LG NEXUS 4 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG NEXUS 4 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

philippines 04-02-2014
Geschreven voor: LG NEXUS 4 zwart

juli 2013 deze LG nexus 4 aangeschaft vanwege de goede recensies en de nog betere prijs/kwaliteit verhouding.
Op zich heeft en doet deze LG alles wat je van een high-end smartphone mag verwachten, maar...

Wat een ellende met het ontvangst en dan met name de internetverbinding... ik heb vandaag uit pure frustratie een nokia lumia 925 aangeschaft (waarvan ik uit ervaring met mijn vorige lumia 800 weet dat dit de degelijkheid zelve is met een goede verbinding waar je U tegen zegt)
Na de vorige software update leek het connectiviteitsprobleem te zijn opgelost maar helaas, weer nagenoeg elke dag hopeloze 3G verbinding of zeg maar gerust geen verbinding. Continue opnieuw opstarten in de hoop dat het ding het weer gaat doen. Als ik voor werk de grens over ga elke keer weer handmatig registreren op een ander netwerk, als ie dat al doet.

Erg jammer want verder een superfijne smartphone maar geen verbinding hebben is echt een deal breaker, dat lijkt mij toch wel essentieel voor een telefoon..

Chrissy2 18-10-2013
Geschreven voor: LG NEXUS 4 zwart

Hele fijne telefoon! Erg logische bediening en vooral heel snel. Het beeldscherm is een verademing en je hebt altijd de laatste Android versie. Dat betekent dus ook geen schil en ook geen gedonder meer, zoals bij mijn vorige HTC en Samsung, met vastlopers, warm worden etc.
Ik had meteen een goed gevoel bij deze telefoon en je vraagt je dan af waarom er dan mensen zijn die dan toch voor een duur abonnement of met veel geld een Samsung of HTC nemen. Misschien de camera (een fractie minder dan de S3 bij schemer), of het moet de speaker zijn die onhandig aan de onderkant zit en waarbij je je ringtone minder hoort als ie plat op z'n achterkant ligt. Verder heb ik geen nadelen (eigenlijk meer hele kleine ongemakken), kunnen ontdekken, of het moet een gebrek aan geheugen zijn (totaal geen last van gehad, want als je Google Drive neemt dan heb je er tenminste 15 GB extra opslag bij). En mensen die zeggen dat de accuduur matig is, daar heb ik het volgende op te zeggen. Met een HTC one, een Samsung S3 en S4 hebben we met vrienden een beetje geexperimenteerd. Onder andere heel wat games gedraaid en het bleek dat die andere phones net zo snel, zo niet sneller, leeg waren. Juist Android 4.3 geeft een langer uithoudingsvermogen als je niet al te veel gekke dingen doet met de telefoon. En juist dat geeft een goed gevoel, want daar moeten die andere merken dan weer op wachten. En als ze die updates krijgen, dan is dat niet altijd zonder problemen (heb ik zelf ondervonden). Want de merkschil hoeft niet altijd perfect aan te sluiten op de nieuwste Android-versie.
Nee totaal geen spijt. En eigenlijk moet ik dit helemaal niet vertellen, laat iedereen maar een Samsung, HTC of Sony kopen, dan kunnen de liefhebbers bij een Nexus blijven.

MASI 19-01-2014

Ik ben het helemaal met Chrissy2 eens. Een top toestel (snel en een prachtig scherm) voor relatief weinig geld met voor jaren altijd verzekerd van de nieuwste Android. En geen rotzooi apps van Samsung en een schil die meer dan de helft van je interne geheugen in beslag neemt. Android zoals het bedoeld is en prachtig. De camera maakt inmiddels met Android 4.4 (KitKat) gewoon goede foto's als je over een smartphone praat. Wil je echte goede foto's, dan moet je nog altijd een fotocamera kopen. De accuduur is altijd een probleem met een smartphone. Zeker als je hem intensief gebruikt. Met de nieuwste Android 4.4 is de accuduur net zo goed als de meeste andere top smartphones. Bij weinig gebruik zelfs beter. Het probleem met virtuele providers waar RobHaans het over heeft is met Android 4.4 niet meer aan de orde. Als ik dan een minpuntje moet noemen over deze smartphone. Ach, dan is dat inderdaad het schelle geluid van de speaker.

robhaans 21-10-2013

Welke provider heb je als ik vragen mag? Want het schijnt dat er een bug in android 4.3 op de nexus 4 zit die problemen kan geven met "virtuele" providers als tele2.

Neo67 11-08-2013
Geschreven voor: LG NEXUS 4 zwart

De Nexus 4 was al in november 2012 gelanceerd voor een leuke prijs namelijk ongeveer 350 euro. Doordat het toestel niet in nederland werd uitgebracht was hij hij moeilijk te verkrijgen. Twee maanden geleden gelukt via internet nieuw voor 320 euro inc verzendkosten.
Hiervoor de Nexus 2 gehad van Samsung ook een goed toestel, alleen merk je dat naarmate je het toestel meer gebruikt deze trager wordt. Waarschijnlijk doordat je meer app instelleert en meer processen draaien.

Voordelen van de Nexus 4 zijn

Altijd een update besturingssysteem(draait nu op 2.3)
Prijs( de helft van de prijs van een vergelijkbare smartphone)
Groot intern geheugen
snel quadcom pro op 1,5 ghz

nadeel is toch wel de camera, net zoals in de nexus die ik hiervoor had is deze niet van goede kwaliteit. vervelend als je net als ik vaak foto,s met je mobiel maakt.

Voor de rest top mobiel, ga hierna voor de Nexus 5 als hij in nederland verkrijgbaar is.

Neo

Jan-Willem.K 17-07-2013
Geschreven voor: LG NEXUS 4 zwart

Een mooi licht en degelijk toestel. Zeer makkelijk in gebruik met een zeer mooi scherm. Ook gaat de batterij zeer lang mee met normaal gebruik. Door het vele werkgeheugen en de goede processor is hij ook nog zeer snel. Kortom een top toestel en hij is zeker het bestellen waard.

goldeng8 18-05-2013
Geschreven voor: LG NEXUS 4 zwart

Een wondertje van techniek! Snel, mooi scherm, licht, met het gebruiks-vriendelijke Android met veel updates, wèl online blijven en verbinden met Google+ voor veel functionaliteit .... wel glad en veel glas, dus een hoesje voor onderweg.

goldeng8 29-12-2013

Je kunt offline kaarten gebruiken en navigeren met je GPS (of eventueel WIFI / 3G). Maar zodra je iets zoekt, een adres bijv., moet je wel een data-verbinding hebben.

evarist 28-12-2013

Nexus 4, lg
hallo
kun je de gps gebruiken zonder op internet te gaan nadat je de kaarten gratis erop gezet hebt zoals bij mijn nokia n8?
MVG EVARIST

bArAbAts 13-02-2013
Geschreven voor: LG NEXUS 4 zwart

Ten eerste is het natuurlijk belachelijk dat Google deze telefoon niet in Nederland uit brengt! (ligt aan de productie capaciteit van LG maar toch...)

Na binnenkomst van de telefoon het uitpak moment...
- weinig extra's in de doos, geen headset etc...
+ volledig opgeladen accu

Na enkele dagen testen/gebruiken

de voors maar als eerste;
+ accuduur valt me errug mee, haal bij redelijk gebruik makkelijk 24h!
+ de Nexus4 is errug snel, wachttijden zijn bijna niet bestaand
+ scherm voelt heerlijk aan (t lijkt wel zacht t glas!)
+ altijd de laatste android!

de tegens;
- overal GLAS (voor en achterkant), dus niet val- kras- idiotproof!
- de laadtijd voor de accu is errug lang
- door al t glas is het toestel errug glad ad achterkant, daardoor blijft ie niet liggen op tafel tijdens t typen!
- VERKRIJGBAARHEID.....tja via Duitsland als je een nog redelijk prijs wil betalen of wachten op de LG optimus G

verder nog weinig extra's kunnen ontdekken, maar qua duurzaamheid toch een laag cijfer, een HOESJE is echt verplicht als je dit toestel HEEL wil houden!

bArAbAts 21-05-2013

Follow-Up

Met een case (Ringke Fusion) (ivm het glas!) maar dit is toch echt de eerste Android zonder een enkel probleem!

verder errug tevreden dus!

martijn75 20-05-2013

Een alternatief voor dit toestel zou de Acer Liquid E2 (duo) kunnen zijn. Draait op een zuivere Android 4.2.1, quad core processor, 1 Gb Ram, 4,5 inch scherm en kost slechts 240 euro. Momenteel (mei 2013) zelfs met tegoedbon van 50 euro als je hem besteld bij Wehkamp.

Karel Joukes 04-02-2013
Geschreven voor: LG NEXUS 4 zwart

Steeds ruimte te moeten maken omdat het geheugen vol raakt, gaat irriteren.
Dus na het lezen van verschillende goede (professionele) reviews over gegaan op aanschaf van de Nexus4.

De echte winst zit hem in de volgende zaken:
-erg snel, ook al wijzen de benchmark testen dat niet direct uit
-waanzinnig goed operating systeem (Android 4.2.1 zonder "schil")
-zeer fraai uiterlijk (maar smaken verschillen....)
-snel gewend door intuïtieve opzet van operating systeem en apps
-erg sterke samenwerking tussen apps en PC en smartphone

Nadelen?
Ja, de batterijduur is zoals bij veel smartphones aan de lage kant. Tot nu toe is hij in ongeveer 12-14 uur leeg. Wellicht gebruik ik de smartphone in het begin vaker dan normaal ;)
Oplossing: koop een inductielader (draadloos laden) voor ongeveer € 50 waarop je het toestel los kun leggen om op te laden en neem de bijgeleverde reislader mee naar je werk/school e.d.

Karel Joukes 31-01-2013
Geschreven voor: LG NEXUS 4 zwart

Voorheen had ik een HTC Desire; op zich een prima toestel, maar de interne geheugencapaciteit liet sterk te wensen over. Steeds ruimte te moeten maken omdat het geheugen vol raakt, gaat irriteren.

De Nexus4 is een verademing op alle fronten. Het formaat stond mij initieel een beetje tegen (erg groot) maar dat went snel. Het betekent namelijk ook een groot scherm met hoge resolutie en minder "typfouten" door een te klein toetsenbord, waarbij landscape werken nog veel meer ruimte voor het toetsenbord geeft.

De echte winst zit hem in de volgende zaken:
-erg snel, ook al wijzen de benchmark testen dat niet direct uit
-waanzinnig goed operating systeem (Android 4.2.1 zonder "schil")
-zeer fraai uiterlijk (maar smaken verschillen....)
-snel gewend door intuïtieve opzet van operating systeem en apps
-erg sterke samenwerking tussen apps

Nadelen?

P.S. Nu nog nauwelijks verkrijgbaar in Nederland, dus even zoeken in de landen om ons heen ;)