Canon PIXMA MG5350

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MG5350 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Edz. 18-02-2018
  • Product gekregen

Canon Pixma MG5350

Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

Printer werkte goed, na 6 maanden (eind 2017) foutcode 6C10, e-mail naar Canon Nederland voor hulp, nu, februari 2018, niets gehoord, geen enkele reactie van Canon. Mijn advies is om geen printer van hun te kopen, "service" is niet bestaand. Fout codes 6C20 en B200 zijn " z.g. productie fouten " dus geen garantie of hulp van Canon te verwachtten. Dus zijn er voor mij geen redenen om hun producten "aan te prijzen of te kopen".

Minpunten

• Geen oplossing voor genoemd probleem.
  • Geen enkele reactie van Canon Nederland.

TomH-2 10-02-2016
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

Mooi apparaat en als íe eenmaal print dan doet íe dat goed... Een kopietje maken is zo gebeurd, maar afdrukken vanaf de computer geeft altijd problemen waarvan een falende Wifi/ verbinding de meest voorkomende is. Wéér handmatig verbinden met lang wachtwoord in de hoop dat íe het doet. Als de verbinding er is volgt een lang opstartproces als dat apparaat tenminste niet aangeeft dat de klep open staat, een (bijna nieuwe) cartridge opraakt of wat er nog meer valt te verzinnen. Maandagmorgenproduct of gewoon een slechte printer, ik weet het niet. Gaat zo dadelijk in ieder geval rechtstreeks de afvalcontainer in omdat íe óók op m'n nieuwe router (aangeschaft in de hoop zonder ergernissen en op de tijd die ík wil te kunnen printen) kuren vertoont. Jammer, als U gefrustreerd wilt worden, koop dit apparaat!

Nestos 18-08-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

Print prima kwaliteit. Heb ook een papiertest voor de Consumentenbond gedaan. Foto's op goed papier zijn uitstekend, maar welke gek dat doet... dat slurpt peperdure inkt. Voor mij dus alleen om text te printen en dat doet ie uitstekend.
Maar de opstartsnelheid als je 'm een paar dagen niet hebt gebruikt is werkelijk da-ma-tisch! Drie-vier minuten staat iie inkt door te spuiten, een hoop ergernis als je even snel iets wilt afdrukken en het kost ook nog eens veel dure inkt, die notabene als spoelmiddel wordt gebruikt. Volgende keer een kleine kleuren-laser.

jan41 25-02-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

We hadden hiervoor de MG5250 en daar was na 2 jaar de printkop defect. Een nieuwe printkop is duurder dan een nieuwe printer. Vanwege het feit dat we nog veel reserve cartridges hadden gekozen voor de MG5350 maar deze is nu na een half jaar bij de reparateur (garantie). Papier transportdefect.
Wanneer we niet zoveel reserve cartridges hadden liggen dan was het geen Canon geworden. Inktvreter en het scannen is een drama. Dat duurt een eeuwigheid hetgeen ook bij de MG5250 het geval was. Geen idee wat de oorzaak hiervan is. Ook al eens een mail over gezonden naar Canon maar helaas nooit een reactie van de klantenservice.
Fotoafdruk kwaliteit is goed maar over eventueel een volgende Canon moet ik nog heel goed nadenken. Dit op basis van de bovengenoemde bezwaren waarbij het inktverbruik zwaar weegt.
De printer draait onder W7-32/64bits in een WiFi netwerk en wordt met meerdere PC's/laptops gedeeld. Het zou ook handig zijn om driver te kunnen downloaden i.p.v. vanaf een CD te moeten installeren. (in ieder geval ik heb deze nooit kunnen vinden bij Canon)

jan41 27-02-2014

@Ron scheep: Wanneer je goed leest dan staat er dat het scannen tergend langzaam is. Het printen is geen enkel probleem maar het scannen is het probleem. 1 A4 scannen naar PDF of JPEG kan zonder probleem zo maar 10-15 minuten duren. En dan is de scanner pas de laatste seconden actief. Wat er al die tijd daarvoor geschied geen idee. Terwijl een kopie wel snel gereed is.
Ditzelfde euvel had ik met de MG5250.
Maar wel bedankt voor de driverlink.

ron scheep 26-02-2014

Onderste link alle drivers.
Bij mij gaat het printen razend snel volgens mij is de printer verkeerd geïnstalleerd!

dutchmanbm 13-06-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

Ik heb de MG5350 nu een tijdje in mijn bezit en ben er prima tevreden over. Ik krijg weleens een storing als ik een langere tekst naar boven stuur, 1 etage hoger. Het printen wordt dan onderbroken en ik moet het opnieuw proberen. Doorgaans gaat het goed. Ik gebruik nooit originele Canon cartridges omdat ik ze zelf ook verkoop en geen verschil merk met de echte.

RichardvB 08-06-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

Nadat mijn oude MP640 na iets meer dan 3 jr kapot ging (error B200, printkop) heb ik deze aangeschaft. Gekocht bij Camera.nl, waar men deze printer aanbeval boven de duurdere MG6350. (die ik eerst wilde) Dit ivm wifi dat niet op zolder beschikbaar was. Maar heb een access point erbij gemaakt en nu draait het als een tierelier. Start snel op, print sneller dan mijn MP640. Installatie via uitklapfolder bijna met je ogen dicht. CDrom erin en volg de aanwijzingen. Bij de meesten van ons werkt het in 1 keer. In mijn geval heb ik op de printer zelf een static IP aangemaakt incl. netmask en gateway, DNS adressen. Gewoon effe beetje vogelen in het menu. Maar binnen 10 min. was dat voor elkaar. Zojuist een printje gemaakt via Iphone airprint. Vanaf beneden gestuurd en voordat ik boven was lag het al klaar :) Voor de rest is hij hetzelfde als mijn MP640. Kon er voor bijna 20euro totaal 5 jaar garantie op krijgen. Dus error B200 kost mij dan geen nieuwe printer meer. En die error schijnt bij veel Canon printers voor te komen. Dus de komende 5 jaar ga ik lachend door het leven. Daarom duurzaamheid een 10!!! Zonder deze extra garantieverlenging niet, dan een 6. Na 2 à 3 jaar gaat de printkop wel weer kapot ben ik bang. Zit zelfde type/soort in als bij MP640, als ik er naar kijk.

Richard

Deamy001 27-08-2013

Beste Richard,
Ik heb exact hetzelfde probleem en heb bij Mycom de MG5350 aangeschaft echter zonder de ca 4 euro p/m service/garantie.
Waar heb jij 20 euro betaald voor 5 jaar garantie?..Ik hoor spoedig van je!
Patrick

RichardvB 03-09-2013

Patrick,

ik heb m gekocht bij camera.nl in Barendrecht.
Wel in de winkel, maar volgens mij is het een garantie van canon zelf.
Althans, de medewerker zei nog dat Canon zich nog in de vingers gaat snijden met deze garantie.

Spencer73 03-05-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

Nu een paar weken in bezit en bevalt erg goed. Met name aangeschaft vanwege wifi verbinding en ook installatie is een fluitje van een cent. Is goed aan te sturen via mac, pc, ipad en (android) smartphone! Mijn ervaring tot nu toe is dat hij erg snel is (via wifi), wat me heeft verbaasd in andere reviews. Kwaliteit van de prints is erg goed en ook de scanner mogelijkheid is zeer gebruiksvriendelijk (met mac) met hele goede resultaten. Over het cartridge verbruik kan ik nog niet veel zeggen, maar tot nu toe al met al prima koop!

Johan59 06-11-2013

Wil printen via wifi op Asus android tablet.
Welke app heb ik hiervoor nodig?

Johan59

dietrich 21-03-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

Ik heb de printer toch ingewisseld voor een Epson WF 3520. De klantenservice bij Canon heeft haar best gedaan, maar wist eigenlijk ook niet hoe je kon Cloudprinten en waarom dit niet lukte. Wel beschamend. Jammer, ik was zeer tevreden met de Canon, maar ga nu vrolijk verder met de Epson, die blijkt nl prima te kunnen Cloud printen, zonder problemen.

Roclame 20-03-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

Nadat onze HP Photosmart 7150 niet meer ondersteund werd door Windows 7 en ook geen werkende drivers meer geleverd werd door HP zelf, zijn we gaan kijken naar een AIO, na weken van vergelijken van diverse merken zijn we tot de conclusie gekomen dat de Canon MG5350S dat deze aan onze wensen zou voldoen, wij zijn dan ook zeer verbaasd over Canon hoe makkelijk alles gaat installeren was een fluitje van een cent niks USB meer gewoon draadloos in ons netwerk, de prints komen er geweldig en snel uit kopiëren gaat zo snel dat je niets eens tijd hebt om rustig je kop koffie op te drinken, kortom een geweldig apparaat, zeker voor die prijs alhoewel mediamarkt wilde € 99,99 dus wij hebben gezegd tegen de MM medewerker dat hij op Inet voor € 87,- te verkrijgen was en ja dan doet MM niet moeilijk dus ook bij de MM is hij verkrijgbaar voor dezelfde prijs als op Inet, altijd afdingen bij de MM, werkt uitstekend!

Pietjeplaksel 12-12-2013

In u revieuw geeft u aan dat HP niet meer werkte in windows 8 omdat er geen drivers voor zijn .Dat is niet helemaal waar want er zijn vele drivers voor oude HP printers te vinden op de site van HP .Alleen even goed zoeken en je type invullen

dietrich 14-03-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

nu 11 dagen in bezit, maar cloud printing werkt nog steeds niet. Bij Canon wordt ik wel geholpen, maar niet echt, want men schijnt helemaal niet echt te weten wat dit is, en sturen ook handleidingen op die niet bedoelt lijken te zijn voor deze canon. Tamelijk frustrerend. MOgelijk toch maar omruilen tegen een andere printer...

bri5601 07-03-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

Met het installeren, ging het niet zo vlekkeloos met het "wireless" omdat het WPS knop zit niet op de printer maar op jouw router, en daar wordt in het handleiding niets over verteeld. Gelukkig, bij het centraal service van CANON wordt je goed geholpen.
Een grote nadeel van dit printer is dat hij is zeer traag. Het duurt gemiddeld 2-3 min. voor het wordt uitgeprinten, maar ook met het starten.

dietrich 06-03-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

Mijn canon m600 ging kapot.Nieuwe gekocht bij Paradigit, goede service. Lijkt dus sprekend op mijn oude m600. Maar, printen vanaf mijn Asus TF300 lukt alleen als mijn gewone pc aanstaat. Cloud printing, wat mogelijk zou zijn, lukt dus niet, en dat is toch wel erg balen. Ik kan ook niet in de handleiding vinden hoe het wel moet. Tips in dezen zijn welkom!!

Gerrit11Tt 27-02-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

ik had eerst hier gelezen wat een ander er over dacht en schreef en hoopte dat t wel mee zou vallen.
nou nee...
wat een traag apparaat zeg. opstarten gaat vrij snel maar dat dat draadloos printen,,, soms wel 20 min bezig met 1 pagina!!!
draad eraan (usb) gaat wel snel maar daar heb ik m niet voor gekocht..
dan nog die verbinding, dan wel online dan niet.. enkele malen opnieuw de software en alle mogelijke opdate's gedaan maar blijft gekmakend, wat een ergenis dit apparaat!!
je kan ook via je tel printen, maar weer t zelde, bijna nooit geen verbindig.
jammer, scanner en via draad printen doet ie wel maar dat WiFi is helemaal waardeloos..

Jacq G 16-02-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

Installatie en gebruik zijn eenvoudig. Wireless verloopt prima en snel. Afdruksnelheid sneller dan onze eerdere HP's.De cartridges zijn goed te refillen bij de 'inkt-Clinic' bij ons in de buurt, maar de tip om in Duitsland te bestellen ga ik zeker onderzoeken. Prima printer waar ik binnenkort 2 stuks van ga bestellen voor mijn praktijk!

bri5601 22-02-2013

Hallo Jacq G

Heeft net dat printer gekocht, alleen heb ik probleem met installeren. Waar is de WPS button?
Als je kan me helpen graag.

MHKiris 15-02-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

De Canon Pixma MG5350 is naar mijn mening een veelzijdige en goede printer. Je kunt de printer geheel wireless bedienen. Zo kun je bijvoorbeeld wireless printen en scannen, maar ook de onderhoudsopties kun je wireless raadplegen. Daarnaast vind ik dat de printer vrij zuinig is, waarschijnlijk komt dat door de gescheiden inkttanks. Al met al een prima printer voor zijn prijs.

Stefke68 15-02-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

Vorige Canonprinter opgebruikt en deze aangeschaft als opvolger.
Zo mogelijk een nog betere en zeker mooiere printer wat mij betreft.
Enige nadeel is dat het draadloos printen af en toe even tijd nodig heeft, maar werkt verder perfect!! AANRADER!

Gerrit11Tt 10-02-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

heb deze enkele weken geleden gekocht na altijd een hp gehad te hebben. die vraten inkt dus deze genomen omdat daar idd de imitatie praktisch niets kosten!!
maar dat printen duurt zooooo lang?
hij print iets, wachten, weer iets, wachten, weer iets, dus soms wel 15 min eer die klaar is?? ik laat m meestal aanstaan en loop weg om na een paar uur te gaan kijken, nog niet klaar of geannuleerd...
soms print ie wel gewoon, of na t scannen maar draadloos vanuit de pc is werkelijk waardeloos bij mij.
ik ga m terug brengen.

Gerrit11Tt 17-06-2013

nog even een update,, nog steeds serieus traag dat draadloze printen..
nieuwe pc (APPLE) maar dat printen is om te huilen..
al x terug gebracht en er was niks aan gedaan. toestel zou in orde zijn?
is ook in orde maar alleen zooooo traaaaag......

Paula61 19-06-2013

Zou dat trage van het printen niet iets te maken hebben met de snelheid van je internetverbinding?

Pietjeplaksel 12-12-2013

Test de wifi van je router maar eens zal daar wel door komen

Paultje72 11-01-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

Deze printer houd ik al meer dan een jaar in de gaten. Ik had een Brother MFC 215C AIO, maar wilde graag over naar draadloos ivm laptop, Ipad en smartphone.
Deze printer heeft net als de Brother erg goedkope (imitatie) cardridges (zoek maar eens op ebay duitsland; 20 stuks voor nog geen 20 euro).
We gebruiken de printer regelmatig met fotopapier en vullen de schilderij lijstjes met nieuwe foto's.
Vorige maand online gekocht, icm de Cashback Actie van Canon.

Ben er zeer tevreden over:
- Afdrukken van erg goede kwaliteit. Beter dan de Brother (maar die is al paar jaar oud). Goed te vergelijken als je dezelfde foto afdrukt.
- Wifi werkt ideaal met de Laptop. Gebruik via IPad en smartphone valt wat tegen, werkt niet handig. Maar misschien heb ik niet de juiste App.
- Vormgeving: We hebben de printer in een kast staan. Fotopapier hoort er achter in, maar moet (volgens mij) wel rechtop staan. Hierdoor heb je een vrij grote hoogte nodig. Als iemand hier wat anders op weet, hoor ik het graag.
- Mogelijkheden: Dubbelzijdig werk ook prima. Snelheid is goed. Ik laat 'm altijd aanstaan, weet niet of dat de bedoeling is, en wat het energieverbruik dan is.
- Zoals gezegd zijn goedkope patronen via Ebay Duitsland te verkrijgen. Ik ben direct gestart met deze patronen, heb nog niet vergeleken met orginele, maar deze printkwaliteit is al erg goed!!!
- Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, maar voelt wel robuuster dan de Brother.

Mijn zus heeft inmiddels na mijn enthousiasme dezelfde printer gekocht.

mirber 19-02-2013

hallo wij willen deze printer aanschaffen ik had een vraagje over de patronen waar kun je die in duitsland bestellen gewoon op de site van ebay en heb jij deze al geprobeert en zijn ze dan goed en ben je nu nog tevreden over de printer.Ik heb er nu een maar daar krijg ik de foto niet goed uit allemaal strepen heb jij dat niet bij deze.

tjeg 01 12-01-2013

Hallo even een reactie op jou review.
Ook ik ben super tevreden met deze printer.
en laat hem altijd aanstaan zodat je snel een afdruk hebt.
Alleen als je een afdruk wil en de printer moet nog opgestart worden duurt het even.
Wat de patronen betreft koop ik deze altijd bij ActieCartridge.nl Dezen zijn ook goedkoop en supergoed en nooit problemen met leveren gehad.En ook inktvooriedereen.nl is niet duur.
Groeten TJEG

tjeg 01 12-01-2013

Hallo.
Nog even een aanvulling op jou reactie wat betreft het gebruik met afdrukken via smartphone.
Ik gebruik de app PrinterShare wat het op mijn Sony Experia goed doet.
TJEG.

106 02-01-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

Ik heb deze printer nu een paar maanden en ben er zeer tevreden over,gemakkelijk te installeren en Wifi werkt perfect. Foto's worden mooi en op de juiste kleuren uitgeprint, en de snelheid valt mij erg mee. Wat ik bijzonder prettig vind is dat je met deze printer ook dubbelzijdig af kan drukken waardoor je een hoop papier
bespaart wordt. Wat ook een voordeel ten opzichte van andere printers is dat als er een cartridge leeg is je deze allen maar hoeft te vervangen en niet alle inktcartridge.

sacha55nl 07-03-2013

Beste 106,

Ik ben erg benieuwd of deze printer toch nog print als er 1 cartridge leeg is.
Heeft u daar al ervaring mee?

Vr. groet,

Sacha55nl

quinten39 16-12-2012

gisteren 15-12-2012 de Canon MG5350 printer gekocht
het is een goed uitziende printer ik heb heel veel op internet informatie gezocht en naar reviews gekeken ik heb nu mijn eigen bevinding op gedaan het is makkelijk te installeren het scannen gaat heel vlug en printen gaat ook snel het geluid is ook zacht op veel reviews zijden ze dat hij veel lawaai maakte dat valt 100% mee
met al een hele goede printer.

bri5601 22-02-2013

Hallo Quinqten

Heeft net dat printer gekocht. Maar ik heb probleem met installeren, waar is de WPS button?

ablokker2 09-11-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

Geweldige printer die heel snel te installeren is en goede afbeeldingen geeft. Werkt met wifi perfect, zowel op de pc, als de ipad en de smartphone. Het is erg fijn dat de printer automatisch kiest welk soort papier (foto of gewoon) gebruikt moet worden.
Al met al een aanrader.

St33f 07-10-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

Ik wilde een printer die draadloos printen ondersteunde. Mijn oog is gevallen op een Canon omdat ik hiervoor een Pixma MP160 had, en daar was ik tevreden over. Echter had deze niet de ondersteuning voor draadloos printen en waren de kosten voor de cartridges hoog, omdat er maar 2 cartridges in zaten. Bij de MG5350 hoef je alleen bij een lege cartridge de desbetreffende kleur te vervangen.

Het draadloos scannen en printen werkt super. Mooie kleuren en details. Wanneer je 'vergeet' (of geen zin hebt:P) om de klep te openen waar de afdruk uitkomt, opent de printer zelf de klep. De bediening van het apparaat is even puzzelen, maar als je het eenmaal door hebt, is het erg makkelijk. De MG5350 heeft een goede prijs-kwaliteitsverhouding. De twee papierlades zijn erg handig.

De printer is wellicht niet de allersnelste, maar daar staat tegenover dat de kwaliteit wel erg goed is. Zowel tekst als foto's. En ook de gescande dingen zijn goed van kleur/kwaliteit en details.

EennovY 03-11-2012

Zit er aan te denk om ook deze printer te kopen maar weet u of de printer ook print als bv 1 kleur op is? Ik heb nu een printer met 4 kleuren maar als b.v. geel op is dan kan je pas weer printen als de lege is vervangen.

Marga de Jong 20-06-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

Deze printer vooral gekocht vanwege de 'achterlader' voor papier. Ik gebruik vaak wat dikker papier en bij dit model hoeft het papier niet zo'n scherpe bocht te maken. De installatie is supereenvoudig door de zeer duidelijke beschrijving. De printer is glanzend zwart (vind ik persoonlijk wat minder) en tamelijk groot. Fotokwaliteit is zelfs bij de standaardinstelling boven verwachting! Glanzend fotopapier gebruikt. Maakt niet overdreven veel herrie. Gekocht voor € 109,00. Rest van de mogelijkheden nog niet uitgeprobeerd, maar ben daar niet 'bang' voor. Ben heel blij met deze aanschaf.

Remko_1975 25-05-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

De Canon MG5350 is mijn eerste multifunctional. Ik print al jaren met Canon. Ooit heb ik een laserprinter van Brother aangeschaft. Dat was vanaf de eerste dag een ramp, dus ben ik weer snel overgestapt op Canon. Voor mij nooit meer een ander merk, dus de keuze voor een Canon was snel gemaakt.

De reden dat ik voor de MG5350 koos, was onder andere de hoge scanresolutie, de WiFi-ondersteuning en de betrekkelijk lage prijs.

Tot nu toe stelt de printer me zeker niet teleur. Uitgeprinte foto's zien er ronduit mooi uit. Wie niet beter weet, zou zeggen dat hij naar een echte foto kijkt. Zelfs als je een originele foto eerst inscant en daarna uitprint, is het moeilijk van een echte foto te onderscheiden! Het verschil zie je wel als je de originele foto ernaast legt, maar mensen vinden de print vaak mooier dan het origineel (!). Dat zegt wel iets over de kwaliteiten waarmee deze printer foto's uitprint.

Als je een zwart-wit foto uitprint, zit er wel een lichte groene waas over de print heen. Dat is de printer echter niet geheel aan te rekenen. Deze printer beschikt namelijk niet over een grijskleurige inkttank, zodat grijs met de andere kleuren nagebootst moet worden. Wie niet met de lichte waas kan leven, kijkt beter verder naar een printer met 6 separate inkttanks, in plaats van de 5 die de MG5350 heeft.

De inktcartridges kosten op internet 11 à 12 euro per stuk en dat vind ik niet extreem duur.

Ook de overige functies, zoals scannen, verlopen prima met dit apparaat. De scans zijn behoorlijk scherp.

Installeren van de printer vergt even wat tijd, maar is goed te doen.

Als minpuntje kan je zeggen dat de printer niet supersnel is. Hij heeft nog wel eens denktijd nodig als je hem een opdracht geeft. Daar staat tegenover, dat de kwaliteit van printjes en scans prima in orde zijn.

atema1932 05-05-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5350

In vervolg op mijn eerste beoordeling, blijf ik nog
steeds van mening, dat deze printer mij tegen valt.
De afdrukken zijn wel scherp, maar hij is heel traag.
Het gebruiksgemak kan ik ook niet waarderen, het is
allemaal veel te gecompliceerd. Wij hebben nog een
2e printer gekocht en dat is een zeer goedkope Epson en die werkt erg snel en geeft ook prima afdrukken.
Het spijt me, maar ik kan deze Canon niet aanraden.