LG E975 Optimus G zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 54 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG E975 Optimus G zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

rwjplazier 16-06-2015
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

IK wilde een nieuwe smartphone nadat ik 6 jaar met een Sony Ericsson p901 had gedaan. Een goed scherm, goede accu en een goede camera waren voor mij belangrijke eisen.
EN deze maakt alles waar. Ik heb dit toestel nu 2 jaar!!
De camera is zeer goed in het dagelijkse huis, tuin en keuken gebruik. WiFi internet gaat goed door het redelijk grote scherm. Normaal is één keer opladen per dag genoeg, soms kan ik zelfs twee dagen doen op één accu.
Slecht en een tegenvaller is de "radio" functie. als je buiten bent en even "de tour" wilde volgen, een ramp. Ik heb nooit onderzocht waaraan het licht.
Als muziekspeler [mp3 ed] heb ik gen echte eisen, maar ik vond het geluid prima via de bijgeleverde oordopjes.
De maat is net klein genoeg voor een overhemd bostzakje.
Ik heb gekozen voor een rubber valbescherming en dus nooit enig glasbreuk gehad.

Peter de Nooijer 02-06-2015
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

Snelle telefoon. Foto's zijn zeer goed.
Echter een zeer kwetsbare toestel, ook mede door het gewicht. Rand bescherming rondom het glas zeer zwak. In 1,5 jaar al 3 maal een gescheurd scherm gehad (2x geheel vervangen). Nu laad hij niet meer goed, want de batterij is gaan zwellen. Terug naar de fabriek.

Mooi en snel apparaat maar voor de degelijkheid hoef je hem niet te komen. Beter een Huawei, niet zo snel, maar kan terminste tegen een stootje mede door lager gewicht en betere randbescherming (ook 1,5jaar in bezit)

joep van sprundel 04-09-2014
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

Allereerst is het toestel snel doordat het een groot werk geheugen heeft. hierdoor openen apps veel sneller dan bij andere toestellen. ander voordeel is dat het apparaat niet meer aan de pc gehangen hoeft te worden voor updates. daarnaast is het beeld zeer goed, kwaliteit voor foto's goed en de muziek kwaliteit vind ik echt helemaal top. ik ben meer dan tevreden met dit toestel. ik heb andere toestellen gehad zoals de samsung galaxy s3 maar die hebben een werkgeheugen van 500mb en als je dan facebook gebruikt duurt het pokke lang of de boel loopt vast, bij de LG Optimus E975 G is dat allemaal geen probleem omdat deze een werkgeheugen heeft van 2gig

Michael vd panne 18-08-2014
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

Ik zocht een telefoon waarmee ik een kantoor op zak kon hebben.
Ben toen bij dit toestel uitgekomen en heb er geen spijt van gekregen.

Wat wel storend was aan het begin was het fijt dat na 1 maand hij niet meer wilde opladen.
Bleek een defecte connector te zijn. Na reparatie heb ik geen problemen meer gehad en draait dit toestel nog steeds als een zonnetje.

Zelfs de Kit Kat upgrade heeft hij met vlag en wimpel doorstaan.

appie2 30-07-2014

Update:
- De batterij connector werkt zeer slecht!! Na een jaar in bezit.
- Er is geen mogelijkheid voor een sd micro kaartje.
Prijs/prestatie is zeer goed maar L.G is geen toestel voor lifetime.(Mijn vrienden hebben ook(andere) problemen met lg.
Ik wilde nog een L.G 3 kopen maar ga toch voor iets anders.

G.Romeijn 30-04-2014
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

Nog steeds geen spijt van hij is echt rete snel, en ik vind hem nog steeds super mooi, bij familie geweest en daar hadden ze 4 g dat was ook super alleen helaas waar ik woon is het nog niet.
Ik ben gewoon super gelukkig met mijn keuze echt een aanrader.

jandeman63 11-02-2014
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

Ik ben iemand die een telefoon koopt en hem niet root. Waarom niet? Nou ik kan het niet maar misschien in de toekomst?
Dit wordt dus een review door iemand die met een standaard telefoon de wereld door gaat.
Dit is niet mijn eerste kennismaking met een telefoon van LG. Ik ben begonnen met een Optimus L7 2 en die is mij zeer goed bevallen. Android is niet voor mij want het begon met een htc hd2 met android wat iemand er had opgezet. Via een desire s, een one x en de L7 2 nu de Optimus G.

Nu na 2 maanden heb ik ervaring en kan ik er wat van zeggen. Het is een hoekige telefoon maar behoorlijk dun en hij ligt prima in de hand. De afwerking is erg goed niks kraakt of piept.
Alles loopt soepel en je hebt nergens vertraging in menu`s of bij het opstarten van een app.
Het scherm is prima. Het is niet oververzadigd en kan fel genoeg voor buiten al is het nooit perfect.
Op de G zit net als de op de L7 2 de quick memo functie alleen zit er geen hardware knop voor en dat is jammer want die kun je dus ook niet als camerasluiter knop instellen. Dit brengt mij meteen op de camera en dat is echt een heel zwak punt van dit toestel. Buiten met goed licht is het prima maar binnen is het echt om te huilen. De foto`s zijn vaak wazig/onscherp en er zit een hoop ruis in.
De L7 2 heeft een betere 8 mp camera voor binnen en buiten ontlopen ze elkaar nauwelijks.

Ik heb meteen bij instellen de houd het scherm aan functie aangevinkt wat op de L7 2 werkt dat perfect maar helaas werkt dit op de G niet of nauwelijks, erg jammer en je kan niks ijken voor een beter resultaat.
Tot slot de accuduur. Ik ben met de L7 2 met zijn 2450 accu heel erg verwend en deze is niet zo groot. Het valt niet mee maar ook niet tegen. Je komt de dag door en dat is het. Standby verbruikt ie veel stroom .Wifi uit, bluetooth uit, sync uit en alle besparingsfuncties aan.
Nog een vreemd probleem met de G. Als ik de telefoon s`nachts uitzet op b.v. 30% en ik start hem s`morgens weer op kan ie maar zo op 4% staan. Alleen is er niks verbruikt want de accupercentage meter gaat dan weer oplopen of hij blijft fijn op 4% staan voor een uur ook als je hem gebruikt. de spaarstand is dan geactiveerd en zet dan alles op uit en kort. echt geweldig!
Natuurlijk heb ik de telefoon een fabrieks reset gegeven maar het helpt niks
Ik heb hiervoor contact opgenomen met LG en ze ook dit verhaal en een aantal screendumps gestuurd (Met quick memo jaja) van de rare accu pieken en dalen. Resultaat? Vreselijk meneer, maar er is niks aan de hand. U moet wel alles uitzetten om een hoog accuverbruik tegen te gaan.
Ik kan nog wel even doorgaan over de correspondentie(lees slap gelul) van Lg maar in het kort komt hier op neer:
Jammer en helaas pindakaas meneer. Bij een high-end toestel hoort een hoog verbruik al gebruik je hem niet en de specs zijn niet hetzelfde als de L7 2.

Conclusie: Ondanks de ook goede eigenschappen is het exit voor deze telefoon en houd ik het bij de L7 2. Dit toestel is voor mij geheel klachten vrij.

Anoniem 13-02-2014

Beste jandeman63,

Mijn ervaring met de accu is toch een hele goeie. Kan er wel 3 dagen mee doen, na uitschakeling van dataverkeer en WiFi ed. Is de accu in uw GSM wel in orde en kan je hem niet laten testen en vervangen door LG?

Met vr. groet van
Myradas

jandeman63 15-02-2014

Hallo Myradas. Ik alles al uit staan behalve data. Als ik dat uitschakel gaat hij ook veel langer mee. De LG L7 2 wel 5 tot 6 dagen en de E975 waarschijnlijk ook wel 3 dagen maar het moet wel binnen de perken blijven met het uitschakelen van dingen. Ik denk niet dat er veel zijn die data uitzet.

groet jan

Anoniem 10-02-2014
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

Nog nooit zo'n goede smartphone gehad voor een hele goede prijs. Doet voor mij niet onder voor een twee keer zo dure I-phone. Alles zit op een goede plaats en het besturingssysteem is perfect: is snel en overzichtelijk. Nooit enige hapering ondervonden! Het scherm is prachtig, mooi helder en goede kleuren. 4G werkt zeer goed en snel bij mij, in tegenstelling tot wat ik in eerdere reviews heb vernomen. Het enige wat een beetje tegenvalt is de camera. Genomen foto's in zoomstand zijn soms wat onscherp. Het geluid voor MP3 is prima, maar het telefoongeluid wat aan de zachte kant. Kan het geluid niet harder zetten. Dit is vervelend in een wat lawaaierige omgeving. Toch een zeer goede smartphone met een zeer goede prijs kwaliteitsverhouding. Ik hoop dat ik er lang mee zal doen, want ik ben er aan verknocht geraakt.

adkalle 17-01-2014
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

Zoals ik al gewend was van LG met het oog op mijn vorige toestel, is dit zelfs nog een verbetering ten opzichte van de LG Optimus 2Speed.
Zeer goede processorsnelheid, overzichtelijk geheel, goed geluid. Ook de batterij gaat in mijn ogen heel goed mee. Ongeveer 2 dagen bij normaal gebruik. Een heel klein nadeel vind ik dat er geen "losse batterij" in zit. Want wat nu als de batterij kapot gaat. Maar goed, ik ga er eigenlijk min of meer van uit dat dit niet zomaar gebeurd.

Kortom een heel goed alternatief voor de $am$ung.
Een snel, gebruiksvriendelijk en goed toestel.

BBogaard 11-01-2014
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

Mooi toestel en werkt perfect. Minpunt is dat deze NIET werkt op 4G. Volgens de klantenservice van LG moet je wachten op de volgende software update...!?

adkalle 17-01-2014

Ik ben bang dat er dan iets niet goed is, of nog geen 4g beschikbaar in jouw gebied bij je provider. Zelf zit ik bij T-mobile, en in Utrecht (op mijn werk) heb ik heerlijk snel 4G. In Lelystad (thuis) echter nog niet.

BBogaard 01-05-2014

Inmiddels zijn we er achter. Het toestel via studentmobiel.nl komt uit Polen. Daar worden ze niet 4G geleverd. Ondanks dat LG niet verantwoordelijk is, passen ze mijn toestel uit service oogpunt toch aan naar 4G. Klantenservice met een hoofdletter!

G.Romeijn 05-01-2014
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

Sinds een paar dagen in bezit maar nu al super tevreden hij is echt razend snel. echt honderd keer beter dan mijn L7 hij ziet er ook nog super mooi uit.

BBogaard 11-01-2014

Beste G. Romeijn, Bij mij werkt 4G niet. Bij jou wel? De klantenservice van LG geeft aan dat we op een update moeten wachten...?

Pollukx 02-11-2013
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

Het toestel is razendsnel en de beeldkwaliteit is superscherp. Het ligt lekker in de hand en heeft een strak design. Het is echt een top smartphone!

fransdtichelaar 19-10-2013
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

Een fraai toestel, gekozen om mijn LG optimus black op te volgen.

++ Zeer fraai 4.7 inch scherm. 1280 x 764 pixels. Extra breed dus (764 i.p.v de gebruikelijke 720 bij 1280 hoog), wat typen en lezen net weer wat makkelijker maakt. Dit aspect wordt in reviews van optimus G nooit genoemd.

+ supersnel in gebruik, geen haperingen. Dit was de belangrijkste reden om mijn optimus black te vervangen.

+/- Kwaliteit van het geluid is OK. Het geluid tijdens een gesprek hangt sterk af van de gesprekspartner, logisch, maar vanaf een vaste lijn klinkt het altijd goed.

+/- Het totale formaat gaat nog wel in de broekzak. Het zou nog wel beter kunnen bij hetzelfde scherm, zie bv de LG G2 die een erg kleine bezel heeft rond het scherm (maar wel een 5.2 inch scherm, dat wordt me te veel). Maar pas op met een toestel als de LG G2: de return-, de home- en de menuknop onderaan maken deel uit van het 5.2 inch scherm, zodat er effectief maar 4.9 inch overblijft. Deze knoppen zitten op de meeste toesteelen apart onder het scherm.

+/- De camera maakt mooie beelden als er veel licht is en werkt redelijk snel. De volle 13 Mpixel is niet altijd bruikbaar, wat je vooral ziet bij lage contrast details zoals haar, vacht van beesten of bladeren, gras etc. Maar je kan het beeld verkleinen naar 5 of 6 Mp en dan ziet het er prima uit. De HDR functie werkt best wel goed: schaduwpartijen en hooglichten bij fel zonlicht zijn dan veel beter afgebeeld. Bij weinig licht en ook met de flitser binnen wordt het allemaal wat minder of veel minder. De camera die aan de achterkant een beetje uitsteekt is minder hinderlijk bij het op tafel leggen dan ik had verwacht.

+/- Batterij valt niet tegen, kom ik de dag makkelijk mee door. Ik heb wel een battery app geplaatst om bv 's nacht de wifi automatisch uit te zetten.
- gewicht is met 145 gram nogal groot. De optimus black met 109 gram voelde ik vrijwel niet in m'n broekzak, maar deze dus wel. 20 gram minder zou wel fijn zijn…

diana1 01-08-2013
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

hij valt zomaar uit zonder dat je weet hoe je hem herstellen kan
en wordt warm zomaar en probleem oplossen ho maar niemand thuis

beautifulthings1234 31-07-2013
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

Heb de Optimus G direct besteld toen deze uitkwam in Nederland, eind maart. Toestel werd begin april geleverd. Ik heb voor deze telefoon gekozen omdat ik hem erg elegant uit vind zien en omdat de prijs/kwaliteit verhouding erg goed is. Ben er nog steeds ontzettend blij mee. Hij is zoveel beter dan mijn vorige telefoon (Nokia Lumia 800) op alle fronten. Zoals ik al zei ben ik erg fan van de vormgeving. Ook de bouwkwaliteit is veel beter dan bijvoorbeeld Samsung Galaxy-telefoons, die zijn van dun en goedkoop plastic gemaakt. Wel zitten er nu een paar kleine deukjes in het chromen-randje wat rondom de telefoon zit. Dat is wel een beetje mijn eigen schuld aangezien ik geen hoesje gebruik en het toestel wel eens gevallen is. Het scherm en de achterkant (allebei van glas) zijn tot nu toe nog wel barst- en krasvrij.

De telefoon is prettig in gebruik. De interface heeft een heldere look, alles zit ook op een logische plek. Ben alleen niet zo'n fan van het uiterlijk van de muziekspeler, die had wel iets mooier gekund. Gelukkig is een ander muziekprogramma zo te vinden via de Google Play Store.

Ik gebruik mijn telefoon dagelijks als MP3-speler en het kwaliteit van het geluid via oordopjes is echt heel goed. Ook het volume is in orde. De standaard oordopjes zijn ook van behoorlijke kwaliteit. Ga er alleen niet op staan, dan gaan ze stuk :( De speaker van het apparaat heeft een flink volume maar is soms alleen een beetje schel. TIjdens het telefoneren kan ik de ander meestal goed verstaan ik hoor ook nooit klachten over dat ik niet te verstaan ben, dat zit dus wel goed.

De 13MP camera maakt mooie foto's, vooral als er genoeg licht is. In het donker moet je toch meestal de flits gebruiken als je niet teveel ruis op je foto wil. De camera is wel snel en je kunt ook veel instellen om je foto nog beter te maken.

Het scherm is mooi scherp en ook erg helder, ondanks dat het niet Full-HD is. De aanraakgevoeligheid is ook top. Vind het alleen jammer dat je op sommige momenten niet de volledige helderheid van het scherm kan gebruikeren wegens oververhitting. Ik hoop dat dit nog wordt aangepast in een software-update, ik heb dat nog nooit meegemaakt bij een ander toestel.

Verder ben ik erg tevreden, ik kan dit toestel aan iedereen aanraden. Ik hoop er nog lang te van kunnen genieten!

ijram 30-07-2013
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

De Optimus G een iets meer dan een maand in bezit. Het was niet het toestel waar ik naar op zoek was maar ik heb hem genomen om het design. Erg strak met een mooie achterkant. Het toestel ligt lekker in de hand.
Het is een snel toestel. Het beeldscherm is scherp en helder. De camera die er op zit maakt goede foto's. Prima afdruk kwaliteit. De camera is snel.
Gebruiksgemak niet anders dan vorige telefoons, erg makkelijk en je kan indelen zoals jij het wilt.

Minpuntje vind ik de accu, bij intensief gebruik houdt hij het geen hele dag vol. Hij wordt ook erg warm aan de achterkant bij intensief gebruik. Daarnaast geeft hij niet altijd een geluid als er een melding binnenkomt terwijl dat wel is ingesteld.

Al met al erg tevreden over de LG Optimus G.

ozlem krdg 29-07-2013
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

Wat een gaaf toestel. Paar maandjes geleden overgestapt van Samsung naar LG. In 1 woord. WOWWWW. Veruit een van de meest gebruikersvriendelijke smartphone op de markt.
Heel makkelijk in gebruik en licht. Het beeldkwaliteit is top met zeer mooie kleuren en scherp.
Wat een verschil met mijn vorige gsm.

hugosie 26-07-2013
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

Zeer degelijk toestel, nog geen problemen mee gehad.
Vind vooral de camera een groot pluspunt, je kunt er super scherpe foto's mee maken.
Voor de rest is hij super snel en zit er een mooi groot scherm in.

arnebree 23-07-2013
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

Het is een hele goede telefoon en het heeft een goede besturingssysteem. Het geluid mag wel iets beter. Lg heeft hier een goede telefoon aan over gehouden.

JJelle87 23-07-2013
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

Het beeld dat ik in eerste instantie van LG had is door dit toestel bij mij verbeterd. De Optimus G is een goed degelijk toestel met een mooi design. Hij werkt snel en heeft een goed scherp scherm. De software plus de schil van LG zien er goed uit en de toevoegingen die LG heeft gedaan geven het toestel net dat beetje extra. De camera is goed genoeg voor normaal gebruik en de batterij gaat lang genoeg mee. Als ik het toestel een score van 1 tot 10 zou moeten geven zou het voor mij een 8 zijn. Want als je het zou moeten vergelijken met de toppers nu (Samsung S4, HTC One en Sony Xperia Z) is het toestel net een stap lager. De camera is niet de beste, helaas geen Full HD scherm en ook dat je het toestel niet als afstandsbediening voor je TV kan gebruiken mis ik toch wel een beetje. Maar ik zou het toestel toch aanraden aan anderen omdat het voor de prijs een goed toestel is.

dinges538 23-07-2013
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

helder scherm, heldere camera, ligt goed in de hand, lange batterijduur
gewoon een zeer goed toestel van LG

Ulrich86 23-07-2013
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

Ik heb deze telefoon nu een paar dagen in bezit en ben er zeer blij mee. Mijn eerste indruk was zeer positief.Het toestel oogt zeer luxe met hoge kualiteit. Het ziet er mooier uit dan een Galaxy of een iPhone wat mij betreft. Het beeldscherm is uitstekend, Het apparaat is ontzettend snel.De gemaakte Foto's zijn Sterk.Een Unieke telefoon.

Metonae 23-07-2013
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

Een maand geleden van Samsung naar deze LG Optimus G overgestapt en ik deze telefoon is een absolute winnaar. Het scherm is mooi groot, het design is (zoals we gewend zijn van LG) enorm strak. Makkelijk in gebruik dankzij Android en een ruim assortiment aan accessoires. Echt een telefoon waar je gezien mee kan worden!

shai85 17-07-2013
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

ik werk in een telefoonzaak en dit toestel is een super. lekker snel, beeld is super mooi. Camera maakt mooie foto's. hij ligt ook nog eens lekker in de hand. uiterlijk is mooi. vind hem zelf mooier dan de iphone en ligt ook beter in de hand.. verder zit dit toestel wel degelijk een niveau hoger dan de s3,s4 en iphone..

voor hoesjes voor dit toestel kan je naar hoesmania.nl goedkoop en snelle levering, stuur mijn klanten altijd daarheen wanneer ik zelf niets in winkel heb..

J.zwaagman 23-06-2013
Geschreven voor: LG E975 Optimus G zwart

Prima helder beeldscherm, uitstekende snelheid. Quick memo als handige applicatie, verfijnde camera. Praktisch formaat en beduidend betere batterijen met de mogelijkheid van langere gebruiksduur dmv instelling op spaarstand. PRIMA