Black & Decker MT300KA - Reviews

6,7

Anoniem 25-03-2016 Product maand in bezit

Verrassend

fijn en super handig apparaat.
zeer verrrassend wat je er allemaal mee kunt doen
het verwisselsysteem is makkelijk maar ik als vrouw heb te weinig kracht in mijn handen om dat met 1 hand te doen en dan is het verwisselen wat omslachtiger
instelbare werksterkte is ideaal
onderdelen hadden wat uitgebreider erbij mogen zitten maar zijn bij te kopen waarbij dat online het goedkoopste gaat.

Groot nadeel( bij de mijne in ieder geval) is dat de uit-aan schakelaar nu na 5 weken gebruik niet meer werkt. Hij moet opgestuurd worden voor reparatie.

jacques heijnen 20-09-2014 Product kwartaal in bezit

4,3
Gekocht voor € 70,00 bij gamma-actie. Machine wordt heet in de directe buurt van de aan/uitschakelaar. Schuurschoentje laat al binnen 10 schuurvelletjes deze vrolijk ronddwarrelen. Maakt zeer veel herrie, vergeleken met de Bosch E 190 die ik nu maar heb aangeschaft uit frustratie. Spaar gewoon eventjes door en laat de Black en Decker liggen

JaspertH 29-03-2014 Product jaar of meer in bezit

Black&Decker Multitool

Zeer mooi apparaat. Zit erg stevig in elkaar. Ongekende klasse. Veel opzetstukken voor verkrijgbaar. Veel power, wat overigens trapsgewijs instelbaar is. Design is erg mooi, incl. rubberen softgrip. Op mijn werk hebben we een vergelijkbare machine van Fein -een premium merk- (wat volgens mij zelfs de grondlegger is van dit type oscilleerende machines) voor het inkorten van bijv. gemonteerde plinten en uitkepen van hoekige openingen uit een oppervlak en het doorzagen van pvc leidingen e.d. op moeilijk bereikbare plekken.
Het verrassende is dat ik deze machine zelfs fijner vind dan het apparaat van Fein, terwijl die veel duurder is.

Verdere pluspunten van de B&D zijn;

De koffer is stevig, niks mis mee. Het inklemsysteem voor het opzetgereedschap is echt vast en stevig en toch gaat het verwisselen ervan zeer makkelijk en snel. Ik heb nu bijna een jaar in gebruik. Ik ben dan wel iemand die altijd voorzichtig omgaat met zijn gereedschap, maar hij kan best een aardig stootje verdragen. Ik heb tot dusver over de duurzaamheid niets te klagen, mits je hem maar niet mishandeld zoals sommige mensen doen.

Een eventueel minpunt is dat er weinig meegeleverde accessoires in de koffer zit. Ik heb nog een paar zaagjes en voegenkrabber e.d erbij moeten kopen die ook nog eens niet goedkoop zijn! Maar dat is denk ik voor elk vergelijkbaar apparaat hetzelfde. Ook maakt hij een hoop kabaal maar dat is waarschijnlijk inherent het vermogen en het soort gereedschap.

De Bosch variant heb ook ook wel bekeken destijds maar die zag er in mijn ogen toch een stuk minder degelijk uit. Zo was er bijvoorbeeld de behuizing die een horizontale dwarsnaad over de hele machine heeft (als het ware als 2 gelijke helften aan elkaar gezet) waardoor de machine veel kwetsbaarder is bij het opvangen van eventuele klappen. Dit is volgens mij bij de huidige versie ook al weer anders. Ook had hij iets minder power en was het inklemsysteem voor de op- zetstukken minder stevig.

Black&Decker wint ditmaal (voor mij althans)

Goede koop.