doet wat hij moet doen

en het ook goed doet!
Product een maand in bezit
Mooi app van TomTom. 5"scherm komt echt tot z'n recht. Snelle berekeningen en voldoende info, geen onnodige zaken op dit app. Meegenomen naar Turkije zelfs de zandwegen waren niet vreemd voor deze TomTom