TomTom XL LIVE IQ Routes Europe + 1 month

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom XL LIVE IQ Routes Europe + 1 month op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

renze59 18-12-2012

Prima apparaat. De navigatie is geweldig. Alleen wilde ik na 2,5 jaar de kaart updaten waarbij dat liveshate gedoe meteen met update begon en het apparaat daarna niet meer werkte. Wilde eerst niet meer opstarten en na support van Tomtom kon hij de kaarten ook niet meer vinden. Heb maar een nieuwe gekocht. Advies maak never gebruik van Tomtomhome 2 met het liveshare gedoe. Een goed werkend apparaat is hiermee kapot gegaan. Gezien alle reacties op internet over Tomtomhome 2 liveshare ben ik niet de enige die dit overkomt. Heb daarom op duurzaamheid maar een 3 gegeven terwijl eigenlijk het apparaat na 2,5 jaar trouwe dienst nog goed was

MarWie62 04-02-2012

Binnen 2 jaar na aankoop is TomTom al stuk; is niet meer aan de praat te krijgen. TomTom is weinig gebruikt. Na gewoon gebruik geen werking meer. Kost € 85,00 om deze te laten repareren. Ik dacht dat een TomTom wel langer mee zou gaan. Helaas. Kan wel nieuwe kopen met 20% korting bij TomTom maar dan ben ik erg duur uit.

Boer1965 14-09-2012

ook ik kreeg met mijn TOMTOM die maar 2,5 jaar mee ging dit advies. ik heb op hun advies de batterij vervangen voor 26 euro maar dit is niet het probleem.
Dit is al mijn tweede TOMTOM. De eerste was binnen 1 jaar stuk.

benjamin1971 26-11-2011

Heb hem nu een tijdje in bezit, en vind het een super apperaat.
enige nadeel is de ophanging aan het raam , en dat hij soms eens uitvalt maar dat is nu 3 x gebeurt en niet tijdens de rit.

edwin lkjdfl 06-10-2011

super apparaat, helaas schijnt dit type tom tom met sommige versies van windows niet te communiceren, de mijne dus alle windows versies geprobeert 3 keer opgestuurd. maar elke keer als ik hem aan de pc hang loopt hij vast. met name na de live service verlopen was. tom tom gemaild gebeld, ze zijn ontzettend vriendelijk maar lossen je probleem niet op. een oplossing bieden ze niet en na 3 dagen geen reactie kun je weer opnieuw beginnen. ik nooit weer een tom tom. niet om het apparaat maar om de service van tom tom

Henkje12 12-01-2012

Ik kan (nog)geen oordeel geven over de kwaliteit van de TomTom XL LIVE IQ Routes.
Maar ben het volledig met je een v.w.b. de service van tean support van TomTom

Katrien U 09-09-2011

Ik gebruik deze GPS nu al meer dan een jaar en ben er super tevreden over. Ik kan de vergelijking maken met Mio en ik vind dit toestel veel gemakkelijker in gebruik. Enig minpunt is de meegeleverde bevestiging voor op de ruit. Die is niet zo duurzaam.
Ik heb dit toestel aangeraden aan een vriend.

TomTom valt BomBom op de grond 31-08-2011

Geluid is niet geweldig; het verschil in niveau tussen hard en zachtrijden is te groot.
Beeldkwaliteit was beter bij Sony. De verhoudingen vd wegen (afstand tot volgende hoek bijv.), en het verschil in inzoomen bij langzamere snelheid kloppen niet.
Wat heeft TomTom bezield om zo'n onbetrouwbaar, ongemakkelijk systeem als de easyport te gaan gebruiken? Alleen dat al maakt het tot een apparaat dat je niet graag gebruikt. Wist ik dit eerder dan had ik 'm zeker niet gekocht.

vakantie2011 17-08-2011

Heb de TT meegenomen op vakantie daar ik deze gehad heb en normaliter een Mio gebruik. Ik was ook wel nieuwsgierig naar de verschillen. Ik moet aangeven dat ik tevreden ben over de verkeersinformatie, deze is correct en overzichtelijk. Waar ik minder over te spreken ben is de gebruiksvriendelijkheid en het menu ( deze vind ik bij Mio overzichtelijker en prettiger in gebruik ) ook de raambevestiging heeft mij zeer geirriteerd daar de TT er meer dan 20 x afgevallen is en tevens lastig te plaatsen is. Daarnaast is de voet naar enkele keren draaien uit elkaar gesprongen en niet meer in elkaar te krijgen waardoor ik de terug reis het apparaat los op de dashboard had liggen.
De irritaties hebben gewonnen van de verkeersinformatie en ik gebruik mijn Mio weer.

Benjamin1971 08-08-2011

Na een goo gehad te hebben,is deze wel een verbetering.
met live service is het een prima apperaat,heeft al twee keer een betere route uitgezocht zonder vast te komen staan in het verkeer.
enig minpuntje vind ik het ophang systeem heeft even gewenning nodig.

schre585 12-06-2011

De TomTom valt regelmatig uit. Tijdens het opstarten bevriest het apparaat en start daarna opnieuw op. Daardoor wordt de GPS verbinding opnieuw opgezet, hetgeen meerdere minuten kan duren.
Tijdens het updaten van een nieuwe kaart komt de melding 'geheugen te klein'. Dit kan worden opgevangen door een zone te downloaden.
Onbegrijpelijk dat TomTom in eerste instantie een kaart adviseert die niet eens op het interne geheugen past!
Jammer als tijdens het installeren van een nieuwe kaart de computer uitvalt, want dan wordt de TomTom onbruikbaar. Hetgeen betekent een enkele reis richting prullenbak...
Leuk apparaat als het werkt, maar verder zonde van het geld.

roel r 17-05-2011

Ik ken maar niet begrijpen dat als je 2 TT`s in de auto hebt en de zelfde opdracht invoert
dat ze bij een bepaalde splitsing de een links aangeeft en de ander rechts. De oude TT GO 910 heeft het altijd goed, maar de nieuwe Tom Tom XL live IQ waardeloos. De twijfels begonnen met de Tom Tom XL live IQ dat hij een bepaald oud adres niet volledig herkende, vandaar dat ik de oude GO 910 ernaast plaatse. TT doet er niets aan, na een keer te hebben opgestuurd kwam die met het zelfde euvel terug. Heb toen een nieuwe gekregen, en blijkt dezelfde fout te hebben, niet alles herkennen. TT laat je gewoon met een waardeloos product zitten ze doen er verder niets mee. Jammer voor de klanten dan. Ze zullen deze serie wel met de noorderzon laten verdwijnen, dan is TT er van af. Maar voor mij NOOIT meer een TT. Alleen al omdat ze het niet op een normale manier oplossen, je koopt een ding wat niet te vertrouwen is.

MtrMs 14-05-2011

Inmiddels één jaar in gebruik. Wij trappen er niet meer in om volledig op de Tom Tom te vertrouwen! Wij zijn 3 x per jaar in Frankrijk en Tom Tom blijkt steeds weer niet Up-to-date. Straten in gestuurd worden die dood lopen of verboden in te rijden zijn en ter plaatse geldende snelheden, overigens ook in NL, die in de Tom Tom niet correct worden aangegeven. Praktisch gezien vaak hele onlogische routes. Al na de aanschaf begon het gezeur met de "live service" voor 1 jaar gratis. Na de registratie denk je dat het geregeld is maar was het niet. De service werd na 3 maanden gestopt, na best wel "onnodig" gedoe met het opsturen van aankoopbon, bewijs van de registratie etc. werd het hersteld. Echter werden wij april in Frankrijk geconfronteerd met een niet meer werkende "live service". hij is dus al stop gezet, terwijl dit tot en met juni had moeten lopen. Accuduur is ook zeer slecht. Verder blijkt de Tom Tom XL live IQ ook steeds tijdens of na een update via Tom Tom Home de weg kwijt. Heb al 2 keer gehad dat na een update het apparaat het niet meer deed. De laatste update was helemaal een crime. Oa een probleem dat er niet genoeg geheugen beschikbaar zou zijn. Helaas blijkt hierover het nodige op diverse forums te vinden waardoor het gelukkig wel was op te lossen. Ook is hij na de laatste update, april 2011, een stuk trager. Voor zo'n "duur" product valt het erg tegen! Ook een "betaalde" live service is natuurlijk achterhaald. Neem een voorbeeld aan de concurrenten. Na deze geen Tom Tom meer voor ons!

miss-sappiej 05-03-2011

Als het werkt is deze tomtom echt geweldig. maarja, dat doet hij niet. Eigelijk vanaf het eerste moment al problemen dat hij elke keer uit viel, eerst alleen als ik hem 's avonds aanzette, maar later ook overdag als ik hem 's avonds niet aan had gehad. Erg lastig als je net weg rijd, en hij gaat opnieuw opstarten, want hij pakt dan niet de oude route weer op. Dus dan moet je terwijl je autorijd de route opnieuw instellen. Terug geweest naar de Halfords waar ik hem gekocht had, daar hebben ze hem ge-rised, maar naar een paar dagen kwam het probleem weer terug. Er zat ook een gratis kaart update bij, binnen 30 dagen na aankoop. Maar toen ik dat wilde doen begon het probleem pas echt. Je moet delen van Europa selecteren omdat de update te groot is voor het geheugen. Het kwam er op neer, dat ik met 'centraal Europa' niet via Duitsland naar Spanje kon rijden, maar eerst de tomtom aan de pc moest koppelen om een ander deel te selecteren. De tomtom helpdesk gebeld op advies van de winkel, maar het enige wat die konden doen is de oude kaarten (dus zonder updates) terug zetten. Schiet ik dus niets mee op aangezien er de laatste tijd zeer veel nieuwe rijkswegen en knooppunten geopend zijn. De service van TomTom zelf viel me ook erg tegen! Ik kon praten wat ik wou, maar een oplossing (behalve de oude kaarten) kwam er niet, laatstaan wat begrip van hun kant. Uiteidelijk terug naar de Halforts om het product terug te brengen omdat ik er niet tevreden mee was, en de verkoper ons had gegarrandeerd dat (ook met de update) het intern geheugen groot genoeg was. Na lang praten een deel contant geld, en een deel aan cadeaubonnen terug gekregen. Erg jammer...

Gerrit a 02-03-2011

Ik heb sinds een jaar een garmin 765tfm gebruikt in de vrachtauto zelf aangeschaft,bevalt zeer goed na vaak vragen routeplanner van werkgever gekregen,TomTom XL live iq,Wat een tegenvaller begint al met de raam montage ik moet hem elke dag verwijderen zeer lastig dan de routes niet logisch,ik heb nu 2 dagen allebij gebruikt jammer ,ik heb er over geklaagd bij de baas ,maar ik krijg geen andere. Is dan alles negatief nee,de rijbaan assist is mooier als bij Garmin en ook de Flisservice is beter Groet Gerrit

fegon 19-11-2010

Ik heb er nu 3. Als ze goed zouden werken, zijn ze prima. Helaas veel problemen met telkens uitvallen en opnieuw opstarten. Al vele malen op verzoek van Tomtom support de boel opnieuw geformateerd en geinstalleerd, dan gaat het 2 weken redelijk en dan begint het haperen opnieuw. Omdat we 3 dezelfde hebben, allemaal met abonnement en recente kaart, ligt het niet aan 1 toestel, maar aan de serie. Ik ga Tomtom voor de zoveelste keer maar weer eens bellen, wanneer die dingen eindelijk stabiel gaan werken.

Koen21 07-11-2010

---------Update review, 7-11-2010----------
Top apparaat.
Ik kreeg het apparaat met 1 maand live services gratis. Na één maand wilde ik niet meer zonder en heb deze service inmiddels met een jaar verlengt.
Op het moment is er geen betere optie dan TomTom met live services. Beter optie is er eigenlijk ook nooit geweest.
Duidelijk, accuraat en gebruiksvriendelijk.

Ook voor routes die ik blind kan rijden gebruik ik de TomTom voor eventuele vertragingen onder weg en de en de mobiele flitsmeldingen. Zo heb je het abonnement op deze service snel terug verdiend.

--------1e review, 18-10-2010----------
Ik heb deze TomTom nu een maand in bezit, super apparaat. Vooral de live services heerlijk om van te voren te weten wat je zoal aan vertraging en flitscontroles! tegen zult komen onder weg. (Ook mobiele flitscontroles)
Leuk voor als je op vakantie gaat, TomTom geeft wanneer je live services hebt de weervoorspellingen van de bestemming weer.
Ik begrijp niet dat TomTom op kieskeurig relatief laag beoordeeld wordt aangezien TomTom na mijn idee toch echt het beste op navigatie gebied is.

Duurzaamheid een 10 omdat ik hiervoor 3 andere tomtom systemen heb gehad en nog steeds heb. Aangezien die het nog steeds doen.

bennie-rock 12-10-2010

dit is mijn tweede tomtom en ik zeg er gelijk bij ook mij laatste, mijn eerst tomtom was al naar 2 weken stuk, opgestuurd naar tomtom en kreeg hier voor een nieuwe die heeft het een jaar gedaan
dit jaar heb ik weer een tomtom gekocht maar was ook naar een week weer stuk kon niet meer updaten niet meer opladen niks meer,weer opgestuurd naar tomtom ik kreeg weer een nieuwe tomtom, maar ik heb het gehad met tomtom.
ik heb nu een mio live 575 en die werkt perfect
er zit weliswaar niet zo veel op als op een tomtom
maar wat hij doen moet doet ie goeg van a naar b bregen

ougie 22-09-2010

Heb de TT XL Live IQ Routes Europe 42 Coutries nu enkele dagen in gebruik en mijun ervaringen zijn prima. Directe satellietverbinding, bij verlaten geplande route binnen 2 seconde een alternatief gevonden. Ruim voldoende mogelijkheden en gebruikersgemak. Zeer helder geluid en een duidelijk beeldscherm, wat op vele manieren op dag/nacht instelbaar is. Ik las bij een review dat e.e.a een uurtje had gekost qua downloaden, ik ben wel wat langer bezig geweest. Al met al heb ik 2.5 uur achter mijn computer (en die is zeker niet langzaam) gezeten om alle vijf de deelkaarten, centrale zone, noordelijke zone, oostelijke zone, westelijke zone en zuidelijke zone op mijn computer had staan. Al met al toch bijna 7 GB. Bij mij ging het downloaden van Tom Tom Home trouwens ook niet automatisch, wel via de site. Het wisselen van een zonekaart (gemiddeld zo'n 1380 MB) duurt een klein half uurtje. Dit laatste is alleen nodig als je wat verder van huis gaat natuurlijk, bv Spanje, Kroatië, Groot Brittannië of bv Zweden Finland of Noorwegen. Zelfs als je richting Oekraïne en Rusland gaat kom je nog heel ver. Ik heb standaard de centrale zone in mijn TT. Ik heb er geen thuislader of autolader bijgekocht. Is niet nodig er zit een usb kabel bij voor aansluiting op de computer,k waarbij automatisch oplading plaats vindt en natuurlijk ook een auto aansluiting (mini usb naar sigarettenaansteker stekker). Verder had ik tijdens bestuderen enkele gebruikersvragen naar Tom Tom gemaild, waarop ik eigenlijk direct antwoord terug kreeg, prima service en duidelijk beantwoording. Oh ja, bij mijn aankoop kreeg ik 20 eurootjes retour, ze zijn blijkbaar aan het afbouwen, ik heb wel een jaar gratis live-service. Dit laatste werkt vooralsnog prima en snel, er ging zelfs een waarschuwingspiepje en er was een klein waarschuwingsbordje 70 zichtbaar, toen de matrixborden op 70km sprongen en even later het verkeer zachter ging rijden. AL MET AL EEN AANRADER, wat mij betreft.

Franco 11-06-2010

TOMTOM levert vanaf juni 2010 op alle LIVE modellen 1 jaar LIVE services. Dus ook op modellen die nog verkocht worden met als zijnde 1 of 6 maanden LIVE services. Doe er je voordeel mee zolang winkels die nog aanbieden tegen de oude, lagere prijs! Je krijgt ook nog eens 30 euro retour, zie TomTom website.

De TOMTOM geeft ook flitswaarschuwingen in de rijmodus, dus zonder een bestemming ingevoerd te hebben. Erg handig bij woonwerk verkeer, dan wil je niet steeds routeaanwijzingen horen.

In de winkel een MIO bekeken, vanwege de gratis TMC+ mogelijkheid. Ondanks een "nieuw" model, vind ik de mogelijkheden erg beperkt. Bij routeopties kun je alleen kiezen uit snelste, gemakkelijkste en goedkoopste. De laatste 2 hebben m.i. geen enkel nut. (waar baseren ze "goedkoopste" op??)
Bij TomTom kun je o.a. kiezen uit snelste, kortste, wandel, en fietsroute en vermijd snelwegen.

Alleen de standaardset POI bevat veel verouderde gegevens. Je kunt wel zelf POI toevoegen via de website, maar de basisset niet vernieuwen. Gemeld bij de helpdesk, zouden ze doorgeven aan de 2e lijn.
Ook contact gehad over de verlenging van LIVE services naar 1 jaar, en wat gebruikersvragen. Ben zeer tevreden over de professionele beantwoording, bereikbaarheid en afhandeling van emails. Gewoon een telefoonnr. in Amsterdam i.p.v. een duur 0900 nummer.

H Platje 23-05-2010

-----------Update review, 23-5-2010----------
tom tom xl live
werkte niet goed loopt af en toe vast en reset zichzelf
midden in een geplande route dat is lastig moet je onder het rijden stoppen om hem weer in te stellen terug naar de mediamarkt na 14 dagen weer met een nieuw programma terug
werkt nu nog steeds niet voor de 2 e keer terug naar de mediamarkt misschien repareren ze hem nu beter gr Henk

----------1e review, 9-5-2010-----------
Mijn tomtom xl werkt niet goed meer na een maand , na instellen van een route valt deze regelmatig uit en reset zichzelf waarna je weer op het beeldscherm moet aantoetsen. Terug naar tomtom gestuurd via mediamarkt. 2 de brandstofprijzen in de live services kloppen niet zijn denk ik van 2 jaar terug ,de tankstations zijn soms al opgeheven,google weer kon ik in duitsland niet ontvangen dus ik denk niet dat ik een live abbo neem je hebt er weinig toegevoegde waarde mee. verder mis ik op parkeerplaatsen de kaartinfo

kevhouben 04-04-2010

Enkele dagen in het bezit, maar moeten terugbrengen. Toestel liep al onmiddellijk vast en vond geen bruikbaar gps signaal, geen satellieten beschikbaar. TomTom geupdate, werkte toen opnieuw normaal gedurende 2dagen toen opnieuw hetzelfde: geen bruikbaar gps-signaal, 0 satellieten.
Ik heb hem teruggebracht naar de winkel en ik mag binnenkort een nieuwe TT gaan uithalen. Ik ben eens benieuwd of deze dit ook gaat hebben. Alhoewel ik nog aan het twijfelen ben op een Navigon of Garmin te nemen.

Sjoerd3 31-03-2010

Vorige week Tomtom XL Live gekocht. Heb blijkbaar een slecht exemplaar want hij vindt vaak geen satalieten. Als hij het wel doet zit ik na een paar honderd meter ineens in een park of een paar straten verder waarna het GPS signaal weer zoek blijkt te zijn. Thuis aangekomen heb ik ineens weer sigaan en zegt ie Eindpunt bereikt; maar dat wist ik natuurlijk al. Hij gaat morgen terug want hij is echt niet in orde.

Johan Miedema 19-03-2010

Gister mijn nieuwe TomTom XL Live IQ Routes binnengekregen, gelijk aangesloten op mijn pc (Windows 7), vreemd genoeg werdt tomtomhome niet automatisch geïnstalleerd, maar na deze van de website van tomtom gehaald te hebben en geïnstalleerd werkt dit prima. Normale update's worden netjes opgehaald, maar de update voor de kaart dus niet, hier was het echt even naar zoeken (moet ik een activationcode invoeren ja of te nee?, deze is i.e.g. niet te vinden aangezien er geen cd/hoesje bijzit), maar weer even op de website van tomtom gekeken, en via het menu van tomtomhome kun je dus wel je kaart (éénmalig) updaten, 2 gig download, al met al (incl. installatie) heeft dit dik een uur geduurd, maar toen was mijn tomtom ook helemaal up te date.
En toen testen natuurlijk, niets dan lof, snelle satelietfix, vastzetten op het raam geen probleem, zelfs plaatsen van usb stekkertje ging prima al is dit wel wat lastig te verwijderen.
Moet me nog verdiepen in al de instellingen van Live IQ, maar tot nu toe ben ik meer dan tevreden, krijg zelfs nog 25 euro terug van tomtom (speciale actie tot 1 mei geloof ik)

omja 12-03-2010

Normaal zou je verwachten dat de TT-software bij een eerste aansluiting en registratie op TomTom Home automatisch zou upgraden naar de nieuwste versie, niet zo bij deze Nederlandse gladjanussen, "EERST" proberen ze je een kaartupdate te slijten alvorens je kan intekenen op hun kaartupdate-service. Wie echter verder kijkt dan zijn neus lang is ontdekt dat je via TomTom Home >"Menu">"Extra">"Meest recente kaart verzekerd" de kaart toch kan downloaden en wel voor noppes. Verder is er iets mis met de positionering van de USB- en Power- kabel op het apparaat zelf, de kabel verwijderen is met mannenvingers schier onmogelijk zonder het plugje scheef te trekken, om het in de aslijn rechtdoor uit het contact te trekken heb je een mesje of een kleine platte schroevendraaier nodig, het veelvuldig scheef uittrekken veroorzaakt snel slijtage m.i., designers kijken te veel naar de gladde vormen en te weinig naar gebruiksgemak. Verder wil ik zeggen dat het apparaat prima voldoet.

laroni-2 16-02-2010

Ik heb vandaag de TomTom XL Live IQ routes edition gekocht. (Mediamarkt/€ 159,00)
Na enkele uren met het apparaat "gespeeld" te hebben (zonder gebruiksaanwijzing) is de werking van het apparaat mij helemaal duidelijk. Wat een gebruiksvriendelijk navigatiesysteem. De sateliet-ontvangst is ook bijzonder goed/snel. Ik had hiervoor een Garmin Nüvi 250W en deze had erg veel moeite met de ontvangst van satelieten. Aangezien ik een warmtewerende voorruit in mij auto heb (Géén franse auto!!)
is de sateliet-ontvangst van de TomTom bijzonder goed/snel. Verder is Live een prima optie. Jammer dat het slechts één maand gratis is. Enkele modellen navigatiesystemen van Mio bieden deze service geheel gratis aan, gedurende het bestaan van het apparaat. Dit zou TomTom ook moeten doen! Wie weet!
Verder lees ik regelmatig dat mensen problemen hebben met het updaten van nieuwe kaarten. Hier snap ik helemaal niets van!! Het is wel zo simpel. Alvorens te updaten moet je wel even TomTom Home downloaden. Dit programma is zo gebruiksvriendelijk, het kan gewoon NIET fout!! Binnen enkele minuten stond de nieuwe update in mijn TomTom. Verder heb ik meteen een backup van de update op mijn computer gezet. Aanrader: Altijd doen!!
Er kan uiteraard altijd iets gebeuren met het apparaat.
De EasyPort (bevestiging) is ook erg makkelijk en stevig. Jammer dat er geen plakschijf voor de bevestiging op het dahboard bij zit. Bij de Garmin zat deze wel, dus probleempje opgelost.

Kortom: een prachtig en zéér gebruiksvriendelijk navigatiesysteem. Niet voor niets Best Reviewed december 2009 Kieskeurig!
ECHT EEN AANRADER !!

Robin44 10-02-2010

Ik heb dit apparaat pas 2 weken. Ik moet zeggen dat het een leuk ding is. Zover ik gemerkt hebt kwa andere merken is geen ene perfect.

Wat me erg mee viel is dat deze naar mijn mening de beste GPS ontvanger heeft.
Van de apparaten zoals de navman S90I (nou mio) en route 66 mobile konden geen bereik krijgen in de flat. Dit apparaat niet of net 1 streepje. En als je buiten staat en naar binnen weet gaat dan blijven er 3 streepjes staan. Ook de GPS fix is echt snel te noemen. Op al die andere apparaten kon je wachten totdat je een ons weegt.

Ik heb dit apparaat gekocht omdat die voor 150 euro lag bij de media-markt. Erg anders kost die wellicht iets meer en nou hoefde ik er niet erop te wachten. Ik ben voor de tomtom gegaan omdat ik in een brommobiel rijd, en deze is het beste geschikt ervoor.

Als je hem instelt op een beperkte snelheid van 40km/u dan moet het goed komen. Ik ben nog nooit via de snelweg gestuurd (maar dat kan nog)

Het updaten gaat gemakkelijk en snel, ook zoals het opstarten van het apparaat.

Ook valt er stemmen te wijzigen en de cursor waar je bent op het scherm. Ook mappen bij werken gaat wel aardig maar niet vlekkenloos.
Je bent nogal erg aan het stuntelen met de juiste wegen te selecteren. Ook het verschuiven van de kaart werkt waardeloos (wrs een pennetje proberen?)

Verdere nadelen zijn dat ie soms echt de onlogische routes kiest, dus dan ben je weer aardig aan het rommelen om voor een alternatief te zoeken. Daarnaast kan je de optimaalste route niet opslaan, dus berekend altijd weer opnieuw.
De route is ook niet erg makkelijk te annuleren. Zit een omweg op om dat weer geannuleerd te krijgen. Bij mio zit er een kruisje op het scherm, dus route kan je zo annuleren bij mio..

Waar ik wel verder over te vreden ben is de easyport raam bevestiging. Vind hem echt handig werken. Alleen moet je wel goed opletten of alle 3 de haakjes goed vast zijn geklikt.

Verder nadalig vind ik het onboard geheugen.. Het apparaat heeft er maar 2GB erop zitten en kwa software hou je er nog maar ongeveer nog maar 400mb ervan over. Dus dat vind ik wel erg weinig.

Geluidskwaleit is goed, al is het met overige geluid in je brommobiel (meestal)(bij een auto heb je weinig last van moter geluid) een beetje slecht te horen. Kwa klank zit het wel goed, al het het volume nog iets harder gemogen.

Beeldkwaliteit is gewoon perfect, heb verder nog geen last van zon gehad.

Mogelijkheden zijn er genoeg, zolang je maar betaald..

Gebruiksgemak is best erg goed op paar dingentje na kwa software dan.

Vormgeving is erg goed. Niet erg zwaar en makkelijk hanteerbaar.. Nadeel is alleen geen los geheugen slot..