LG Optimus Black zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 43 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG Optimus Black zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

EllyVB 21-10-2013
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

Ik heb deze smartphone nu ongeveer 2 jaar. Was in het begin al traag, toen kreeg ik een nieuwe sim-kaart. Dat hielp iets, maar de telefoon liep om de haverklap vast. Kon deze ook niet fatsoenlijk updaten, dus heb heel lang android 2.nogiets gehad. Na een half jaar kwam ik erachter hoe ik de telefoon wel kon updaten, naar android 4.nogiets. Nu loopt hij bijna nooit meer vast. Inmiddels start ik hem één keer in de week opnieuw op, omdat hij heel traag wordt en vervolgens allemaal programma's crashen. Ook de aan/uit knop begint het te begeven. Soms moet ik 10x klikken voordat hij reageert. Het enige fijne aan deze telefoon is het uiterlijk/het formaat. Verder koop ik nooit meer een LG!

R.review 25-06-2013
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

K**te telefoon bezorgd alleen maar hoofdpijn. Heb hem 2x opgestuurd omdat de plug voor de headphones niet goed is. Als je de kabel licht beweegt dan valt je muziek uit of gaat hij vanzelf nummers wisselen. Ook is 10x per dag de MICRO SD ontkoppeld. En batterij moet 3x per dag opgeladen worden (gebruik hem helemaal niet intensief)

Ze kunnen er nu misschien wat aan doen maar dan moet ik er wel voor betalen. Hoeveel weten ze niet....

En het ergste is nog, met de geweldige nieuwe android sw zijn bepaalde functies van de telefoon verdwenen, zoals tikken op de zijkant om muziek nummers te wisselen, toetsenbord kan niet meer gedraaid worden en nog veel meer. Drama dus! NIET aan beginnen, zonde van je geld en veel hoofdpijn

RVL26 13-06-2013
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

Het toestel heb ik nu al 4 keer in 17 maanden ter reparatie moeten sturen. Eind januari was de 2e keer omdat hij weer steeds vast liep, muziek, foto's en filmpjes verdwenen steeds, moest hem dan uit-en aandoen zodat ik alles weer terug had en weer foto's kon maken; want als de mappen zoals Afbeeldingen verdwenen zijn kun je ook geen foto's maken! Als iemand mij belde kon die mij horen maar ik de beller niet. Het toestel heb ik toen laten maken, in februari nog een keer opgestuurd omdat de speaker het nóg niet deed...
Nu, op 5 juni, heb ik hem weer weggebracht. Klachten: loopt nog steeds vast, gegevens verdwijnen (foto's, muziek, video's). Als ik op het internet iets wilde gaan intikken, tikte het toetsenbord zelf allerlei letters en cijfers. Als ik een bericht naar iemand wilde sturen via sms of whatsapp kwamen er allerlei gekke woorden te voorschijn. Heb mijn telefoon toen uitgedaan, dacht dat het weer zou helpen....toetste de pincode in wat ook helemaal verkeerd ging, ipv 4 cijfers verschenen er wel 7-12 cijfers, zo was mijn simkaart ook geblokkeerd. (had juist pech, wilde de pukcode opzoeken op t-mobile die onderhoud op de site had tot 6 uur 's ochtends!) heb de simkaart in een andere tel moeten stoppen om te voorkomen dat het weer misging. Ook kon ik geen printscreen meer normaal maken, het ging steeds mis totdat je na zo'n 10 keer alles opnieuw moest doen zodat ik een printscreen had, heel vervelend en pijn aan de vingers!!
Op 12 juni heb ik hem weer gerepareerd terug ontvangen, weer nieuwe software erop. Printscreen werkt nu heel makkelijk! Bestanden zijn tot nu toe niet verdwenen. Ik ben benieuwd voor hoelang dit deze keer goed gaat met deze LG. Ik hoop dat hij nu wel goed blijft werken.

vigevano1963 17-02-2013

gisteren android 4.04 erop gezet
zag er op het eerste gezicht goed uit, maar......
nu problemen met herkennen van mijn 32 GB SDcard
kan daardoor meeste apps niet lezen
lijkt erop dat de SDcard iedere keer ontkoppeld wordt
tip op internet uitgevoerd om backup te doen van data SDcard en telefooninstellingen
daarna SDcard formatteren en telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen
wel erg omslachtig....

ben nu bezig nog met herstelprocedure...pfff
en nu maar hopen dat dit de oplossing is
andere suggesties of tips voor dit probleem hoor ik graag

HeinvdW 21-02-2013

Na heel veel ergernis over de software die niet gewoon foutloos installeert doet m'n P970 het nu prima met android 4.04
Wat heb ik gedaan: SD kaart er uit en SIM kaart er uit en dan klikken op terug naar fabrieksinstellingen.
Darna installeerde 4.04 zich opnieuw.
SD kaart er in, SIM kaart erin en dat was het.

vigevano1963 19-02-2013

gisteren LG gebeld
toestel kan aangeboden worden, 2 jaar garantie
doe ik liever niet, dus onderstaande handelingen uitgevoerd (tip LG en leverancier SD card)
tijdens gesprek hoorde ik dat je bij de android upgrade (naar 4.04) zowel je SIM kaart als geheugenkaart moet verwijderen uit de telefoon
dat was dus niet gebeurd (trouwens ook niet gelezen in de instructie....)
blijkt dat ie kan beschadigen tijdens upgrade

heb SD card vervolgens via de pc geformatteerd (niet snel formatteren), daarna grote bestanden erop gezet, opnieuw geformatteerd, in de telefoon gestopt en via telefoon SD card opnieuw gewist
dan card eruit en telefoon terug naar fabrieksinstellingen
De card er weer in gedaan en apps opnieuw gedownload, sommige bestanden via pc op de card gezet

resultaat is nu dat de telefoon sinds gisteravond stabiel lijkt
geen ontkoppeling meer van de SD card
niet te vroeg juichen, maar ik hoop dat dit de oplossing is..........

vigevano1963 17-02-2013

niet gelukt dus!
in het begin doet ie het even, dan ontkoppelt ie automatisch de SDcard
en die is dan niet meer toegankelijk
SDcard is niet stuk, want deze wordt normaal gelezen (en je kunt formatteren)

weet iemand de oplossing?

ErikTest 18-02-2013

Beste vigevano1963, ook bij mij valt telkens de geheugenkaart uit. In mijn geval gaat het om een 8GB kaartje. Als het kaartje uitvalt, gaat het stroomverbruik plotseling ook omhoog. De accu is dan in 7 uur leeg.... Al deze problemen zijn over als ik WiFi uitschakel. Ook gaat de accu dan niet meer snel leeg. Ben nu nog aan het proberen wat er gebeurd als er een 2 GB kaartje inzet met WiFi aan...

vigevano1963 20-02-2013

SDcard blijft ontkoppelen
kan niet goed beoordelen of dat aan WIFI ligt of niet
in ieder geval ga ik de telefoon aanbieden aan LG (via KPN Business Centre aanbieden)
en nu maar hopen dat ik snel een goed werkend toestel terugkrijg.....

advies: bij deze LG voorlopig geen update naar Android 4.04 doen!

HeinvdW 13-02-2013
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

Ik kom terug op mijn eerdere beoordeling.
Ja, het heeft 4 toestellen geduurd voor ik een goeie had.
Ja en ik heb me rot geërgerd.

Maar nu.....
Sinds een paar dagen de LG upgrade naar Android 4.04
Ik heb nu ineens een echte smartphone.
Veel meer mogelijkheden en hij loopt soepeler en sneller.
Zo als het toestel nu is, is het een regelrechte aanrader!

Tuf50 26-01-2013
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

Het was een mobiel die best leuk was tot hij in het binnen scherm barsten kreeg dan kan je niets meer openen en het zit niet in de garantie maken kost 157 euro en dan maar af wachten of het weer niet gebeurd dus nooit geen LG meer

reg1361 12-06-2013

Heb de mijne al 22maanden gewoon een goede telefoon en niks mis mee dus niet het gemiddelde naar beneden halen met je 1 omdat jij er slordig mee omgaat.

RVL26 13-01-2013
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

Dit toestel heb ik nu een jaar. Vanaf het begin problemen ermee. Heb hem in juli laten repareren: nieuwe binnenkant. Hierna deed hij het een tijdje goed. Maar hij begon weer telkens vast te lopen, dan gebeurt er niets..geen verbetering. Na een half uur nog steeds vast!! Dan moet ik hem gewoon uit-en weer aan maken. En dat duurt ook weer een paar minuten voordat hij de SD-kaart heeft gescand!! Echt een rot toestel is het waar je je krom aan kan ergeren. Nu, sinds een maand, doet de aan/uitknop het niet meer goed. Ik druk zo hard op die knop om hem aan of uit te maken ook printscreen is een heel probleem geworden.
Hij maakt foto's en video's "kapot"! Gedownloade Bijv. nieuwsberichten, die eerst scherp waren zijn nu compleet onleesbaar geworden. Het geluid begint nu ook te trillen, als ik met iemand aan de telefoon praat horen zij mij ineens niet meer. Ik had mapjes met verschillende soorten muziek/zangers gemaakt in "muziek", die waren ineens verdwenen toen ik de telefoon uit en weer aan deed. Ik ben helemaal niet meer blij met dit toestel. Voor mijn part krijg ik een ander merk telefoon, deze telefoon moeten ze er gewoon helemaal uithalen, niet meer verkopen, hij is waardeloos. Een leven redden via 112 te bellen zou ook bijna onmogelijk zijn omdat dit ding steeds, dagelijks, wel een paar keer vast zit! Dus niet kopen!

NatasjaM 09-01-2013
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

Niet kopen, regelmatig kapot nu al de 2e x in een jaar tijd dat ik de mobiel moet terug sturen. Wanneer ie goed werkt mooie mobiel, maar dit apparaat heeft kuren met de aan/uit/vergrendel knop en ook veel problemen met bellen. Ik zou het afraden en ik koop geen LG meer, want ze maken helemaal geen updates enz.

RVL26 13-01-2013

Dit probleem heb ik nu ook! Echt een rot toestel is het.
Mocht ik in een noodgeval 112 moeten bellen op zo een moment (bijna altijd dat het toestel niet aan gaat of vast zit) dan heeft degene in nood niets aan mij...aan deze telefoon dus..

HeinvdW 23-12-2012

Een prachtige telefoon.
En als hij het doet is het nog mooier.
De eerste gebruikte veel energie, batterij nauwelijks een dag.
De tweede liep vast bij software update en werd door de computer niet gevonden. Unknown USB device oid.
Bij de derde werkte mobiel internet niet.
Nu, na 15 maanden heb ik eindelijk een prachtige, goed werkende telefoon.
Succes met een zwart randje dus.

hermangeeftmening 16-11-2012
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

Gekocht in grootwinkelbedrijf als aanbieding. Mooi toestel en al via LG updates gehaald. Alleen stond ergens beschreven dat android 4.0 er bij een update op zou komen maar dat is nooit gebeurd.

Inderdaad nogal wat vastlopers gehad, maar meteen batterij er uit en weer opstarten en je kan weer verder. Dus degelijk is het apparaat niet.

Foto's maken gaat ook niet makkelijk. Je hoort een geluid dat de foto is gemaakt maar hou het toestel nog wel even gericht op je onderwerp anders is die gegarandeerd bewogen. Zou ook met update naar 4.0 opgelost worden.

Ik gebruik hem veel met sportstracker tijdens het fietsen zodat alle gegevens inclusief de route wordt bijgehouden. Dit werkt geweldig. ook onderweg gemaakte foto's worden op de route geplaatst. En je kan alles meteen uploaden zodat dat ook niet meer kwijt kan.

Verder best een mooi en aardig toestel voor die 200 euro die ik er voor neergelegd heb.

Sientje 15 03-08-2012
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

Sinds okt 2011 in het bezit van dit type toestel, toen was er een aanbieding met de zgn VIP service . Na circa een half jaar (middelmatig gebruik) een vastloper.
(geen beweging in te krijgen)
Naar provider (T mobile) gebeld en probleem besproken.
Reactie T mobile, heeft u zich aangemeld voor de VIP service?
Nee was mijn antwoord, omdat je er vanuit gaat dat als je iets met een bepaalde service koopt, je daar niet nog eens extra een melding van moet maken. Provider kon niets voor mij betekenen was het antwoord!
Dan maar naar LG-service gebeld, deze stelde dezelfde vraag en kreeg een gelijk antwoord, ook LG kon niets betekenen voor wat betreft de VIP Service.
Uiteindelijk toestel opgestuurd, na circa 3 weken terug, daarna nog een paar maal vastgestaan maar met een reset uiteindelijk weer aan de praat gekregen.

Conclusie : zeer matige service
Reparatie gevoelig : toestel
Zoekt u probleemloos toestel? kies dan een ander merk

Vriendelijke groet,

Sientje 15

RVL26 26-07-2012
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

Nadat hij gerepareerd is doet hij het prima.
Reparatie: Boardswap (binnenwerk is vervangen.

Suus1111111111111 08-07-2012
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

Doet het prima, wel natuurlijk eleke dag opladen, maar dat krijg je als je hem veel gebruikt. Veel handige apps gedownload. Hij is fijn om altijd en overal bereikbaar te zijn. alleen de toetsen van het toetsenbord reageren niet altijd zoals ik het graag zou willen. Veder een hele fijne telefoon.

telef00n 07-07-2012
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

Heb de optimus black nu meer dan een half jaar en hij werkt nog steeds prima. Zelfs nadat ik er een keer per ongeluk een half uur mee gezwommen had werkt hij nog steeds. Het is een erg degelijke telefoon en je kunt er vrijwel alles mee. Vooral het scherm is prettig. Je kunt zonder problemen lezen in direct zonlicht. Verder doen zich wel enkele software fouten voor. Ook jammer is dat je voor een software-update een programma van LG nodig hebt, dat alleen werkt met windows xp service pack 2. Uiteindelijk blijft het toch een hele fijne telefoon en vooral een degelijke telefoon. Hij kan tegen een stootje. Zeker vanwege de prijs-kwaliteitverhouding zou ik hem zeker aanraden!

dennisstr1978 06-07-2012
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

Ik heb net deze telefoon aangeschaft. Ik ben erg tevreden over dit toestel. Hij is snel en ligt gemakkeiljk in de hand. En is gebruiksvriendelijk. Wat ik gewend was bij mijn vorige toestel de LG optimus 3d dat hier een HDMI poort op zat en dat je 3d filmpjes en foto's kan afspelen. Dat was mooi geweest als dit ook bij dit toestel was meegenomen. dit is als tip. verder is dit toestel top.

GG67 04-06-2012
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

Sinds enkele weken in mijn bezit, dit is mijn eerste smartphone.
Ik heb lang gezocht naar een betaalbare smartphone met veel mogelijkheden, de P970 dus.
Alles werkt zoals het hoort, snel, eenvoudig. De batterij moet bijna dageliks worden opgeladen maar dit is bij alle smartphones het geval. Tot nu heb ik geen negatieve zaken kunnen ontdekken.

Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

Ik heb de LG Optimus Black nu 4 maanden maar heb er veel spijt van. Ik raad hem ook niemand aan. Het toestel valt telkens uit, zit vast en dan moet ik zo lang wachten maar er gebeurt niets, dan haal ik de batterij maar eruit en start hem weer opnieuw wat ook zo lang duurt. Het is zo erg, als hij vast zit kun je helemaal niets meer doen dus zelfs geen 112!! En dit maak ik dagelijks mee dat hij vast zit. Het scherm wordt dan zwart of er komt heel fel licht uit. Ik ga hem terug sturen.
Ook foto's maken gaat met lange tijd ertussen zodat je te laat bent met het maken van de foto. En het geluid bij het nemen van een foto, zo'n hard rot geluid, kan niet zonder geluid foto's nemen, bij de video's nog meer herrie!

RVL26 26-07-2012

Op 7 juli 2012 kreeg ik ineens de melding dat er geen simkaart aanwezig was. Dit bleef zo, ook al deed ik andere simkaarten in de telefoon. Ik kon dus niet meer bellen of smsen. Niemand kon mij meer bereiken. Een dag later kon ik ook geen filmpjes op internet bekijken, weer een dag later had ik helemaal geen internet meer. Op 11 juli heb ik hem ter reparatie aangeboden. Ik heb hem gisteren weer terug ontvangen. Uitgevoerde reparatie was 'boardswap'(nieuw binnenwerk). Nu doet hij het uitstekend. Ook beter dan in het begin, toen ik hem net had!

RVL26 12-07-2012

De problemen bleven maar doorgaan. Op 7 juli, dus nadat ik het toestel een half jaartje had, gaf hij aan dat er geen SIM aanwezig was terwijl dit wel zo was, ook andere simkaarten geprobeerd. Dus ik kon niet meer bellen of gebeld worden..ook niet smsen. De volgende dag kon ik geen filmpjes op internet bekijken, het hield ineens op. Nóg een dag later kon ik ook niet meer internetten.
Ik heb erover gebeld en ik mocht het toestel opsturen voor reparatie. Hopelijk doet hij het dan zoals het moet.

nssp970 10-05-2012
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

toestel is als het werkt een topteostel. Echter...: in afgelopen 2 maanden 6 maal vervangen. Steeds weer problemen met software en hardware die in de vervangende toestellen niet goed is vervangen. Ziet er goed uit de LG VIP service maar na 6 keer gewoon kapot gaan van toestel verwacht je ook echte service. dwz NOOIT MEER EEN P970.

Op internet zie je bij revoews in de eerste drie maanen alleen maar positoeve (was ik ook) maar daarn abeginnen de problemen. Gewoon NIET doen. nogmaals mogelijkheden en uitvoering in idee een 10+ maar praktiserend een 0 immers je kan er op een gegeven moment niet meer mee bellen.

RVL26 20-05-2012

Ik heb dezelfde problemen, maar vanf het begin al, 4 maanden geleden. als hij uitvalt kun je er echt niets meer mee.

55Gerrit 06-05-2012
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

Mijn zoon zei nog dat is niets voor jou, maar wat blijkt een kind kan de was doen.
Het werkt allemaal zo simpel. ik vind het een echte aanrader.
Je kan er mooie foto`s mee maken, muziek op afspelen
en wat ook leuk is je kan er ook gewoon mee bellen.

testerDH 12-04-2012
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

Mooi slank toestel. Werkt lekker snel, goed scherm, ook in zonlicht goed zichtbaar. Af en toe loopt die wel vast, dan moet de batterij eruit om te resetten. Batterijduur is ruim een dag, had wel iets beter gemogen..

Aecatz 14-03-2012
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

Geweldig toestel. Makkelijk in gebruik en mooie vormgeving. Plastic hoesje achterkant is iets minder. Snelle laadtijd mbt apps, internet. Door novascherm geweldig beeld, zowel binnen als buiten.

vigevano11 02-03-2012
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

Via GSM-topdeals aangeschaft en ben zeer tevreden. Het kost even tijd om alle functies(!) te begrijpen, maar met wat geduld lukt dat goed. Er zat Android versie 2.2.2 op en die kun je makkelijk upgraden naar versie 2.3.4 (via LG-site). Het instructieboekje is vrij klein, dus deze downloaden in PDF is beter leesbaar (via LG-site).
Toestel ligt erg goed in de hand. Mooi dun toestel.
Beeldscherm is kraakhelder en de grootte is handig bij browsen. Geluid is goed, ik vind alleen belgesprekken iets blikkerig overkomen.
Standaard ringtones zijn beperkt, maar die kun je natuurlijk zelf naar smaak downloaden en toevoegen.
Foto's/viedo's maken gaat goed en zijn van prima kwaliteit.
Vooringestelde Apps zijn goed en via Market kun je veel gratis toevoegen.
Kortom: ik ben positief over dit toestel.

Nadelen:
- batterij gaat niet lang mee. Bij normaal gebruik van alle functies max 10-12 uur. Vooral mobiel internet, downloaden en optimale beeldschermopties vreten stroom. Dit is echt een minpunt!
- heb nog niet kunnen ontdekken wat ik met de 3D Motion Gesture toetst kan. Alleen inzoomen op foto's lukt tot nu toe.
- oplaadpunt zit aan bovenzijde vd telefoon. Dat is niet handig als je een autohouder gebruikt en in de auto wilt opladen. Het oplaadsnoer komt dan over het toestel heen te hangen en trekt de telefoon uit de autohouder. Mijn houder zit op ventilatierooster op het oplaadpunt (sigarettenaansteker zit bij versnellingspook/console). Als de gsm-houder hoger zit (bijv. op het raam met zuignap)is dit probleem nog groter.

Edward4091 11-03-2012

Kun je aangeven wat het voordeel is van Android 2.3.4?
Is dit eenvoudig te regelen? Graag je reactie.

vigevano11 18-03-2012

volgens mij moet je altijd de meeste recente update hebben, dus ook van Android
verschillen heb ik niet kunnen ontdekken, omdat ik meteen de nieuwste versie erop gezet heb

Irene1908 26-02-2012
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

Ik ben zeer tevreden over het toestel. Met name de prijs kwaliteit verhouding. Heb geen ervaring met andere smartphones maar deze doet precies waar ik hem voor wilde hebben. Mobiel internet.
Het enige probleem dat ik had was dat mijn mobiel internet het op een gegeven moment niet meer deed.
Met een software update via de LG website doet hij het weer prima. Enige nadeel vond ik de probleemoplossing. Had mijn toestel bijna ter reparatie opgestuurd. Op de gok de update van LG gedownload. Nu doet hij het zelfs beter dan voorheen.
Dit was mijn eigen idee en niet dat van mijn provider OF service centre van LG.

edvawa 19-04-2012

Updates zou je altijd moeten instaleren, heeft weinig met een gok te maken. ;)
Updates zijn verbeteringen in de huidige software, geen totaal andere software die opeens andere dingen gaan doen.

Roland L 23-02-2012
Geschreven voor: LG Optimus Black zwart

Blij dat ik toestel gekocht heb. Wat een waanzinnig beeldscherm. Ik ken de beeldschermen van andere toppers zoals iphone en galaxy s, maar deze van de lg p970 is van verbluffende kwaliteit. Verder is toestel zeer eenvoudig en handig in gebruik. Door de eenvoud van de buitenkant vind ik hem ook nog eens zeer mooi. Draait alleen nog op 2.2. Dat is dan het enige minpuntje wat ik zou kunnen bedenken. Verder alleen maar lof. Update 23-02: Telefoon is nu te updaten naar android 2.3 Liep bij mij mis, heb LG gebeld en werd zeer keurig geholpen.