Harman Kardon GPS-500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon GPS-500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

jackgosselink 04-06-2009
Geschreven voor: Harman Kardon GPS-500

In aansluiting op de vorige reacties wil ik graag het volgende opmerken. Bij mij is GPS-ontvangst vrij vlot, maar de navigator heb ik op de voorruit bevestigd. Wat mij erg tegenvalt is dat de kaartsoftware niet up to date is en ook fouten bevat. Zo heeft mij al een paar keer op de snelweg een afrit laten passeren om vervolgens bij de oprit op te dragen af te slaan.
Verder valt op dat het apparaat al een tijd op de markt is en daardoor diverse handige zaken mist, zoals rijbaansignalering en maximum snelheid op de betreffende weg. Ik kon deze voor € 75 kopen, omdat het de laatste was, maar als ik de volle prijs zou moeten betalen, zou ik een ander kopen.

adriaan visser 13-06-2013

ik heb deze navigatie voor rentepunten gekocht 549€ wat vrij duur is hij stuurt mij ook wel verkeerd wat erg irritant is
je kunt hem ook niet updaten.

Mark55 01-04-2008
Geschreven voor: Harman Kardon GPS-500

Na een kleine strubbeling zijn er op 1 punt na alleen nog maar voordelen te noemen van dit systeem.

De aftrek heb ik toegepast vanwege het elke rit wegvallen van de GPS verbinding, wat overigens zeer irritant is en soms lang duurt. Wellicht kan dit komen omdat ik het systeem op het dashboard heb gemonteerd ipv op de voorruit (graag reactie als dit zo is).

Verder werkt het systeem boven verwachting, is snel in opzoeken, erg makkelijk in de bediening (vooral als je de gebruiksaanwijzing leest). Alle extra's kun je downloaden en makkelijk installeren, de site is erg overzichtelijk en daarmee is de ondersteuning van het systeem goed tot zeer goed te noemen.

De opties van de navigatie zijn uitgebreid, alleen is de stem niet te wijzigen, maar het is wel een erg prettig (vrouwelijk) stemgeluid. Het volume is prima, snel aan te passen, het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is aansluiting op het audio systeem van de auto zelf, wat ook een mogelijkheid is.

Helemaal top is het TMC, het leidt je om files heen en terug naar de snelweg als er geen file meer staat een stukje verderop. Als je toch doorrijdt is de aanpassing snel en kan resulteren in een nieuwe omleiding of als de file is opgelost na 3-4 km dan blijft de route rechtstreeks intact. Je kunt om pontjes heen als je wilt, maar via de keuze 'kortste route' ook erover heen.

Veel keuzes en vooral de waarschuwing voor radarcontrole vind ik een super optie. Niet toegestaan in NLD, maar wel als optie aanwezig. Eindelijk mag je zelf kiezen...

Ook de overige zaken zoals muziek en video kennen hoge waardering, goede geluids- en beeldkwaliteit en makkelijke bediening.

Conclusie, alleen maar lovende kritieken op 1 punt na, namelijk de continue verbinding met de 4 benodigde GPS-satellieten. Dat lukt nog niet altijd en is het meest irritant als je in een dorp-stad rijdt met veel afslagen. Je kunt nog wel een tijdje doorrijden, want het geheugen onthoudt redelijk veel in het vooruit over de route, maar toch.

Dik Meyer 28-11-2007
Geschreven voor: Harman Kardon GPS-500

er is geen keuze in de spraaksturing ( 1 vaste stem) daarom lagere waardering voor geluidskwaliteit.

diverse mogelijkheden voor route bepaling ( snel-kort-)

diverse mogelijkheden om wegen en situaties op te nemen maar ook uit te sluiten

zeer veel poi's, ook direct te selecteren

Arie van Veen 20-09-2007
Geschreven voor: Harman Kardon GPS-500

Kwaliteitsapparaat. Aanschaf via rentepunten postbank is erg aantrekkelijk.
Heel veel voor weinig. Simpele bediening, mp3, tms en video