Canon PIXMA MG6150

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MG6150 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

h.j.smit 02-11-2020

goede afdruk, zeer veel inkt gebruik

Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

printer Canon TS6051 nog geen jaar in gebruik goede afdrukken misschien 50 A4 geprint 90% zwart
maar vreet inkt alle inktpatronen verwisselt voor de tweede keer enkele kleuren alweer melding inkt bijna op in twee in rood dat is wel een hele dure printer(terwijl er misschien 20 a4 met kleur zijn geprint) (printer defect of worden we belazert)

Pluspunten

• goede afdrukken

Minpunten

• vreet inkt

stomper123 25-03-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

Ik koop nooit meer een Canon. Dit dingt slurpt inkt!! Ik heb er maar een stuk of vier keer mee geprint en de inkttanks zijn leeg want bij het opstarten maakt hij telkens de koppen grondig schoon. En dat opstarten duurt minuten. Dus even snel een printje maken? Vergeet het maar: of je inkt is op of het duurt zolang dat je zin hebt om hem door het raam te gooien.
Heb nu een HP en die is perfect!!

stomper123 05-12-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

Deze printer heeft mij overtuigt om nooit meer een Canon te kopen. Hij slurpt inkt. Is bij elke opstart koppen aan het reinigen. Is 1 cartridge leeg, dan begint hij opniew ALLE koppen te reinigen na het vervangen van 1 cartrdige. Dit resulteert in een printer die ontzettend traag is en ontzettend veel kost. Ik heb vier foto's geprint en de inkttanks zijn nu op. Bedankt Canon, ik stap over op HP.

weetje2 07-03-2014

Wij hadden een HP all-in-one (of wifi ed.) die na 1,5 jaar continue papierstoring aangaf...bleek een bekende fout van een kapot (kunsstof) tandwieltje. Geen garantie of wat dan ook van de fabriek en het ding deed niets meer: ook niet scannen. De Canon die we nu hebben 6150 gebruikt wat meer inkt maar doet het echt beter en netter dan de HP.

Evert1973 06-12-2012

100% mee eens. Ik ben ook over op HP ( zeeeeer tevreden ). Deze canon printer is gemaakt om veel inkt te gebruiken en daar is uiteraard een reden voor.

Vincent 23-10-2016

Hier na 4 jaar gebruik naar vol te vredenheid. Begint de ellende.
Inktpatronen origineel jaagt hij er door als een tempelier.
Namaak patronen gaan veel langer mee ( terwijl er maar 1 ml meer in zit)
Daarnaast sinds een week ( op de kop 5 jaar oud) error UO52.
Canon geeft aan dan je hem retour moet sturen, kost minimaal 150 euro.
Lees in America dat er in 2015 een massa claim geweest is voor printers gebouwd tussen 2008 en 2012.
Amerikaanse zusje van de MG6150 ( de MG6120) is een van de aangetoonde failure printers.

Zwaar teleurgesteld in Canon en haar printproducten....
Nu op zoek naar een prima alternatief

Evert1973 14-10-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

Mijn PIXMA 6150 gebruikt gigantisch veel inkt. Letterlijk in 1 maand 10 stuks cartridges.Slechts 6 vel geprint. canon gesproken en die beweren dat het komt omdat de printer steeds wordt uitgezet?
kortom, advies canon is om de printer 24/7 aan te laten staan?
totale onzin uiteraard. De printer gebruikt gewoon bizar veel inkt.
Zelfs als je totaal niet print,gaan de cartridges leeg!
De printer gebruikt 10 cartridges in de maand (niet gelogen). Ook bij niet printen, verbruikt de printer inkt door het overmatig reinigen (gaat automatisch). Het printen duurt ook erg lang, vanwege het feit dat de printer uitgebreid zichzelf gaat reinigen.
Printkwaliteit is wel goed, maar de printer is erg traag.

wajime 22-08-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

printer heb ik een gebruik sinds september 2010, print scan's etc. zijn allemaal prima. Maar het inkverbruik is echt schandalig hoog. Instellingen staan niet op hoge kwaliteit en ook wordt de printer niet uitgezet. Als je alleen zwart-wit afdrukt dan zie je alle andere kleuren net zo hard leeg raken. Ook worden erg vaak door de printer de spuitmondjes gereinigd wat zeer veel inkt kost, kortom geen aanrader.

Peter Vegter 09-08-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

De printer is schandalig duur in inktverbruik, ook als je alleen documenten in zwart print lijkt de printer kleuren en grijs te gebruiken. En echt fel rood of gifgroen kan hij niet printen (op mijn oude HP ging dat wel). Ik ben nu al door mijn 1e set gekochte cartidges heen, ga nu navullen proberen.
Printer heeft veel mogelijkheden,Wifi, dat wel , maar ja ....

glika 14-07-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

Een prachtige printer. Maar lees wel eerst de gebruiksaanwijzing. Het gebruik van de inkt is via de software in te stellen. Doe je alles op fotokwaliteit, dus ook elk printje van Word of wat dan ook, dan zijn de originele Canon inktpatronen zo leeg. Maar daar zit ook heeeeeeeeel weinig in.
Ik gebruik nu patronen van een ander merk, met chip. Spotgoedkoop, met meer inkt in de tent, en met inkt uit Amerika erin. Geen kleurverschil, gaan lang mee. Ik pas wel de afdrukkwaliteit aan aan het te printen document. Deze profielen kan je zelf aanmaken en opslaan.
Papier komt er kaarsrecht uit. Stel dus wel de geleiders goed in in de lade en in de bovenlader.

Kortom, eerst de gebruiksaanwijzing goed doornemen en je hebt een prachtige printer. Nog geen enkel probleem gehad al die tijd (ruim een jaar)

Evert1973 09-12-2012

@MG6150gebruiker

Waarom krijg ik iedere keer het gevoel dat je voor canon werkt? Je bent zo verschrikkelijk positief over de MG6150 dat dit gewoonweg niet kan!

stomper123 05-12-2012

Het verbruik van de inkt zit em niet in de afstelling maar in dat hij te vaak koppen reinigt. Je moet trouwens wanneer je met fotokwaliteit alles print toch wel aardig wat kunnen printen. In ieder geval meer dan vier foto's. Bij mij lukt dat niet omdat de inkttanks nu leeg zijn door het koppen reinigen.

Evert1973 06-12-2012

Klopt, mensen die de printer nog niet zo lang hebben zijn vaak heel erg tevreden. Als je 3 keer de inkt cartridges hebt moeten vervangen in een half jaar, dan weet je inmiddels dat het echt aan de printer ligt. Niet aan de instellingen, noch aan de afdrukhoeveelheid. De printer is gemaakt om veel inkt ( onnodig ) te verbruiken.

Anoniem 07-12-2012

Inktgebruik kun je niet via de software instellen. Wat je wel kan instellen:
- draft, dan krijg je een minder mooi kwaliteit, maar het printen gaat wel sneller;
- Grijstinten. Maar let op, als er ook maar 1 kleurtje in je document zit, gaat de printer zwart maken door deze te mengen uit alle andere kleuren. Hij gebruikt dan dus niet de zwarte patroon.

Wat wel helpt is zelf de cartridges navullen. Dat kost je een paar kwartjes per keer.

Miskoop2010 12-07-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

ik heb deze printer in december 2010 aangeschaft. Ik vind het een regelrechte miskoop vanwege het hoge inktverbruik. Ik print zeer weinig en zonder overdrijven zijn na niet meer dan 20 zwart/wit printjes en 5 kleuren printjes er al weer lege cartridges. Het opstarten duurt lang en de afdrukken komen altijd een beetje scheef op het papier.

Anoniem 14-07-2012

Laat je wel de stekker in het stopcontact zitten, ook als de printer uitstaat? Als je de stekker eruit haalt (of de printer op zo'n uitschakelbaar stekkerblok aansluit) weet hij niet meer wanneer hij voor het laatst gespoeld heeft. Hij zal dan elke keer bij het aanzetten gaan spoelen en dus inkt verbruiken (het opstarten duurt dan dus ook veel langer). En dan zijn je patronen inderdaad snel leeg.

Ook als je 1 patroon vervangt zal hij gaan spoelen met alle kleuren. Het is dan ook slimmer om als je een patroon moet vervangen ook de patronen die bijna leeg zijn te vervangen.

kritische gebruiker 13-04-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

Vaak problemen met papier dat er scheef en daardoor verkreukeld uitkomt.
Inktverbruik is hoog, of tankjes te klein, in ieder geval: VEEL TE DUUR. Geeft al na korte periode aan dat inkt bijna op is. Dan kan er nog lang geprint worden. Echter wanneer de inkt echt op is weet je pas na een mislukte print. Enige goede aan deze printer is de afdrukkwaliteit. Snelheid wordt ernstig beknot door onaangekondigde en ongewilde schoonmaakwerkzaamheden.
Gezien de woekerprijzen voor inkt en de misinformatie over het inktverbruik: NOOIT MEER EEN CANON.

inesalden 07-11-2013

Dit zal allemaal zo zijn maar heeft er iemand een oplossing voor een scheef staande foto en verkreukelde papier?????
wat kan ik eraan doen om dat in ieder geval goed te krijgen .?
op deze manier verknoei ik ook nog eens mijn foto papier en heb uiteindelijk niks meer geen inkt en geen fotopapier en kun je als nog naar de winkel voor een simpel kaart te kopen

tvd59 01-03-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

Goeie printer met een uitstekende scanner, maar het inktverbruik is schandalig. Net weer alles vernieuwd en na nog geen tien (!) zwartwit(!) printjes staan de inktniveaus van ALLE kleuren nog maar op eenderde(!). En als er één leeg is: verder printen onmogelijk. Dus weer verplicht bijhalen. Om deze reden: dikke vette afrader, want geld-uit-de-zak-klopperij. Duurzaamheid dus een 1.

Weberperformer 02-03-2012

Daarom vul ik de inkt dus zelf bij. 100 ml van 1 kleur koop ik voor 6 euro, terwijl een cartridge met 9 ml van Canon 13 euro kost. Daarnaast heb ik 2 tientjes geinvesteerd in een chipresetter om de chip op de cartridge weer op "vol" te zetten.
Canon vercient geen cent aan mij voor de inkt...

Bert2004 05-02-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

Deze printer moet mijn MP620 vervangen met 6 cartridges inplaats van 5 zoals bij de MP620. In eerste instantie vind ik hem prettig werken met de tiptoetsen.
De afruk kwaliteit valt mij enigszins tegen, meer bruinrode foto's en minder scherpte dan de MP620. Beetje spijt van de aankoop gezien de kwaliteit. Het een eeuwigheid duren tot hij eens print vind ik ook afschuwelijk. Zijn de cartridges die erbij zitten halfvol of gaat het zo hard? Misschien wordt het weer tijd om terug te keren naar Epson waar ik ook niet helemaal kapot van was, maar misschien zijn ze beter geworden.
Ik kan er niet meer van maken.

Weberperformer 20-01-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

Deze printer vervangt mijn MP640 waarvan de printkop defect raakte. De MG6150 was goedkoper dan een nieuwe printkop.
Het gebruiksgemak scoort bij mij laag, aangezien deze printer cartridges heeft die ondoorzichtig zijn. Ik vul de cartridges zelf opnieuw als ze leeg zijn, maar doordat de zijkanten ondoorzichtig zijn kun je niet zien wanneer ze vol zijn en overvullen geeft kans op lekkage.
Ik heb toch gekozen voor weer een Canon omdat de scanners beter zijn dan bij andere merken.

bitstomper 18-01-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

Spijt dat ik deze printer heb gekocht. Het duurt een eeuwigheid voordat dit ding iets print. iedere keer gaat hij koppen schoonmaken wat minuten duurt!! Daarbij verbruikt hij zoveel inkt dat de tanks zeer snel leeg zijn. Afdrukkwaliteit is wel erg goed.

Truus61 01-12-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

Bij paradigit gehaald (scherpste prijs van €99,=). Heel eenvoudig om te installeren als je de handleiding volgt. Wordt goed en simpel uitgelegd.
Na een uurtje kon ik perfect scannen, printen en kopieren. Foto afdrukken zijn beter dan die van de Hema.

Roelof-Jan 19-08-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

Deze printer vervangt mijn vorige Canon printer. Ik wil ook niet anders. Canon komt altijd als beste uit de testen. Installatie is zeer gemakkelijk als je de handleiding volgt. Netwerkaansluiting in enkele minuten geregeld. De afdrukken zijn beter dan van de Pixma ip 5300. En nog heerlijk goedkoop ook deze printer. Voor thuiswerk een aanrader!

nooit_meer_een_Canon 17-06-2012

Ik ben ook in het bezit van deze Canon printer. Ik kan me goed vinden in je oordeel op een punt na: goedkoop?
Wat mij betreft is het gebruik van deze printer onbetaalbaar gezien het inktverbruik. Ik ben al weer op zoek naar een andere printer. Vanwege het enorme inktverbruik van deze Canon printer zijn de aanschafkosten van een nieuwe printer die zuiniger omgaat met inkt snel terug te verdienen.

Wat zijn je ervaringen met deze Canon nu je hem een tijdje in gebruik hebt? Nog steeds tevreden?
Of weet je misschien een trucje om de printer zuiniger te laten printen? Zoals het er nu voor staat voor mij nooit meer een Canon! Dit was mijn eerste en tevens laatste Canon printer.
Hoop dat jij betere ervaringen hebt.

Bartholomy 12-08-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

Heel profi verpakt alles, duurt wel even voor je alles uitgepakt hebt
Installatie gevolgd via zowel de ingebouwde setup van de printer als de installatie handleiding
Op het einde van de installatie (voor het uitlijnen) gaat de printer 5 minuten de inktpatronen spoelen dat begrijp ik niet maar goed.
Aangesloten via Wifi, deze setup was eenvoudig, hij zag mijn netwerk en hoefde alleen de sleutel in te vullen
Mooi/scherp kleuren LCD scherm
Copy/Scan/Print wat ik tot nu toe geprobeerd heb gaat snel zat.
Hoe het inktverbruik verloopt weet ik nog niet maar omdat alle andere punten positief waren op diverse fora ben ik toch voor deze printer gegaan...

namens1960 07-07-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

prachtige prints op hahnemuhle torchon papier! zowel B/W als Colour.
Ook op Germann Etching museum kwaliteit!

Helaas moest de printkop vervangen worden na eenhalf jaar. Gelukkig binnen de garantie.

De grijs-inkt patroon zorgt voor uitstekende zwart-wit nuances.

Schaf straks ook de 9000Pro mark 2 aan. Heb goede berichten gehoord!

Beter dan Epson!!

simone65 01-12-2011

Geachet Namens 1960, ik ben op zoek naar een printer die echte B/W foto's print dus zonder één of andere zweem, is dat deze?

Frans Petrij 18-04-2011

Hallo,
Printer heb ik vandaag (op een ochtend) geinstalleerd in een draadloos netwerk en ondervond eigenlijk geen directe problemen. Toch een paar kanttekeningen.
1. Steek de stekker in het stopcontact voor je de inktcartridges plaats en zet de printer aan anders staat het bakje waar de printkop in moet in een stand waar je hem niet kunt zien en dat geeft wat vraagtekens met het plaatsten van de printkop. Dit staat zover ik weet niet in de verkorte handleiding.
2. Wil je de printer opnemen in een draadloos netwerk en de printer is door zijn eerste test heen dat duurt wel even) vul dan bij instellingen via het diplay van de printer eerst je netwerksleutel in voor je software installeerd. Dan loopt de software mooi door en geeft de sofware niet aan dat de printer niet gevonden kan worden in het netwerk.
3. De printer staat bij ons op zolder en de router beneden in de woonkamer. Dit geeft geen problemen met de verbinding met de printer.
4. Het aanraak paneel is wel heel gevoelig dat vind ik niet zo prettig.
5. Doordat de cartridges vanaf fabriek niet helemaal gevuld zijn lijkt het dat ze snel leeg zijn.
Het is nu even aveturen of dit ook daadwerkelijk zo is.Verder drukt de printr geweldig mooi en snel af.
Ik denk dat het een goede aankoop is.

gr. Frans Petrij / Heino

Anna346 04-04-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

Problemen met de achterste lade. Fotopapier wordt niet of verkeerd ingevoerd, waardoor er zichtbare deuken in ontstaan. Daarnaast is Inkt verbruik enorm. Erg jammer. Ik ben van plan om dit product terug te brengen.

Habee1 01-04-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

Hele goede printer, installatie gaat redelijk eenvoudig (ook de Wifi), maar wel goed de gebruiksaanwijzing volgen. Een heel groot nadeel is -en dat is hier al meer gezegd- is het enorm hoge inktverbruik. Was na 1 maand (heel weinig printwerk en dan meest tekst(ong.100 pag.)) al door 3
verschillende inktcartridges heen!!! Daarnaast duurt het soms behoorlijk lang voordat er iets uit de printer komt.

ad3an 21-02-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

Kan de vele positieve reactie alleen maar bevestigen.
Installatie gaf geen enkel probleem. De Pixma hangt in een draadloos netwerk. In dit netwerk hangt een laptop welke werkt in een Linux (Ubuntu) omgeving. Hiervoor zijn drivers te vinden en ook printen vanuit die omgeving levert geen enkel probleem op.
Lastig is om een waardering voor duurzaamheid te geven, dit drukt dus enigszins op het beoordelingscijfer.

__tff 01-02-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

Super printer. De printer wordt geleverd met alle inkttanks compleet en een goede handleiding. Heb de printer zelf via LAN aangesloten en zowel het printen als het scannen werkt perfect vanuit Mac OSX en Linux (Ubuntu/Debian/Fedora/OpenSUSE). De Windows en OSX drivers krijg je op cd, de Linux drivers kun je downloaden van de Canon site. In het geval van Linux komt er een plugin in The GIMP, maar ook via een terminal is scannen mogelijk. Printen werkt zoals je verwacht. Het display is helder en duidelijk, bediening spreekt voor zich (veel mogelijkheden, zelfs zonder pc). Mooi design.

Studio Rebel 29-12-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

Een top printer! Heb deze aangeschaft omdat onze kleuren laserprinter het begaf en het te duur werd om hem te repareren. Dikker papier doet het ook uitstekend. Ik heb er op de gok 160 grs. laserprinter papier in gedaan en goede print gekregen.
Kopieer functie is snel en goed.
Wat betreft scankwaliteiten ben ik wat anders gewend. Maar hopelijk kan ik nog wat instellingen vinden waardoor de kwaliteit wordt verbeterd.
Een aanrader!

m.vervoorn 27-10-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

Sinds kort deze all in one in gebruik.
Ik heb hem draadloos in mijn netwerk hangen. Eerst goed de overvloedige handleidingen doorgenomen. Toen stap voor stap aan de slag. En alles ging voortreffelijk. Kan hem overal in huis neerzetten, stroom erop en printen maar. Draadloos vanaf PC of laptop. Prachtige fotokwaliteit. Inktverbruik: nog geen mening/ervaring. Op de Canon-site kon ik de bijbehorende cartridges nog niet vinden omdat dit type nog niet in het rijtje staat. Een beetje laks van Canon.
V.w.b. het uiterlijk: Een sieraad in huis!

wajime 27-10-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MG6150

Zeer goede multifunctional, goede scans, mooie afdrukken en makkelijk in het gebruik.
Een minpunt er zijn geen Linux drivers, en volgens Canon komen die er ook niet.