LG Optimus 2X 8 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 56 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG Optimus 2X 8 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

hlambregts 14-07-2014
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

lekker handig voor iemand zoals ik, die weinig ervaring heeft met mobiele telefonie.
app´s maken, facebook, mailen, websites opzoeken allemaal makkelijk te doen.
mooi scherm, helder en alles wijst aardig zichzelf.
een aanrader wat mij betreft.

RodinJ 11-04-2013
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

In het eerste halfjaar was ik erg tevreden met het toestel, geen haperingen of problemen hier was ik erg blij mee.
Na een halfjaar begon het toestel toch langzamer te worden, apps startten langzaam op en hij werd steeds langzamer.
LG had half 2012 een update naar Android 4 belooft, dit is uiteindelijk eind 2012 geworden.
In het begin weer erg blij met de update, telefoon werd sneller en veel minder haperingen.
Het scherm van het toestel gaat niet meteen aan als ik op de ontgrendelknop druk, ik moet eerst 2 seconden wachten iets wat in het begin niet erg is maar langzamerhand toch begint te irriteren.
Na een tijdje toch weer problemen, telefoon wordt steeds langzamer, apps starten langzamer op en ik krijg meer haperingen.
Ik kan geen muziek luisteren en tegelijkertijd iets opzoeken op internet omdat de muziek dan begint te haperen.
wi-fi gaat af en toe gewoon niet meer uit of aan, dan moet ik het toestel opnieuw opstarten.
Het toestel word snel warm wat niet al te prettig is.
Kans dat de telefoon willekeurig uitvalt, de batterij moet er dan uitgehaald worden om het toestel opnieuw op te kunnen starten.
De ontgrendel knop werkt af en toe gewoon niet, als ik de knop lang ingedrukt houd maakt het toestel een screenshot, de knop werkt dus prima.
Toestel wel een paar keer laten vallen, zit een deukje in de linkerbovenhoek maar het scherm heeft geen krassen.
Ik luister mijn muziek altijd met oordopjes dus ik kan niks vertellen over het geluid.
Vragen kunnen altijd gesteld worden, ik raad het toestel in ieder geval niet aan.

Rogier13j 22-03-2013
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

Super goede telefoon heb hem nu 8 maanden met android 4.0 geen haperingen geluidskwaliteit is ook goed voor een mobiel apparaat internetten gaat ook snel ook op 3G nog nooit klachten gehad over deze telefoon kortom super telefoon zeker als je kijkt naar de prijs

Rijk 22-12-2012
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

Problemen met de accu heb ik al vanaf het begin, uitvallen is ook een bekend iets, als je de telefoon niet meer aan krijgt moet je de accu er uithalen en dan er weer indoen dan start hij wel weer op. Het niet volledig opladen is ook een bekend euvel, bij mij is de ontvangst slecht,overal, en hij is ook traag. Voor mij was het een MISKOOP.

Grimbergen. 14-12-2012
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

Mijn dochter heeft net zoveel pech met het toestel heeft dit toestel gekocht bij de phonehouse ,maar is ook al voor 3de keer weg geweest voor update en reparatie nu voor de 4 de keer gezegd dat ze een nieuw toestel zou krijgen ,uiteindelijk bleek dat ze het toestel swappen dat hield in dat het het binnenwerk vervangen wordt nu 1 dag weer in bezit loopt het toestel al weer vast ,er wordt door phonehouse weer opnieuw contact opgenomen met LG geweldig dan weer waarschijnlijk op nieuw opsturen voor reparatie !
Dus ook nooit meer een mobiel van LG.

cootje500 14-12-2012

das pech hebben,bij mij draait hij prima gelukkig geen problemen gehad tot nu toe,ook pas een software update gehad ter voorberieding op android 4.0 die nu aan het uitrollen is in europa,ben,voor mij een top toestel,maar ja je kan ook pech hebben.

cootje500 09-07-2012
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

Ik heb de lg p990 nu een paar weken en ben er best tevreden over.Is snel, batterij gaat rond de 2 dagen mee.Een paar kleine minpuntjes zijn dat als ik hem volgeladen heb en de stekker eruit haal dan blijft hij totdat hij 99% is aangeven (enkele seconden nadat ik het scherm ontgrendeld heb) dat ik de lader eruit moet halen,en als ik hem uit heb gezet en daarna weer aanzet moet ik mijn toetsenbord weer op nl instellen en ik wil geen geluid als ik mijn toetsen indruk dus die heb ik uitgezet maar bij opnieuw opstarten moet ik dat ook weer instellen.Op deze kleine ongemakken na is het een prima ding.Ik heb begrepen dat de android versie 4.0 pas in het derde kwartaal beschikbaar zal komen,jammer dat dat zo lang moet duren.

Frans.H.1966 14-05-2012
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

Wat een slechte smartphone. Begind met een haperend geluid,daarna is het geluid wel goed. Het berijk is erg slecht, waardoor ik slecht berijkbaar ben. Dit ligt mijn inziens niet aan mijn provider (tele2) daar ik met mijn eerdere telefoons en smartphones geen last had. Met iets te veel app's op het toestel begint hij in zijn geheel te haperen. De batterij is een drama. Veel te snel leeg in vergelijking met andere smartphones. Laad wel snel op. Kortom spijt dat ik deze telefoon gekozen heb. En dan te bedenken dat ik er nog anderhalf jaar aan vast zit. Niet kopen!

Dennis-kok 22-06-2012

Ik weet niet of u het weet, maar TELE2 is sinds een aantal jaren overgestapt van KPN-netwerk naar T-mobile-netwerk. Deze is veel slechter en minder goed gedekt in Nederland als die van KPN!

Ik ben het ook eens met Robertoo_. Mijn batterij gaat met regelmatig tot vaak gebruik 3dagen mee sinds ik heb een aantal maanden geleden heb geüpdatet via mijn mobiel. Een tip voor het vertragen van de mobiel is dat u meer op een geheugenkaart moet zetten, dit gaat heel gemakkelijk! (ga naar instellingen, applicaties, opslag, op een app/game drukken en op `verplaats naar SD-kaart verplaatsen` klikken) Dit ontken ik niet, maar dit is bij alle telefoons het geval en vooral bij budget telefoons!

Robertoo_ 05-06-2012

Toch vreemd dat de LG P990 van mij 3 dagen doet met 1 keer opladen, heb je de software ge-update?,, dit kun je doen via de website van LG (googelen dus).

MVG
ROBERTOO

Andre123456 30-04-2012
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

Ik heb dit toestel sinds juli 2011 in mijn bezit. Nu heb ik het idee dat de accu slechter begint te worden hij laad onder ander maar op tot 72% en voordat hij tot de 100% gaat moet hij weer onder de lading gezet worden. Zijn er meer klachten hierover. Verder is het een degelijk toestel hebt af en toe wel een idee dat hij traag is en het opstarten van het toestel gaat traag. Over het algemeen loopt het toestel weinig of niet vast bij mij

wesleygeurens 21-12-2012

ik heb de telefoon vanaf 5januari 2012 werkt altijd fijn begint nu wel problemen te geven met de accu vanochtend kreeg ik hem niet fatsoenlijk aan hij startte op en ging weer uit dit duurde zo een kwartier en toen was de accu leeg weet nu wel vrij zeker dat dit door de accu komt dus binnen kort nieuwtje halen

KlaasStrooker 14-05-2012

Mijn accu was ook snel leeg, na verwijdering van micro SD kaart veel langer gebruik accu

RobertOO_ 02-05-2012

Misschien een andere accu kopen??? ik heb zelf een 1800 MHA batterij erin zitten,, diet doet het ongeveer 3 dagen.

Kosten ongeveer 15 euro.

robbert_k 17-04-2012
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

batterij ging binnen een halve dag leeg..heb er nieuwe batterij in gekocht en het euvel bleef zich voor doen...slechte keus...athans voor iemand die veel buiten werkt...prima toestel voor iemand met een kantoor baan...

KlaasStrooker 14-05-2012

bij mij hielp micro SD kaart verwijderen

LG_ANDROID 09-04-2012
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

Toestel 2 weken geleden gekocht en ik ben er echt super enthousiast over. Meteen geupdate naar Android 2.3.4 en alles liep als een zonnetje. En dan vooral de games, de graphics zijn echt super reallistisch en ik ben nog geen zware 3D game tegengekomen die stotterde of niet draaide. Verder is het geluid ook super, vooral met behulp van Surround sound, en de oortjes die erbij zitten. Fijn scherm, goede camera, kortom: zeker aan te raden. Je ziet veel mensen die er problemen mee hebben, maar dan ligt het gewoon aan jezelf.

R0806 11-04-2012

Natuurlijk. Wij kunnen allemaal niet met een smartphone overweg. Wat de mensen die problemen hebben hier typen is allemaal onzin... Ik denk dat je dit op de verkeerde site post. Misschien moet je de telefoon eerst zelf 8 maanden gebruiken voordat je problemen hebt meegemaakt... Baseer zo'n conclusie dan ergens op en onderbouw deze. En post vooral over 8 maanden een nieuwe review. Ik ben benieuwd.

joop558 12-04-2012

Ik heb mijn LG optimus 2x nu alweer 12 maanden en ben nog steeds razend enthousiast. Heb helemaal geen problemen meer sinds V20Q. Alleen moet LG Nederland sneller met de updates komen, Ze kunnen een voorbeeld nemen aan LG Italie, die zijn er telkens als de kippen bij. En LG Nederland verzint dan een of andere smoes als optimilasatie voor NL. Maar komen dan met dezelfde rom met dezelfde problemen,zoals GPS in V20M. Weliswaar met truc op te lossen, maar mag niet gebeuren. Maar kwa hardware is het een enorm geweldig toestel inderdaad vooral die spelletjes van NVIDIA doen het geweldig op dit toestel. Heb wel eens een restart gehad en zelfs een bootloop omdat de batterij te leeg was en het toestel dat opmerkte en rebootte. Gewoon aan de lader en hij doet het weer. Mensen gaan dan resetten etc, allemaal overbodig. En bij mij is die echt verdomde snel, zonder haperingen van UI etc.

R0806 26-03-2012
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

Toestel nu bijna een jaar in mijn bezit en vanaf het begin niets dan problemen. Van softwareproblemen tot batterijproblemen (plotselinge uitval). Telefoon is vaak traag ondanks het sluiten van apps. Netwerkproblemen (na een periode van geen netwerk, onder de grond, gaat de telefoon niet actief op zoek naar netwerk). Al mijn 4e telefoon in mijn bezit, die ook niet goed werkt. Dit doordat de VIP service van LG elke keer een 'opknappertje' terug geeft. Niets dan ellende. Met Vodafone verder afgehandeld (traag) en na 4,5 week nu eindelijk een passende oplossing. Kan een andere telefoon krijgen. Bespaar dit soort narigheid en koop gewoon GEEN LG! Telefoon is mooi afgewerkt en stevig. Intern is er van alles mis...

Rijk 24-03-2012
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

Telefoon is nu 4x weggeweest voor reparatie, kreeg nu een nieuw toestel werd thuis omgeruild. Nieuwe toestel viel na 2 uur uit, naar de winkel (t-mobile shop) geweest en daar heeft de verkoper geprobeerd om het toestel weer aan de praat te krijgen, na ong 5 minuten lukte het, maar kreeg wel steeds de melding FOUT als we WIFI aanzette.Volgens de verkoper zat er een fout in de software en moest ik t-mobile bellen dan kreeg ik weer een nieuw toestel. Ik bel niet ik ben er klaar mee ik koop wel een ander toestel maar zeker GEEN LG.

Charlot 22-03-2012
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

Mijn Optimus begon steeds vaker vertraging te geven bij het uitvoeren van simpele taken. Soms kreeg ik zelfs de beveiliging er niet af, omdat de slide functie te traag reageerde. Dan sloeg de screensaver al weer aan.
Vorige week nieuwe software uploads geinstalleerd en nu weer probleemloos gelukkig. Alhoewel het hele installeren niet zo eenvoudig gaat. Lang leve de handleiding op t-mobile.nl .

marck90 08-03-2012
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

Heb deze telefoon nu een aantal weken. Telefoon werd bij mij standaard geleverd met android 2.3.4. En moet zeggen dat ik echt geen enkel probleem met het toestel heb. Prachtig helder scherm, goede camera etc. Heb er echt 0 problemen mee. Alleen batterij gaat snel leeg maar dat heeft elke smartphone. Ik was huiverig om hem te bestellen na al de negatieve reacties maar echt waar super toestel! Ik weet niet of het aan de android update ligt maar echt geen problemen met uitvallen of een falende interface gehad.

rijk69 17-02-2012
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

Vanmorgen maar weer ter reparatie aangeboden vor de 4e keer binnen 7 maanden, ik blijf hopen dat eens het toestel te gebruiken is waarvoor ik het heb gekocht.

rijk69 17-02-2012
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

Fantastisch wat een apparaat heeft 24 uur aan de oplader gezeten en wat denk je "DE BATTERIJ IS 4% OPGELADEN"dus het apparaat laad wel op.Na een telefoongesprek van 7 minuten schakelt het apparaat zichzelf uit, maar ja een kniesoor die daarop let. Verder is het een mooi apparaat om te zien maar je moet niet verwachten dat je hem kunt gebruiken.

Hertje78 16-02-2012
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

Het apparaat voldoet zeker als smartphone, maar je ziet dat LG er niet alles aan doet om de software icm de hardware goed te benutten. Standaard Android en updates duren lang voordat deze aangeboden worden door LG. Kijkend naar prijs en kwaliteit zijn er betere smartphones op de markt.

rex139 22-03-2012

al die odates moeten ook worden goedgekeurd door google, en dat is waarom het zolang duurt

etaosu 26-02-2012

ik snap niet dat jij hem gekocht hebt??

rijk69 10-02-2012
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

Tot 2x toe een e-mail gestuurd met een vraag over dit toestel (ik heb geen hdmi-kabeltje) op de site van L.G. de laatste e=mail 2 weken geleden tot op heden taal nog teken van L.G.
Fantastisch wat een service

rijk69 10-02-2012
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

Touchscreen moet je twee keer soms 3 keer aanraken anders doet hij het niet als het toestel uit zichzelf uitgaat moet je de batterij er uit halen en er weer inzetten anders krijg je het toestel niet aan opladen is een crime.Binnen 24 uur is de batterij leeg het toestel staat ingeschakeld op de meest batterij besparend er zijn geen exstra app.die je niet nodig hebt ingeschakeld, geen bl.t. etc. Foto,s zijn goed

Erika 76 07-02-2012
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

Slecht touchscreen. Binnen een week al klachten, toestel gratis geruild maar ook het nieuwe toestel heeft kuren. Telefoon gaat soms gewoon uit en kan alleen weer aan door de batterij eerst te verwijderen. Wel goede fotokwaliteit.

etaosu 01-02-2012
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

ik wou een telefoon waar hdmi opzat om te kijken wat daar van te verwachten valt prachtig beeld en werkt goed als je deze telefoon onder de knie hebt en het pc suite 4 hebt geinstaleerd op je pc kan je alle kanten op met deze telefoon met android 2.3.4 draait hij als een speer op zijn dubbele processor ik vindt het een top toestel.

Hendrik2012 04-01-2012
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

Super Telefoon die alles kan!! Nu ruim 3 maanden in bezit en echt super tevreden.
De dual-core processor maakt echt zijn naam waar het enige waar de telefoon nog wel eens last van heeft is het probleem dat als de cores met elkaar in de problemen komen dat de telefoon dan opeens een keer opnieuw opstart maar ik ga er van uit dat dat probleem verholpen wordt met de ice cream sandwich update die nog komen gaat. Voor de rest nergens nog problemen mee gehad en zeer tevreden ik zou iedereen deze telefoon aanraden want hij kan alles! Video bellen,whatsapp,geluid uit luidsprekers is goed 2 speakers 1 voor muziek en dergelijke en 1 voor handsfree bellen,snel switchen tussen internet pagina`s! TOP TOESTEL!!!

Daantje74 26-02-2012

Ik ben het met Hendrik eens. Heb telefoon nu al bijna een jaar, 4x een reboot gehad en te lang gewacht op de beloofde update. Dat ligt aan LG zelf, daar moeten ze echt wat aan doen. Mobiel zelf is hardwarematig top. Batterij gaat makkelijk 2 dagen mee met af en toe bellen FB, internetten. Nu Gingerbread erop zit gaan sommige processen nog soepeler. Heb wel Go Launcher EX erop zitten. M'n vriendin heeft de SGS2 en de optimus performed op enkele vlakken zelfs beter. Dit bericht is trouwens met de LG optimus 2X geswyped :).

peter.dokkers 18-01-2012

Hallo Henrdik.
ik wou wat vragen over de batterij als je hem weinig gebruikt gaat hij snel op is de batterij zwak of kan hij goed mee voor 3 dagen?
mvg,
peter

Rijk 05-01-2012

Hebben we het wel over hetzelfde toestel??? Ik heb niets dan ellende met dat ding, aanraden aan kennissen NOOIT

RobertOO_ 21-04-2012

OOk mee eens de LG P990 is 1 van de betere android smartphones, batterijdur bij mijn Phone is ongeveer 1 dag als je 3G en WIFI niet inschakelt.

Wat hendrik zegt klopt idd,, de dual-core hebben idd soms wat problemen speakers zijn zeer goed (2 speakers) zelf doe ik er niet zoveel mee behalve beetje mee spelen:)..... en die update 4.0 ice-cream-sandwich komt vanzelf , maar of ie veel beter is als de 2.4 waag ik te betwijfelen.

Dit nog voor mensen die proberen een android phone te voorzien van een nieuwe ROM,, zoals cyanogenmod 7-9 niet doen, dit geeft meer problemen dan je verwacht.

En hier ook een TOPTOESTEL,,, zeker gezien de prijs.

joop558 20-01-2012

Ik ben het helemaal met Hendrik eens. Dit is gewoon een heel geod teostel. Ik heb hem al vanaf de eerste dag dat die in NL te verkrijgen was en ben er nog steeds zeer tevreden over. LG moet echter wel sneller de updates uitbrengen en zich niet achter optimalisatie voor NL verschuilen, terwijl nu de V20M toch nog vol foutjes zit. Dit vind ik voor het toestel gewoon heel jammer.

Rijk 03-01-2012
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

Had problemen met het opladen en het automatisch afsluiten van de telefoon, telefoon opgestuurd, na 4 weken terug en ja hoor hij deed het weer goed, echter na 2 maanden weer exact hetzelfde, opladen een paar procent daarna stoppen, uit zich zelf uitgaan, opnieuw opstarten alleen mogelijk nadat de batterij er uit is gehaald.
IK HEB GROTE SPIJT DAT IK DIT DING GEKOCHT HEB.

R0806 27-12-2011
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

Heb niets dan problemen gehad met deze telefoon. Na een paar maanden liep hij vast, schakelde de telefoon zichzelf uit en viel het netwerk weg.

Na langdurig bellen met de VIP service een nieuwe telefoon gekregen. Ook hier begonnen de problemen weer. Geen netwerk, vastlopen van de telefoon en apps enz. De telefoon is mooi (niets dan lof) en werkt snel alleen na een tijdje treden er rare verschijnselen op.

LG VIP service is verschrikkelijk. Verwacht er niets van. Je mag hopen dat je na een week (168 uur) verder bent geholpen.

Ik ben nu bezig om mijn 2e toestel om te ruilen, of liever gezegd geen LG maar een ander toestel te krijgen. De software waarmee ik mijn telefoon zou moeten updaten werkt ook niet dus het is een grote narigheid. Koop gewoon een Samsung of HTC maar geen LG.

J.O.17 17-12-2011
Geschreven voor: LG Optimus 2X 8 GB / zwart

NIET KOPEN, NIET KOPEN!!!!!
Ik heb deze telefoon net een week en hij is al gecrashed. Echt waardeloos. Hij wil niet meer volledig opstarten en als ik de aan knop + volume min knop indruk gaat hij upgraden, maar dat duurt veel te lang. Dan haal ik de accu er weer uit en doe ik het opnieuw, maar dan doet hij er nog steeds heel lang over. Ik kan sinds gisteren niks meer doen met mijn telefoon (16-12-2011).

Je krijgt er bij T-mobile ook helemaal niet de VIP service van lg bij, dat was maar geldig tot 30 juni.

Kortom rete slechte telefoon en dus niet kopen. Je kan beter een Samsung of HTC kopen.

jolanda 29 05-06-2012

t- mobile is ook niet goed met internet hoop storingen
staat bij de consumentenbond ik zit er al jaren
mij 2 jaar is gelukkig om gaat mij wel aan mij hart dat ik weg gaat maar
ik kies voor een andere aanbieder