JVC KW-NX7000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC KW-NX7000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

wilsnel 09-04-2014
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

Na installatie in mijn camper is het meerdere keren voorgekomen dat het toestel uitviel. Ook na het schoonmaken van de contacten ontstaat dit probleem. Navraag bij de inbouwer leerde dat dit probleem weer voorkomt. Het vavigatie gedeelte is zeer onbetrouwbaar. Ook na installatie van de update V3 is het bedroefend gesteld met de nauwkeurigheid. POI adressen van b.v. campings zijn inkompleet. Tevens is het niet mogelijk om met coördinaten te werken. Navraag bij Navigatie-software.com (leverancier van de update) leerde dat ik het er maar mee moet doen. Zeer teleurstellend en beneden de JVC waardigheid. Het e.e.a. gecontroleerd met een TOM TOM die wel de juiste informatie gaf. Ik zal mij uit armoede maar gaan oriënteren op een ander merk.

hwebierstekers 12-01-2011

--------Update review, 12-1-2011---------
Superservice JVC!
Omdat ik een nieuwe telefoon heb (i-phone) werkte deze niet goed met de bluetooth-adapter ks-bt200.
Na de helpdesk te hebben gebeld kon ik mijn adapter gratis laten updaten bij EBK in Zeewolde(binnen de garantietermijn). Nu werk hij perfect!
Verder is het een plezierig apparaat om mee te werken, ben elke dag onderweg, dus heb veel ervaring hiermee. Er blijft bij elk apparaat wel iets te wensen over...

---------2e review, 10-10-2009---------
Apparaat sinds mei in het bezit.Ik had problemen met het lezen van de harddisk 60GB via usb. Na contact te hebben gehad met JVC heb ik mijn harddisk opgestuurd en is e.e.a. uitvoerig getest. Het bleek aan mij HD te liggen. Keurig antwoord van JVC gekregen. Jvc staat open voor klachten en doet hier zeker iets mee! Over het apparaat ben ik bijzonder tevreden, al hou je natuurlijk altijd iets te wensen over....
Top JVC!

----------1e review, 16-6-2009---------
Apparaat nu ca 1 maand in bezit.
Bevalt prima, ondanks enige verbeterpunten:
Zodra je het icoon van de telefoon aanraakt valt meteen alle geluid uit..
Als je een harddisk aan je usb hebt zoals ik en je krijgt tussendoor telefoon zal de harddisk niet opnieuw gaan spelen waar je gebleven was, maar begint opnieuw bij het eerste nummer op je harddisk.
Natuurlijk zitten er kleine schoonheidsfoutjes in de navigatie, maar vertel me eens waar die niet in zitten!
Nadeel is dat men alleen poi's kan krijgen via poicon.com.
Voor de verdere rest een top-apparaat....

Mercedes Benz 21-09-2010
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

Gewoon een goed systeem, dat af en toe wat kleine kwaaltjes heeft. Zo wil het beeldscherm wel eens uitvallen, maar ook daar is een eenvoudige remedie voor. Een klacht die overigens wordt veroorzaakt door vervuilde contacten. Met name de twee goudkleurige contacten achterop het afneembare front willen snel vervuilen. Even schoonmaken met een wattenstaafje en wat alcohol en je bent er weer maanden vanaf.

wielie68 09-08-2010
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

Heb apparaat nu ruim 1 maand in bezit.
Ik begrijp niet goed waarom dit ding af en toe zulke negatieve beoordelingen krijgt.
Ok de stem is irritant maar wel duidelijk genoeg.(went uiteindelijk wel)
Ook kan het zijn dat je in het buitenland de verkeerde afslag pakt, dit komt echter maar weinig voor.
Wees nu eerlijk ook met een tomtom gebeurt dit weleens.
Kaarten zijn duidelijk genoeg en rijbaanbegeleiding werkt prima.
Ook TMC werkt perfect.
Uiteraard kan ik niet spreken over de oudere types maar mijne is uitgerust met de laaste firmware en kaartupdates.
Ik heb me laten vertellen dat veel problemen te wijten aan het feit dat men dit apparaat via internet in het buitenland besteld.(lekker goekoop)niet doen dus
Het schijnt zo te zijn dat deze apparaten toch enigzins verschillen van degene die je gewoon in de winkel in nederland koopt.
Ik heb de uitvoering met de europeese kaarten en heb gedurende afgelopen vakantie in frankrijk dit ding uitvoerig gebruikt, verder heb ik achter iemand aan gereden die een navigon had en ik moet zeggen de jvc gaf op 1 keer na dezelfde rijrichting op.
Groot voordeel van dit apparaat is dat je er gewoon een usb harddisk aan kan hangen vol met muziek.
idd het inlezen duurt wel wat lang maar ja wat wil je het gaat via usb en hoe voller de hdd des te langer de inleestijd (max 3 min)
Ik heb er 160 gb achter hangen.
Geluid is wat minder vol dan ik gewend was maar je kan je radio aardig uitbreiden om dit op te lossen.
Het is echter niet zo dat het geluid niet om aan te horen is via normale speakers.
wat betreft gebruiksgemak kan ik zeggen dat ik hem makkelijk vind.
het menu is duidelijk.
over de duurzaamheid kan ik niets zeggen
Ik hoop dat jullie wat aan deze review hebben

Jacobs1970 20-07-2010

Beste,

Ik heb dit apparaat nu iets langer dan 1,5 jaar. Door verschillende auto inbraken heb ik gekozen voor deze JVC omdat het front er afgehaald kan worden.

Dit is ook het enige positieve. Bediening is moeilijk, wisselen tussen telefoon, Radio, CD, ipod gaat veelste traag.

Navigatie is niet duidelijk en vaak te traag en na verloop van tijd valt het beeldscherm uit inmiddels 2 maal ter reparatie opgestuurd (circa een half jaar geen navigatie gehad).

Nu volgt het volgende probleem het geluid, als je aan het bellen bent, valt steeds weg.

Conclusie een bagger apparaat al deze klachten worden bevestigd door de m'n autodealer. Je hebt er niet aan maar het bevestigd wel dat ik niet de enige ben.

JVC zal er wel ander over denken, maar haal dit apparaat gewoon van de markt. Bedank de kopers die het geprobeerd hebben, leer ervan en doe het een volgende keer beter en als jullie weer een product introduceren denk dan een beetje aan een consument vriendelijke prijs. De prijs kwaliteit verhouding is er gewoon niet!

Overigens Pioneer heeft dezelfde problemen .... houdbaarheid van maximaal 1 jaar.

NIET DOEN

autorallysport 28-04-2010
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

Ik ben nu sinds 2 weken in het bezit van dit toestel en ben zeer tevreden hoewel er wel een paar punten zijn die ik minder vind. Ik had als vergelijk (niet helemaal terecht) mijn "oude" JVC AVX33.

Wat ik positief vind aan de nx7000 is de snelle GPS verbinding en het laden van de kaarten. Mijn Tomtom moet regelmatig lang wachten en dat is soms irritant.
Verder vind ik het erg handig dat de NX wel MPG afspeelt via de geheugenstick; dat doet de AVX33 niet. Eigenlijk speelt ie alles af.

Wat ik echt minder vind is het geluid. Niet slechter dan bv de AVX33 maar gewoon in het geheel genomen kan het niet tippen aan bv een Pioneer. Mijn Alfa 159 heeft het Alfa Soundsysteem en helaas komt dat nu niet meer echt tot zijn recht met deze JVC. Ondanks dat de equilizer goed in te stellen is valt het me iets tegen...(geen losse versterker of woofer aangesloten).

Beeld is erg goed en ook heel goed in het volle zonlicht af te lezen! Touchscreen werkt perfect en ook de motionsensor werkt goed, erg makkelijk.

Losse bluetooth adapter werkt perfect! Eén keer pairen met mijn telefoon (HTC Touch HD) en gelijk het hele telefoonboek staat erin. Helaas kan ik niet via dat telefoonboek bellen (ligt aan de HTC, niet aan de JVC) maar moet dat doen met de HTC. Wel krijg ik in het scherm te zien wie mij belt met naam en nummer. Spraak/geluid is gewoon goed.

Navigatie werkt erg goed. In het begin wel wennen aan de opbouw van de kaart want het is niet zo mooi gedetailleerd als bv Tomtom of Igo8 (beide in bezit) maar wel duidelijk. Helaas vind ik de stem (Beatrix) vervelend; deze staat dan ook continue uit. Geen gemis want de kaart geeft duidelijk aan waar je naar toe moet. Ook heeft ie de optie dat als je bijna bij het punt bent waar de verandering plaatsvind het scherm zich deelt en je een "close-view" erbij krijgt: erg duidelijk.
Instel mogelijkheden zijn plenty maar wat ik wel mis is de aanduiding van mijn rijsnelheid: ik kan nergens vinden hoe dat in te stellen.

Kortom: ben zeer tevreden en kan het iedereen aanraden, zeer zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding..!

gielkirkels 10-03-2010
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

Nadat mijn RNS510 uit mijn VW Golf 6 gestolen is, dit apparaat in laten bouwen. Ben blij dat ik dit heb gedaan! De RNS510 was nog beter, maar de JVC voldoet aan vrijwel alle eisen. Ik hoef me in ieder geval niet meer druk te maken of mijn ruit er nog in zit 's ochtends. Afhalen van het front vergt enige oefening maar gaat eenvoudig. Kaarten zijn enigszins verouderd, maar voldoen voor 99%. Omleidingen worden ook goed geregeld. Heb ook mijn telefoon bluetooth op het apparaat. Dat werkt ok, maar niet meer via de stuurbediening. De bediening vanaf het scherm van de JVC werkt matig (kleine digitale knoppen). Ik luister meestal muziek via een SD-kaart. Heet +- 20 seconden inleestijd nodig (2 GB), maar werkt daarna prima. Bijgeleverde afstandbediening is leuk, maar gebruik ik zelden.

Voordelen:
- Afneembaar front
- Goed geluid
- Stuurbediening audio werkt prima
- muziek via SD-kaar
- Navigatie werkt prima

Nadelen:
- Kan geen lengte van files zien in scherm (navigatie spreekt het wel uit)
- Bediening knoppen op scherm bij telefoongebruik lastig
- Computerstem bij navigatie
- Geen harde schijf
- Bij telefoongebruik via scherm schakelt muziek automatisch uit

rmirfata 17-02-2010
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

1 jaar in bezit en meeste slechte navigatie ooit.

enige plus punt is de afneembare front en onwijs goede geluid!

navigatie is gewoon slecht!
verouderde kaarten!
te hoge prijs (+€100) voor een kaart update!
loopt regelmatig vast!
langzaam en simpel interface
irriterend navigatie stem (Bea)
etc etc

nooit meer en JVC voor mij.

hakim 02-10-2009

hallo PIMS,
ik heb net jou review gelezen.en ik heb een vraagje aan je: wanneer heb je de toestel gekocht en waar??
want er zijn paar toestelen aan het circulen die uit buitenland gekomen met een heel slecht canadische software....ze zijn een stukje goedkoeper maar heeeeeeeel slecht ...mensen moeten jullie gewoon opleten....zo'n duur toestel moet altijd van JVC NEDERLAND komen dan heb je 3 jaar garantie...want alleen om de software te verandren kost ongeveer 300 euro.

pims 30-09-2009
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

Ik heb spijt als haren op mijn hoofd.

Ook ik heb de unit gekocht omdat mijn oude geen afneembaar front had en uit mijn auto gestolen is.

Ik heb weinig goeds te melden over het apparaat.

Algemeen:
- De interface is zeer matig maar vooral lelijk.
- Er is niet veel aan in te stellen.
- Het duurt na het starten lang voordat de bediening online is. En je bent verplicht lang naar die suffige tekst te kijken die ik tijdens het rijden niet met goed fatsoen kan gaan zitten lezen.
- Ik heb regelmatig last dat het scherm zwart blijft. Dan moet ik een beetje rommelen en dan werkt het weer.
- Het verwijderen van het scherm als de unit uit staat is bijna elke keer een heel gedoe.
- De extra bevestiging bij het verwijderen van het scherm is wat mij betreft overbodig.

Navigatie:
- Stem is vreselijk.
- De stem kan alleen de muziek onderbreken en niet door de muziek gemixed worden.
- De file meldingen zijn troep.

Radio:
- Geprogrameerde stations zijn band afhankelijk. Dus om de wisselen van 2 fijne radio zenders moet ik veel knoppen bedienen.
- Als ik geprogrammeerd station 1 selecteer, wordt na 5 seconden het vakje met het programma nummer leeg. Als ik dan naar station2 wil wisselen, moet ik eerst weer naar 1 en binnen 5 seconden naar 2. Anders kan ik opnieuw beginnen.

iPOD:
- De zoek interface is zeeer traag.
- Na 5 seconden valt hij uit het menu. Dan kun je opnieuw beginnen.
- Als een nummer geselecteerd hebt, krijg je netjes het album en de artist te zien, maar hoewel de indruk gewekt wordt dat dit knoppen zijn zit er geen funtie achter.
- Als een album tot zijn einde is gekomen begint de unit opnieuw te spelen, vanaf track 1 van de iPOD.
- mijn iPOD is na een update helemaal gestopt met werken.

Bluetooth telefoon:
- Er is geen mogelijkheid om een gesprek op te handen vanaf de unit.
- Soms blijft aan het einde van een gesprek de verbinding tussen mijn tel en de unit open. Ik kan hier de JVC unit niet zondermeer de schuld van geven, maar het is in mijn situatie wel iets dat niet lekker werkt. Ik gebruik een nokia E51.

Het belangrijkste voordeel aan deze unit is de afneembaarheid van het front. Dit was ten tijde van de aanschaf ook een redelijk uniek punt.

fransorion2 12-09-2009
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

Ik heb deze navigatie vanaf juli in mijn bezit .
En ik heb sins vorige week de bluetooth modul erin laten bouwen hij werkt echt perfect alles is goed aan dit set goed geluid goede overzichtelijke navigatie telefoon werkt perfect echt een aanrader voor volkswagen mensen ipv het navi systeem van vw en als hij niet goed werkt zoals bij sommige mensen terug gaan naar de garage als je hem zelf ingebouwd hebt is dat stom geen garantie namelijk .
Echt een aanrader.

miss-caatje 07-09-2009
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

Na lang twijfelen vooral omdat niet alle reviews goed waren en ik zelf geen goede ervaringen heb met JCV, heb ik hem toch gekocht. Vooral omdat het front afneembaar is en die heb ik ook altijd bij me.
En ik vind het nu na een maand een geweldig apparaat!Hij kan echt alles. En de mogelijkheden zijn eindeloos. Zelfs nu nog ontdek ik dingen.
Ik vind hem absoluut niet traag. De 8gb usb stick leest hij sneller als mijn oude kenwood. En het opstarten van de navigatie heeft dezelfde snelheid als mijn tom-tom.Tevens vind ik het een Groot pluspunt dat de letters van de navigatie groot zijn en makkelijk te lezen zijn tijdens het rijden. (ook als je wat blinder bent zoals ik)
Wat ook handig is dat je 's avonds het hele scherm uit kan zetten. Dus dat je geen bulk licht hebt. Ook een pluspunt navigeren en muziek luisteren!IDEAAL!Dvd, etc speelt hij goed af. Beeld en het geluid is perfect, de bas van de sub komt heel goed uit bij deze nx7000!Kortom: ik ben er erg blij en tevreden mee. En ik heb gelukkig ondanks dat het een showmodel is geweest geen problemen met deze jvc. En ben blij dat ik voor dit model heb gekozen en niet de NT1 (usb zit daar aan de voorkant)Alleen moet je heel voorzichtig het front eruit halen, want dat is bij alle Jvc autoradio's nogal gevoelig.

DJCannonball 21-07-2009
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

omdat mijn orginele RNS510 uit mijn golf6 gestole is, heb ik gekozen voor de JVC kw-nx7000 als vervanger vanwege het afneembare front. Echte een foute keuze geweest. Allereerst de radio start niet altijd, als hij na 10 sec nog geen beeld geeft, moet ik de contactsleutel uit het slot halen en weer opnieuw starten. dat houdt ook in dat als je al aan het rijden was, dat je even moet stoppen. De navigatie geeft soms heel vreemde routes, maar je komt er uiteindelijk wel. Als je een usb-drive aansluit, duurt het (afhankelijk hoe vol deze zit) maarliefst 3 minuten om een 30gb schijfje te indexeren. op zich begrijpelijk, maar als je van bron wissel (je neemt bijvoorbeeld een telefoontje aan tussendoor), dan moet de jvc helemaal opnieuw de usb-drive indexeren (dus wéér 3 minuten wachten) voordat hij verder gaat en soms gaat hij niet eens verder wwar hij gebleven was, maar begint bij het allereerste mp3-tje. Extreeem irritant dus. daarnaast spelen de divx/mpg filmpjes niet altijd even vloeiend (bitrate van 1500 kbit/sec terwijl deze probleemloos tot een bitrate van 2000 kbit/sec zo moeten kunnen spelen). verder vind ik de resolutie van de tekst en navigatie heel erg grof (lijkt wel een commodore 64).
daarnaast ook nog het feit dat de usb-drive Fat32 geformatteerd moet zijn, en fat32 partities mogen maar 30gb groot zijn, dus kun je niet meer dan 30gb van je usb-drive gebruiken.

de bluetooth module werkt, maar vertikt het om mijn telefoonboekje in mijn telefoons te raadplegen (Nokia N95 8gb + HTC S710)

de i-podkabel werkt, maar is (net als de usb-drive)verschrikkelijk traag. het duurt 5 seconden per pagina om te browsen vanaf je ipod. voordat je je muziekkeuze hebt gemaakt, ben je allang op plaats van bestemming! en dan durven ze ook nog op de doos te zetten made for i-pod !!

nog een puntje van frustratie: de kaartupdates zijn bij jvc altijd 1 of meerdere jaren oud. poi's updaten kan alleen vanaf 1 site waarvoor je moet betalen, (terwijl er zoveel andere gratis sites zijn!)

kortom: een en al frustratie!

ondanks deze negative punten heeft deze unit toch nog een positief punt: het geluid is fantastisch.

GPH 17-07-2009

---------- update review 17-07-2009 ----------
Zie mijn eerdere beoordeling.

Inmiddels is er een echt inbouwcentrum langsgeweest, en zijn alle genoemde klachten m.u.v. de IPOD aansluitkabel verholpen. Voor de IPOD Touch dient het nieuwste type kabel te worden gemonteerd, deze is in bestelling.

- Bluetooth unit is uiteindelijk niet geplaatst, deze werkt niet samen met de Parrot.
- Afstandsbediening van het stuur werkt nu wel op de JVC. Door de VW dealer was de kabel van de Pioneer gebruikt, deze is nu vervangen door de juiste kabel.
- De GPS antenne is nu onder het dashboard geplaatst, waardoor de ontvangst van satelieten sterk is verbeterd.

Al met al neem ik de eerder geplaatse opmerking over JVC terug, en ben tevreden met de JVC.

Zodra de IPOD kabel is geplaatst, meld ik mij weer.

---------- oude review 03-07-2009 ----------
Na diefstal Pioneer AVIC 900BT uit mijn Volkswagen overgegaan tot JVC, vanwege afneembare front. Geïnstalleerd met bluetooth adapter en IPOD aansluitkabel

De voordelen:
- Diefstal ongevoelig.
- Mooi, groot duidelijk beeldschem.
- Mooi geluid met ruime instel mogelijkheden.
- Speelt SD card, DVD en IPOD af.
- Overzichtelijke bediening van de navigatie.

De nadelen.
- Bluetooth werkt niet op Nokia telefoon. VW dealer na laten kijken, maar die kon dit niet verhelpen.
- IPOD (model touch) loopt na enkele nummers vast, en maakt het onmogelijk om de SD card te bedienen.
- Afstandsbediening van het stuur werkt niet op de JVC. Volgens de JVC website was dit wel mogelijk via een apart aparaat tussen de JVC en het stuur, echter de JVC technische dienst liet aan de VW dealer weten dat dit niet werkte.
- Keuze van nummers van SD card of IPOD omslachtig en leidt af van het rijden.
- Resolutie van het beeld is matig, is echter niet storend.

Conclusie: Aan de voorwaarde waarom is gekozen voor dit toestel, namelijk anti diefstal, voldoet volledig. Verder geeft hij prima geluid en navigatie resultaat. Door de combinatie van de vastlopende IPOD en de falende bluetooth functionaliteit doet dit toestel helaas niet wat door de fabrikant wordt beloofd.

Het verzoek aan JVC is een deugdelijk product op de markt te brengen wat kan waarmaken wat er in de specificaties wordt beloofd.

Ivan 27-05-2009
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

Wat een fantastisch apparaat!

Ik heb me hier behoorlijk in verdiept en ken ook de andere dubbel din inbouwnavigaties, maar deze hoort bij de top. Hij is ingebouwd in mijn passat met een CanBus adapter zodat ik nog redelijk veel functies heb om te bedienen via mijn stuur. Hier mijn bevindingen:

Pros:

-Afneembaar front
-Goed geluid in AV mode(DTS)
-Snelle GPS Fix
-Goede BT verbinding(auto pairing&auto telboek inladen)
-Duidelijke navigatiestem
-Veel aansluitmogelijkheden
-Dynamische route(TMC)
-Dual Zone/Alles draait tegelijk
- 3 jaar garantie

Cons:

-Weinig updatemogelijkheden
-Flitspalen kost geld
-Volume van navigatie niet zo eenvoudig te wijzigen via het stuur of via een handbeweging(erg jammer!)
-Menustructuur en achtergrond ziet er niet gelikt uit.

Maar al met al een superapparaat!!

BjornP 27-04-2009
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

Ik heb het toestel ook, maar mijn Tomtom op mijn telefoon is echt stukken beter dan de waardeloze oude kaarten en navigatie interface van JVC.
Standaard opties die Tomtom wel heeft en de JVC mist zijn:
- vermijd deel van route (niet alleen de eerste zoveel km, maar ook een bepaalde weg bijv A12 of N102)
- inzoemen op deel overzicht van geplande route
- 3D overzicht afhankelijk van snelheid automatisch in en uitzoomen (op snelweg uitzoomen en in woonwijk inzoomen)
- met de hand op de kaart een straat aanwijzen om via een extra punt te reizen is echt hopeloos

Het gehele interface van het toestel is echt niet om aan te zien. Voorheen een RNS 510/Columbus (Skoda/SEAT/VW) gehad. Deze zag er echt verzorgt uit, maar JVC heeft absoluut geen enkele moeite genomen om het interface gebruikersvriendelijk en verzorgt er uit te laten zien.
De knoppen zijn echt onmogelijk gepositioneerd en niet als knoppen te herkennen.

Aansluiten van een iPod is echt belachelijk langzaam bij het zoeken van een nummer/artiest/album.

Als JVC nou een paar uurtjes de tijd had genomen om de meest voor de handliggende features van TomTom te 'lenen' dan hadden ze al een stuk beter toestel.

Het lijkt erop dat de onwikkelaar van het toestel echt alleen de basis set van Windows Automotive heeft gepakt er er het JVC logo in heeft gemikt.

Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand minimaal 1100 euro voor dit ding wil neertellen.

Ik gebruik het toestel een half jaar regelmatig en irriteer me er steeds weer aan.

Het enige bestaansrecht van dit toestel is het afneembaar FRONT, waardoor niemand em zou willen jatten.

Nu heb ik nog een reeks van andere minpunten nog niet eens genoemd..
- Stem (1 irritante Bea stem, niet aan te passen)
- onlogische menu structuur
- in menu springt ie na zoveel seconden weer op het vorige scherm.. (niet uit te zetten)
- afschuwelijke backgrounds/kleuren stijlen
- navigatiescherm (wegen etc) ziet er tov RNS of Tomtom niet uit.
- routes zijn vaak veel langer dan die van bijvoorbeeld Tomtom
-herberekenen van route door verkeersongeval werkt voor geen meter, geen andere route, terwijl tomtom deze wel heeft
- kwaliteit van GPS ontvanger is zelfs slechter dan mijn HTC Diamond GPS.. Bij slecht weer soms helemaal niets..
- Scherm kan niet afgenomen worden als je het contact van de auto al uitgezet hebt.
- irritante melding over veilig rijden kan niet verwijderd worden, alsof ik het na 300 keer lezen nog niet weet

Duurzaamheid: GPS ontvanger is al een keer kapot gegaan en vervangen.

Kortom, JVC heeft dit systeem volgens mij in een paar dagen in elkaar geflanst. Ze zijn de enige met een 2DIN afneembaar FRONT.

Ik hoop dat ik iedereen die hem nog niet heeft aangeschaft heb kunnen waarschuwen. Alle bovenstaande punten zijn software matig aan te passen in een firmware update, dus als JVC dit leest, graag!!

Groet,
Bjorn

vw003 20-04-2009
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

ik heb dit navigatie system nu ongeveer 8 maanden inmiddels de tweede mooi apparaat dat wel maar inmiddeels me tweede de eerste had het na twee weken al voorgezien starte niet meer op een nieuwe gekregen van de inbouwer maar ja al ruim 11jaar goede klant de tweede heeft het goed gedaan muziek nog perfect maar de navigatie geeft foute aan wijzingen stuurt me letterlijk het bos in als ik de zelfde route met m'n tomtom rijd geen problemen
in eenkeer goed dus voormij geen jvc meer

my_fiero 16-04-2009
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

Heb nu het apparaat gekocht.
Ben zeer te vreden.

Wel is mijn een ding opgevallen wat ik niet snap:
Als mijn snelheid 80km/uur is en de afgelegde afstand is daarvoor bv 10km.
Dan staat bij gemiddelde snelheid 2km/u ?????????

Ook zeer vreemd is dat als het scherm onder een hoek staat (+5) dat duidelijk het scherm scheef zit (links lager dan rechts) dit moet niet kunnen!

Is er een mogelijk heid om dit te corrigeren?(daarom -1 vormgeving)

Overig:
Het geluid bevalt mijn zeer goed, en ook de navigatie (vooral de 2 schermen tegelijk) wel vreemd is dat hij mijn over een zandpad stuurd??? waar een tractor nog moeite heeft om doorheen te komen, dit mag natuurlijk niet!!!!
Je kan ook nergen uitschakelen dat je geen zandpad wilt gebruiken.? (daarom -1 gebruikersgemak)

De afstand bediening is onhandig, deze heb ik dus ook maar snel op zolder gelegt (slechte reactie van de unit).(daarom -1 gebruikersgemak)

Duurzaamheid kan ik nog geen mening over geven, de tijd zal het leren.

De leeftijd van het kaart materiaal is een lachertje! je koopt iets nieuws met oud er in!!! JVC schande!
Zorg op zijn mist voor een update via het web!!!!!!! (daarom 1- gebruikersgemak en -2 mogelijkheden)

Ando 10-04-2009
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

Ik ben erg blij met het apparaat.

Het is erg leuk om de verschillende input mogelijkheden te gebruiken. Zo heb ik de USB aangesloten, kijk ik DIVX (muziek) films, (muziek) DVD's en speel muziek af via een 8 GB SD kaartje.
Het snelste werkt het via een USB stick. Dan hoeft hij eigenlijk niet na te denken, zoals hij dat wel moet bij de andere formaten.

Toch zijn er best veel punten ter verbetering.
Jorman heeft ze al opgesomd en daar sta ik helemaal achter.

Het is verder jammer dat er geen flitspalen zijn geïnstalleerd en dat je ze alleen tegen betaling kan krijgen.
De navigatie stuurt mij regelmatig verkeerd en het is belachelijk dat je niet 'onverharde wegen' kan vermijden. Zo reed ik laatst met 100 km/uur een zandpad op in het donker om 06:00 uur!! Dan schrik je wel even.
Nee... de navigatie laat te wensen over.

Eric. R 02-04-2009
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

Ik heb de JVC NX7000 nu ongeveer een week in mijn bezit. Hiervoor heb ik een Pioneer F900BT gehad. Ik ben een echt navigatie, gadget freak dus ik heb me goed in deze materie verdiept.

Op dit moment is naar mijn mening de JVC NX7000 het beste product wat er op de markt is. De Garmin navigatie van Kenwood laat ik even buiten beschouwing want die 'cartoon'achtige look spreekt me niet aan.

Voordelen JVC:
- scherm afneembaar
- splitscreen navigatie, waardoor navigatie duidelijker word dan Pioneer
- snelheid menu en navigatie berekening, dit is bij Pioneer echt traag..
- goed leesbare schermen
- snelle GPS fix

Nadelen JVC:
- Bluetoot integratie over de modules heen (dus audio/video, navigatie en telefoon) is niet goed geintegreerd en lelijke scherm ontwerp.
- actualiteit kaartmateriaal
- niet 'customizable' zoals Pioneer met zijn Igo navigatiesoftware.

Ik hoop dat JVC snel met een update komt met een wat betere, mooiere, getunede interface en wat betere integratie tussen de modules. Dan zou het een topsysteem zijn!
Maar ik heb begrepen dat ik niet al te veel moet verwachten van de updates van JVC. Heel jammer! Ze hebben goud in handen als ze wat meer updates zouden aanbieden. Dit zou klanten ook echt binden!

FredB 29-03-2009
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

Na Diefstal van een Pioneer Avic BT700 waarbij het volledige middencomsole uit mijn auto was gesloopt, overgestapt op de KW-NX7000.

+ Afneembaarfront

- Navigatie computerstem spreekt straten nog letter voor letter uit. Niet meer van deze tijd.
- Radio scherm is hopeloos lelijk en druk
- Radio Stuurbediening ontbreekt
- Zenderwisseling dus op touchscreen met meerdere handelingen onder het rijden.
- Radio zenderlijst (snelkeuze)als hoofdscherm ontbreekt.
- Telefoonbediening direct nummer of uit lijst is onder het rijden slecht te bedienen.
- Oproepen telefoonboek uit mijn Nokia telefoon kan niet.

jeroen vd h 27-03-2009
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

wellicht verwend door mijn pioneer systeem hiervoor is het JVC systeem een grote tegenvaller.
Stembegeleiding ronduit irritant, met grote regelmaat wordt ik de verkeerde kant opgestuurd, i-pod scrollen gaat zeer traag, telefoon niet uit te zetten via scherm en muziek geluid zeer vlak.
Dat de vormgeving en indeling van het scherm zeer rommelig zijn is nog te overkomen maar al met al wel zeer veel minpunten, die van mij wordt weer uitgebouwd.

Jorman 23-03-2009
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

Nadat mijn AVIC HD1 BT op grove wijze uit mijn alfa 159 was gestolen, op aanraden van de dealer overgestapt op de jvc. Ik heb er inmiddels al aardig wat mee gespeeld, vandaar deze korte review. Het is mogelijk dat ik minpunten benoem waar anderen oplossingen voor hebben, die hoor ik dan graag!

Pluspunten:
- Het systeem is snel in gebruik
- De touchscreen is gevoeliger dan die van de pioneer
- De bluetooth module werkt beter, geen echos, bladeren in adresboek
- Leest dvd's met mp3 bestanden
- Leest mp3 vanaf SD card
- Aansluiting voor externe USB device
- Het geluid is heel goed
- In de AV stand kan je door een cirkelende beweging het geluid harder zetten, is goed gevonden en bruikbaar zonder naar het scherm te kijken
- de bediening op de touchscreen is met grotere gebieden, wat beter is dan bij de pioneer systemen
- Het systeem voelt heel degelijk aan, ook het bewegende scherm (beter dan de pioneer)

Minpunten:
- Ik kan als ik aan het bellen ben op geen enkele manier terug naar het navigatiescherm (map) dat vind ik wel errug matig
- Om te bellen moet je direct naar de source telefoon overschakelen, dus tijdens het zoeken van een nummer helaas geen muziek, daarna moet je ook de muziek weer actief aanzetten, vind ik erg onhandig
- Ik heb heel vaak dat ik een actief telefoongesprek niet kan ophangen vanaf de navigatie
- Op de AVIC zat een mute functie voor de spraak van de navigatie, die kan ik op de JVC niet vinden, wat ik echt storend vindt
- De navigatie begeleiding is op sommige punten wel heel erg intensief
- Het oplezen van straatnamen klinkt echt belachelijk slecht, de stem is inderdaad ook vrij irritant
- De interfaces zijn qua design echt oubollig, maar dat had de Pioneer ook al, ik snap niet dat ze hier niet een keer een goede designer voor inhuren.

Nog onbetwist:
- Na het inbouwen van de IPOD interface heb ik in mijn dashboard kastje een stekker voor de ipod en voor USB, maar de ipod bedienen vanaf het systeem lukt nog niet, wellicht iets fout gegaan bij de inbouw.

E34 02-02-2009
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

Ik heb hem nu een paar dagen in bezit in en vind het een zeer goed systeem. Ik ben erg tevreden.
Ik heb deze genomen als alternatief (gezien afneembaar front) op de Pioneer F 900 BT, omdat die gestolen is.

Paar korte puntjes:
- Beeldkwaliteit van de navigatiekaart is idd minder dan bijv. de pioneer. Minder details en minder scherp. De kaarten zijn wel erg overzichtelijk.
Het beeld van de dvd is juist wel weer fantastisch en vind ik zelfs beter dan de pioneer

- Geluid vind ik super, ondanks dat ik meerdere malen gelezen heb dat dit een stuk minder zou zijn dan de pioneer.

- Systeem is erg gebruiksvriendelijk en reageert en werkt heerlijk snel.

Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen.

renejonk 19-01-2009
Geschreven voor: JVC KW-NX7000

ik heb hem nou een week in bezit en ik vind het een superding! mooi beeld mooi kleuren en alles werkt perfect! alleen de stem van de navigatie is een beetje raar te noemen maar voor de rest niets op aan te merken!