Garmin nüvi 2595LMT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 44 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nüvi 2595LMT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Hans 07-07-2016

Voedingsapparaat GTM 36 geeft problemen

Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Helaas biedt Garmin weinig service voor een defect voedingsapparaat. Na het openen van de stekker ben ik er achter gekomen dat een van de draden los hangt en zonder soldeer is. Dus heeft de draad ook nooit vastgezeten.
Op mijn vraag hierover en de vraag hoe e.e.a. aangesloten moet worden om goed te functioneren, werd door de 'serviceafdeling' van Garmin gezegd dat ik een nieuw snoer moest kopen (ad. € 65,00). Dus geen antwoord op de vraag en direct de duurste oplossing.
Serviceafdeling reageerde ook pas op mijn vraag na een herinneringsmail. Dat omdat deze afdeling het zo druk heeft. Niet even een berichtje dat ze het druk hebben en dat antwoord zo snel mogelijk komt. Slechte zaak Dus.

Wim van Ormondt 13-11-2015
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Heb hem al enkele jaren. Ik ben er zonder meer tevreden over. Het laden duurt wat lang. Je moet je natuurlijk even verdiepen in het gebruik van het apparaat. Nooit problemen gehad. Aan te bevelen!!!

Ziebe 17-07-2015
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Apparaat nu al een poosje in bezit.
Hiervoor een Tomtom gebruikt, het is wel even wennen na een Tomtom qua menu maar na deze Garmin zou ik zo weer kiezen voor een Garmin.

Wat ik mis is route berekenen vooraf

Martijn 12-11-2015

Beste Ziebe,

Ik zie dat jij de meest recente review heb achter gelaten, vandaar mijn reactie.

Ik zie echt een heleboel negatieve reacties, maar die zijn van een tijdje geleden, bevalt de Garmin jou nog goed? Wat zijn de positieve/negatieve eigenschappen nu je het een tijdje gebruikt?

Je zou me enorm helpen bij mijn keuze, dankjewel

Pieter73frl 29-04-2015
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Heb vorige week een Garmin navigatiesysteem gekocht, volgens de verkoper de meest verkochte in zijn soort. Ben afgegaan op zijn kennis en de Garmin gekocht. Heb m een paar dagen gebruikt, hij kent de nieuwste wegen niet, is de gps vaak kwijt. Thuis aan de laptop gebeurt er NIETS terwijl ik levenslange gratis opdate heb!!!!! Je belt met de helptdesk.... "Het ligt niet aan de Garmin, maar aan mijn laptop"... Ja ja! Heb m weer netjes ingepakt en gaat vandaag terug naar de winkel en ruil m om voor TomTom

wicherd 18-05-2015

Ik heb een 2595 waarop ik via de computer de nieuwste versie gezet heb, en dat is volgens mij 2015.4. Dat een nav niet alles kent, is na te gaan je bent wel afhankelijk van wat de kaartleverancier klaar heeft. Maar ik gebruik hem in de vrachtwagen en met de laatste beetjes eigen inzicht is het een prima apparaat.

jesusreluzz 02-09-2014
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Wat een waardeloos apparaat. Helft wegen kent hij nog niet of hij rijd zomaar ergens. En als je in het buitenland rijd zoals wij in Frankrijk dan lag je je rot om de stem heel slecht ik heb hem op een geven moment op vlaams gezet omdat dan de straten in iedergeval niet genoemt worden. In nederland was hij de weg van venlo af kwijt hij liet wel de route zien maar de weg niet meer snel weer naar wel een goeie navigatie systeem Tom Tom. Niet kopen.

flatbewoner 27-02-2014
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Ik heb m nu twee jaar en ben er erg tevreden over. Hij doet wat ie moet doen en ik kan levenslang gratis kaarten updaten. Prima apparaat!

AnnedeJong 20-02-2014
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Op zich een mooi product, maar stabiel is het apparaat niet. Op willekeurige momenten valt ie uit maar blijft het na een aantal keer opstarten wel doen. De updatesoftware ziet er gebruikersvriendelijk uit maar neem er ruim de tijd voor (een paar dagen) want regelmatig gaat dit mis of moet je geheugen bij kopen om de updates te kunnen doen. Na de laatste update feb 2014 doet mijn spraakopdracht het niet meer. Volgende keer ga ik voor een TomTOm

koopman4 21-02-2014

Het apparaat is heel stabiel, binnenshuis als je HR++ beglazing hebt (zit iets van aluminium in)kan soms ontvangst verstoren, maar tijdens ritten in de auto geen problemen.

Er moet wel een micro SD-kaartje in, maar dat is eenmalig.
Met Garmin Express kan je 4x p/j gratis nieuwe kaarten downloaden en updates bijwerken op de 2595 LMT je hebt een gratis abonnement hierop.

Als je problemen hebt waar je niet uitkomt dan is er nog de gratis Helpdesk één telefoontje en ze lossen het samen met jou op (08000233937).

Vroeger had ik ook een Tomtom, maar de Garmin staat met Navtec kaarten hoger aangeschreven en bij Tomtom moet je vaak betalen voor kaart Updates.

koopman4 28-02-2014

Ter aanvulling, was vergeten te zeggen dat dit micro SD kaart 8 GB moet zijn.

Gerard.

Finnegan 21-02-2014

Anne, met wat jij schrijft, zou ik het apparaat beschouwen als defect. De verkoper kreeg het apparaat dus van mij terug net zo lang tot het zijn werk goed doet. Mijn dochter heeft deze Garmin ook en ik heb hem een paar keer geleend om met de caravan te reizen en ik kan niet anders zeggen, dan dat het een perfect apparaat is. Kortom, terugbrengen naar de verkoper en een goede eisen.

amazinged 09-07-2013
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

De 2595LMT aangeschaft op aanraden van een goede vriend na zelf jaren lang met TT te hebben genavigeerd. Dit toestel gekocht vanwege de Lifetime updates en de Trafic.

Na een half jaar ben ik hem redelijk zat. Inmiddels genoeg updates gehad ( zit nu op firmware 8.0 en 2014.10 kaart Europe ). Het toestel loopt redelijk vaak vast, soms een dag niet, soms meerdere keren achter elkaar.

Als ICT-er denk ik voldoende ervaring te hebben met hard- en software, heb dus inmiddels alles gedaan wat je zou kunnen doen om eventuele corrupte installatie of bestanden te voorkomen. Via Jawa ook oude kaarten en bestanden maar eens van het toestel afgehaald zodat er niet 'overschreven' werd maar 'vers geinstalleerd'.

Wat opvalt is dat de goede vriend die het zelfde toestel heeft een andere Traffic-receiver heeft, een ander 'board' dus qua hardware gewoon een iets oudere en eerdere geproduceerde versie. Bij hem komen de 'vastlopers' niet voor, maar hij gebruikt zijn toestel dan ook vrijwel niet ( 1 keer per maand ) terwijl ik dagelijks meerdere lange routes moet rijden met de 2595LMT.

Het leek zo mooi, maar ik denk dat er gewoon weer een TomTom gaat komen, één die wat langer op de markt is en waar dit soort ellende niet mee voorkomt en waar uit recensies blijkt dat het gewoon allemaal goed zit.
Uit diverse gespecialiseerde GPS-fora komt naar voren dat ik absoluut niet de enige ben met deze problemen.

Neverbrake 07-07-2013
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Het leek in eerste instantie een fijn systeem te zijn. Wel een hele slechte handleiding. Daar is weinig van te begrijpen vind ik. Er worden allerlei onbegrijpelijke termen gebruikt die niet worden verklaard.
Maar tijdens een tochtje naar Duitsland begon de ellende pas goed.
Systeem bracht je bij een omleiding, nadat de route werd herberekend, binnen de kortste keren weer bij het begin van de omleiding terug. Om gek van te worden. Viel een paar keer helemaal uit. Ook net nadat we met veel moeite een route door kleine plaatsjes hadden ingebracht. De route moest nog een naam krijgen en het apparaat ging uit. Alles weg. Ellende om hem weer aan de praat te krijgen. Route opnieuw ingebracht. Vervolgens allerlei opties uitgezet, zoals autowegen, u-bochten en meer van dat soort geneuzel. Maar we werden iedere keer weer naar de autobahn gestuurd. Niks toeristische route.
Met enige moeite heb ik het apparaat bij BCC weten om te ruilen voor een TomTom VIA 135. Tot nu toe gaat alles naar wens. Ik vind het vreemd, Garmin is toch een van de betere merken. Jarenlang, toen we nog zeilden, hebben we een Garmin systeem gebruikt. Nooit problemen gehad. Dat was ook de reden om met een gerust hart een Garmin te kopen.
Jammer.

tommee 03-07-2013
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Kan jij hem beter niet kopen. Ik heb hem in sept 2012 gekocht. 8 manden gebruikt, hij was toen goed nog. In die laatste paar dagen viel hij eruit meerdere keer op die snelweg, tijdens rijden. Lekker hoor. Kan het zijn dat jij niets van merkt voor par minuten, want ik kijk die verkeer, niet op die Garmin. En die ergste, ver van thuis bij Vlissingen liep die wast voor 10 minuten. Scherm blijft staan met die kaart, en stopt i met navigatie. Hij was ook niet uitschakelbaar. Auto aan die kant, en wachten tot hij het weer deed. Ik wilde hem openmaken, accu eraf halen, maar die schroefjes waren zo klein, ik kon dat daar niet doen. Na 10 minuten konden wij hem weer uitschakelen. Opnieuw starten. Lekker hoor. Na die incident heb ik hem teruggebracht naar die Media Markt, zeggen ze dat hij niet te repareren was, tegoedboon terug ge kregen. Nu haal ik misschien een nieuw Tom Tom. Iemand ervaring met Tom Tom Go 400 of met 500? Trouwens ik had voor 7 jaar een Garmin Nuvi 250, het was gewoon perfect. Daarom heb ik in 2012 weer voor Garmin gekozen.

Lies92 06-06-2013
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Mijn partner heeft een Tomtom, leek ons leuk om verschil te bekijken en het leek ook een goede en voordeliger keuze. Maar het went slecht. Filemeldingen moet je in de gaten houden, rondje rechts wordt dan rood ipv groen. Geen geluidje, geen aanbod van alternatieve route. Dan moet je dus zelf op dat rode rondje drukken, gaat 'ie updaten, dan op kaart drukken, dan op alternatieve routes, dan kiezen. En dat allemaal terwijl je (nog) rijdt. Pfffff. Dit onderdeel werkt ook niet op stembediening. Net vakantie naar Italie ingevoerd. Krijg je melding dat het mislukt is. Moet je eerst een andere kaart kiezen, die van Italie en weer opnieuw proberen. Dat moet je wel zelf uitvinden, wordt niet aangegeven. Ook geen optie om de route even thuis te bekijken volgens mij. Ik druk dan op fileballetje, Verkeerssituaties, dan kan je door slepen over de kaart globaal zien hoe je route naar Italie gepland is. Niet de fijnste methode.
Het opslaan van favorieten is wat omslachtig, als je meteen op GO drukt kun je het niet opslaan. Terug naar recente bestemmingen, druk op de locatie, druk op I van Info, druk op streepjes linksboven en eindelijk heb je dan de optie om op te slaan.
Maar misschien doe ik het nog niet goed, alle tips zijn welkom! Ga nu Basecamp van Garmin downloaden, misschien gaat lange routes met div. Stops dan handiger. Een forum heb ik nog niet gevonden, als iemand er weel een weet, ik hoor het graag!

Neverbrake 06-06-2013

Hallo Lies92, als je een geactiveerde route wilt bekijken dan druk je op de bovenste "balk" in het navigatiescherm. Dan wordt de route zichtbaar, zowel tekstueel als ook in de vorm van een kaartgedeelte als je op de tekstregel drukt. Het kaartdeel is klein maar je kunt het vergroten. Je kunt dan door de route bladeren. Een overzicht van een route krijg ik door na het laden van een opgeslagen route op "kaart" te drukken.Alleen vervelend dat die plus en min op het scherm blijft staan. Dat had wel een popupje mogen zijn. Met het programma Basecamp ben ik nog niet bevriend geraakt. En ik ben bang dat dat zo blijft. Tot nu toe vind ik het rampzalig.
Ik heb het apparaat nu een paar dagen en ik vind dat er met de navigatie niets mis is. Je krijgt adequate informatie ruim van tevoren en vervolgens nogeens op het moment supreme. Spraak en scherm zijn heel duidelijk vind ik. Verder is hij snel in het volgen van je positie. Op een rotonde bijvoorbeeld kun je duidelijk zien dat ie zonder vertraging precies aangeeft waar je zit. Mijn Tomtom liep nog wel eens wat achter. De handleiding vind ik erbarmelijk slecht, zowel de nederlandse als ook de engelse. Ze doen niets, maar dan ook werkelijk niets aan begripsverklaring. Je moet maar raden waar ze het soms over hebben. Overigens, jouw ervaring bij het invoeren van een buitenlandse route lijkt zich bij mij niet voor te doen. Vreemd. Even in de gauwigheid vanaf mijn "home" naar Via Agostino Oldoini 2 16162 Bolzaneto GE ingevoerd en berekend gaat gewoon goed. Opslaan ook en overzicht van de route ook.
We blijven nog maar even puzzelen.
Vr. gr.

Lies92 11-01-2014

Update: na het installeren van een update in september jl. ging mijn garmin zeer geregeld in de computermodus onder het rijden. En als hij het deed dan geen verkeesinfo. Rechtstreeks naar garmin gegaan (ik woon redelijk dichtbij eemnes) en keurig een nieuwe gekregen. En dan ook nog een nieuwere versie, de 2597! En deze werkt weer geweldig. Ik zoek nog wel een beetje, sommige dingen zijn iets anders.

Lies92 11-06-2013

PS voor Neverbrake, bedankt voor je tips! Had ze al meteen gelezen en daarna lukt het beter.

Lies92 11-06-2013

Een update, het blijkt namelijk ook gewoon een kwestie van wennen. Het lukt toch prima om een hele rondrit via luxemburg, duitsland, italie naar frankrijk te plannen. En te bekijken! Ook erg handig dat je allerlei extra POI's via het programma POI loader heel simpel kunt downloaden. Of via Google Maps kun je een gevonden locatie zo verzenden naar je (op de computer aangesloten) Garmin. Nu heb ik niet veel in de spits autogereden dus de filemeldingen en alternatieve routes nog niet goed kunnen beoordelen. Ik hoop dat ik dat ook gewoon verkeerd deed.
Dan heb ik me een rotje gezocht waar ik de extra antenne nu in moest doen. Gebruiksaanwijzing had het over aansluiten op een verkeersinformatie-ontvanger. De aansluiting blijkt gewoon in het voedingssnoer te zitten. Dus al met al ben ik toch blij met mijn Garmin.

ladywera 26-05-2013
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Weggegooid geld. Life time traffic en maps - bestaan niet. Traffic stuurt je in de langste file of moet je omrijden door niet bestande file , je bent altijd langer onderweg. Wat maps betreft - lekker in centrum van Amsterdam stuurt nuvi je precies tegen de richting in, en dat is niet eenmalig, ik had rondjes moeten rijden om een mogelijke route te vinden. Nog de aangegeven snelheden - 20% klopt niet, let maar beter op de borden. Naar update van navigatie en mappen niets is verandert , behalve dat nuvi gaat nog soms uitvallen en je moet op de snelweg alles weer intoetsen. Flitspalen moet je 30€ per jaar betalen, bij tomtom 50€ - maar dan krijg je echte traffic en google search en zelfs flitser die net 15 min heb zijn busje geparkeerd... Als je van A naar B moet neem dan de goedkoopste nuvi , maar als je wat extra wil - doe dan tomtom.

Neverbrake 05-06-2013

Ladywera, wat maak je er een zootje van. Hoezo weggegooid geld? Je hebt er m.i. echt niets van begrepen. Als jij de 2595LMT uitvoering hebt dan heb je een livetime abonnement op de bij het toestel geleverde kaarten voor een periode van max. 30 jaar. Verder vind ik je verhaal heel onduidelijk. Het meeste van wat je bedoelt begrijp ik echt niet. Hoezo rondjes rijden en hoe weet je dat 20% van de snelheidsaanduidingen niet klopt? Heb je ze allemaal gecontroleerd? Wat moet je op de snelweg opnieuw intoetsen? Geef je de route of bestemming wel goed in? Als je vindt dat je zonodig een review moet schrijven zorg dan tenminste dat je je behoorlijk kunt uitdrukken en dat je objectief bent. De mogelijkheden van het toestel beoordeel je laag. Als je de moeite zou hebben genomen het toestel wat beter te leren kennen dan was je tot de conclusie gekomen dat je bijna verdwaalt in de veelheid van mogelijkheden. Wat bedoel je met "als je wat extra wil-doe dan tomtom"? Welke uitvoering dan wel, welke extra's danwel en waarom? Dat zijn volkomen ongemotiveerde uitlatingen. Als je de kwaliteit van de handleiding laag beoordeeld zou hebben dan had je gelijk gehad. Maar zover ben je klaarblijkelijk niet gekomen. Als ik in de schoenen van de redactie van Kieskeurig zou staan dan was jouw verhaal niet op de site gekomen.
Niemand heeft iets aan dergelijke vage onzin.

VJP 09-03-2013
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Deze vervanging van een ouder nüvi-toestel is nog op de valreep dé miskoop van 2012 geworden:
* Bluetooth werkt niet samen met Samsung GII, waardoor Smartphone Link (dé doorslaggevende reden om dit toestel aan te schaffen) niet werkt.
* Geen mogelijkheid om favorieten en eigen POI's van aangepaste - in MapSource en BaseCamp te selecteren - icoontjes te voorzien.
* Toestel valt gemiddeld zo'n twee keer per dag uit.
* Niet alle waypoints van in BaseCamp gemaakte routes worden overgezet naar het toestel.

Kortom: Een bron van irritatie en knap waardeloos!

Eerlijk is eerlijk: De geluidskwaliteit is verbeterd en het "split screen" bij afslagen is prettig.

taratje 10-03-2013

Waarom ga je er dan niet mee terug naar de winkel i.p.v het apparaat de grond in te boren.
Bluetooth had je van te voren kunnen checken of die compatibel is toch.

Bij werkt de 2595 uitstekend.

VJP 11-03-2013

@Taratje: Je spreekt me aan, dus ik beantwoord.

Denk je dat ik het toestel zo zou “afbranden” als ik door de winkel en/of Garmin fatsoenlijk geholpen zou zijn?

Bovendien vraag ik me af waarom ik de compatibiliteit zou checken als ik op de productpagina van Garmin kan lezen: “Dankzij Bluetooth®-connectiviteit kunt u handsfree telefoneren en sms'en, en met de staande of liggende weergave kunt u de nüvi in verticale of horizontale stand gebruiken voor extra gemak tijdens het rijden of lopen.”. Ik lees geen voorbehoud, jij wel?

Met betrekking tot het uitvallen van het toestel weet Garmin mij in een e-mail te melden dat “Inderdaad veel problemen en gebruik door onze klanten helpen ons zulke fouten te herstellen, de toestellen wordt vrijgegeven wanneer deze volledig getest zijn en wij ervan verzekerd zijn dat het geen problemen
geeft, en problemen tijdens het gebruik worden vaak zo snel mogelijk verholpen (dit klinkt tegenstrijdig, maar meeste problemen worden uitgevonden door een klein percentage van gebruikers aangezien de meeste toestellen wereldwijd worden verkocht).”. Jij en ik zijn dus betalende beta-testers!

Maar Taratje, wees vrij om zelf een positieve review te posten in plaats van allen te reageren op jou onwelgevallige reviews.

Wboer 02-03-2013
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Prima navigatie, ALLEEN als je de functie rekening houden met ''verkeers historie'' uit zet!

Standaard staat dit aan, en hij pakt de meest onlogische routes die je maar kan bedenken!! Echt WAARDELOOS gewoon.

Met deze functie uit werkt het weer normaal en pakt ie gewoon de juiste en logische route's.

Voordeel t.o.v een Navigon is dat deze alle wegen onderscheid maakt dmv kleuren, zodat je goed kunt zien of ie je niet dwars door het centrum e.d wil sturen.

Enige is dat deze wel verschillende routes kan berekenen en je kan kiezen, maar dit gaat zeer moeizaam en onduidelijk... Navigon heeft Myroutes en werkt veel sneller en duidelijker!

Wboer 20-05-2013

Ik weet dat Navigon niet meer bestaat.

Het zijn dan ook 2 totaal verschillende toestellen, zoals ik al zei is deze Garmin echt slecht met de functie ''verkeershistorie'' aan, hij pakt echt de meest onlogische route's. En aangezien ik 60.000km per jaar rijd in heel europa weet ik wel of een route wel of niet logisch is.

Met de betreffende functie uit, werkt ie gewoon prima, en pakt hele fijne routes, beter als de Navigon die je nog geregeld dwars door steden heen wil sturen, stuurt de Garmin je er mooi omheen.

taratje 05-03-2013

beste Wboer,

Navigon bestaat niet meer, is overgenomen door Garmin de enige echte marktleider op navigatie gebied.

ik heb hem sinds 2 maanden werkt gewoon perfect voorheen een navigon gehad deze was ook goed.

Pixel 29-01-2013
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Deze Garmin werkt erg prettig en ik begrijp de negatieve reviews hier dan ook niet. Het scherm is groot en duidelijk, aanwijzingen in beeld en geluid erg goed. De geluidskwaliteit is zoals bij de meeste apparaten: duidelijk maar wat blikkerig, dus ook voor de ingebouwde handsfree functie via bluetooth. Als je vaak belt moet je gewoon een parrot ofzo kopen en die op je autoradio laten aansluiten. Lijkt me logisch. De 2595 is heel uitgebreid en stembesturing werkt verbazingwekkend goed. Met levenslange kaartupdates (LMT-versie) hoef je in de toekomst niet te betalen om steeds de nieuwste kaarten te hebben. Ideaal.
Wat mij betreft een aanrader en dit apparaat verdient de voorkeur boven Tom Tom's in dezelfde prijsklasse.

Jan Mellema 31-01-2013

Helemaal mee eens! Alsof de dame met nederlandse navigatiestem naast je op de stoel zit! Ik begrijp dan ook de negatieve berichten in deze rubriek over de 2595 niet. Zelf heb ik het systeem niet midden op de voorruit gemonteerd, maar in de linker hoek. (Minder in het zicht). Veel succes er mee!
Jan Mellema.

Colmic 08-11-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

De vraag van Kieskeurig was of ik nog verdere suggesties had voor deze Nuvie.Ja die heb ik.
Naar de terugkomst van onze vakantie zie vorige revieuw van 21-07-2012. Het volgende.
Deze nuvie zal nooit goed worden wandt ik heb al diverse personen gesproken die alle veel mankementen aan deze navigatie hebben en hadden. Een vriend van mij die had de zelfde en precies de zelfde mankementen als ik zelf,en
diverse andere mensen hier op deze site.
Het is namelijk zo alles wat je gratis krijgt bij een produkt zal tenslotten toch moeten worden betaald.En wie betaald dat! juist wij wandt gratis bestaat niet of toch.Wij denken allemaal oh fijn gratis zo lang als de nuvie leeft gratis kaart update,dat heb ik gezien naar drie keren proberen in totaal zes uur hangen aan de pc en nog was het waardeloos. En lang leven doet de nuvie niet.Wandt sommige zijn al stuk als je hem installeert in de auto geen ontvangst van satelieten licht uitvallen noem maar op.
Beste mensen als u op vakantie bent neem dan een taxi dit is goed koper als de nieuwste Navigatie egaal welk merk.Werken doen ze maar hoe.
Geef mij de de oude wegen kaarten maar dan kom je er wel als je tenminste goed kaart kan lezen.
Voor mij nooit meer een Navigatie, niet van Tom Tom of Garmin of Mio alles is nog niet perfect.
Zei die geen probleem hebben gehad zullen dat nog wel krijgen denk ik.
U mag reageren.Colmic.

DWelten 08-10-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Grote spijt van deze aankoop. De garmin heeft ontzettend onlogische keuzes. Snelste route is nooit de snelste route. Als ik mijn eigen route rijdt, vliegen er minuten vanaf. Hoe rekent dit ding? ook na update nog net zo slecht. had eerst een navigon, dat ding is oud, maar 100x beter!

Conclusie: Niet kopen!

asteffner 21-11-2013

Heb zelf de Kenwood DNX521DAB maar waarschijnlijk met dezelfde software. Als ik de snelste route van Wijchen naar Breda kies, stuurt het ding me lans alle dorpen in Brabant !

mvo82 01-10-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Heb het apparaat een aantal dagen in bezit en ben er uitermate tevreden over.
Het updaten verloopt erg soepel en is ook gemakkelijk. Het duurt wel tussen de 2 en 3 uur, maar dit is niet iets wat je dagelijks hoeft te doen, dus geen enkel probleem. Hoe lang het duurt is ook afhankelijk van de garmin server, jouw eigen verbindingssnelheid en de snelheid van je computer.

Heb geen handleiding nodig gehad omdat alles helder en duidelijk wordt weergegeven in de menu's. Er is zelfs een soort van handleiding op het apparaat geinstalleerd wat ondersteunend werkt.
Het beeld is erg scherp en het geluid is ook goed (en hard genoeg). Het scrollen door de menu's gaat soepel en snel. Ook het (her)berekenen gaat soepel en is secondenwerk. De verkeersinformatie werkt ook naar behoren.
De satellieten zijn snel gevonden.
De mogelijkheden op dit navigatiesysteem zijn zeer uitgebreid en erg praktisch.
Misschien wel handig om te vermelden (omdat ik het nergens heb terug kunnen vinden) is dat het navigatiesyteem 8 Gb intern geheugen heeft.

Bennied 20-09-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Een veelzijdig apparaat met levenslange updates. Helaas viel mijn 1e exemplaar regelmatig uit en heb hem daarom na 2 dagen weer teruggestuurd. Het vervangende apparaat doet het redelijk goed. TMC werkt perfect en het scherm is duidelijk. Vooral de splitsing van het beeld bij een afrit is erg mooi. De spraakbesturing werkt aardig goed. Helaas is het apparaat al wel een paar keer vastgelopen. Hij reageert dan helemaal nergens meer op. Vervelend als je midden in Osnabrück staat en niet weet welke kant je op moet. Kortom een erg mooi apparaat, maar voor duurzaamheid kan ik hem niet hoger dan een 5 geven.

JudithvdT 30-08-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Totaal niet tevreden: na diefstal van TomTom gegaan voor deze Garmin. Helaas na 1 rit naar Oostenrijk, vlek in hetbscherm. Dit is gelukkig opgelost met een nieuw apparaat. Maar satalietontvangst is zeer regelmatig slecht of komt helemaal niet tot stand, stelt routes voor die absoluut n iet logisch zijn of stuurt je over routes waar wegen zijn ogebroken of afgesloten! Toppunt: een doodlopende straat in worden gestuurd om op de route te komen (midden in de nacht in Franse stad). Klachtenprocedure is niet te vinden op de website. Na mailcontact blijkt: klachten kunnen alleen per brief per post,u leest het goed, te kunnen worden ingediend bij het kantoor in Engeland. Nooit meer een Garmin!

JYR 28-09-2012

Dag Judith,
Ik heb hetzelfde probleem. Een vraag: hebben jullie in de auto een voorruitverwarming? Dat is bij vermoedelijk het probleem. Groet Ruud

Finnegan 12-10-2012

Kortgeleden ging ik van Katwijk naar Zeeland en dacht via Rotterdam te gaan rijden. Ik wist dat de A13 was afgesloten en was zeer benieuwd hoe deze Garmin, die ik van m'n dochter had geleend voor de TMC, hiermee zou omgaan. Niet dus. Garmin wilde mij glashard via de A13 sturen, maar gaf met tekentjes in het scherm wel aan dat er werk aan de weg was. Ik kreeg dus geen alternatieve route. Raar dus. Een week later ging ik weer terug via Rotterdam en dan door naar Utrecht. Ik had Garmin ingesteld op "zuinige route". Vanaf Pernis de A15 genomen, wilde Garmin mij steeds de stad insturen. Ik heb toen de gekozen voor de "snelste weg" en toen pas stuurde Garmin mij de weg die ik wilde....naar de A16 en A12 richting Utrecht. Ik ben het met je eens Judith dat dit een onprettige eigenschap is van de Garmin. Ik heb zelf nog een oudje, de Nüvi 350, maar die doet dat beter. Wel vind ik het scherm van de 2595 heel mooi weergeven. Misschien moet jij ook eens kijken op welke soort route jouw Garmin staat ingesteld.

2006keesb 22-08-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Prettig toestel. werkt in mijn beleving erg prettig en snel. Duidelijk scherm en makkelijke bediening.
Wel eerst even wat oefenen met de functies.
maar na een korte periode heb je dit snel onder de knie.
Wel registreren en dan gelijk een update doen. Update duurt wel wat lang.
Tevens kun je de garmin dmv spraak bedienen.
kies wel voor de stem van lieke ipv claire.
Claire herhaalt het gene wat je hebt ingesproken en geeft een wat computerachtige stem.
Lieke heeft een aangename duidelijke stem en deze herhaalt niet wat je hebt ingeproken.
Spraakherkenning werkt alleen voor locaties in Nederland.
Een nadeel zou kunnen zijn dat je voor de tmc werking nog een extra antennetje in de de voedingskabel tmc module moet steken.
Dit voor een betere ontvangst.
het wordt hier door wat rommeliger dmv die draden.
Maar goed algemeen genomen koop je een goed toestel wat prettig werkt.

norbert2 18-08-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Ik heb deze Garmin nu iets langer dan een maand.
Hij werkt perfect. Het updaten van de kaarten vond ik omslachtig en voor een leek best moeilijk. Maar het is te doen. Het spraakopdracht werkt fantastisch. Heel gemakkelijk. Even een paar keer oefenen en je kent het. Het enige nadeel vind ik de verstaanbaarheid. Die is vergeleken met een TomTom ronduit slecht. Je moet even aan de onduidelijk computer stem wennen en dan lukt het. Maar ik vind het gewoon slecht verstaanbaar en onduidelijk.
Telefoon via bleutooth is waardeloos. Het gesprek is veel te zacht. Hij staat op zijn hardst maar nog niet hard genoeg. Ik gebruik mijn oude handsfree kit noodgedwongen maar.
Tijdens de eerste rit al gelijk een fout in de route rond Arnhem.
Het beeld is duidelijk. Men geeft veel aandacht aan de foto van de rijstroken die je rechts in beeld krijgt. Dat is niet geweldig maar leuk als extra. Daar moet u hem niet voor kopen.
De TMC werkt alleen als er een melding van het probleem bijv. file enz. is. Maar het TMC werkt. Dat heb ik 1 keer mee gemaakt. Jammer dat er geen 220 volt lader bij zit. Kost niet veel maar is wel handig.
De handleiding is via internet goed te vinden en duidelijk.
De beschrijving die erbij zit stelt niet veel voor. Alleen een starters beschrijving. Het mag ook niks kosten.
Ik ben tevreden met de Garmin 2595LMT vooral het spraakopdracht vind ik perfect.
Het gaat tenslotte om het navigeren. Alle extra’s die ze erin gestopt hebben, werken.
Daar is ook alles mee gezegd.
Een leven lang gratis updates is een absolute pluspunt.
Als TomTom dat ook deed ging Garmin failliet.
Mijn oordeel is zoek verder en test zoveel mogelijk dingen in de winkel.
Als deze ooit stuk gaat wordt het toch weer een TomTom.
Kom op TomTom doe er een leven lang gratis updates bij!
En ik ben een klant.

Poefpoef 05-08-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Deze Garmin een paar dagen in bezit. Mijn bevindingen tot nu toe.

Kaartupdates: gaat simpel, rechttoe-rechtaan.
Actualiteit kaart: onvoldoende.
Gebruiksgemak: goed

Een ritje vanuit mijn woonplaats (Nieuw-Vennep) naar mijn werk (Amsterdam) en weer terug bracht het volgende aan het licht.

Rijstrookassistent geeft een onjuist aantal rijstroken weer. Van A9 naar N200 richting Amsterdam is er één strook om af te slaan. Volgens assistent zijn het er twee. Weer terug, van A4 afslag Nieuw-Vennep, zijn er alleen op het laatste deel van de afrit twee stroken. De Garmin geeft aan dat op het hele traject twee uitvoegstroken zouden zijn.

De N200 kent tegenwoordig een snelheidslimiet van 100 km/uur. Dit is al enige tijd zo. Volgens de Garmin mag je hier nog 120 rijden. Op de ring west in Amsterdam zijn de snelheden ook niet actueel (80/100 afhankelijk van de tijd). Deze wijziging is van iets recentere datum, maar dus evenmin opgenomen op de kaart.

Ik werk graag in portrait mode, maar na foutmelding (geen gps-signaal in parkeergarage) werkt de Garmin weer in landscape mode.

Ondanks dit alles denk ik wel dat de prijs/kwaliteitsverhouding van de Garmin voldoende is.

Wanneer is dit toestel ongeschikt voor je? Naar mijn idee als je ook in het verre buitenland wilt rijden, bijvoorbeeld op vakantie. Additionele kaarten zijn erg duur. TomTom biedt ook de Live 1005 World, en de totaalprijs is dan goedkoper. Als je betere kwaliteit kaarten wilt: TomTom. En als je betere verkeersinfo wilt hebben, zou ik je weer verwijzen naar TomTom, maar dan met HD Traffic. Maar hier betaal je dan ook flink voor.

Wil je dit alles niet, dan is met de lifetime kaartupdates de Garmin een redelijk toestel voor een goede prijs.

Colmic 21-07-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Deze garmin aangeschaft op 8 Juni 2012 voor te rijden in Spanje op het eilend tenerife.Helaas al problemen thuis met de kaart update.Naar driemaal herhalen eindelijke de nieuwste kaart er op staan zou je zeggen.
Komen in tenerife bij het vliegveld,huur auto gepakt en met goede moet de garmin geinstalleerd en de route ingevoerd en jawel hoor tot voor de deur van het Hotel zonder problemen.
Maar nu! wat dacht je van even naar Santa Cruz rijden.
Garmin ingesteld Santa cruz, Calle de Castillia. Ja hoor tot Santa Cruz geen probleem maar dan.Dit apparaat heeft mij zeker zes keer kris kras door Santa cruz laten rijden en steeds over de zelfde route zonder de straat te vinden die was in gegegeven Calle de Castillia.Ten slotte opnieiuw berekend en toen kwamen wij ongeveer 10 km verder op de autobahn bij het plaatsje laguna uit.Dus geheel verkeerd.
U raad het al, weer in gesteld Calle de Castillia en ja hoor weer kris kras door Santa Cruz en wij zijn nu nog aan het rijden en geen Calle de Castillia maar in Maastricht. Zo ook heeft hij ons nooit gebracht naar het Lorro Park in Porto de la cruz. Hij heeft mij in de nacht van vertrek van uit Tenerife van het hotel in Fanabe naar Vliegveld zuid in de rimboe gebracht.Indien twee Spanjaarden ons niet hadden geholpen waren wij nooit op tijd op de Luchthaven geweest.In mijn eigen stad heeft dit apparaat mij laten omrijden van kastje naar de muur,maar ik wist de weg.
Dus terug gebracht op 3 juli 2012 bij de Media markt in Maastricht en de klachten door geven Koordinaten kloppen niet.De Stem geeft te laat de juiste weg aan zeker bij zij straten en ronde tondes. Laat je om rijden wat niet nodig is.Spraak van de dames is zeer onverstaanbaar je moet geluid echt hard zetten om het goed te verstaan ect. Vandaag 21 Juli geld terug gekregen van Media markt met de mededeling u kunt deze omruilen voor een nieuwe Garmin de fabriek heeft de klachten geaccepteerd, en die klopte. Ik heb tenslotte het geld genomen en in mijn zak gestoken. Nooit meer een Garmin. Ik neem in de vreemde wel een taxi is beter en goed koper zeker in spanje en Turky.
U Mag reageren op dit verhaal.
peter.

norbert2 18-08-2012

Hallo. Hoe heb je dat gedaan met dat terug brengen. Als ik die mogelijkheid heb doe ik dat ook. Want zoals je schrijft zijn vooral de onduidelijke stem en geluid van de bleutooth ver onder de maat.
Het verkeerd navigeren gebeurde mij ook al tijdens de 1e rit.
Heb je misschien tips. Als het lukt om hem terug te brengen en als ik mijn geld terug heb koop ik snel weer een TT.
Ik heb deze in juli gekocht bij Saturn.
Mvrgt. Norbert

hw2007 31-07-2012

Zelfde probleem gehad na kopen bij dit product bij mediamarkt, Probleem was dat het product refurbished was (MM staat hier bekend om, duur en rotzooi, vooral in Mtricht.

zwarrow 22-07-2012

beste colmic,

ik wil graag reageren op jou problemen van de garmin nuvi 2595 lmt!!
ik heb de zelfde problemen van het omrijden in rotterdam gehad met mijn navigatie systeem!
de vrouwelijke stem was onduidelijk en als ik na bijv 150 meter naar links werd gestuurd moest ik eigelijk naar rechts want ik wist ook de weg in rotterdam!
was heel verwarden en vreemd!
De uitleg komt vaak te laat door dan ben je al een straat verder dus je rijd verkeerd!!!
ik heb mijn garmin op 31 mei gekocht en gisteren 21 juli bij saturn in rotterdam teruggebracht!
Ik heb dezelfde problemen gehad als jou colmic!
nu maar hopen dat ik mijn geld terug krijg!
met vriendelijke groeten zwarrow!!
u mag reageren op mijn schrijven!!

King Robo 23-07-2012

Beste Zwarrow, zou u zo vriendelijk willen zijn om niet na elke zin één of meerdere uitroeptekens te willen plaatsen? Dank u.

Jan Mellema 25-07-2012

Colmic.
Zie mijn review van deze Garmin en die van anderen op de Kieskeurig-site. Bijna geheel in tegenstelling met jouw ervaringen. B.v. kaart-updates waren voor mij geen enkel probleem.

Gegroet, Jan Mellema.

Spam009 28-06-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 2595LMT

Van een van de eerste tomtoms, de go 500 naar deze garmin over gestapt.
In het begin had ik spijt, en miste ik de menu's van tomtom.
Maar ja, toch gekocht dus ga je ermee verder.
Nu kan ik zeggen dat hij echt beter werkt als de nieuwere tomtom modellen.
Mijn ouders hebben een nieuwe tomtom, maar deze is echt minder.
Bij deze garmin krijg je niet alleen de rijbaanscheiding te zien, ook een foto van het bord dat je moet volgen, wat zeer handig is. Routes berekenen en gps vinden gaat zeer snel.
Ook de lifetime upgrades is een enorm pluspunt.