BlackBerry Curve 8520 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 38 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BlackBerry Curve 8520 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

tessa_keijbets 26-06-2014
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

Ik vind dit zelf een VERSCHRIKKELIJKE telefoon!
in het begin werkte hij echt heel erg goed maar hoe langer ik hem gebruikte hoe slechter hij het begon te doen, ik heb hem nog geen jaar en ik heb de telefoon 4 keer moeten resetten
hij hang altijd vast en valt soms gewoon uit zichzelf uit.
Ten slotte verwijdert de telefoon zelf berichten uit mijn Whatsapp chats waardoor ik nog maar halve gesprekken over heb. Ik raad deze telefoon af !

Pien-99 08-04-2013
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

Slechtste telefoon ooit gemaakt!! Niet nemen!! In het begin lojkt het echt een leuke telefoon, maar al snel kom je er achter dat:
- hij suoer snel vast loopt
- er zijn haast geen leuke apps die worden ondersteund door blackberry
- hij ontrgrendelt zichzelf spontaan!!
- geluid en camera kwaliteit is bager
- chrackpad bladdert af
- accu is super snel leeg
- wifi is slecht bluetooth ook
- surfen oo het internet is bijna onmogelijk
- ik krijg meldingen die ik nergens terug kan vinden
- ping werkt ook niet goed
- hij schakeld zichzelf heel vaak ui!!
- soms opis het onmogelijk om iemand te bellen ( dat doet ie dan gewoon niet)

En er zijn nog genoeg andere problemen!!

Ik moet wel eerlijk zijn en toegeven dat het toetsenbord wel super fijn is!!

Maartjedjo 04-08-2012
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

Ik twijfelde tussen een Blackberry of een samsung chat 335. Ik heb uiteindelijk voor de BB gekozen maar ik heb er spijt van. Hier mijn + & - punten:

+ punten:
- Veel mogelijkheden door de appworld.
- Wifi werkt makkelijk en redelijk snel.
- punten:
- Ik zou na een jaar nog niet weten hoe ik de mail moet instellen.
- Knoppen gaan snel stuk ( zoals de muziek harder of zachter zetten knop en de ontgrendel knop ) waardoor je ze moeilijker kan indrukken.
- Loopt vaak vast waardoor je hem opnieuw moet opstarten.
- Dat opstarten duurt erg lang.
- Geen radio.

Ik zou dus toch voor een samsung chat 335 gegaan zijn als ik wist dat de Blackberry me niet zo goed beviel. ( de samsung kan je het best bestellen bij HI.nl daar kost hij maar 60,- )

brouwers94 03-06-2012
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

Ik heb nu iets meer dan een jaar mijn blackbery curve 8520, het is niet bepaald de ideale telefoon. aan het begin is het een leuke telefoon waar je een aantal apps op kunt zetten zoals blackbery mesenger, windows live mesenger en whats'app mesenger maar hier houd het ook eigenlijk mee op. Aplicaties worden over het algemeen gemaakt voor Iphone of Android en dus niet voor Blackbery's zo kun je bijvoorbeeld geen wordfeud of draw something doen op een blackbery.
verder is het gebruiksgemak prima en de vormgeving ook.
de degelijkheid is weer een onvoldoende, de telefoon loopt vaak vast waarna je hem volledig opnieuw moet opstarten wat ongeveer 10 minuten duurt.

Deze telefoon is voor mij geen aanrader, ik zou de volgende keer eerder een goedkope versie van de samsung galaxy serie nemen.

vettejus52 25-02-2012
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

Eigenlijk al voorbij dit tijdperk, maar voor wie alleen WiFi genoeg vindt en van Blackberry houdt kan soms voor onder de honderd euro dit toestel aanschaffen. Wat betreft mijn 5 voor degelijkheid: na 1,5 jaar deed de letter e op het toetsenbord niets meer, maakt je toestel in 1 klap waardeloos. Echter: werd door de winkel waar het gekocht werd (MM) opgestuurd en binnen 2 weken werd een (refurbished) nieuwe geleverd! Goede service dus van Blackberry

vettejus52 12-06-2012

Even een update. Na de nieuwe (refurbished) in gebruik genomen te hebben was na 10 minuten geen WIfi meer mogelijk. Waardeloos dus. Neem niet eens meer de moeite om hem nog gerepareerd te krijgen.

liek1964 12-01-2012
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

ik ben heel blij met mijn bb 8520.Hij is gemakkelijk in gebruik.het geluid is goed.de toetsen zijn makkelijk.Het enige nadeel is dat je een blackberry abonnement moet hebben om de apss te kunnen downloaden en je email in te kunnen stellen.Jammer genoeg loopt mijn abonnement bij kpn nog 1 jaar.kan hem wel omzetten maar je betaald dan 30 voor een abonnnemnet en ik kreeg niet de korting die ik nu heb mee.Slordig maar dan maar zo.perfecte bb dus.

bbcurve8520 12-04-2012

nee hoor je hoeft helemaal geen abbo te hebben, ik heb namelijk ook geen abbo maar ik kan wel apps downloaden in appworld . Eerst deed die van mij het ook niet maar toen via je bb op internet bij google zoeken : blackberry appworld downloaden. Toen heb ik hem opnieuw gedownload en kon ik alle dingen weer opnieuw invoeren, en kon ik weer dingen dowloaden.
ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

kun je mij misschien ook helpen?
ik heb namelijk als je bij ping een bericht stuurt dat er dan een rood kruisje voor komt te staan .
eerst deed hij het gewoon maar toen heb ik een upgrade gedownload en toen deed hij het ineens niet meer .

waar ik ook nog last van heb is bij me camera .
als ik er namelijk op klik komt er te staan :
camera kan niet worden gestart. sluit andere toepassingen af en start de camera opnieuw. //
ik heb al op internet gezocht naar mogelijke oorzaken maar daar staat alleen maar : je camera is stuk ?!
een uur geleden deed hij het nog !!

bij voorbaad dank !

yomber 27-11-2011

ik heb een bb curve
ik probeer te pingen
ik voeg iemand toe en dan staat er (wacht op auteriesatie)
maar het er heel lang
is er een probleem'
ik hoor het graag van julie

frede18 26-11-2011

Shit Telefoon.
Heb deze Blackberry nu 1,5 en echt al heel veel kuren gehad.
-eest is mijn software gecrasht, hierna was ik alles kwijt.
-daarna ging mijn toetsenbord het steeds minder doen.
-en nu sinds vandaag na 1,5 doet mijn telefooon helemaal niks meer.Ik kan geen eens mijn pincode meer intype...??!!

dus koop Curve niet..!!

Angeliqske 26-09-2012

ik heb hem nu, k hoop da k die probleme nie krijg dus ga em goed verzorge ;o ma ze zegge da het logo eraf gaat n de mouses opzij, is da bij u ook ?

groetjes ;)

Karla14 07-10-2011
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

Ik heb deze telefoon nu bijna een jaar. Op het begin vond ik hem heel erg fijn maar dat werd steeds minder. Mijn blackberry loopt vaak vast terwijl ik er niet veel op heb staan, ook niet veel spellen, foto's of zulke dingen. De camera vind ik persoonlijk heel slecht. Ook vind ik de apps die op de blackberry te downloaden zijn veel minder dan de apps die op een android telefoon of iphone zijn te downloaden. Verder heb ik vaak problemen met het installeren van bijvoorbeeld een draadloos netwerk. Die pakt hij vaker niet. Ik heb dan ook al heel vaak internet moeten raadplegen omdat er problemen waren met mijn blackberry bijvoorbeeld dat blackberry app world ineens van mijn telefoon af was. Ook vind ik de blackberry voor het bezoeken van internetpagina's niet echt handig. Verder vind ik het menu wel heel handig in gebruik. Ook is het scherm helder. Kortom als ik nu zou twijfelen tussen een blackberry en een andere smartphone, zou ik zeker een andere kiezen. Het is geen vervelende telefoon maar met andere telefoons kun je nu eenmaal meer.

Claudia1969 14-09-2011
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 blauw

Mijn dochter heeft dit toestel op 3-7-2011 gekocht,en op 19-8-2011 terug naar de winkel omdat de cover langs het scherm helemaal los kwam.Vervolgens op 3-9-2011 weer opgehaald na reparatie.Nu op 14-9-2011 maakt hij een heel raar geluid,als we de batterij verwijderen is het over.Doen we de batterij er weer in,dan krijgen we weer dat geluid.Dit is dus 12 dagen nadat we hem terug gehaalt van de reparatie.Ook krijgen we hem sinds vandaag bijna niet meer ontgrendeld,en werkt de trackpad ook niet meer.Met als gevolg dat me dochter er dus weer niks mee kan doen.Morgenochtend weer terug naar de winkel,en ik ga daar niet weg voor ik een nieuw toestel heb.Dus dat gaat nog lachen worden.

Willem esperet 08-08-2011
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

Hij is snel en makkelijk in gebruik. De bijgeleverde software is wat klungelig om te installeren (moest installatie 1xtje opnieuw opstarten), maar werkt prima en zonder problemen. Camera is goed, geluid is prima vergeleken met andere toestellen. Pingen etc zit er natuurlijk wel bij. Wel handig om te zeggen; zonder mobiel internet vallen 15% van de functies weg, dus probeer ook een mobiel internet abonnement bij te nemen, bijvoorbeeld simpel.nl en hi bieden goedkope mobiel internet abonnementen, handig in gebruik. Heb je geen mobiel internet, kun je hem altijd nog op je wifi netwerk aansluiten. overall rating, 7+.

Leo boom01 23-07-2011
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

Je kunt er mee bellen en gebeld worden.
Verdere functies zoals adresboeken kopieren en syncroniseren met PC werken niet.
Na 1 dag getob in de prullenbak gegooid omdat ze hem bij T shop Dordrecht niet terug willen nemen

Majo91 11-07-2011
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

Ik heb sinds twee dagen de blackberry curve 8520 in bezit. De telefoon bevalt erg goed: de bediening met het trackpad werkt super goed en ook het smsen met het qwerty toetsenbord is heel fijn. Ik kan thuis (of ergens anders) gewoon wifi gebruiken en heb er al veel apps op gedownload (twitter voor blackberry, facebook, whatsapp) en het werkt allemaal echt super! De foto's zijn ook wel scherp (2MP) en ook als mp3speler is het erg handig. Ik heb nog geen nadeel ontdekt! Ik kan deze telefoon zeker aanraden.

Valet10 09-07-2011
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

Ik bezit deze blackberry curve al een tijdje ( een goede 8 maand ) Ik vind het op zich een toffe gsm , mooi , licht , handig ,.. maar ik had hem ook nodig om mijn e-mails te checken en vlot op het internet te kunnen surfen , de blackberry instant-messenger werkt enkel bij een enterprise service daar hadden ze mij helemaal niks over vermeldt in de winkel . Voor e-mail en andere kantoorzaken heb je ook de enterprise service nodig , dit stelt me enorm teleur .

curveman8520 18-06-2011

heey allemaal,,

zelf ben ik reeks een maandje in bezit van de blackberry curve 8520 maar ik ben zeer tevreden over het toestel,internetten is wat langzaam maar hij gebruikt voor elke pagina ook maar behoorlijk weinig kbs,
ook ben ik enorm tevreden over de style en degelijkheid van het toestel,bellen heeft de mijne goed geluit gewoon scherp,ook werkt het menu lekker makkelijk en degelelijk,wat ik jammer vind is dat hij geen 3G ondersteunt echt sonde,en zoals ik met sony-ericcs,, had en met nokia`s die werden op een gegeven moment zo traag dat is me nog niet gebeurt met de BB,ook geweldig is de BBM en MSN whatsapp,
mijn complimenten aan blackberry! het toestel is niet onwijs duur vald ook weer mee,

kortom blijft blackberry zulke toestellen maken en ook voor wat mij betreft deze prijs dan blijf ik BB klant

Dean van Kloosterveen 07-06-2011
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

De blackberry curve is een schitterend model, alleen er zitten wel een paar minpuntjes aan. Het internet is niet zo heel snel, behalve met wi-fi is het heel snel. De geluidskwaliteit is niet zo heel goed. Overigens is de trackpad wel heel handig, maar ik heb wel al bij een heleboel mensen gehoord dat die kapot gaat. Als de trackpad kapot is, kan je er niets meer mee. Dat is zonde als je net een 2-jarig abonnement hebt afgesloten.

Tessaxxx 29-05-2011
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

Ik heb deze telefoon ongeveer 2 maanden ik ben er erg ontervreden over , inter is heel langzaam , geluid kraakt , trackpad slecht enz
Als ik dit had geweten had ik deze telefoon nooit gekocht. Zelf zou ik heel graag de bold 9780 willen mooier en steviger

Argus 18-11-2011

Allereerst een 2 voor een telefoon is niet reeel.

Ja traag internet?

Welke provider?
KPN 3,6 mbit alleen zakelijke gebruikers zijn hoger.
T-mobile 3,6 of 7,2 hangt van het abonnement af.
Vodafoon 7,2 en 14,4 mbit.

Verder gaat mijn kennis van providers niet omdat ze meestal waardeloos zijn
Ik heb van mijn vader geleerd dat. Goedkoop duurkoop is.
Verderkan ik u mededelen dat de Blackberry Curve 8520 een uitstekend toestel is.
Wel met een Blackberry abonnement erbij.

Argus

JDV123 13-05-2011
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

ik vindt het een goed toetsel ik ga wat goeie punten zeggen en wat slechte punten

goed punt vormgeving handige menu"s WIFI email bekijken en apps downloaden en een mooie querty toetsenbord
mooi scrollen met trackball of msnen en pingen echt geweldig .

Slechte punt het gaat steeds als mijn mobiel in mijn broek zit en ergens tegen aankomt dan direct van toestenblokkering afgaat dat is vreselijk irritant
of soms gaat hij vastlopen in een menu.

Marinda87 28-04-2011
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

Opzich een leuke telefoon. Alleen de trackpad is al een aantal maanden kapot. En kan niet meer gemaakt worden volgens de winkel. Ik kan dus helemaal niks meer met deze telefoon. Zeer jammer want heb hem in oktober aangeschaft met een tweejarig abonnement.

Blackberry01 14-04-2011
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

Dit is een prachtig toestel. Erg veel mogelijkheden.
Mocht je een abo voor mobiel internet nemen pak dan in ieder geval GEEN T-mobile. Dit werkt voor geen meter.Het kost je een paar dagen voordat je überhaupt op internet komt. En als je er komt dan is de verbinding zeer slecht.Daar ben ik nu ook wel achter gekomen.

Maar draadloos internet bij mij thuis (WIFI) is schitterend. Werkt gewoon goed. Emailen, pingen, msn etc.. Het werkt zoals het hoort te werken.

Het toestel doet waar het voor bedoeld is.
Ik moet jullie wel even waarschuwen. Het schijnt dat er door het toestel constant verbinding wordt gemaakt met internet. Zonder dat je dit weet. En dit kost geld. Volgens voornoemde provider schijnt dit met alle smartphones zo te werken maar dat kan ik niet verifiëren. Ik heb zelf ook nog een Nokia N95 maar die maakt in ieder geval geen verbinding met internet zonder dat ik het weet.

Maar deze blackberry heeft zoveel mogelijkheden, ik heb nog geen tijd gehad om alles in te stellen en door te nemen.

jasper0002 10-04-2011
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

het is een pracht ven een ding. Het werkt goed en internet is geweldig. ik gebruik het op school heel vaak om dan te pingen. ping werkt uitstekend. het is wel even wennen om met het toetsenbord te werken maar het is een aanrader.

fetsertje 23-03-2011
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

Ik snap niet dat mensen zo kunnen zeuren over deze telefoon. Ik had hiervoor een iphone deze ging kapot en ben dus overgestapt op de blackberry.

Het is geen iphone killer, maar z is die niet bedoeld. Veel mensen op school hebben ook de curve maar veel hebben ook de bold, en daar zijn veel meer problemen mee.

Toetsenbord is zeer fijn, maar wel even wennen in het begin. Mijn blackberry is nog nooit vastgelopen, en is ook niet langzaam, en ik heb er zoon 22 gig muziek op.

Trackpad werkt ook naar behoren, Dus een absolute aanrader. Dus ik snap niet hoe mensen er over kunnen zeuren

gr.

Tessa 56 21-03-2011
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

Mensen ik adviseer jullie om dit toestel absoluut niet te kopen want ik heb hier alleen maar problemen mee en ik hoor meer mensen over problemen met de blackberry curve.
De bold heeft absoluut geen problemen maar de curve wel!
ik ben nu al 5 keer terug gegaan naar de winkel en hij is 3 keer opgestuurd geweest naar Blackberry en hij doet het nu nog steeds niet!

Ik heb ook dat vodafone prepaid blox en dat doet het uitsteken maar het toestel is gewoon niet goed!

Joost Gorrichem 14-03-2011
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

voordelen:
goed toestenbord
goede geluidskwaliteit
veel mogelijkheden
trackpad inplaats van trackball

nadelen:
internet langzaam
gevoelig
slechte camera

als je een zakelijk telefoon wilt met toestenbord zou ik voor de bold gaat snel internet is niet mogelijk op deze curve alleen via een snel wifithuisnetwerk maar ik neem aan dat je oop je werk ook gewoon wil internettten.
maar voor de prijs is het een redelijk goeie smartphone

avacahiel 27-02-2011
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8520 zwart

ik ben de trotse eigenaar van een iphone 4, nu heb ik de bb curve gehaald voor het werk.. omdat het met mail enzo makkelijker zou moeten zijn, nu is het bij mij voor erbij.. dus ik zal niet snel klagen maar zou de bb curve 8520 zeker niet aanraden voor prive gebruik, hij voelt aan als een stuk plastic, het toetsenbord is gewoon belachelijk slecht, hij is traag maar voor een beginner is het niet een slechte telefoon, ik zou dan toch de bold aanraden of misschien nog beter de iphone 4?