Navigon 20 Easy

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navigon 20 Easy op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

hangtangding 05-12-2012
Geschreven voor: Navigon 20 Easy

Ik was op zoek naar een betaalbaar navigatiesysteem. Omdat ik best goede reviews las op kieskeurig over dit apparaat, heb ik deze gekocht.
Op het begin was ik tevreden, echter na een aantal maanden liep hij steeds vast tijdens het opstarten.
Dit probleem komt nu steeds vaker voor. Ik reset hem dan opnieuw maar ook dan reageert hij vaak niet eens.

Laatst viel hij ook gewoon uit tijdens het rijden.
Verder begint de houder er ook een beetje mee op te houden.

Al met al niet tevreden over dit apparaat.
Volgende keer toch maar een Tomtom. Wel iets duurder, maar wel betere kwaliteit en langere levensduur.

p haasjes 25-07-2012
Geschreven voor: Navigon 20 Easy

Gekocht door het lezen van goede beoordelingen.
Hij deed het prima tot hij een jaar oud was toen gaf hij het op, deed echt niks meer. Opgestuurd en een nieuw apparaat ontvangen zonder kosten,prima!
Maar na een jaar hetzelfde probleem 5 dagen na de twee jaar garantie, het eerste jaar telt mee.
Nu geen garantie meer ondanks dat hij ook pas een jaar oud was en ik alle bewijsstukken nog had, jammer.

Lotte26 27-02-2012
Geschreven voor: Navigon 20 Easy

Op 28-7 heb ik dit navigatiesysteem aangeschaft, 2 maanden later liep ie dusdanig vast dat het apparaat niets meer deed (apparaat werd heet, het scherm vertoonde een blokkerige afbeelding van het beginscherm). Ik moest het apparaat opsturen via Modern naar E-care reparatie en na 3 weken kreeg ik het apparaat gerepareerd terug. Ik heb(aangetekende) verzendkosten retour ontvangen van Modern. Nu febr. 2012 schakelt ie in z'n geheel niet meer aan, reageert niet. Modern wederom gemaild en aangegeven dat ik er klaar mee ben dat het apparaat zo slecht werkt. Modern gaf als reactie dat het apparaat minimaal 3x naar het repair center geweest moet zijn, voordat er sprake kan zijn van een eventuele omruiling. Echter is dit in strijd met de consumentenrechten aangezien er een ondeugdelijk product is geleverd. Het is een ondeugdelijk product omdat het product niet goed werkt en het kan niet worden gebruikt zoals het bedoeld is. Ook heb ik als consument ook al veel last ondervonden van het feit dat het apparaat niet naar behoren werkt en heeft Modern ook geen moeite gedaan om bijv. een leenapparaat aan te bieden. De ervaring leert dat een mail sturen naar Modern niet afdoende is. Wordt vervolgd...

Nienke90 16-02-2012
Geschreven voor: Navigon 20 Easy

Ik heb deze nu bijna een half jaar geleden aangeschaft, omdat ik hem wekelijks nodig heb voor mijn werk. En hij werkt perfect! Heeft mij tot nu toe nog elke keer op de goede plek afgezet, geeft heel duidelijk aan waar en wanneer je af moet slaan, geeft aan hoeveel km file er is op jou traject. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er héél tevreden mee ben.
Heb alleen 1 klein min puntje (heb niet voor niets een 9 gegeven en geen 10) het duurt soms even voordat hij de GPS gevonden heeft, als je weg wilt rijden. Maar als hij er eenmaal is, doet hij het perfect, en bij omleidingen of iets dergelijks vindt hij ontzettend snel een nieuwe route. Ik ben er dus absoluut tevreden over!

Martin45 03-02-2012
Geschreven voor: Navigon 20 Easy

Ik wild een goedkoop navigatiesysteem. Deze Navigon was ook de goedkoopste. Vanaf de eerste dag waren er problemen met de locatiebepaling. Het systeem doet er een half uur over om de satellieten te bepalen, en raakt daarna tussen bomen of in de bergen zijn locatie kwijt. Fijn als je in een vreemde stad rijdt.

De Navigon hulplijn raadde aan het systeem opnieuw te installeren. Na dit gedaan te hebben was het probleem niet weg. Weer Navigon gebeld, en nadat ik mocht het systeem opsturen. Dit gaat netjes, het systeem wordt door UPS gratis opgehaald en weer afgeleverd. Het systeem was opnieuw geïnstalleerd, en deed het nog steeds niet. Weer de hulplijn gebeld en die raadde weer aan te herinstalleren. Na te hebben duidelijk gemaakt dat dit nu al een aantal malen was gebeurd weer opgestuurd. Vandaag weer terug gehad en raad eens wat, de reparatiebon vermeld weer dat het systeem opnieuw geïnstalleerd is. En dat terwijl ik er een uitgebreide beschrijving bij had gedaan met de klachten, symptomen en de eerder uitgevoerde herinstallaties.

Ik geef het op, volgende keer maar een Tom Tom, ietsje duurder, maar het werkt

svdb47 03-01-2012
Geschreven voor: Navigon 20 Easy

Ik heb het apparaat een maand of drie geleden gekocht. Tot nu toe alleen nog maar positief! Ok 1 minpuntje, hij is echt wel klein... Het doet wat hij moet doen: goed navigeren. Da satellieten zijn snel gevonden. Je kunt kiezen uit 3 routes (wanneer je dat tenminste hebt ingesteld. De live tmc vertelt je snel waar er op de route problemen zijn, je kut dan vlot voor een andere route kiezen. Voor een kleine 20 euro ben je twee jaar ieder kwartaal verzekerd van nieuwe kaarten, meteen maar doen. Het is een erg handzaam apparaatje, tot nu toe heeft-ie me in Nederland altijd gebracht waar ik moest zijn, nu de wintersport, maar dat zal zeker geen probleem zijn.

Lotte26 19-11-2011
Geschreven voor: Navigon 20 Easy

Op 28-7 heb ik dit navigatiesysteem aangeschaft, 2 maanden later liep ie dusdanig vast dat het apparaat niets meer deed (apparaat werd heet, het scherm vertoonde een blokkerige afbeelding van het beginscherm). Ik moest het apparaat opsturen via Modern naar E-care reparatie en na 3 weken kreeg ik het apparaat gerepareerd terug. Momenteel ben ik bezig om de (aangetekende) verzendkosten te verhalen op Modern, dus ben benieuwd welke service ze hierin verlenen.

naviman0252 06-11-2011
Geschreven voor: Navigon 20 Easy

Tja, een systeem dat doet wat het moet doen: easy navigeren. Wanneer je het apparaat inschakelt zijn de satelieten snel gevonden. Het invoeren van de bestemming is kinderlijk eenvoudig. Er worden meteen drie routes berekend: een favoriete en twee alternatieven. Files worden meteen gemeld en de alternatieve route is snel gekozen. Mensen die mopperen op het te kleine scherm zeggen meer over zichzelf dan over het apparaat: je bekijkt het toch in de winkel voordat je het koopt??

Jent 24-10-2011
Geschreven voor: Navigon 20 Easy

Een drie tal maanden geleden ook review geschreven en nu dat we het systeem meer als een half jaar in gebruik hebben sta ik nog steeds achter mijn eerste review.
Het systeem geeft ook duidelijk aan waar flitspalen staan.
Onze auto heeft een voorruit die behoorlijk ver van de inzittende zit, daarom heb ik een dashboard pad gekocht en dat werkt perfect en zodoende, ondanks dat het maar een 3,5 inch scherm, goed te lezen is. De dashboard pad heeft nog een voordeel er komen geen kringen op de voorruit.
Kort om voor deze prijs heb je een voortreffelijk navigatie systeem.

J. de Wit 21-10-2011
Geschreven voor: Navigon 20 Easy

Vanwege de goede beoordelingen en de lage prijs een Navigon 20 Easy aangeschaft. Ik ben helaas zeer teleurgesteld over de aanschaf en heb het gedrocht inmiddels geretourneerd.

Wat me het meeste tegenviel was het scherm. Dat het een klein scherm betreft was te verwachten aan de hand van de specs, maar vooral de wazigheid en de ongevoeligheid zijn enorm frustrerend. Je moet echt goede ogen hebben om iets van het scherm af te kunnen lezen als hij aan de voorruit zit geplakt en als touchscreen is hij ver beneden de maat. Als je drukt reageert hij soms wel, soms niet en soms twee keer. Echt heel frustrerend. Het volgende punt van frustratie is de bediening. Een navigatiehulp moet door de grootste digibeet binnen een minuut in te stellen zijn. Ik ben best een gadget freak maar van de menubediening op dit apparaat kreeg ik migraineaanvallen. Dit is des te erger als je bedenkt dat de instelmogelijkheden zeer beperkt zijn; weinig functies en nog onoverzichtelijk.
Aangezien het feit dat het scherm aan de voorzijde zit zal ik over de vormgeving niet klagen. Hetzelfde geldt voor het geluid. Dat is verstaanbaar.
Het vervelendste is nog dat ik een slecht werkend apparaat kreeg thuisgestuurd (doos was al open geweest, minpunten voor de Wehkamp). Na een paar dagen frustratie heb ik het apparaat teruggestuurd.

Inmiddels bezit ik naar volle tevredenheid een Garmin Nuvi 1440. Die is wel een paar tientjes duurder, maar dat zeker ook waard.

Anton 46 30-09-2011
Geschreven voor: Navigon 20 Easy

Navigon 20 heb ik weer tug gestuurd voor mij geen goed aperaat te klijn en je moet goede ogen hebben om te leze wat er staat en er zit nog een oude kaart in waar ik niks aan heb zit veel op de A2 de nieuwe afslagen staan er nog niet er op ja dan heb ik hem niet nodig.. koop weer een garmin..

euro001 09-10-2011

De oude kaart meestal q3 2010 bij levering kan je gratis updaten naar de recentste kaart nu q3 2011

bovendien kun je voor een 18 euro twee jaar lang de nieuwste kaarten ontvangen wat een koopje is dus binnen twee jaar heb je nog de recentste kaart.

Het scherm is klein maar dat weet je vooraf ook .

JB59 27-09-2011
Geschreven voor: Navigon 20 Easy

Geweldig apparaat met heel veel mogelijkheden, leuk ook als je in een tunnel rijdt dit ook laat zien, als je de waarschuwing Let Op hoort, weet dan dat er vaak een flits camera langs de weg staat, kortom, voor een redelijke prijs veel kwaliteit

meline 30-08-2011

Geweldig duidelijk:
-eenvoudig instellen van geluid en beeld.
-bestemming snel in te voeren.
-diverse alternatieve routes worden aangegeven.
-heldere en zeer goede aanwijzingen.
-menu is snel en duidelijk.
-display is groot genoeg en helder.
-bijna gratis updates gedurende 24 maanden.
-goede garantievoorwaarden.
-waarschijnlijk een zeer goede duurzaamheid.

anima66 28-08-2011
Geschreven voor: Navigon 20 Easy

De navigon werkt goed, ook de TMC werkt goed, een nadeel vindt ik dat je hem niet kunt opladen op je pc via je USB-poort.

Jan Jammer 06-08-2011
Geschreven voor: Navigon 20 Easy

Ik lees hier geen meningen over het buitenland, uit eigen ervaring kan ik melden dat het een waardeloos ding is, als je langs Parijs over de a3 en a86 naar het zuiden wil gaan, dat is niet mogelijk,doet hij niet, hij brengt je regelrecht via de binnenste ring zo de file in.In Frankrijk heb ik er alleen maar slechte ervaringen mee, hele onlogische routes, ik was blij dat ik de route kaarten van de anwb bij me had,als ik dit eerder had geweten had ik hem niet gekocht,ik had overigens een 40 easy maar dat maakt behalve het scherm niets uit.

Em.d 19-07-2011
Geschreven voor: Navigon 20 Easy

Ik heb hem nu een paar weken. Verschillende bestemmingen uitgeprobeerd. Je kunt kiezen uit 3 routes. Duidelijk scherm, gemakkelijke bediening. Ben er erg tevreden over.

Jent 06-07-2011
Geschreven voor: Navigon 20 Easy

Heb deze Navigon 20 nu ongeveer 3 maanden in gebruik.
Hiervoor had ik Tom Tom op een handheld van HP, deze werkte ook goed maar er waren geen updates meer voor te verkrijgen en dan wordt het lastig met al die aanpassingen van het wegennet.
Hij brengt ons naar de plaatsen waar wij naar toe willen. Gebruikt in België, Nederland en Duitsland.
Is zeer snel met herbereken van de route indien je i.v.m. wegwerkzaamheden niet verder kan en om moet rijden.
Is ook precies met het aangeven van de maximum snelheid, bijvoorbeeld overgang van 80 naar 50 km per uur.
Op de Tom Tom kon je bestaande routes installeren en dat kan bij deze niet dat is het enige nadeel wat wij kunnen aangeven.
Kort om voor deze prijs heb je een voortreffelijk navigatie systeem.

DvD2011 03-07-2011
Geschreven voor: Navigon 20 Easy

Zeer makkelijke navigatie. Geluid misschien ietsjes blikkerig maar wel duidelijk en goed te verstaan.
Navigon kiest de juiste route en de display is zeer goed af te lezen. Bracht ons feilloos naar Zuid-Spanje en weer terug naar huis.

anthony 11-03-2011
Geschreven voor: Navigon 20 Easy

Dit is mijn derde navigatiesysteem (tomtom en Becker) en het zesde systeem dat ik gebruik als je de systemen op de smartphone mee telt (kpn op weg, nokia ovi maps en google maps)
Dit zeer voordelige navigatiesysteem doet precies wat het moet doen. Voor rond de 99 euro koop je een zeer compleet en handzaam apparaat. Ik kom net terug uit Frankrijk en het systeem wist mij exact naar alle bestemmingen te navigeren. Ja, er zijn apparaten met meer mogelijkheden maar voor de 99 euro is deze al zeer compleet (vandaar de 10 voor mogelijkheden, prijs kwaliteit verhouding is top!). De rijstrook aanduiding is voor zover ik kan beoordelen de beste aanduiding om geen afslag meer te missen. Verkeerd rijden kan nu echt niet meer. Zeer snelle herberekening van de route indien nodig. Verder zit er een actie op het apparaat dat je voor omgeveer 18 euro (kortingscode in de gebruiksaanwijzing) 2 jaar zeker bent van de nieuwste kaarten. Na het aansluiten op de computer haal je snel de kaarten van q1 2011 binnen.
Al met al zeer veel waar voor je geld.

Anoniem 03-02-2011

---------Update review, 3-2-2011---------
Correctie op mijn review van 16 jan 2011...de Grote Handleiding staat op de navigon zelf, even aansluiten op de PC met het bijgeleverde kabeltje

--------1e review, 16-1-2011----------
Ik zocht een simpel maar vooral goedkoop navigatietoestel. Voor die prijs ben ik tevreden met de aanschaf en de mogelijkheden zijn voor mij voldoende.
Er zit een snelhandleiding bij, maar wat daarin staat kun je ook zelf ontdekken. De 100blz tellende handleiding (pdf) moet je echt even downloaden op navigon.nl. want dan zie je dat hij veel meer mogelijkheden heeft dan op het eerste gezicht(Ik geef het een 7 maar ben geen expert...De N20 Plus heeft meer opties volgens de grote handleiding).
Bij het eerste gebruik heel snel ontvangst en hij bracht me netjes op de plaats van bestemming.
De aanwijzingen zijn meer dan prima te verstaan, dat was met mijn Mio PDA 168 met oude versie TomTom minder...
Ik heb alleen maar een beschaafde damesstem (?)
Hij geeft de keuze tussen 3 routes als je dat instelt.
Ik heb er een thuislader bij aangeschaft voor de wandelnavigatie, zodat ik hem niet perse in de auto hoeft op te laden.
Volgens de specificaties werkt de accu (450mA) ongeveer 2 uur, voor mij lang genoeg. Dat is met duurdere navigons aanmerkelijk langer.

MPVVvdB 15-01-2011
Geschreven voor: Navigon 20 Easy

Een paar dagen in bezit. Erg makkelijk in gebruik. Ben altijd TOMTOM klant geweest maar deze kon ik niet omheen. Voor zéér weinig geld krijg je heel veel. De menu's zijn erg gemakkelijk. Zelfs de TMC werkt super zonder vele bedrading. TMC gaat gewoon via oplaaddraad via 12V. Wèl apart een thuislader erbij moeten kopen. De rijbaanassistent werkt perfect. Scherm is zeer scherp. Zeer gedetailleerde kaarten. Met name de POI's zijn zeer uitgebreid, hier zit nog meer in als in mijn TOMTOM XL IQ Routes van 1,5 jaar terug. Er zit een goed en duidelijke vrouwelijke stem op. Het is natuurlijk geen groot scherm maar ondanks dat staat er veel info op tijdens het navigeren. De zuignap is meteen al 10x beter als bij TOMTOM. Deze geeft je meteen het gevoel dat ie tijdens een lange rit gewoon goed blijft zitten. Hij is ook zéér snel in het berekenen van (alternatieve) routes. Ook het invoeren van adressen enz. gaat allemaal in snel tempo. Wat mij betreft en echte aanrader. Hij is al zijn geld waard!