Pioneer AVIC-D3

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer AVIC-D3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

stanes1972 02-11-2009
Geschreven voor: Pioneer AVIC-D3

Een mooie radio met goed geluid.ook de navigatie in nederland werkt goed.
De navigatie in noorwegen is bagger,in noord italie ook niet best.Koppeling met de ipod is mooi maar niet praktisch,je moet enorm lang scrollen om bij de juiste artiest/albun uit te komen .Je kunt dus geen letter ingeven.verbinding met op windows gebaseerde telefoon is slecht,wel te omzeilen met software.met de meeste nokias werkt het slecht.Ik ben teluergesteld dat er nog geen verbeteringen /updates zijn voor bovenstaande problemen.

van geel 05-10-2008
Geschreven voor: Pioneer AVIC-D3

Pioneer AVIC-D3 in combinatie met NOKIA N-serie heeft problemen met slecht functionerende connectie. Wel mogelijk om, telkens, handmatig via Blue-Tooth te koppelen. Geen overdracht telefoonboek. Wel handmatig in te toetsen. Meest simpele Nokia 3500 herkent de Avic D3 wel direct. Helaas ook geen overdracht van het telefoonboek/.
Onlangs een poging ondernomen om met de nieuwste Nokia E71 handsfree te telefoneren. Helaas niet gelukt.
Kortom een compatibiliteitsprobleem waar Pioneer en Nokia een oplossing voor moeten vinden. Een hulpvraag bij Pioneer wordt weliswaar beantwoord, maar de oplossing had helemaal niets met mijn Avic D3 te doen maar met een volslagen ander type.
Kortom, koop een Parrot of een originele Nokia handsfree set. Pioneer en Nokia communiceren erg slecht met elkaar. Pioneer en de klant lukt evenmin .

P.Rovers 21-02-2008
Geschreven voor: Pioneer AVIC-D3

Een goede navigatie, met veel mogelijkheden.

der lange 17-01-2008
Geschreven voor: Pioneer AVIC-D3

Heb het toestel door de dealer laten inbouwen in mijn nieuwe KIA. Werkt perfect! Snelle routeberekening, mooi geluid van de radio. De DVD speler zal ik waarschijnlijk nooit gebruiken.

Stefan C70 09-11-2007
Geschreven voor: Pioneer AVIC-D3

Heb dit systeem nu +/- 3 maanden. Ben er erg tevreden mee.
Heb het systeem compleet met BT kit, Ipod adapter, achteruitrijcamera en Digitenne.
Het uploaden van mijn adressenboek uit een treo 650 ging prima, maar erg handig vind ik de bediening van het adressenboek in de D3 niet. Het bladeren kost te veel tijd. Voor de meest gebruikte nummers kan je een snelkoppeling op het scherm zetten. Dat werkt wel prima. De andere adressen selecteer ik gewoon in mijn treo.
Ik overweeg een nieuwe telefoon aan te schaffen (HTC S730). Op diverse sites gelezen dat de combinatie HTC - Pioneer niet goed werkt. Ik heb dit getest met een HTC Tytn2 van een collega. Het klopt, de pioneer geeft constant een foutmelding. via diverse forums het programma Jetware gevonden. Dit geladen in de HTC, en de verbinding werkt perfect.

De Ipod bediening is zeer beperkt. Ik heb 50GB muziek en dit is duidelijk veel te veel om via de Pioneer te benaderen. Er is geen snelle manier om door de letters te bladeren, dus als je een artiest met bv beginletter K wilt hebben, ben je minuten lang aan het scrollen. Dit is geen optie tijden het rijden. Voorlopig heb ik dit opgelost door playlists te maken met muziek die ik regelmatig draai. Deze zijn dan weer wel makelijk te benaderen.

De achteruitrij camera is super! Ik rijd met een Volvo C70 cabrio, en het zicht naar achteren is ronduit slecht (Met de kap dicht ;-) De camera schakelt aut in wanneer ik de auto in zijn achteruit zet. Perfect beeld. Eenbeetje wennen aan het vervormde groot beeld.

Op de AV ingang zit een dig receiver aangesloten (Bullit). Geweldig! Ik kijk elke ochtend het nieuws op RTL4 (Met digitenne abonnement). Haarscherp beeld. Vooral in de randstad is de ontvangst meestal perfect.

De mogelijkheid om cd's af te spelen gebruik ik niet. Dit is onhandig, daar je dan je nav dvd moet verwijderen. Hier is de Ipod de uitkomst. (Wat wil je nog met cd's als je een Ipod hebt?)

Ook DVD's draai ik niet.

Nadeel van het systeem is de beperking dat het geen flitspalen kan laden. Verder vindt ik het een gemis, dat het scherm niet inzoomt als je een afslag/ kruising nadert
Ook is er geen mogelijkheid om het volume van de radio, snelheids afhankelijk te maken. Vooral bij een open auto is dat nl erg prettig.

LeonBL 23-10-2007
Geschreven voor: Pioneer AVIC-D3

Ik heb dit systeem nu ook 5 dagen in mn Leon zitten, ben er heel erg tevreden over, super aanzicht in de auto, veel beter dan die standaard nav van de Leon (monochroom)
Ipod helemaal vol gegooid (Wel ff de titels, artiesten en Gerne goed zetten) en je kunt alle nummers zo terug vinden!

Navigatie werk perfect, goed overzichtelijk, netjes een vlagje bij de afslag, dus ook bij 3 straten achter elkaar de goede afslag!

Echter heb ik 1 vraagje, ik gebruik al 2 jaar tomtom icm traffic. Deze berekent heel goed een alternatieve route bij file.
Dat deed trouwens de rns-300 die ik hiervoor in mn Leon had zitten ook netjes.

Afweging van wat is sneller, door de file of er omheen.

OOK de aankomsttijd aanpassen zodat ik wist hoe laat ik MET file thuis zou zijn.....

Echter met de avic krijg ik het niet voor elkaar dat hij de tijd erbij telt!!

OOK als ik voor nieuwe route kies berekend hij een route die half nederland door gaat.

Weet iemand of ik een instelling fout heb staan???

Verder ben ik er super tevreden over!!!

Heb dit weekend 2 DVD's gemaakt met elk 8 muziek DVD's in DIVX. Ofwel zo'n 12 uur aan muziek CLIPS op 1 DVD!!!!
En dat in perfecte qualiteit!!! (Gebruik hiervoor Imtoo DVD-ripper)

Systeem krijgt van mij een dikke 10!!!

HansHT 21-08-2007
Geschreven voor: Pioneer AVIC-D3

Ik heb het systeem in mijn Skoda Octavia laten inbouwen en werkt naar behoren. goede geluidskwaliteit en navigeren gaat ook goed. Ik heb wel een paar keer gehad dat de 3D sensor spontaan ging initialiseren waardoor het navigeren tijdelijk minder goed functioneert.
Daarnaast zit ik nog met het probleem dat ik divx wil afspelen maar ik geen enkele converter heb kunnen vinden die files produceert die dit systeem kan weergeven. Suggesties zijn van harte welkom!!!

J. Klep 30-07-2007
Geschreven voor: Pioneer AVIC-D3

Deze unit in laten bouwen in onze nieuwe Hyundai Tucson, en werkt gewoonweg perfect!

Valt me op dat de mensen die er klachten over hebben, dit altijd hebben in combinatie met de Bluetooth unit.

Wij hebben gekozen voor een Bluetooth Parrot, en dit werkt fenomenaal, echt geweldig.

Verder hebben we ook een I-Pod aangesloten, endus ongeveer 3000 songs altijd bij hebben. Even afspeellijsten gemaakt, en hoppa... ook weer geweldig.

Voor mij geen klachten over dit product!

Pioneer is shit 13-07-2007
Geschreven voor: Pioneer AVIC-D3

Absoluut waareloos: beslist niet kopen!!

Heb dit apparaat nu 3 maanden:
- radio stoort
- navigatie is vaak het spoor bijster, zit dan opeens
midden in Parijs of 2-300 meter van waar ik rij.
- tijdens bellen met de Bluetooth adapter reset het
toestel zich automatisch en start de naviagtie weer
opnieuw op.
- telefoonboek moet je nummer voor nummer
overzetten

Eerst contact gezocht met de helpdesk, krijg je een stel eigenwijze Belgen aan de telefoon die iedereen (Volvo dealer, Nokia, etc.) de schuld geven behalve Pioneer. Daarna via dealer hele spul gedemonteerd, maand kwijt geweest en niet eens een vervangend toestel van Pioneer. Deze week alles weer gemonteerd maar alle problemen zijn nog het zelfde.

Het apparaat is te vroeg op de markt gebracht en ze weten bij Pioneer waarschijnlijk ook niet wat ze er mee moeten.

Jos van Dongen 12-07-2007
Geschreven voor: Pioneer AVIC-D3

Apparaat aangeschaft vanwege de uitgebreide mogelijkheden, maar dat valt op een paar punten nogal tegen:
1. GEEN dual-zone!!!! het is dus NIET mogelijk om voorin radio te luisteren en achterin film te kijken!!! Hiervoor moet je echt de AVIC-D3HD hebben die maar liefst €900 duurder is. Dit was mij niet verteld, en ik heb expliciet geïnformeerd naar deze mogelijkheid.
2. USB adapter knap waardeloos: de USB uitgang levert te weinig stroom voor een USB Notebook disk (die wel zonder extra voeding op een notebook werkt), en de interface voor de muziek is BAGGER. Je ziet alleen folder nummers die het apparaat zelf toekent, afspeelpositie wordt niet onthouden, ID3tags worden zeer summier weergegeven (1e 8 karakters) etc. NIET KOPEN dus. Neem een iPod, dat werkt een stuk beter
3. Bluetooth wordt niet herkend. Telefoon staat wel in de Pioneer lijst maar maakt geen verbinding. Volgens de support lijn moet ik AVIC en BT hard resetten en dan 'zou het moeten werken'. Mijn oude telefoon wordt wel herkend maar zodra gekozen wordt voor importeren van adressen wordt de verbinding verbroken. Ook al bagger dus.

Navigatie & geluidskwaliteit zijn prima in orde, daar niet van, maar als ik dit allemaal had geweten was het apparaat er niet gekomen.

victor2007 18-06-2007
Geschreven voor: Pioneer AVIC-D3

Heb systeem in Ford Galaxy (nieuw model) laten inbouwen. De stuurinterface , CA-R-PI 062 werkt niet dus niet kopen.
Navagiatie werkt perfect en erg gebruiksvriendelijk. Perfect geluid een goede instelmogelijkheden. Tip voor iedereen. Maak een backup met DVD-RDL dmv van het programma any dvd / clone dvd van slysoft.
Bluetooth werkt matig met mijn Nokia tel 6230I. Algemeen tevreden met het systeem, IPOD aansluiting is een grote aanrader en werkt perfect.

Paul S. 30-05-2007
Geschreven voor: Pioneer AVIC-D3

Sinds een aantal weken nu in bezit en zeer tevreden mee. Nav CD wissel is idd een probleem maar goed te omzeilen door DVD wisselaar of USB (flash) mogelijkheden te gebruiken.

Navigeert erg prettig, ook in vergelijking met bv een Tomtom. Erg mooie feature is de simultane 2d/3d mogelijkheid tijdens het navigeren en de automatische zoom tijdens bereiken van bv een kruispunt.

Waar ik wel nog even mee zit (wie kan me helpen?) In de tuner zijn de namen van de zenders in de presetstoetsen niet vast te zetten. Ze laten de RDS data zien ipv alleen de zendernaam die ik wil. weet iemand hoe je dat kunt wijzigen ?

MarcelS 17-05-2007
Geschreven voor: Pioneer AVIC-D3

Wij hebben dit systeem nu een maand in onze nieuwe Suzuki Grand Vitara en het is een echte aanrader.
Voor dit bedrag heb je echt een heel mooi systeem in de auto met heel veel mogelijkheden.
Zeker de bluetooth functie is ideaal en spatzuiver.
Ik zelf was Tom Tom gewend, maar het systeem van Pioneer is nog mooier en duidelijker.
Je bent wel een paar avondjes bezig om alles te ondervinden, maar dat is dan ook zeker de moeite waard.