Canon PIXMA MG6150 Reviews

• Afdrukkwaliteit 7
  • Mogelijkheden 7
  • Duurzaamheid 2
Product een jaar of meer in bezit
Ik koop nooit meer een Canon. Dit dingt slurpt inkt!! Ik heb er maar een stuk of vier keer mee geprint en de inkttanks zijn leeg want bij het opstarten maakt hij telkens de koppen grondig schoon. En dat opstarten duurt minuten. Dus even snel een printje maken? Vergeet het maar: of je inkt is op of het duurt zolang dat je zin hebt om hem door het raam te gooien.

Heb nu een HP en die is perfect!!
  • Duurzaamheid 9
Product een jaar of meer in bezit
Ik heb deze printer nu 2 jaar, alles blijft goed lopen. Netwerk afdrukken en scannen verlopen allemaal vlot en goed.

De afdruk kwaliteit van de word documenten (tekst) is iets minder dan bij mijn vorige HP maar de foto afdrukken zijn dan weer stukken beter. Het inktverbruik kon wel stukken beter, 1 tip: via 123inkt.nl de cartridges van het huismerk gekocht (met chip) geen gedoe en er zit meer inkt in dan de Canon cartridges. Ik gebruik deze al 1,5 jaar en heb nog nooit problemen gehad met dit huismerk. Het eerste setje inktpatronen die meegeleverd werden bij de printer waren op 1 week leeg, maar dat is normaal gezien de lage inhoud (veel minder dan de patronen in de winkel!)
5,4
  • Mogelijkheden 6
  • Gebruiksgemak 5
Product een paar dagen in bezit
Mijn PIXMA 6150 gebruikt gigantisch veel inkt. Letterlijk in 1 maand 10 stuks cartridges.Slechts 6 vel geprint. canon gesproken en die beweren dat het komt omdat de printer steeds wordt uitgezet?

kortom, advies canon is om de printer 24/7 aan te laten staan?

totale onzin uiteraard. De printer gebruikt gewoon bizar veel inkt.

Zelfs als je totaal niet print,gaan de cartridges leeg!

De printer gebruikt 10 cartridges in de maand (niet gelogen). Ook bij niet printen, verbruikt de printer inkt door het overmatig reinigen (gaat automatisch). Het printen duurt ook erg lang, vanwege het feit dat de printer uitgebreid zichzelf gaat reinigen.

Printkwaliteit is wel goed, maar de printer is erg traag.
  • Mogelijkheden 7
  • Gebruiksgemak 7
Product een jaar of meer in bezit
printer heb ik een gebruik sinds september 2010, print scan's etc. zijn allemaal prima. Maar het inkverbruik is echt schandalig hoog. Instellingen staan niet op hoge kwaliteit en ook wordt de printer niet uitgezet. Als je alleen zwart-wit afdrukt dan zie je alle andere kleuren net zo hard leeg raken. Ook worden erg vaak door de printer de spuitmondjes gereinigd wat zeer veel inkt kost, kortom geen aanrader.
5,6
  • Afdrukkwaliteit 5
Product een half jaar in bezit
De printer is schandalig duur in inktverbruik, ook als je alleen documenten in zwart print lijkt de printer kleuren en grijs te gebruiken. En echt fel rood of gifgroen kan hij niet printen (op mijn oude HP ging dat wel). Ik ben nu al door mijn 1e set gekochte cartidges heen, ga nu navullen proberen.

Printer heeft veel mogelijkheden,Wifi, dat wel , maar ja ....
  • Gebruiksgemak 8
  • Duurzaamheid 8
Product een jaar of meer in bezit
Een prachtige printer. Maar lees wel eerst de gebruiksaanwijzing. Het gebruik van de inkt is via de software in te stellen. Doe je alles op fotokwaliteit, dus ook elk printje van Word of wat dan ook, dan zijn de originele Canon inktpatronen zo leeg. Maar daar zit ook heeeeeeeeel weinig in.

Ik gebruik nu patronen van een ander merk, met chip. Spotgoedkoop, met meer inkt in de tent, en met inkt uit Amerika erin. Geen kleurverschil, gaan lang mee. Ik pas wel de afdrukkwaliteit aan aan het te printen document. Deze profielen kan je zelf aanmaken en opslaan.

Papier komt er kaarsrecht uit. Stel dus wel de geleiders goed in in de lade en in de bovenlader.

Kortom, eerst de gebruiksaanwijzing goed doornemen en je hebt een prachtige printer. Nog geen enkel probleem gehad al die tijd (ruim een jaar)
4,8
  • Afdrukkwaliteit 6
  • Gebruiksgemak 1
Product een jaar of meer in bezit
ik heb deze printer in december 2010 aangeschaft. Ik vind het een regelrechte miskoop vanwege het hoge inktverbruik. Ik print zeer weinig en zonder overdrijven zijn na niet meer dan 20 zwart/wit printjes en 5 kleuren printjes er al weer lege cartridges. Het opstarten duurt lang en de afdrukken komen altijd een beetje scheef op het papier.
  • Duurzaamheid 5
Product een half jaar in bezit
Vaak problemen met papier dat er scheef en daardoor verkreukeld uitkomt.

Inktverbruik is hoog, of tankjes te klein, in ieder geval: VEEL TE DUUR. Geeft al na korte periode aan dat inkt bijna op is. Dan kan er nog lang geprint worden. Echter wanneer de inkt echt op is weet je pas na een mislukte print. Enige goede aan deze printer is de afdrukkwaliteit. Snelheid wordt ernstig beknot door onaangekondigde en ongewilde schoonmaakwerkzaamheden.

Gezien de woekerprijzen voor inkt en de misinformatie over het inktverbruik: NOOIT MEER EEN CANON.
5,8
  • Afdrukkwaliteit 7
Product een kwartaal in bezit
Goeie printer met een uitstekende scanner, maar het inktverbruik is schandalig. Net weer alles vernieuwd en na nog geen tien (!) zwartwit(!) printjes staan de inktniveaus van ALLE kleuren nog maar op eenderde(!). En als er één leeg is: verder printen onmogelijk. Dus weer verplicht bijhalen. Om deze reden: dikke vette afrader, want geld-uit-de-zak-klopperij. Duurzaamheid dus een 1.
Product een paar weken in bezit
Deze printer moet mijn MP620 vervangen met 6 cartridges inplaats van 5 zoals bij de MP620. In eerste instantie vind ik hem prettig werken met de tiptoetsen.

De afruk kwaliteit valt mij enigszins tegen, meer bruinrode foto's en minder scherpte dan de MP620. Beetje spijt van de aankoop gezien de kwaliteit. Het een eeuwigheid duren tot hij eens print vind ik ook afschuwelijk. Zijn de cartridges die erbij zitten halfvol of gaat het zo hard? Misschien wordt het weer tijd om terug te keren naar Epson waar ik ook niet helemaal kapot van was, maar misschien zijn ze beter geworden.

Ik kan er niet meer van maken.
Product een paar weken in bezit
Deze printer vervangt mijn MP640 waarvan de printkop defect raakte. De MG6150 was goedkoper dan een nieuwe printkop.

Het gebruiksgemak scoort bij mij laag, aangezien deze printer cartridges heeft die ondoorzichtig zijn. Ik vul de cartridges zelf opnieuw als ze leeg zijn, maar doordat de zijkanten ondoorzichtig zijn kun je niet zien wanneer ze vol zijn en overvullen geeft kans op lekkage.

Ik heb toch gekozen voor weer een Canon omdat de scanners beter zijn dan bij andere merken.
5,8
  • Duurzaamheid 2
Product een kwartaal in bezit
Spijt dat ik deze printer heb gekocht. Het duurt een eeuwigheid voordat dit ding iets print. iedere keer gaat hij koppen schoonmaken wat minuten duurt!! Daarbij verbruikt hij zoveel inkt dat de tanks zeer snel leeg zijn. Afdrukkwaliteit is wel erg goed.
Product een paar dagen in bezit
Bij paradigit gehaald (scherpste prijs van €99,=). Heel eenvoudig om te installeren als je de handleiding volgt. Wordt goed en simpel uitgelegd.

Na een uurtje kon ik perfect scannen, printen en kopieren. Foto afdrukken zijn beter dan die van de Hema.
  • Gebruiksgemak 8
  • Duurzaamheid 7
Product een paar dagen in bezit
Deze printer vervangt mijn vorige Canon printer. Ik wil ook niet anders. Canon komt altijd als beste uit de testen. Installatie is zeer gemakkelijk als je de handleiding volgt. Netwerkaansluiting in enkele minuten geregeld. De afdrukken zijn beter dan van de Pixma ip 5300. En nog heerlijk goedkoop ook deze printer. Voor thuiswerk een aanrader!
Product een paar dagen in bezit
Heel profi verpakt alles, duurt wel even voor je alles uitgepakt hebt

Installatie gevolgd via zowel de ingebouwde setup van de printer als de installatie handleiding

Op het einde van de installatie (voor het uitlijnen) gaat de printer 5 minuten de inktpatronen spoelen dat begrijp ik niet maar goed.

Aangesloten via Wifi, deze setup was eenvoudig, hij zag mijn netwerk en hoefde alleen de sleutel in te vullen

Mooi/scherp kleuren LCD scherm

Copy/Scan/Print wat ik tot nu toe geprobeerd heb gaat snel zat.

Hoe het inktverbruik verloopt weet ik nog niet maar omdat alle andere punten positief waren op diverse fora ben ik toch voor deze printer gegaan...
Product een half jaar in bezit
prachtige prints op hahnemuhle torchon papier! zowel B/W als Colour.

Ook op Germann Etching museum kwaliteit!

Helaas moest de printkop vervangen worden na eenhalf jaar. Gelukkig binnen de garantie.

De grijs-inkt patroon zorgt voor uitstekende zwart-wit nuances.

Schaf straks ook de 9000Pro mark 2 aan. Heb goede berichten gehoord!

Beter dan Epson!!
  • Duurzaamheid 9
Hallo,

Printer heb ik vandaag (op een ochtend) geinstalleerd in een draadloos netwerk en ondervond eigenlijk geen directe problemen. Toch een paar kanttekeningen.

1. Steek de stekker in het stopcontact voor je de inktcartridges plaats en zet de printer aan anders staat het bakje waar de printkop in moet in een stand waar je hem niet kunt zien en dat geeft wat vraagtekens met het plaatsten van de printkop. Dit staat zover ik weet niet in de verkorte handleiding.

2. Wil je de printer opnemen in een draadloos netwerk en de printer is door zijn eerste test heen dat duurt wel even) vul dan bij instellingen via het diplay van de printer eerst je netwerksleutel in voor je software installeerd. Dan loopt de software mooi door en geeft de sofware niet aan dat de printer niet gevonden kan worden in het netwerk.

3. De printer staat bij ons op zolder en de router beneden in de woonkamer. Dit geeft geen problemen met de verbinding met de printer.

4. Het aanraak paneel is wel heel gevoelig dat vind ik niet zo prettig.

5. Doordat de cartridges vanaf fabriek niet helemaal gevuld zijn lijkt het dat ze snel leeg zijn.

Het is nu even aveturen of dit ook daadwerkelijk zo is.Verder drukt de printr geweldig mooi en snel af.

Ik denk dat het een goede aankoop is.

gr. Frans Petrij / Heino
4,8
  • Gebruiksgemak 1
  • Vormgeving 5
  • Duurzaamheid 1
Product een maand in bezit
Problemen met de achterste lade. Fotopapier wordt niet of verkeerd ingevoerd, waardoor er zichtbare deuken in ontstaan. Daarnaast is Inkt verbruik enorm. Erg jammer. Ik ben van plan om dit product terug te brengen.
Product een kwartaal in bezit
Hele goede printer, installatie gaat redelijk eenvoudig (ook de Wifi), maar wel goed de gebruiksaanwijzing volgen. Een heel groot nadeel is -en dat is hier al meer gezegd- is het enorm hoge inktverbruik. Was na 1 maand (heel weinig printwerk en dan meest tekst(ong.100 pag.)) al door 3

verschillende inktcartridges heen!!! Daarnaast duurt het soms behoorlijk lang voordat er iets uit de printer komt.
9,6
  • Afdrukkwaliteit 10
  • Vormgeving 10
  • Duurzaamheid 8
Product een paar dagen in bezit
Kan de vele positieve reactie alleen maar bevestigen.

Installatie gaf geen enkel probleem. De Pixma hangt in een draadloos netwerk. In dit netwerk hangt een laptop welke werkt in een Linux (Ubuntu) omgeving. Hiervoor zijn drivers te vinden en ook printen vanuit die omgeving levert geen enkel probleem op.

Lastig is om een waardering voor duurzaamheid te geven, dit drukt dus enigszins op het beoordelingscijfer.