TomTom GO 6000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 59 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO 6000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Herman 11-07-2017

Mooi duidelijk en groot scherm

Geschreven voor: TomTom GO 6000

Geweldig en duidelijk. Ik ben een van de eerste gebruikers en zeer tevreden. Heb meerdere toestellen van tt in gebruik. Ben zeer tevreden en wil niets anders meer. Geweldig.

Pluspunten

• Duidelijk
  • Eenvoudig
  • Zeer tevreden mbt klantenservic

Patrick Bauwens 27-06-2017

Goed tot zeer goed

Geschreven voor: TomTom GO 6000

Het is een heel interssant middel of hulpmiddel om je naar jou bestemming te leiden .
Jammer mijn vorig toestel had meer functies onder andere weer, telefoon, bleuthoot .
Maar toch een eerste klasse TomTom .

Cor 05-12-2016

praktijk ervaring met de tomtom 6000 serie

Geschreven voor: TomTom GO 6000

gebruik al een paar jaar dit toestel, koop altijd de beste/duurste uitvoeringen. het model is mooi , het aanraakscherm slecht, ( ik heb nogal droge vingers ) een beetje zon in het scherm of een lichte omgeving en je ziet bijna niets meer. Herberekening na het bereiken van het eindpunt is weg, vaak erg traag . Had ik het vorige model maar gehouden maar die gaf weer teveel storing, ne erg tevreden ben ik niet over dit toestel.

Pluspunten

• mooi uitgevoerd
  • groot scherm

Minpunten

• aanraakscherm
  • herberekening
  • contrast

Ton 12-05-2016

variabel geluid en snelheid

Geschreven voor: TomTom GO 6000

jammer dat het geluid niet variabel mee gaat met de rijsnelheid.
er is geen maximaal te rijden snelheid in te geven bv met een aanhangen of caravan, hier door klopt de berekende aankomst tijd niet.

Maria 21-11-2015
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Het beeld is duidelijk, maar voordat je beeld hebt .... Het duurt een eeuwigheid voordat de tomtom is opgestart. Zeer irritant. Het uploaden duurt ook uren. De laatste keer waren mijn kaarten verdwenen en kon ik het allemaal opnieuw installeren. Ook het opzetten en afhalen van de tomtom van de raamhouder gaat moeizaam. Bij mijn vorige tomtom ging dat met een indrukknop moeiteloos. Ik dacht het beste van tomtom te hebben gekocht, maar mijn vorige tomtom was sneller en had bluetooth. Mocht ik weer een nieuwe nieuwe hebben dan ga ik zeker kijken naar een ander merk.

erik22lieve 23-11-2015

Tip om sneller te updaten, als je het *NIET* via Wifi maar met de (internet-LAN) kabel doet gaat het 10 a 30 maal sneller, vooral als je een kaartupdate moet doen maakt dit een enorm verschil uit, oorzaak ligt hier deze keer niet bij Tomtom maar bij de internetproviders.
Als je afsluit in slaapstand dan start hij onmiddellijk op maar dat doe je best enkel als je hem binnen korte tijd terug nodig hebt, als je hem voor lagere tijd niet gebruikt dan kan je hem best volledig afsluiten en dan duurt het inderdaad wel even alvorens hij is opgestart.Het afnemen van de raamhouder is even wennen maar eens je het beet hebt is het best wel een goed systeem en vooral veilig, ik had de eerste weken ook het gevoel dat ik er niet op vooruit was gegaan maar als je het toestel een beter beter gaat kennen heeft het echt wel een hoop pluspunten, ik gebruik soms op vakantie nog wel eens mijn oude GO 750 en dan ondervindt je pas wat een vooruitgang dit toestel is, nog veel succes ermee!

Bert krijgsman 25-11-2015

Ik update ook altijd met een ethernetkabel en niet via WIFI bij mij zijn de kaartupdates altijd in iets langer dan een uur binnen. Ik weet niet met wat voor een computers de meeste mensen dat doen. Als het een redelijke computer is moet dat voor iedereen haalbaar zijn. Inderdaad start hij wat traag op na een tijdje niet gebruikt te hebben. Maar dat vind ik niet erg. Voor mij is het belangrijkste dat hij mij goed van A naar B brengt.

Holiday 23-11-2015

Ik geef je helemaal gelijk Maria, ik dacht ook het neusje van de zalm te krijgen met de duurste TomTom. In plaats van beter, worden ze steeds slechter. Het enige waar ik wel tevreden mee ben is de HD Trafic.

OnShore 12-07-2015
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Er wordt mij verzocht om opnieuw een Review te plaatsen met mijn bevindingen van de inmiddels 8 maanden in gebruik zijnde TomTom Go 6000.
Dat komt mooi uit, omdat ik net een rit naar Zuid Italië heb gemaakt, een afstand van ruim 4000 km.

Allereerst moet ik dan even kwijt dat ik geen nieuwe kaartupdate meer doe, omdat ik de eerste keer de navigator een maand lang niet heb kunnen gebruiken en de tweede update heeft veertien dagen geduurd, voordat de update er op stond.
Als koerier kan ik elk moment een oproep krijgen om naar Verweggistan te rijden en als de update dan niet goed gaat, heb ik geen navigator, dus die ik maar geen updates meer.

De route naar Italië verloopt normaal via Zwitserland, maar omdat het daar bij de grens altijd erg lang duurt met vracht rijden wij altijd via Oosterrijk.
Ik had via andere route dan ook de route via Oosterrijk ingesteld.
Bij Keulen liet de navigator mij om rijden omdat er een lange file was en zo moest ik een grote, mij te grote route om rijden. Op die omrijroute waren ook allerlei files, waardoor het omrijden niet gebaat heeft.
Erger nog, nadat ik voorbij Keulen weer op de route zat, kwam ik er achter dat hij de route weer verandert had en dat deze nu weer via Zwitserland zou gaan rijden. Veel oponthoud en omrijden om alles weer opnieuw in te stellen.
De navigator startte ook regelmatig opnieuw op. Als je dit net voor een afslag gebeurt, dan vervloek je TomTom.
Ook heb ik tijdens deze reis meerdere keren een vastloper gehad, allemaal erg vervelende problemen met deze navigator.

Ook hetgeen ik in mijn 1e review schreef, daar is niets van opgelost.

Kortom TomTom jullie hadden een goed product, maar de nieuwe TomTom's, deugen echt niet.

En dan laat ik nog heel veel weg, want er deugd nog veel meer niet aan de Go 6000.

Aronspa1 13-07-2015

Inmiddels zijn er al een paar software updates geweest waardoor de Go 6000 beter werkt als in het begin. Bij mij duurt het updaten van een nieuwe kaart ook een aantal uren, maar het is dan ook nogal een bestand. Ik ben dit weekend naar Beilen gereden vanuit de Randstad en heb veel plezier gehad van de TomTom. Heeft me op 3 mobiele flitsers gewezen en terug prima om een file op de A4 heen geleid. Wellicht eens updaten via een computer met een snelle internet verbinding want 14 dagen slaat natuurlijk nergens op. Maar dat ligt zeker niet aan de Go 6000 want dan had iedereen er last van. Ik ben heel erg tevreden over deze navigatie.

snoop2011 12-05-2015
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Hierna nooit meer een TomTom.

Een blauw* autosymbool over blauwe* wegen, wie heeft dat toch bedacht??
Zoals hier al eerder gemeld, zouden ze bij TomTom ook zelf hun producten wel eens gebruiken??
Je zou denken van niet.

De kleur van het autosymbool is in ieder geval niet meer te veranderen, zoals bij een vorige go950 nog wel kon, noch is de kleur van de kaarten te veranderen.
En zo zijn eigenlijk de meeste handigheden er bij dit model solide uitgesloopt.

Het scherm is wel lekker groot, veel beter dan de vorige series is het echter niet geworden en met een heel klein beetje zonlicht is het amper meer af te lezen.
Het geluid is dan wel prima, al gebruik ik dat zelden.

De gebruiksaanwijzing en introductie naar het nieuwe MyDrive houdt niet over en van het iedere keer handmatige inloggen wordt geen mens vrolijk.
Dat is op te lossen meldt support, door in MyDrive "het juiste vinkje te zetten".
Blijkbaar brengt TT zelf erg weinig uren door achter een pc, want als je savvy browser met het afsluiten de temps wist, dan kun je de volgende keer weer vrolijk handmatig inloggen.
"We nemen het in overweging" is de maximale tekst die TT hier zelf aan wil verspillen.

Met zo'n start gaat dit veel te dure prul dus fijn retour.

snoop2011 15-05-2015

@aronspa1

Als het om een papieren atlas ging dan zou ik je meteen gelijk geven.

Het gaat echter om een navigatieapparaat dat ook in hectische situaties gebruikt zal worden en jammer genoeg heb je in een auto geen halve minuut de tijd op zoek te gaan naar een rode aardbei die tussen identiek rode aardbeien verscholen zit.
De kleur van het autosymbool doet er uit veiligheidsoverwegingen dus wel degelijk toe, dat jij dat niet begrijpt is tot daar, dat TT dat niet begrijpt is ronduit onprofessioneel.
Het issue is TT al meerdere keren onder de aandacht gebracht, het kan ze dus totaal niets schelen.

Voor wat het "intypen" in een savvy browser betreft, nee dat hoeft ook na het deleten van de temps niet per se te gebeuren als de browser wachtwoordmanager de inlog default mag onthouden.
Voor de TT site werkt dat overigens nog steeds als vanouds.
Geen probleem zover.

Maar bij MyDrive gaat dit fout, omdat dit uitgeklede webprul de inlog op de webpagina niet laat registreren door je browser.
Dit is geen "bug", dit is een bewust "feature by design" en dat is ronduit irritant en ongewenst.

De vraag is echter of TT dit klantvriendelijk gaat fixen??
Hun respons tot nu toe is echter verre van bemoedigend.

Als het mij enkel om de navigatie ging, dan had ik mij een hoop geld kunnen besparen en zijn immers gratis alternatieven beschikbaar die dit uitstekend doen en dan zelfs het superieure scherm van je smartphone hebben.
In dit opzicht loopt TT hopeloos achter.

Je kiest voor een losse TT voor de uitgebreide features met potentiële meerwaarde, door nu deze features steeds verder te marginaliseren, verandert ook de legitimatie en meerwaarde van zo'n apparaat op deze markt.

Nog even en de meerwaarde van een TomTom in deze vorm is gelijk aan nul.
En dat is jammer, want de potentie is er wel, nu moet het nog worden ingezet.

Aronspa1 17-05-2015

Jou pijltje, om het even welke kleur deze is, staat altijd onderin het scherm. JIJ bent altijd onderin aan het begin van de weg. whoehahahahahaha. Simpel toch! Al stond er helemaal geen pijltje, geen probleem qua navigatie. Maar nu genoeg gelachen. Je kunt de kleur van de straat aanpassen in het menu.... Jep, kijk nog maar eens goed in het menu. Het kan. Nee, echt waar!

Aronspa1 13-05-2015

Een rood, groen of blauw pijltje maakt toch weinig uit qua navigatie kwaliteiten? Met zonlicht het beeld een beetje kantelen (net zoals je met je smartphone doet in de zon) en het beeld is prima. Als je savy browser gebruikt moet je op alle sites steeds alles opnieuw intypen...... Daar kies je zelf voor, hoeft dus niet! Hoe doet deze TT Go 6000 het trouwens onderweg? Lijkt mij toch het meest essentieel voor een navigatiesysteem!

Holiday 29-05-2015

En zo kan ik ook nog wel een aantal opnoemen.
De vorige update heeft 14 dagen geduurd voordat hij er op zat, ben nu al weer twee dagen bezig met hulp van TomTom en weer lukt het niet.

Aronspa1 09-05-2015
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Waauuww, Ik had een TomTom Go 940 en nu via een mazzeltje aan deze gekomen voor een schappelijke prijs.... Maar wat een top-ding! Het enige dat ik mis is hands free bellen. Voor de rest zoveel beter, zoveel sneller, zoveel handiger. Vooral de verkeersinfo is zo snel en accuraat. Waanzinnig. De Go 940 had af en toe een hikje (geen verbinding) waardoor je TOCH nog in de file stond... Nou, met deze jongen niet. In de slaapstand als je thuis bent en bij het in de houder plaatsen, (super makkelijk en stevig via een magneetje in de houder), weet hij direct waar er ellende op de weg is. Via mydrive kun je op de computer thuis al aangeven waar je morgen (of straks) heen wilt. Plaats je Go 6000 in je auto en je hoort..... "Je hebt een nieuwe bestemming ontvangen" niks meer hoeven doen alleen maar rijden. Vet mooi toch! Ook de stem instructies werken prima. Levenslang gratis updates voor de kaarten en waanzinnig gaaf onberispelijk accuraat HD trafic. Onbetaalbaar!
Nu tijdelijk 1 jaar en 6 maanden flitsers voor €29,95...... Maar met de komst van de Go 6100 (net uit) zijn OOK de flitsers LIFTIME gratis! Dus als je voor een mooi prijsje de Go 6000 kan krijgen prima, anders toch voor de nieuwe Go 6100 gaan! beide Schitterende apparaten, gewoon doen! ER IS NIKS MOOIERS....

sven reitsma 05-05-2015

Groot en duidelijk scherm
In het buitenland laat hij je veel omrijden
Jammer dat er geen bluetooth op zit om draadloos te bellen

Sjoerd10 18-04-2015
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Sinds Januari 2015 een nieuwe TomTom aangeschaft omdat mijn TomTom Go940 steeds een abonnement op kaarten en live traffic nodig had. Een pure geldmakerij.
Goed apparaat, werkt goed, ook Live traffic.
nadeel is dat er geen symbolen van auto's kunnen worden gekozen. Ook geen andere dan de mannelijke Nederlandse stem kan straatnamen ed voorlezen.

jvduinen 05-04-2015
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Goed in te stellen. Vooral met het stemgeluid gaat goed. Duidelijk display en goed afleesbaar. Ik ben erg tevreden over het gebruik.

Frans Delft 02-04-2015
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Het instellen van de navigatie-coordinaten en adressen gaat prima. Het grote scherm reflecteert te veel. Door de zwaarte is er trilling. De accu is niet op te laden zowel in de auto als aan de 220. Reparatie heeft niet geholpen. Soms duurt de update erg lang aan de computer. Nooit computer uitzetten bij (ook te lange) update. Gebruikershandleiding is matig. Geen zoeksleutel in de adres-database. Alternatieve route opties zijn uitstekend.
Rechterstrook op het scherm met parkeerplaats op de snelweg is te beperkt bv aantal km ontbreekt.

Pim L. 31-03-2015
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Gewoon top. Ze hebben hem het afgelopen jaar steeds beter gemaakt via updates. Ik verwacht dat dit dor zal gaan. Flexibiliteit en regelmatige updates is een differentiator. Ben gewoon erg tevreden.

Holiday 24-03-2015
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Er is duidelijk een verschil tussen mensen die af en toe de TomTom gebruiken en de verwende gebruikers die beroepsmatig veel gebruik maken van De TomTom.
Ik gebruik de TomTom ook beroepsmatig en schaar mij onder de mensen die de TomTom 6000 nou niet zo'n goed model vinden.
Zeker niet omdat dit de duurste model is.
Het enige positieve vind ik het grote scherm, jammer voor de spiegeling van het scherm en de HD trafic vind ik het beste, maar dat zat ook al in mijn andere Go die veel goedkoper was.
Ook de update naar een nieuwe kaart was een ramp, heeft 10 dagen geduurd en heel wat uurtjes in overleg met de helpdesk.

Aronspa1 10-05-2015

Als je een frequent gebruiker van TomTom bent is het raar dat je 10 dagen bent bezig geweest om de nieuwe kaart te downloaden...... Ik ben een af en toe gebruiker en was met 10 minuten (en 7 uur downloaden) klaar.

bosman00 23-03-2015
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Als fervent Tomtom gebruiker, vroeger op de pda en later diverse kant en klare
apparaten, dacht ik nu het topmodel GO 6000 aan te schaffen.
Wat een teleurstelling.
Altijd was ik trots op mijn Tomtom en vertelde iedereen waarom ze beter een
Tomtom konden kopen.
Geen apparaat waarop je zoveel zelf kon instellen als op een Tomtom.
Zelf goede kaartkleuren kiezen, zowel voor dag als nacht, staat hij er niet
tussen, dan kon je iets downloaden. Nu is de nacht nog erg helder.
Vooral ergerlijk vind ik, dat je niet meer zelf een geluid kunt kiezen voor
de melding dat je te snel rijdt, maar dat het de irritante drie piepen zijn.
Voorheen had ik genoeg aan de vallende waterdruppel.
Ook de drie piepjes voor de flitsermelding vallen hierdoor in het niet.
Ik hoop dan ook, dat er weer geluiden beschikbaar komen om zelf in te stellen.
Een klein menuknopje linksonder in plaats van een tik op het scherm is
ook erg lastig, zeker met het missen van een snelmenu om flitsers te melden of
snel je huidige plaats als favoriet op te slaan.
De overzichtskaart vast kunnen instellen op de rijrichting i.p.v. het noorden
boven, zou ook weer handig zijn.
Ik hoop, dat er binnenkort toch weer meer functies beschikbaar komen, want
momenteel voel ik mij door Tomtom in de steek gelaten.
Het op de kaart vertonen van de gebouwen is mooi, maar voor mij geen must.
Waarschijnlijk is het apparaat hierdoor ook langzamer.
De navigatie werkt verder prima, net als de file- en flitsmelding die gelukkig nog steeds
erg goed is.

Aronspa1 10-05-2015

Kaarthelderheid is in het menu te kiezen. Ik heb nacht op 10% staan prima.......Gewoon de nieuwe gebruiksaanwijzing downloaden en lezen...... http://download.tomtom.com/open/manuals/new_GO/refman/TomTom-EU-RG-nl-nl.pdf

GvB003 21-03-2015
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Het is erg jammer dat er niet duidelijk bij vermeld wordt dat je geen eigen POI kunt gebruiken. Als je een BP kaart hebt kun je geen BP tankstation op de route selecteren of iets dergelijks. Je kunt overigens helemaal geen POI van derden gebruiken, geen vakantie adressen,geen zakelijke POI of iets dergelijks. Teleurstellend voor een "top model" het duurste model kan veel minder dan voorgaande modellen.

Aronspa1 10-05-2015

POI's importeren kan nu WEL! Joehoe!

kalandra 17-03-2015
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Minpunten: Duurt lang voordat hij opstart, je kan zelf weinig instellen. Ik vind het vervelend dat je niet eerst het land en stad kunt ingeven, je moet echt de (soms lange en moeilijke) straatnaam ingeven. Als je een spelfout maakt kan hij het dus niet vinden. Heeft geen kaart van Bosnie, ondanks dat ze beweren dat die er -gedeeltelijk-wel is. Stekkertje is moeilijk te plaatsen, jammer dat je het niet in het apparaat zelf kan pluggen en hem dan zo op de houder kan plaatsten. Het nachtscherm is niet donker genoeg en er is altijd een irritante weerspiegeling in het raam.
Pluspunten: Mooi scherm, duidelijk en goed geluid. File info is handig en up to date.

vitall 20-01-2015
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Dit is mijn zoveelste tom tom.
wat een afknapper.De oude 1005 was veel beter,duidelijker,en makkelijker in gebruik.Flitsmeldingen versturen is heel ingewikkeld.route voorbereiding met meerdere stops kost veel tijd en de kaartkleuren zijn heel flets.Ook nog steeds het bijkopen van flitsers maakt deze Tom Tom onnodig duur in gebruik.Heb bedrijfsmatig kennis gemaakt met een Garmin en het verschil is wel erg groot.

Ja, nooit geen Garmin meer! Whoehahahahaha

ouwe opa 13-01-2015
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Een mooi en zo te zien en voelen een degelijk apparaat. Tot nu toe ben ik heel tevreden. Alleen mis ik wel dat je geen eigen poi's aan kan maken of importeren.

Aronspa1 10-05-2015

Poi's importeren kan inmiddels wel.....

looker 26-11-2014
Geschreven voor: TomTom GO 6000

De geluidskwaliteit is stukken beter dan de TT Europe XXL.. Daarvoor de allereerste TomTom Go (bolhoedje) gehad,,,,perfect geluid en een hoop keuzemogelijkheden. De nieuwe GO 6000 heeft een mooi groot scherm, maar zou naar mijn idee een ietwat hogere contrastwaarde moeten hebben. Ook met de opties is het wat karig gesteld. Zeker ten opzichte van mijn vorige TomTom's.... Wellicht dat dit in de loop der tijd wat verbeterd wordt c.q. uitgebreid.....we wachten af. Voor de rest een prima werkend systeem met een Lifetime kaartupdate en TomTom Services voor filemeldingen en afgesloten wegen.

robem 19-11-2014
Geschreven voor: TomTom GO 6000

ben overgegaan van 820 go naar 6000 go ,is minder duidelijk bij de afritten, kan niet volgen zou in de stad met file melding makkelijk zijn waar de knooppunten zijn.zou de knoppen op het scherm zelf willen indelen dan hoef je niet steeds te vegen,
vind de file meldingen niet duidelijk genoeg.

Aronspa1 10-05-2015

De knoppen op het scherm zijn inmiddels van plaats te wisselen. File meldingen zijn bij mij fenomenaal!

zonne30 01-11-2014
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Prima apparaat, vriendelijk in gebruik en bij instellen, met hulp van de uitgebreide handleiding makkelijk toegankelijk te maken.
Oppassen dat hij niet uit de hand valt vanwege zijn grootte en ronde vorm bij manipuleren (stekker erin doen, plaatsen op houder).
Later zal in de praktijk van een reis meer blijken wat hij waard is maar vertrouwen is er.

martijn75 12-11-2014

lijkt me een geweldig apparaat, vooral omdat je deze niet elke keer met je smartphone hoeft te verbinden voor actuele file- en verkeersinfo. Grappig om te lezen dat de reviews positiever zijn na de laatste update voor dit apparaat in aug 2014

Toch twijfel ik nog een beetje over de Go 500s (beter dan de 500!), Go 5000 of Go 6000. De Go 500s heeft dezelfde functionaliteiten maar moet dus via smartphone worden aangesloten voor verkeersinfo. Maar die koop je voor 169 euro. Voor het Always connected gebeuren betaal ik dus bijna het dubbele. Lastig hoor......

Aronspa1 10-05-2015

Effe kijken op Marktplaats! Topkoopjes te vinden! 200 euro is een mooie prijs nu!

bekkerin 28-10-2014
Geschreven voor: TomTom GO 6000

De GO 6000 is mijn vierde TomTom. Ik gebruik hem dagelijks intensief. Hij is langzamer bij het berekenen van routes dan mijn vorige TomTom (GO60) De knoppen zijn heel gevoelig waardoor hij vaak iets doet wat niet de bedoeling was. 3D werkt eerder verstorend dan als toegevoegde waarde. Het is niet mogelijk oude Favorieten over te zetten. In mijn geval
200! Wel blij met de file en obstakels meldingen. Kortom,
hij moet sneller route berekenen en minder gevoelig zijn op de knoppen. Je kan wel fijn je haar kammen in het scherm.
Een stukje plastic om dit te voorkomen kost 25 Euro!
De meerprijs tegenover b.v. GO60 is het toestel niet waard.

nicodenhol 17-10-2014
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Deze TomTom heb ik nu een paar maanden en het valt goed tegen.
De Go live 1005 is veel beter dan de 600 en de 6000,
de GO 600 had ik eerst maar daar moest je voor traffic live service je mobiel op het internet zetten, aangezien wij onze mobiel alleen bij ons hebben dat we bereikbaar zijn, we hebben dus een prepaid en is voor een AOW er een beetje duur om hem ook voor je TomTom te gebruiken.
Ik heb deze dus verkocht en heb de 6000 gekocht, wat valt die tegen. Bij de 600 worden de straatnamen nog vermeld maar bij de 6000 niet, maar ook meerdere functies zijn er niet zoals je gewend was slechte zaak, om een van de functies aan te geven die niet op de 6000 zitten is het autootje wat met je mee rijd. ik kan nog wel even door gaan maar dan wordt het een beetje te lang. in een woord samen vatten slecht product, ik zal hem niemand aanraden!!

jongy 19-10-2014

de 6000 zou in principe hetzelfde moeten werken als de 600. Ik heb zelf de 5000. De punten die u hier aangeeft zijn denk ik te wijten aan de instellingen. Bij stemmen kunt u precies aangeven wat er voorgelezen moet worden. U moet dan wel de computerstem xander kiezen, anders wordt er alleen rechtsaf en linksaf gezegd en zo.
Wanneer u gat rijden, moet de tomtom automitisch in de rijmodus veranderen, met een meerijdend pijltje (geen auto), als hij dat niet doet moet je op "rijden maar"of het pijltje links drukken, boven het plus en min teken.

bolo 18-10-2014

Ik heb de 6000 nu ook aantal maanden. Hiervoor had ik de one en ben erg tevreden over de 6000. Nicodenhol geeft wel een heel ungefundeerde review. Straatnamen staan op scherm. Een autootje dat met je meerijdt? Pijltje kan toch ook! Al met al erg kort door de bocht om dit product af te kraken.

svtveld 29-09-2014

Ps,

Ben trouwens wel een beetje gepikeerd over het feit dat de lifetime traffic en lifetime maps updates, die tomtom bij de GO 6000 levert, niet de informatie over flitsers omvat. Kost toch weer minimaal 60 euro per jaar extra. Jammer.